...bylinková zahrada a marmeláda...

úterý, června 16, 2020


Hezký večer všem!

Ještě jednou návrat na Pálavu - ranní venčení ve vinicích. No řekněte, není to nádhera!

                                   

Rosa moc nebyla, uši jsou stejně urousané, spokojenost veliká...


A pak navečer - Valtice. Repete po loňské neslavné návštěvě. Zámek se stále opravuje, ale nic se nenatáčelo a hlavně, byla otevřená Bylinková zahrada Lu & Tiree Chmelar.





Loni mi návštěva nevyšla, tak jsem si to letos opravdu užila. Ten možná trochu divný název jsou vlastně jména manželů žijících v USA kteří nejen myšlenkou, ale hlavně penězi, pomohli zahradu založit. Paní Tiree se otevření v roce 2004 bohužel nedožila, a tak je zahrada věnovaná její památce.



Najdete zde na 300 druhů bylinek, přiznám se bez mučení, o většině jsem ani neslyšela. Prostě bylinkový ráj! Je tu dostatek laviček, židliček, stolečků i lehátek, relaxovat je možno dle libosti.
Na fotkách asi nejsou, ale bylo tam i množství barevných konviček. Až doma jsem si přečetla, že si je děti mohou vzít a zalévat.



Mohl sem i Aaron. Chodil po cestičkách, pochopitelně na krátkém vodítku, a pak s páníčkem poseděl ve stínu. Já se kochala... Zahrada celkem dost žije - pořádají se tady kurzy o bylinkách a kurzy malování.
Pokud se do Valtic chystáte, určitě se zastavte.


No a doma pochopitelně taky nějaké bylinky mám, i když jejich druhy rozhodně nepočítám na stovky.
Meduňka narostla parádně, máta taky, tak došlo na meduňkovo-mátový sirup. Dělala jsem ho podle Jarky a je výborný.


Jenže - Jaruška je pokušitelka - měla tam větičku o tom, že to nemáme s pektinem přehnat, abychom neměli marmeládu... Tušíte správně, mám marmeládu. Cíleně - část macerátu jsem použila na sirup a z části je ta marmeládka.
Je skvělá! Jarka i marmeláda.



Mějte krásný skoroletní večer a hezké dny.

Moc vás zdravím! Vaše Helena

You Might Also Like

43 komentářů

  1. Venčení ve vinici muselo být moc krásné.Zámek znám tak z televize a obdivuji a bylinkové zahrádky mám ráda a pár jsem jich navštívila.Meduňkovomátový sirup a marmeláda,to jsem nikdy neslyšela,zajímavé.To bych docela zkusila.Meduňku si pěstuju a občas,když mám období,že hůře spím,tak vařím večer čajíček.Teď mám zrovna spací období.
    Helenko,moc krásné fotky.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, bylo! Dokonce jsem oželela i oběd a šla se, k velké radosti, s Aaronem trochu projít...
      Zahrada je opravdu krásná, taková oáza klidu.
      Meduňku mám taky moc ráda, s mátou a trochou citronu...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  2. Ve Valticích jsme byli kdysi dávno. Bylinková zahrada tam tehdy ještě nebyla. V zámku uvnitř jsme nebyli. Bylo zavřeno a tak jsme procházeli jen okolí. O tom postupu slyším poprvé. Ten vůbec neznám. Určitě chutná zajímavě a může se po něm dobře spát. Jsi šikovná. Přeji Ti krásné letní dny.J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, my byli s Aaronem, tak jsme uvnitř taky nebyli, stejně asi už zavírali, ale jela jsem cíleně na ty bylinky a užila jsem si to.
      Komu bylinky nevadí a má je rád, tomu bude chutnat i ta marmeláda...
      Moc děkuji a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  3. Ve Valticích jsme už dlouho nebyli, naposled byla zahrada zavřená, to mě mrzelo. Musíme to taky napravit.
    Meduňková marmeláda zní dobře ;)
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, já byla loni moc zklamaná - podle web stránek mělo být otevřeno a ...
      Tak jsem si to letos užila!
      Děkuji a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  4. Helenko, díky moc, v těchto místech jsem už nebyla léta. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně voňavé povídání. Ve Valticích jsem byla jenom jednou a už dost dávno.
    Meduňková marmeláda - tak to je pro mne novinka. Že bych ji zkusila ?
    Hezký den, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, zámek se stále ještě opravuje, ale už teď to je nádhera. S ještě ty bylinky...ach!
      Marmeládku vyzkoušej, je moc dobrá!
      Měj hezký večer, Helena

      Vymazat
  6. Tak jestli je poameričtěné Chmelar české Chmelař, je to asi nějaká přízeň...že by ona profláknutá tetička nebo strejček z Ameriky po kterým dědíme? Na Moravě, odkud mužova Chmelaří rodina pochází jsou vlastně skoro všichni přízeň, ať už bližší nebo vzdálenější a je možné že i někdo odjel za Velkou louži za novým životem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, no jasně! Určitě to byl původně Chmelař!
      Páni, ty máš fakt strejčka v Americe - pecka :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
    2. No to je ta nejmíň pravděpodobná věc :-D :-D ale bylo by to fajné...

