...dvě K - Kladruby a Kynžvart...

sobota, listopadu 17, 2018


Krásný slavnostní večer, vážení!

Dobře vím, co dnešní datum pro naši zemi znamená, ale do politických úvah nebo hodnocení stavu naší společnosti se pouštět nebudu. Spíš se soustředím na krásy naší země, které tu jsou bez ohledu na to, kdo je prezidentem, premiérem nebo jaká strana je právě u moci. 
Po cestě na západ naší země jsem se zastavili v Kladrubech.

Benediktinský klášter Kladruby s kostelem Nanebevzetí Panny Marie


Tohle místo jsme už před pár lety navštívili. Ráda se tu zastavím, kdykoli budu mít příležitost, znovu.
Založen byl už Vladislavem I. v roce 1115.
To, co mě na něm fascinuje je ale období baroka, které paradoxně není mým nejoblíbenějším. To ovšem neplatí o díle Jana Blažeje Santiniho.




Konvent, který po Santiniho smrti dostavoval Kilián Ignác Dientzenhofer potřebuje akutní opravu, ale snad se dočká.


Oproti naší předešlé návštěvě má novou střechu.



Z Mariánských Lázní jsme si na chvilku odskočili omrknou zámek Kynžvart


Je to místo spojené s rodem Metternichů. Barokní zámek zde postavil pradědeček kancléře. Kancléř Metternich sám dal zámek přebudovat do stylu vídeňského klasicismu. Autorem je architekt Pietro Nobile. Zajímavosti jistě je, že si na přestavbu vypůjčil u rodiny Rothschildů.




Obě místa jsem si moc užili, ač jsme viděli jen jejich exteriéry. Se psem to jinak nejde. Ale nevadí, dny byly nádherné a i z venku bylo co obdivovat.


A teď už jen maličkost od nás. Před pár dny jsem mýdla pro kamarádky dovozené z Kréty doplnila o levandulové polštářky z naší zahrady.
Vždy jsem kombinovala levandulové květy s dutým vláknem, letos jsem do polštářků poprvé přidala rýži, někde jsem se to dočetla.



A to už je opravdu všechno!

Mějte krásný večer!
Vaše Helena

You Might Also Like

36 komentářů

  1. Helenko,krásně strávený den je rozhodně lepší,než sledování politického dění. My dnes byli na vánočních trzích v Kuksu. Krásně bylo, mrazivo. Užívejte listopad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, moc ráda tě tady vidím a moc tě zdravím! Doufám, že jsem si trhy užili, na Kuksu bývají hezké!
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Přeji hezký sváteční večer :-)
    Krásné , skoro letní focení) a opět moc pěkné levandulové háčkování.

    OdpovědětVymazat
  3. Fotky s jasnou oblohou jsou moc hezké. Z dárků budou mít kamarádky zcela určitě radost. Je v nich kousek Tebe.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, bylo opravdu luxusní počasí, chodila jsem jen ve svetru...
      Polštářky se líbily, byla jsem ráda!
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Krásné fotky, Helenko.
    Ta místa jsou pro nás z ruky, tak aspoň takto se mám možnost pokochat.
    Krásnou neděli!
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, i my, ale jednou to třeba vyjde, i já jsem na tenhle výlet dlouho čekala.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  5. Komentovat politickou situaci se nikomu nechce z důvodu, že pak si jednak komentující zkazí náladu, většinou se pohádají a to je při takových kouzelných fotkách fakt nesmírná škoda.
    Dvě místa na K, ani jedno pořádně neznám a tak děkuji prošla jsem se a co víc, ta obloha je skutečně kouzelná, dokresluje, dává přívětivou atmosféru.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, moc děkuji. Byly to krásné dny, všechny vyšlo podle nejtajnějších představ - rodina, počasí, místa, která jsem navštívili...
      I ty měj krásné dny, H.

      Vymazat
  6. Helenko, vaše výlety jsou nádherné. Dárečky kouzelné.
    Přeji krásnou neděli. J.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, naštěstí takhle krása zůstává bez ohledu na stav naší země. Díky a měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, krásná místa jste navštívili. Tento kraj nemáme vůbec zmapovaný, takže moc, moc děkuji za úžasnou procházku. A polštářky jsou hezounké, takové jemné, voňavé. :o)
    Přeji báječné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, vy to zase tak daleko nemáte, určitě si naplánujte výlet, tahle místa se vám budou líbit.
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  9. V Kladrubech jsem byla už před notnou dobou, asi by stálo za to, se tam vypravit znovu (máme to z chaty, co by kamenem dohodil). V Kynžvartu jsem ještě nebyla, resp. jsem byla jen na zřícenině hradu Kynžvart, která je od Kynžvartu na druhou stranu než lázně.
    Hezký nedělní večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, dobře vím, že to co máme za humny občas míjíme... Kladruby mám moc ráda a Kynžvart, to je zase noblesa sama.
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  10. Milá Helenko moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou... a to modré nebe ♥.
    Krásně je v Té naší zemičce, bez ohledu na to naše vedení.
    A dárečky jsi připravila opět úžasné a voňavé, jen o té rýži slyším také poprvé.
    Krásný nový týden Ti - Vám přeji.Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, modré nebe nám začíná trochu chybět. Bylo tam moc krásně, Zdeničko!
      Děkuji za pochvalu, i pro mě byla ta rýže novinka, bohužel jsem si žádný polštářek nenechala, abych viděla, co to dělá :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Navštívili jste krásná místa, kde jsem nikdy nebyla, ale díky tvým fotkám si je můžu také prohlédnout :)
    Dárečky jsou hezké, voňavé, určitě udělají radost.

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Helenko, také já děkuji za výlet tam, kde já nikdy nebyla. Vybrali jste ukázkový podzimní den.
    A jetě musím pochválit dárečky, takové by ani Ježíšek nevyrobil, takže určitě budou mít veliký úspěch.
    Tak ať i další dny se vydaří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, měli, jsme štěstí, lepší počasí by si člověk ani nevymyslel.
      Moc děkuji za pochvalu, byla to jen taková maličkost pro radost.
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Helenko, krása. Obdivuji, co všechno víš o historii. Ráda se zase s Tebou někam podívám. dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc děkuji! Ty zase víš tolik o kytkách....
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helo, díky za pěknou reportáž. Opět jsem se dověděla zajímavé věci. Dárečky kamarádkám nesou tvůj rukopis, určitě se budou líbit. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milý komentář a přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Helenka krásne a pravdivo si to napísala ... je tá vaša zem nádherná bez ohľadu na premiéra či prezidenta ... a tvoje fotky to zas a znova potvrdzujú. Prekrásna prechádzka!!! Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, trochu mě děsí, že se říká, že každý má, co si zaslouží...
      Moc děkuji a přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Kladrubský klášter jsme kdysi také navštívili. Vždycky mě dostane Santiniho genialita!:-)
    Helenko, přeji ti krásné dníky.:-)

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, krásně výletujete, rodinné výlety jsou Nej !
    A levandule ty je celoroční :-)
    Měj krásné i listopadové, pošmourné dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, nepovede se to často, ale stojí za to se snažit. Letos se nám povedly takové výlety dva a jsem moc rádi.
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  18. Politika u mě nemá šanci... :-)
    Krásné fotky z krásných míst. Jak mi tohle počasí chybí!
    Kamarádkám jsi připravila moc super dárečky.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, děkuji za milou návštěvu. Počasí jsme měli opravdu jako na objednávku, teď už je pošmourno...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat