...po cestě domů...

pátek, února 17, 2023


Příjemné páteční odpoledne všem!

Po cestě z Harrachova jsme si udělali malou zastávku. Jituška mě inspirovala k návštěvě areálu zámku v Mnichově Hradišti.


Počasí bylo velmi podobné tomu dnešnímu. Děkujeme přírodě, že tu necelou hodinku, co jsme se tam procházeli, nepršelo. Vrcholné baroko ve své nejskvělejší podobě, zatím tedy alespoň z venku. Moc ráda bych se podívala i dovnitř. Místo spojené s Budovci z Budova, ale především s Albrechtem z Valdštejna.

Sala Terrena s krásným a zajímavým medailonkem z kamínků.



A ještě jeden pohled od koníren na spící francouzskou zahradu a zámek.

Uděláme čelem vzad a na dohled je kostel sv. Tří králů a kaple sv. Anny. A v pozadí bývalý kapucínský klášter. Jdu se podívat blíž, kaple mne okouzlila už na Jitčiných fotkách.



K ranně baroknímu kostelu byla přistavěna bohatě zdobená kaple díky zbožné hraběnce Marii Markétě Valdštejnové rozené Černínové. Jsou zde uloženy ostatky Albrechta z Valdštějna.
Bylo opravdu nehezky, byla jsem tam sama, stála jsem v mokré rozbahněné trávě a jen se kochala tou krásou.



Kousek od kaple je Brechlerovský dům. Je krásný, i když nutně potřebuje rekonstrukci. Nepodařilo se mi zjistit, k čemu budova sloužila. Snad fara...



Ještě pohled od parkoviště na klášter. Dnes v něm sídlí společnost, která vytvořila několik chráněných dílen - šicí, knihařství, zahradníci se starají o zámecký park. Klášterní prostory je možné pronajmout třeba k pořádání školení nebo workshopů. Dovnitř jsem se nedostala, ale podle stránek to je velmi inspirativní prostředí.

 
Přeji příjemný víkend ať už máte v plánu cokoli. Nás zítra čeká divadlo, v neděli jdeme na návštěvu - těším se.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena
 

You Might Also Like

52 komentářů

  1. Helenko,jsem ráda,že jsem tě inspirovala k návštěvě.Ráda jsem se podívala na zámek a klášter tvým okem a je to nádhera.Mám to tam ráda.Bohužel včera spadla vlivem povětrnostních vlivů borovice,dominanta parku s obvodem čtyř metrů.Byla už nějaký čas vychýlená ke straně.Je to smutné,ale podmáčený terén a vítr udělaly své.Po tom starém domě jsem také pátrala,napadlo mě také,že je to fara,nic více jsem na internetu nenašla.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, opravdu děkuji. O zámku vím roky, ale jen díky tobě jsme se zastavili. Bylo přesně to místo, jaké k malé procházce potřebujeme. Upravené, je na co koukat.
      Škoda toho stromu, i my máme zahradu namíchanou až až...
      Děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  2. Helenko, moc pěkně jsi Mn.Hradiště pojednala, to víš, v létě s růžemi a pod sluníčkem by to mělo jinou náladu, ale i tak skvělé! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, doufám, že nás tam ještě někdy cesta zavede. Těch růžových keřů tam je...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko, krásné fotky jsi cestou domů pořídila. 👍👍
    Zámek v Mnichově Hradišti rozhodně za návštěvu stojí, bývá otevřen od 1. dubna do konce září.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, když na cestách děláme pauzu, snažím se najít místo, kde se nám bude líbit. Tohle se fakt povedlo.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Heleno, díky za osvětu, vůbec jsem netušila, že zámek v Mnichově Hradišti je tak pěkný. Dobrý tip na výlet.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, podle fotek je krásný i uvnitř, rozhodně stojí za návštěvu.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Komentář se ztratil.
    Helenko,jsem ráda,že jsem tě inspirovala.Ráda jsem se podívala tvým okem na zámek a klášter.
    Je to tam nádherné.Také jsem pátrala na internetu po té staré budově,ale ani zmínka.
    Včera bohužel spadla vlivem povětrnostních vlivů stará borovice dominanta parku,měla objem 4 metry.Promáčený terén a vítr udělaly své.Byla ale už nějaký čas nakloněná.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, už se našel :o) Děkuji, že sis dala to práci a psala ještě jednou...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko, to je krásná dokumentace krásného místa... čistá nádhera! ☺Díky za exkurzi. Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Helenko,
    děkuji za výletní článek, Mnichovo hradiště znám jen z map, vždy se mi moc líbil ten název a chtěla jsem se tam jako dítě podívat. Máš moc pěkné plány na víkend. Já byla celý týden doma nemocná, ale zítra mi skončila neschopenka, tak konečně vyrazím ven. Nemám žádné ušlechtilé cíle, potřebuji nakoupit nějaké potraviny, věci pro kočky a kufr na dovolenou, kam letím příští týden.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty si užíváš asi někde v teple! Moc ti to přeji a těším se na reportáž!
      Děkuji za návštěvu a zdravím, H.

      Vymazat
  8. Helenko, ráda jsem si s Tebou zavýletovala. Líbí se mi zámek i klášter, opravdu hezká místa. Užij si divadlo, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je to moc hezké místo. Divadlo bylo úchvatné, budu vás informovat :O)
      Přeji ti krásný sváteční den. H.