      Vymazat
  7. Helenko, máty a meduňky mám kopce, děkuji za tip. O víkendu vyzkouším.
    A Valtice ... mám už nějaký čas v plánu. Doufám, že na ně přijde brzy řada.
    Děkuji za krásnou inspiraci. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, kdo ty bylinky má ráda, pochutná si i na marmeládce. A je to hodně voňavé vaření :o)
      Valtice rozhodně stojí za návštěvu!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Po vydatných deštích moje skalka vypadá přesně jako ta bylinková zahrada :-)
    Fotky krásné, výlet krásný, pejsek spokojený, ale to nejlepší na závěr .. já jsem totiž džemíková :-)
    tohle je nevšední kombinace, ale to vůbec nevadí, od pana Ježíška jsem dostala jahodovou se šampusem, zatím to nejlepší, co jsem kdy měla v ústech.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Simi, ty si moc milá!
      Děkuji! Jahody se sektem jsou dobré i v tekutém i mazacím stavu, že!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  9. Helenko bylinkovou zahradu znám, už jsme ji navštívili několikrát. Při poslední návštěvě došlo i na barevnou kropičku. Zahrada je nádherná, nikdy tam nebylo moc lidí, o to větší zážitek to byl. V současné době musí být šťavnatě krásná.
    Zítra na viděnou, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za milá slova a příjemné posezení! Už se mi fakt stýskalo! A za dárky, jako vždy moc krásné!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  10. Helo, krásná bylinková zahrada. Vaše výlety jsou vždy moc zajímavé. M.

    OdpovědětVymazat
  11. Heli, Valtice a okolie majú nezabudnuteľné čaro. Samozrejme som ani ja na výlete nemohla vynechať bylinkovú záhradu. Hádam sa tam ešte niekedy dostanem. Vďaka za malú virtuálnu prehliadku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc tě zdravím a ráda jsem ti připomněla krásný výlet!
      Měj jen hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Ahoj Helenko,
    přiznám se, že v bylinkové zahradě jsem ve Valticích nebyla, asi jsem ji nějak přešla (neměli jsme tedy ani tolik času, protože jsme předtím byli v Lednici). Z meduňky jsem takto ještě nic nezkoušela, ale dělaly jsme doma s mamkou minulý týden bezinkový sirup, který miluji:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, až budeš mít příležitost, zahradu navštiv, je to nádhera!
      Bezinkový sirup je úžasný, nějak jsem se letos nedostala k bezinkám v nějakém čistém prostředí. tedy byly na té Pálavě, ale tam odtud jsem je vézt nemohla...
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  13. Helenko, to je nadhera!!!! Morava je krasna. Pekny vecer preju. M.

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, před zahradou jsem stále , ale nikdo nechtěl jít se mnou dovnitř a všichni pospíchali, takže jsem jí viděla jen za branou :-o
    Ale některá místa člověk prostě musí navštívit několikrát, aby byla ta správná konstalace hvězd pro jejich návštěvu a o to více ta návštěva pak stojí za to!
    A za netradiční kombinaci bylinek a marmelády děkuji :-)
    Ještě si k ní upeču chlebík nebo toust, prostřu si jí s kávou na látkové prostírce od Jitky, zapálím si k ní svíčku od Věrky a letní snídaně nebude mít v těchto deštivých dnech chybu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, tak příště - já se kochal a procházela, J. s Aaronem si našli lavičku - užili jsem si všichni.
      Doufám, že sis pochutnala, posezení bylo moc hezké, dárky jako tradičně úžasné - jsem ráda, že vás mám!
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  15. Helenko, také se kochám. My na zámku byli loni a už se opravoval. Ale do zahrad jsme nezavítali, takže děkuji za zprostředkování, koukám, jak je tam krásně. A když tam může i Aaronbek, tak to je výlet dokonalý. Sirup mám bezový, od dcery. A na ten meduňkový se podívám na recept, mám jí opravdu hodně.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, bylo to opravdu super, moc jsem si to užili, všichni!
      Bezový sirup miluji, zatím jsem neměla příležitost posbírat květy v čistém prostředí a teď je všechno namočené...
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  16. Helenko, dík za krásné připomenutí Valtic, které mám ráda. V bylinkové zahrádce je skutečně co obdivovat a tvoji marmeládu určitě vyzkouším. Přeji ti hezké snad už konečně trošku slunečné dny. Iva

    OdpovědětVymazat
  17. Na Pálavě je nádherně, ale je pravda, že jsem tam nějaký ten rok už nebyla. A co se týče těch zahrádek. Vždy co jsem na dovolené a navštívím zámky či botanické zahrady, vždy se musím kochat i jejich bylinkovými zahrádkami. U nás doma se taky o nějakou pokoušíme, ale vypadá trošku jinak.
    Ty sirupy vypadají dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, ony nás tyhle nádherné zahrady inspirují, že, ale doma to s tou realizací maličko vázne... :o) No co, snažíme se!
      Děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Heleno, moc pěkný výlet - jak vinice, tak zámek i bylinky. A připomnělo mi to, že jsem dneska na chalupě zapomněla otrhat mátu, takže nejspiš přeroste do květu :(. Odjížděli jsme za deště, tak jsem ani nevzdechla... Uvidíme...
    Tobě přeju krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jezdíme tam moc rádi! Tam se dá po práci úžasně relaxovat :o)
      Mátě se letos daří (až moc), určitě to ještě stihneš.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat