...zastavení třetí, královské...

neděle, července 17, 2022


Příjemný večer vám všem!

Pokračujeme v našem putování po Korfu. A s trochou nadsázky bychom tohle místo mohli navštívit chvilku po vystoupení z letadla. Ostrůvek Vlachema je totiž v těsném sousedství letiště a dostaneme se na něj po krátké přístavní hrázi.


Malý klášter postavený v roce 1700 zabírá téměř celou plochu ostrova.

Všude najdete množství fotek s letadly vzlétajícími nebo přistávajícími v okamžiku, kdy jsou právě nad klášterem. Mě se to tedy nepovedlo :o)


Ten mrňous v moři je Myší ostrov. Tam vás vezmou za 2,5 eura lodí. Je tam malá kaple.


Vyfotit něco z kláštera bez lidí nebylo jednoduché. Žádné davy, ale místa tam je skutečně málo. 



A hele - až na cestě k autu - alespoň malé letadélko tam je :o)


Kousek od kláštera je místo, které jsem z Korfu chtěla vidět určitě nejvíc. Vila Mon Repos. Byla postavena jako sídlo vysokého komisaře spojeného království sira Frederika Adama. Po jeho odvolání do Indie vilu občas využívali britští guvernéři, pobývala tu i císařovna Alžběta. Právě tenkrát se jí Korfu natolik zalíbilo, že si nechala postavit Achillion.

Po spojení ostrova s Řeckem (1864) vila připadla králi Jiřímu I. Helénskému jako letní sídlo. Přejmenovali ji na Mon repos (francouzsky "můj odpočinek").

Narodilo se tu několik královských dětí. 10.června 1921 se tady Alici Řecké a Dánské a králi Ondřejovi narodil princ Philip, později jeho královská výsost vévoda z Edinburghu, zesnulý manžel britské královny Alžběty II..  Řecko - turecká válka se nevyvíjela právě příznivě, královská rodina nebyla na Korfu v bezpečí. Princ Philip byl s částí rodiny z ostrova evakuován na britské lodi v bedně na ovoce. Bylo mu něco přes rok.


Ale zpět k vile. Po vyhlášení Řecké republiky (1974) byla poněkud kontroverzně zkonfiskována.
Stavba je typickým příkladem neoklasicistní architektury, z teras je krásný výhled na moře, kolem rozsáhlá zahrada. 




V blízkosti vily je i několik antických vykopávek (fotky přes různé ploty nejsou nic moc) a ruiny raně křesťanské baziliky z 5. století.


To je pro dnes všechno.

Užijte si krásný letní večer i letní dny.

Vaše Helena









 

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helenko,krásná místa a nádherné fotografie.Ty stavby jsou úchvatné a letadlo tam opravdu je.
    Já už cestuji akorát prstem po mapě a tak jsem ráda,že mě vezmeš někam ty a i jiná děvčata.
    Ještě,že jsme hodně cestovali dříve,teď už nemám moc odvahu někam daleko.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za milá slova. No ano, byl to spíš takový čmelák, ale splněno :o)
      A odvahu seber. V hotelu s námi bylo opravdu několik staříčků, s hůčičkami, ale to jim nebránilo užít si moře a věřím, že to prospělo i jejich zdraví!
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Helo, to jsem si díky tobě užila! Prohlédnu ještě vícekrát, a pořádně prostuduji. Chvála blogům. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Lezarts

    Opravdu královský příspěvek👍
    Díky!

    OdpovědětVymazat
  4. Helenka,
    krásne zábery, akoby som tam s Tebou bola i ja :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, myslím na tebe, co jste letos vybrali...
      Měj krásný den. H.

      Vymazat
  5. Děkuji za další řecké čtení))) Už máš Heli přečtené knihy od korfské Pavly Smetanové?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rádo se stalo. Nemám přečteno - byl to takový mazec, že jsem sotva prolistovala průvodce. Ale už roky jsem věděla, co chci na Korfu vidět :o)
      Užij si den, H.