      Vymazat
  9. V Mnichově Hradišti jsem se před pár roky také byli podívat. I když bylo léto, pršelo a bylo pošmourno stejně jako na Tvých fotkách. Měli jsem tenkrát smůlu na průvodkyni, která nebyla schopna příliš informací o zámku předat. Musíme se tam zase vypravit, abychom se dozvěděli víc.
    Krásný víkend, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, průvodce je stejně důležitý, jako objekt sám. Když se to nepovede, to je fakt pech...
      Děkuji za zkušenost a zdravím, H.

      Vymazat
  10. Krásné místo krásně zdokumentované. Prohlédla jsem si fotky několikrát. Je na co se dívat. Zaujaly mne hodně dveře na předposl.fotce. Ach kdyby byl v cajku !
    Hezký víkend, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji, to mě moc těší! Ty dveře jsou moc krásné...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  11. Nedávno bylo v nové řadě Modré krve o Valdštejnech takže samozřejmě tenhle zámek nesměl chybět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, viděla jsem. Zámek je moc krásný i uvnitř.
      Vendy, měj hezký večer, H.

      Vymazat
  12. Krásné, líbí se i Brechlerovský dům. Ač je zanedbaný, nemůžu se zbavit dojmu, že stavba má opravdu zvláštní kouzlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, souhlasím, ten dům je opravdu velmi působivý.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helenko, krásná zastávka. Jedna fotka hezčí než druhá.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  14. Lezarts
    Nádherné fasády, opravdu stojí za výlet!

    OdpovědětVymazat
  15. Moc hezké! Zámek je krásně opravený a ty zašlé dveře naopak velmi sešle romantické. Prostě od všeho trochu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, byla to příjemná zastávka, ráda se podívám i dovnitř.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  16. Mam to vlastne kousek a jeste jsme tam nebyli, treba brzy napravime. To pocasi ma i sve vyhody, ze? Napr. mista bez lidi:-). Snad se divadlo vyvedlo:-). Pekny vecer, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, byli jsme tam sami, ale určitě si na výlet vyberete lepší počasí :o)
      Divadlo bylo super, mám toho stále plnou hlavu...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, na zámek do Hradiště jezdím poměrně často. Je tam krásně a vždy v červnu pořádají i pro děti krásné programy..výroba keramiky, loutek. Prohlídky přímo pro děti s pohádkou. Je tam vždy krásně. Tvoje fotky jsou dokonalé..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, no je jasné, že ty jsi tam téměř domorodec. Je moc hezké, že píšeš, že zámek žije!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  18. Helenko, moc hezke obrazky, propiminaji mi skolni vylety :-) Dik za navstevu na mem blogu!

    OdpovědětVymazat
  19. Vija
    Helenko, vaše cesty domů mívají krásná zastavení. Tohle k nim bezesporu patří též, nádhera.
    Měj hezký den. J

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, díky za ta krásná zastavení. Měj pohodové pondělí.

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, na Mnichovo Hradiště vzpomínám s nostalgií, protože jsem tam prožila studentská léta na gymplu.
    Dodnes tam jezdím na srazy. ;-)
    Bohužel ne do prostor zámku.
    Když o tom tak přemýšlím, tak vlastně ani nevím, jestli jsem někdy byla uvnitř. :-o
    Měj krásný týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, jak jsem se dívala na fotky, zámek stojí za prozkoumání i zevnitř.
      Přeji hezký den. H.

      Vymazat
  22. Jééé, Mnichovo Hradiště a opravdu nádherně nafocené. My jsme tam byli před lety a v létě. Kvetly tam růže a moc hezky to tam vonělo. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti moc pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za pochvalu. To víš, nikdo mi v tom počasí při focení nepřekážel :o)
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  23. To muselo být úžasné pohlazení po duši, když jsi tam byla naprosto sama. Určitě to byla velmi příjemná procházka :) My o víkendu se byli podívat na Masopust u nás ve městě a v neděli jsme navštívili naše rodiny.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, abych byla poctivá, přicházel pán s pejskem :o) Opravdu nebylo moc hezky - po a před deštěm...
      Míšo, jak čtu, měla si moc hezký víkend.
      Přeji i hezkou středu. H.

      Vymazat
  24. Helenko, to je tedy pro mne objev. Zámek neznám a ani jsem o něm nevěděla. Je moc hezký a celé to místo má takové zvláštní kouzlo. Nebo jsi to kouzelně vyfotila :o)
    Měj pěkný nový týden a vše ať proběhne v klidu. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já o něm vím roky, po dálnici občas jezdíme kolem odbočky, odbočili jsme až teď. Znala jsem fotky, přesto jsem byla překvapená, kouzlo bylo asi umocněné počasím a takou jakoby opuštěností...
      Moc děkuji a přeji hezkou středu. H.

      Vymazat
  25. Helenko, krásné fotografie. Také mě zaujalo už u Jitky. Ono má asi i své kouzlo - stát takhle v zimě, v rozbahněné půdě, sama - a prostě se jen kochat... Děkuji za zprostředkování. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji. Máš pravdu, v plné sezóně by byl ten dojem úplně jiný...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  26. Krásná podívaná do míst, kde to neznám. Vlastně trochu jsem se seznámila u Jitušky. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, nemůžeme znát všechno. Tak jsem tam byla díky Jitce poprvé.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat