...Charlotta a hvězdy...

sobota, listopadu 24, 2018


Příjemné sobotní odpoledne, vážení!

Čas nezastavíme, zítra je den, kdy slaví svátek všechny Kateřiny. V mém okolí je nositelek tohoto krásného jména docela hodně. K přání to chce i dáreček. Ukážu vám dva, které už ukázat můžu.

První dárek je pro Kateřinu, která má ráda sladké. A tak dostala dortík, dortíček, takového prcka jen pro sebe :o)


Dortík Charlotta

je velmi efektní a vlastně nijak složitý dezert. Na internetu najdete nepočítaně variant, hlavně v sezóně čerstvého ovoce se nabízí hromada možností. 
Jak na něj. Plastovou misku s rovným dnem jsem vyložila folií. Italské piškoty na vteřinku smočené v  amarettu vytvořily ohrádku a dno. 
První vrstva - 1/2 l mléka, pudinkový prášek, 50 g kvalitní hořké čokoládky, plátek másla, trocha cukru (podle chuti). Klasicky uvařit vše jako pudink.
Druhá vrstva - kelímek mascarpone, moučkový cukr, ušlehaná šlehačka, pravá vanilka
Třetí vrstva - pařížská šlehačka (den předem svařím šlehačku s 2 lžícemi kakaa)
No, nikdo není dokonalý, poprve v životě se mi nepovedla - prostě nešla našlehat....
Dortík zachránily čokoládové hoblinky....


Charlottu je ideální nechat přes noc v lednici, chutě se prolnou. Pak opatrně vyjmeme z misky a dozdobíme mašlí.
Pochopitelně jsem musela udělat ještě jeden, pro Adama. Abych nedarovala něco nejedlého, že :o)
No, nechci se chlubit, ale ta smska, kterou jsem od Katky dostala, mě fakt potěšila.


Možná se vám bude hodit malá vychytávka. Čokoládové hoblinky se dělají mnoha způsoby - na struhadle, škrabkou na brambory a podobně.
Možná neznáte tenhle způsob - na pečící papír stěrkou natřeme rozpuštěnou čokoládu (použila jsem polovinu mléčné a polovinu 75% hořké. Papír zarolujeme a dáme do lednice.


A rozrolujeme .... Celkem dobré, že!


A druhá Katka se u kávy zmínila, že letos budou Vánoce zase po čase u nich doma do červena.
Volba byla jasná!
Čistá bavlna Drops, háček č. 2, diagramy na hvězdy malé i velkou najdete na mém Pinterestu.



A co na toho Katka - ještě nevím, za chvilku jdeme přát...


Takže - Kateřiny, Katky, Kačky, všechny si zítra svůj svátek užijte.
A i vy ostatní, hezký zbytek soboty a krásnou neděli!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena





You Might Also Like

49 komentářů

  1. Helo, dortík Charlottka i hvězdičky jsou super. Jsou to parádní dárečky. Zdravím. Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko nádhera! Jsi pilná jako včelka :) Já už neháčkovala ani nepamatuju a letos už to asi nenapravím.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, nádhera!
    Dortík a i háčkovanky.
    Krásný večer.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, tak dortik vypadá skvostně. A Adama tím pádem chápu 😀
    Helenko, měj se moc krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, Adam sice odrostl tomu věku, kdy prostě "žral", ale něčemu takovém prostě neodolá... A já se nedivím, ochutnávala jsem jen v průběhu přípravy a musím říct - dobré to bylo :o)
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  5. Dortík vypadá skvěle. Hned bych si dala :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Úplně cítím jak ten dortík voní. Hvězdičky jsou moc hezké, určitě moc potěší.
    Měj příjemnou neděli, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Haničko, nic špatného v něm není :o)
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Helenko, dortíček vypadá velmi chutně. A ty hvězdičky!!!!! TO je krása. Určitě oby dárky velmi potěšily. Měj se krásně, Ivana.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné dárky Helenko! Taky mám doma Kateřinu, svou dceru..a dáreček už mám také připravený. Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Inko, já vím, doufám, že jste stihli trochu slavit!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. No páni, to musi býť lahoda :) vypadá úžasně a hvězdičky též.

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko dortík to je určitě dobrotka veliká a hvězdičky radost udělají určitě - měj pohodové dny ♥Iva

    OdpovědětVymazat
  11. Teda to je luxusní podívaná, podle ingrediencí dokonalá prasárnička, ale ukládám, protože to se bude hodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, máš pravdu, žádná dietka, ale samé dobré věci... jednou za čas, proč ne!
      Jsem ráda, že jsem tě inspirovala.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  12. Teda Helenko, Katky v tvem okoli se teda maji!!!! Krasa. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko, dortík vypadá báječně a určitě i tak chutná. Samé dobré věci jsou v něm. :o)I hvězdičky se Ti povedly, to měla Katka určitě radost.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, přesně tak, samé dobré věci :o)
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenko, krásné tvoření - dortík určitě vyzkouším a hvězdy udělaly určitě velkou radost.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, děkuji a budu ráda, i já to mám prý zopakovat a ve větším!
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krásné dárky a ta vychytávka s čokoládou je skvělá. Měj pěkné pondělí.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, krásné dárky a ta vychytávka s čokoládou je skvělá. Měj pěkné pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji, koukám, že bych měla hned dvakrát!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  17. Prima tipy na dárečky. Moooc se ti povedly.:-)
    Přeji ti hezké dníky.:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko dortík je úžasný už na pohled a musel chutnat báječně. Hvězdičky určitě udělaly radost.
    Měj hezké předadventní dny !!!
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ochutnala jsem jen při přípravě, Adam ten svůj dal na posezení :o)
      Moc děkuji a i tobě přeji krásný a klidný Advent.
      Pa, H.

      Vymazat
  19. Opět milá Helenko žasnu.. dárek lahodící oku i bříšku.. úžasné.Recept si ráda ukládám, to se bude určitě hodit. A přišel čas hvězdiček. 😉 A tvé jsou nádherné.I já jsem včera opustila podzimní tvoření a už jsem také mezi hvězdami .😉.. Měj se moc krásně a posílám mnoho pozdravů.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, nepřeháněj! Já u tebe žasnu pokaždé!
      Moc děkuji a přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  20. Dortík vypadá krásné, věřím že musel být moc dobrý. Recept ukládám. Hvězdičky jsou také krásný dárek, určitě udělaly radost :) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc děkuji, prý byl dobrý, musím ho znovu udělat a větší!
      Hvězdičky měly úspěch, jsme moc ráda!
      Pa, H.

      Vymazat
  21. Helenka,
    nádhera, šarlota vyzerá báječne a verím, že tak aj chutila. Ani sa nedivím, že Adam chcel tiež :-)
    Červené vločky a hviezdičky sú krásne a na stole urobia veľkú parádu. Si šikuľka.
    Pozdravujem celú rodinku, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  22. Hvězdičky jsou krásné, ale ten dortík! Ten mě opravdu dostal. To zase budu mít divoké sny. Asi si zakážu večer chodit na tvůj blog :-)
    Krásný večer, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, děkuji a dobře to znám, prohlížet fotky jídla večer je opravdu trochu za trest.
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  23. Ty jo, ten dortík vypadá božsky! A vločky jsou krásné, ale ten dortík prostě vyhrál. Rozhodla jsi to za mě, musím si dát ke kafču hned teď něco sladkého. :-D Jsi šikulka, Helenko.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, já to chápu :o)
      Doufám, že si kávičku a sladké v klidu a pohodě užila!
      Pa, H.

      Vymazat
  24. Heli!!!
    Piju kávu a tak tady mám chutě- z Tvého příspěvku na mne vykukuje dobrůtka!!!
    Krásné dárečky, jak ty sladké, tak háčkované!!!
    Měj se moc hezky- za chvilku máme Advent!! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, myslím, že ty dovedeš taky vykouzlit parádní dobrůtky!
      Moc ti děkuji za milá slova a i tobě přeji hezké adventní dny, H.

      Vymazat
  25. Helenko, krásné fotky z výletů (v předchozích příspěvcích), hezké pytlíčky s levandulí jsi připravila a háčkované hvězdy jsou také moc hezké! Určitě potěšily :) No a dortík byl určitě moooooc dobrý ... a díky za tip, jak připravit čokoládové hoblinky :) Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, pěkně si shrnula poslední příspěvky - moc děkuji, vždycky mě tak krásně pochválíš!
      Přeji hezké dny a moc zdravím, H.

      Vymazat