...24 hodin v Praze...

pondělí, listopadu 11, 2013

Krásná svatomartinský večer všem!

Vrátím se teď k podzimním prázdninám, konkrétně k výletu do Prahy. Dovolila jsem si ho lehce zdokumentovat. Tak pozor začínáme :o)

Dopoledne: dlouhé kafe s blogerkou Věruškou http://verka-zmurka.blogspot.cz/ . Stejně nebylo dost dlouhé...viděli jsme se podruhé, ale jako bychom se znaly už léta. Už teď se těším na příště! Dostala jsem úžasné dárky - tyhle parádní svačinové pytlíky a domácí křížaly (ty už nejsou...)

Věrka mi psala, jak malý Šimon "potřebuje" všechny dekorace a že jim dává kapánek zabrat :o) A tak jsem uháčkovala jednoduché hvězdy a nacpala je dutým vláknem. Šíma je může vozit vlakem nebo je dát medvědovi pod hlavu a přežijou to :o)

Pokračujeme dál...
Tenhle výlet opravdu nebyl o nakupování, ale Marks and Spencer má tak nádherné vánoční zboží... Kdo by odolal...

A už měli i vánoční čaj, ten musím mít každý rok. Zatím kolem něj jen kroužím, otevřít ho chci až o adventu, tak uvidíme, jestli vydržím...

Dál bylo setkání s manželem, malý oběd, přesun do hotelu na Kampě. A honem ven. Bylo krásně. Dlouhá procházka před večeří. Z mostu Legiíí se po schodech nebo výtahem dostanete na Střelecký ostrov. Je zrekonstruovaný a nádherný.

Pohledy na Karlův most, Kampu nebo třeba na Národní divadlo jsou prostě úchvatné...

Následuje večeře. Degustační menu ve Zlatých časech  http://www.zlatecasy.cz/. Dostal ho manžel v létě od Terezky jako dárek k narozeninám, a byl tak hodný a zval mě sebou :o)
Pokusila jsem se vám jídla vyfotit, ale restaurace je ve sklepení a osvětlení bylo velmi intimní...
Na začátek něco malého - jako předkrm filátko uzeného skotského lososa a marinovaná kreveta na salátku z bylinek s limetkovým dipem a balsamicem.

Následoval růžový špalíček z panenské svíčkové prokládaný mozzarellou zapečenou v parmské šunce podávané na grilované zelenině s portským glazé.

Byla i sladká tečka - créme brulee s malinami na mátovo - limetkovém dipu. Všechno bylo vynikající. Samozřejmostí byla velmi příjemná obsluha. Musím říct, že jsem na degustační večeři byla poprve a moc jsem si to užila - porce jsou menší a tudíž jsem zvládla všechny tři chody, což mi při normální velikosti opravdu nehrozí...

Byl to skvělý dárek. Mnohdy je hezký zážitek nad všechny věci světa. Mrkněte na nějaký slevový portál, třeba by se vám takový dárek pro někoho hodil...Budou Vánoce!

A zpět do hotelu. Ráda cestuji za hranice, ale tohle se mi nikdy neokouká - překrásně nasvícený Týnský chrám.

A Hradčany...

Dobrou noc :o)
Já vím, ještě ne... Je před námi večer a doufám, že ochutnáme letošní svatomartinské víno.

Moc vás zdravím a přeji pohodový týden!

Vaše Helena

You Might Also Like

56 komentářů

1. fantastic pictures, Hradcany is wonderful, many years I ve visited Prague, picturesque place, wonderful things, congratulations, ania

2. Helenko, tohle mi nedělej!! Večeře je teprve v procesu, hladová jsem jak vlk a ty s takovými obrázky!!!
    Pytlíky jsou úžasné i hvězdičky!
    Hezký večer, u nás už lahvinka se svatomartinským načatá ;)

1. Ilonko, jestli tě to utěší, nevečeříme takhle každý den :o)
      Děkuji za návštěvu a zdravím, H.

3. Krása... vidím, že sis to užila i po tom "dlouhém" dopoledni. Se Šímou svatá pravda - všechno.
    měj se krásně a těším se že si to zopákneme ... a ty se zatím poohlídni po dalším degustačním menu - pro svého chotě... to jako aby tě zas mohl vzít s sebou a my si pak mohli vychutnat alespoň virtuálně :-)
    mějte se a na zdraví
    Věrka

1. Užila jsem si to všechno parádně, prostě den bez chybičky :o) A Šíma, našim dětem taky byly dva :o)
      Dobře, provedu a něco vyberu :o)
      Moc zdravím Věru, H.

4. Tak jsem právě dojedla k večeři kaiserku se sýrem a hned poté si přečetla Tvůj příspěvek. Ještě teď mám pusu plnou slin. :-))) A jinak jste si moc nádherně užili a krásně jsi to zdokumentovala. Měj se krásně Lenka

1. Leničko, neboj, my měli včera k večeři taky salát a zbytky od neděle :o)
      Moc děkuji a zdravím, H.

5. Vždycky, když vidím fotky někoho, kdo do Prahy zavítá opravdu jen jednou za (delší) čas, říkám si, vidíš, Ty to vidíš skoro denně a už to neoceníš. A přece je Praha tak krásná a každý den se na ní dá dívat z jiného úhlu. Večeře tedy musela být parádní, na degustační jsem taky nikdy nebyla a dost mě to láká! Takže dík za príma tip. Měj se moc krásně, L.

1. Leničko, to je normální, jiné oči nám připomenou, co máme kolem sebe...Tu večeři určitě vyzkoušej, mě se to moc líbilo!
      Pěkné odpoledne, H.

6. Helinko...je opravdu nádherná ta naše Praha!
    My jsme tam byli v sobotu celé odpoledne až do večera. Prošli jsme Václavák a Příkopy...zkrátka jsme se jen tak courli.
    Přeji fajn večer u vínečka, pa pa Martina

1. Je, Martinko. Taky to mám moc ráda, chodím hrozně ráda na Kampu,do Židovského města, na Vyšehrad...
      Přeju moc hezký den, pa H.

7. Heli, pri podobných fotkách si vždy sľúbim, že konečne absolvujeme cestu do Prahy. No na víkend je to ďaleko a dáka dovolenka je v nedohľadne. Tak som sa potešila aspoň tvojimi zábermi.

1. Já vím, Jani, máte to daleko... určitě to jednou vyjde.
      Posílám pozdravy, H.

8. Heli,téééda,degustační večeři bych si nechala líbit.
    No a výlet do Prahy jak by smet!
    Moc zdravím!

9. Tak si si uzila... Nech ti dlho vydrzi krasny pocit

10. Krásny výlet...Praha je užasná...pekný večer andrea

1. Máš pravdu, Andrejko, je úžasný a moc ráda tam jezdím...
      Zdravím, H.

11. Mela jsi krasnych 24 hodin v Praze,vyborna vecere .Crème brulee si delame obcas doma .

1. Děkuji, Elli, o creme brulee taky uvažuji, ještě jsem si netroufla...
      Pa, H.

12. Helenko, to jsi měla nádherný den ....
    A doufám, že svatomartinské chutnalo .... Věra

1. Věruško, Prahu jsem si fakt užili, většinou tam jezdíme jen pracovat...
      A chutnalo, díky! Pa, H.

13. Odpovědi
    1. Občas si každý zaslouží takový výlet, Jani!
      Moc ti ho přeji, pa H.

14. Krásný výlet. Každý den cestou do práce vidím Hradčany, Národní divadlo a přesně jak píšeš, nikdy se mi to neokouká... :-)

1. Děkuji, Ivanko, vidím,že si umíš tu krásu užít každý den, pa H.

15. Helenka Praha je nadherna, co dokazuju aj Tvoje fotky. Velmi rada na jej navstevu spominam. Dufam, ze si to este zopakujem. Andrea

1. Jsem moc ráda, že jsem ti připomněla hezký výlet, Andrejko!
      Pohodový den přeji, H.

16. Ahoj Helenka, môžem len tíško závidieť. Praha je naozaj skvost medzi mestami. Na to jedlo sa mi zbiehajú slinky, hoci je už neskoro večer.
    Emily

17. Helenko :) Taková setkání jsou nejlepší, věřím, že uskutečníte s Věrkou další :) A fotečky z Prahy jsou úžasné!!! I to jídlo jsi krásně vystihla - měli jste s manželem nádherný zážitek :) Přeji ti krásné dny! Pa, Jola

18. Helenko krásně jsi to zdokumentovala:-))
    Ajka

19. Helenko, tiše závidím, to musel být balzám. Snad se mi taky poštěstí... Krásný den. Dana

20. Heli, krásné fotky a krásný den! My jsme se v pátek tak přejedli (nakonec jsme byli po promoci v restauraci Vidličky a nože-doporučuji fantastické jídlo!), že jsme mezi jednotlivými chody dělali procházky kolem bloku. A ani jsem ho nefotila, bylo tam hodně špatné světlo. Tak pa a třeba se nám to setkání v Praze podaří!!!

1. Děkuji, Jani. I za typ, tam jsem se ještě nepřejedli :o)
      Budu se moc těšit, pa H.

21. Cau Heli mnj tece slizi s pusu takove dobrutky supr ,na fotky mas furt moc hezky a tvuj hvesta je Klasse Tak dik za rerortas pa Karin

1. Milá Karin, moc děkuji za návštěvu a vlídná slova!
      Přeji hezký den, H.

22. Praktické dárky, příště při toulkách světem budeš mít stále něco na zub po ruce:-)
    Díky za krásný pohled z mé rodné matičky Prahy:-D

1. Je to tak. Reni :o) Praha umí být opravdu krásná. elegantní dáma...
      Pěkný den, pa H.

23. Helenka tak to si mala krasny vylet a dostala si krasne darceky...Nellie

24. Helenko, je vidět že to byla náádhera . Něco takové jsem si užívala před dvěma roky s manželem v Paříži ♥ Měj se krásně ♥ Hana

1. Haničko, děkuji a jsem ráda, že jsem vyvolala hezké vzpomínky...
      Pohodový den, H.

25. Mila Helenko, diky za krasnou prochazku Prahou....az se mi z te krasy zastesklo! V praze jsem se narodila,vyrostal a prozila pul zivota a cim jsem starsi, tim vic me schazi :)

1. Moni, to docela chápou, asi to je opravdu věkem...Víc vzpomínáme....
      Moc tě zdravím, H.

26. Helo, krásné fotky. Právě jsem se vrátila z Prahy. I v tom pošmourném podzimním počasí je nádherná. M.

27. Tak takovou akci bych si nechala také líbit. krásné fotky.

1. Byla to paráda Marcelko, budu z toho teď chvilku žít...
      Pohodový den, zdravím H.

28. Milá Helenko, také děkuji za krásnou procházku a jsem ráda,že sis to tak krásně užila krásné fotky.Přeji krásný večer Adéla.