...tady to mám ráda...

neděle, dubna 24, 2022

Příjemný nedělní večer, vážení!

Pozdě a mimo "soutěž" přicházím s příspěvkem do výzvy. Jiřinka po nás chtěla vyznání k nejoblíbenějšímu, milovanému místu. Na rovinu říkám, jen jedno prostě nemám. O čem tedy psát. O místech v Itálii - Florencii, Sieně, San Gimignanu, o chorvatské Rovinji, kterou jsem si zamilovala na první dobrou, o Krétě, kde jsem určitě nechala kousek svého srdce. O Provence nebo o kouzelných vesničkách Holandska, o milované Anglii nebo Barceloně.
Nezapomínám na to, že žiji v krásné zemi. Kdo by nemiloval Prahu, Telč, jihočeské vesničky, Pálavu s vinicemi a... mohla bych dlouho pokračovat.
Myslela jsem, že prostě prohrabu archív a něco vyberu. Po cestě z velikonočního výletu jsme se ale celkem neplánovaně zastavili v Litomyšli, a já už na parkovišti věděla, že to je to pravé. 


Těžko bych spočítala, kolikrát jsem tu byla. Vždycky ráda. 
Parkovali jsme za Kostelem Povýšení sv. Kříže a hned vedle něj najdete budovu Augustovy tiskárny. Sklepy a základy tohoto domu se datují do 13. století. Rekonstrukce probíhá, zatím dům vypadá bohužel takto.



Milované Klášterní zahrady a sochy Obrama Zoubka. On k Litomyšli prostě patří.



Na jarní výzdobě se tu rozhodně nešetří - rozkvetlé stromy, záhony cibulovin v plném květu.



Litomyšl mám ráda i pro citlivé vkládání nového do starého. Krásnou ukázkou je dvorek Zámeckého pivovaru.


Můj oblíbený anděl...


a zámecký park.


Nádvoří renesanční perly láká k posezení. Na to byla trochu zima.




Tak asi tak. Tohle je prostě jedno z mých milovaných míst.

Mějte příjemný večer a pohodový vstup do nového týdne.

Vaše Helena


 

You Might Also Like

47 komentářů

  1. Heleno, moc hezké fotky (i když tedy musím přiznat, že Olbram Zoubek není "šálek mého čaje"). A přiznávám, že Litomyšl jsem ještě neobjevila (je tolik míst, které bych chtěla vidět a nestíhám to... :( )
    Měj se moc pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, chápu. Já jsem s ním měla tu čest párkrát mluvit a získal si mě nejen svou tvorbou. Litomyšl mohu jen nadšeně doporučit.
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Helenko,nedivím se,že je toto místo,kde to máš ráda.Vybrala jsi nádherná místa.My jsme před pár lety jeli přes Litomyšl okolo zámku.Byla jsem úplně v úžasu s tím,že se sem musíme někdy podívat.
    Je těžké vybrat to nej místo,mám jich také více,spojené s krásnými vzpomínkami.
    Měj hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já tam jezdím celkem často, v úpravách a vylepšeních tam nepolevují. Je to krása.
      A s tím vybíráním máš pravdu.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Když on člověk má v sobě hodně míst, která mu připadají nej. Že toto je místo, které máš meui jinými ráda, se nedivím. V Litomyšli jsem už nebyla hodně dlouho. Měla bych to napravit.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Helenka,
    krásne miesto si nám ukázala...
    Máš pravdu, veľa miest nám "zoberie časť srdca" o Kréte ani nehovorím :-)
    Maj sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, co říct, je to tak.
      A Kréta - chystáte se tam letos, nebo jste vymysleli něco jiného?
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  5. Helenko, dvakrát jsem si to přečetla, než něco napíšu. Když se člověk nad zadáním zamyslí, je obtížné uvést jedno místo. Je to i o věku. Ta místa, která jsme v dětství nebo raném mládí obdivovali, postupně jsou sice hezká, ale srdce nás táhne spíše domů, nemyslím rodiště, ale ČR, proto se mi líbí, jak jsi téma zpracovala. Jistě, každý máme jiný pohled, i já třeba nejsem obdivovatelem Olbrama Zoubka, i když jeho tvorbu trochu znám, tím neříkám, že jsem znalec, to vůbec ne. V Litomyšli jsem zatím nebyla, ale každý náme nějaká místa, přitom nemusí se zrovna měřit se světovými letovisky. Může to být i vesnička, někdo by řekl "zapadákov". Výborně to vystihuje Tvá závěrečná věta: "Tohle je prostě jedno z mých milovaných míst." ☺
    Přeji, Helenko, další krásné výlety. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za tvá slova. My se snažíme cestovat teď, jako mladí jsem mohli tak do Bulharska. Máme s manželem stejné zájmy, což je velká výhoda.
      Pracujeme s lidmi, a tak k odpočinku potřebujeme místa, kde není moc lidí a kde získáme odstup a nadhled. Proto ty opuštěné kláštery, cestování mimo sezónu.
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  6. Helo, jistě nebudeš protestovat, když tvůj příspěvek přidám do výzvy, ani se nedivím, žes vybrala Litomyšl, to město má kouzlo a pokaždé, když se tam zastavíme, máme co obdivovat.Jen jsem tam ( zatím ) nebyla na žádné hudební produkci na zámku.
    Helenko, děkuji ti a pěkný den přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, nebudu a musím ti poděkovat nejen za vyhlášení výzvy a hlavně za trpělivost. My jsme taky ještě nebyli na žádném koncertě, i když jednou nás pozval klient, i s večeří... Bohužel jsme museli být na druhém konci republiky...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  7. Vybrat jedno nejoblíbenější místo je prakticky nemožné. Všude, kde právě kvetou stromy, je to nádherné! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Helo, Litomyšl neznám, ale podle tvých fotek se vůbec nedivím, že se vám tam líbilo. Zámek je opravdu nádherný. Přeji hezký den 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to skutečně krásné, kulturní město.
      Stojí za návštěvu.
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  9. Litomyšl já neznám, tak děkuji za procházku krásným místem. Také bych těžko volila nej místo. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ti ji moc ráda alespoň trochu ukázala, Marcelko!
      Přeji klidný večer, H.