      Vymazat
  6. Helenko, to je moc krásné místo a hezky jsi to popsala, to je pro mne důležité ☺. Ještě se vrátím a znovu pročtu, jedno prohlédnutí nestačí. Také bych svůj "Mon repos" potřebovala. 😉
    Přeji úspěšný start do nového týdne. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já prostě potřebuji vědět, co vidím :o) Nejtěžší je zestručnit info tak, aby nebylo zahlcující a jen provázelo fotky...
      A takový Mon repos by si asi nechal líbit každý :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Helenko, klášter i Myší ostrov byl k vidění v seriálu Durellovi. Ráda jsem se tady s tebou prošla.
    Přeji ti pěkný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ještěže tě mám! Chtěla jsem to zmínit a vidíš...
      Moc děkuji a přeji pohodový letní den. H.

      Vymazat
  8. Stojí za to prohlédnout si fotky dvakrát.
    Dovolené do těchto dálav jsem už odpískala, takže si fotky užívám.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Helo, moc hezké fotky z oblíbeného Řecka. Hodně moc se mi líbí klášter, který zabírá opravdu velkou část ostrůvku, to je fakt nádhera 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, máš pravdu, je to asi trochu unikát. Občas jsou takhle v moři kapličky, ale klášter, to bylo poprvé :o)
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  10. Helenko to jsou moc krásné fotografie z pro neznámých míst. Zajímavý je ten klášter na ostrově a moc hezky jsi ho nafotila, stejně jako tu vilu, která se svými osobnostmi zapsala do dějin. Děkuji za krásnou reportáž a moc hezký popis.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za milá slova a hlavně pochvalu. Od tebe si jí skutečně považuji, slunce je tam hodně ostré, mnohdy není na displeji vidět, co vlastně fotím...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko, ráda jsem se s tebou mrkla na moře i na památky. A povedly se ti moc hezké fotky
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, díky za reportáž z krásných míst, která jsou pro mě neznámá a už se to asi nezmění. Tak jsem se ráda prošla prostřednictvím tvých krásných fotografií. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Helenko, krásné fotografie z krásných míst ! Přeju prima letní dny. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, klášter nádhera, kontrast bílé barvy a modrého nebe dokonalý, vila je také moc pěkná a má za sebou pestrou minulost, snad i budoucnost. Hezký den. M .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, krásně si to napsala. Moc děkuji a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  15. Moc hezká místa jste navštívili. Fotky jsou krásné. 🙂
    Přeji ti hezký den, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Helenko, tak jsem se parádně pokochala a užila si s tebou cestování prostřednictvím tvých úžasných fotek. Já ležím doma s virózou, tak jsem se díky tobě krásně zasnila. Děkuju. ;-) ♥ Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vivi, to mě moc mrzí. Doufám, že jsem ti to stonání alespoň trochu zpříjemnila...
      Přeji rychlé uzdravení, opatruj se. Pa, H.

      Vymazat
    2. Helenko milá, určitě, díky tvému blogu je mi hned líp. A to nekecám, prosím pěkně. ♥:)

      Vymazat
    3. Taková pochvala fakt hřeje u srdce!
      Moc děkuji a mám z toho radost!
      Pa, H.

      Vymazat
  17. Naozaj kráľovské zastavenie, a prekrásne ... ĎAKUJEM! Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Helenko,
    o tomto místě jsem už hodně četla, ale nikdy jsem tam tedy nebyla. Já jsem se před pár dny vrátila z Řecka a ani nevím, jestli o tom bude nějaký článek, protože to letos byla celkem pekelná dovolená.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, za vidění určitě stojí.
      Trochu mě děsíš, doufám, že se nestalo nic zlého...
      Měj příjemnou neděli, H.

      Vymazat
  19. Krásná architektura a zase jsem se dozvěděla něco nového. Děkuji za rozšiřování obzoru :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  20. Kouzelné místo :-) Na letadla jsem tehdy měla kliku, mám fotku kláštera s právě přistávajícím fakt velkým letadlem. Ale upřímně - bez toho letadla je to pěknější :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ano, je to spíš turistická atrakce. když jsme parkovali, taky letělo obr letadlo, ale pak nastal klid...
      Marie Veroniko, měj příjemný den. H.

      Vymazat