      Vymazat
  10. Ahoj Helenko,
    taky bych těžko vybírala jen jednou místo, ale tvoji Litomyšl chápu. Já tam byla jen dvakrát, ale tak moc se mi tam líbilo...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to těžké, souhlasím, Hani. Ale tohle je sázka na jistotu. Krásné město.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Helenko, Litomyšl mám taky ráda. Jezdím tam často. Měj se dobře, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Krásne si to napísala ... aj ja vravím, že ešte som nebola na mieste, kde by sa mi nepáčilo - každé miesto má niečo do seba, každé je iné, ale všetky som si zamilovala a všade by som sa rada vrátila ... No a Litomyšl je veru nádherná! Tam som ešte nebola, možno raz :) Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za milá a pravdivá slova. Návštěvu Litomyšle ti moc přeji, líbila by se ti.
      I ty měj krásné dny, H.

      Vymazat
  13. Moc hezky jsi výzvu pojala, fotky jsou krásné.
    Musí být fajn takhle cestovat a poznávat různá místa. Já byla nejdál v Brně - tehdy tři dny na školním výletě. Dodnes jsem ráda, že jsem tam měla mamku jako doprovod, protože bez ní bych z Brna asi neviděla ani to málo, co jsem viděla.
    Měj hezký den, Helenko. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, moc děkuji. Vidíš, zrovna Brno moc neznám. Doufám, že to brzo napravím.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  14. Tady to mám také ráda. A proč ? Už 55 let sem jezdím za nejmilejší kamarádkou Věrkou.
    Bydlí kousek od zámku a tak jsem jeho okolí a náměstí prošla mockrát. Sledovala jsem ,jak se
    Litomyšl mění v čase. Tvé skvělé fotografie mi tu krásu připomněly. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak to máš naprosto perfektní důvod k návštěvám krásného města.
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Helenko to jsou moc krásné fotografie. V Litomyšli jsme také ještě nebyli a docela ráda bych se tam podívala. Jen ta vzdálenost! Kdybychom bydleli někde uprostřed republiky, tak by to nebyl takový problém, ale dostat se zpět domů až sem na sever, to už problém bývá. Tak že pro nás asi také na ubytování. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já vím, některá místo jsou bez auta vlastně nedostupná. Ale Litomyšl a její okolí stojí za vidění.
      Měj krásnou neděli, H.

      Vymazat
  16. Helenko, Litomyšl mám taky moc ráda. Obdivuji to propojení historických a moderních staveb. Tady by se mohlo spousta měst učit.
    Doufám, že se tam zase brzy podíváme. Měj klidné jarní dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Jituško! V Litomyšli je hned několik příkladů skvělého propojení.
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  17. Jée Heli, nedaleko Litomyšle bydlí moje nejlepší kamarádka z dětství, tak si někdy protáhnu výlet a mrknu se I tam:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Moc krásné fotky z místa, které mám moc a moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  19. Teď se trochu stydím, že jsem to z úvodní fotky nepoznala! Bydlím ve Svitavách, takže Litomyšl mám kousíček. Město je naprosto nadherne, častým cílem, když chceme někam, kde to známe. Naposledy jsem tam byla v září, to snad ale brzy napravím :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, vzhledem k tomu, že Litomyšl nemám na blogu ani zdaleka poprvé, pokoušela jsem se najít i trochu jiné závěry a úhly. Tohle je foceno ze zahrady hotelu Aplaus.
      Co tobě budu povídat, máme to stejně.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  20. Tak to je krásne miesto. Veľmi sa mi páči aj to že nechali opadať omietku. Mňa bavia také staršie budovy kde vidno ich minulosť. Naozaj krásne miesto

    ČO MA LÁKA NA VEĽKEJ BRITÁNII A PREČO BY SOM CHCELA ŽIŤ V LONDÝNE?

    OdpovědětVymazat
  21. Litomyšlí, je opravdu krásné místo a i jeho okolí. Budu se tam muset vrátit a pokochat se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Á nový způsob komentování. Tak se musím podepsat Lezarts

      Vymazat
    2. Renatko, opravdu doporučuji.
      Užij si májovou neděli, H.

      Vymazat