...doma máme jaro...

neděle, dubna 10, 2022



Příjemné nedělní odpoledne!

Počasí je v poslední době jako na houpačce - slunce, vítr, sníh, déšť, před chvilkou u nás padalo něco jako polystyrenové kuličky. U nás doma ale kraluje jaro. Prosím, pojďte dál.


V předsíni a vlastně v celém domě najdete spíš přírodní materiály a jemnou barevnost. Nekupovala jsem letos nic nového, všechno je ze starých domácích zásob.



Část dekorace v obýváku. Dobře vidíte - slepička je lepená. Rozbili jsme ji s Aarnem, ale je moc hezká, tak jsem ji slepila.


Vlastně něco nového jsem koupila a mám z toho radost. Kouzelný, jemný skleněný ptáček a



aerárium. Vlastně hned tři. Dekorovat se dají ledasčím, já jsem měla představu peříček a v nich usazeného ptáčka. Peří mám, vhodného ptáčka jsem zatím neobjevila.


Jaro a blížící se Velikonoce jsou znát pochopitelně i v kuchyni. Byl už testovací mazanec,


zahájena byla chřestová sezóna. Tyhle šátečky (listové těsto,  chřest marinovaný v olivovém oleji a čerstvě mletém pepři, parmská šunka a trocha goudy) jsou skutečně vynikající.




Nakonec ještě pohled do jídelny. 



Přeji hezký zbytek neděle a příjemný velikonoční týden. 

Vaše Helena

 




You Might Also Like

62 komentářů

  1. Helenko, krásné to máš, ale ta zelená varianta u mne vede. Na mazanec bych se pozvat dala.
    Hezkou neděli Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Jiřinko. Na mazanec bych tě moc ráda pozvala...
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Šátečky vypadají skvěle. Mám pocit, že u nás je poslední dobou problém sehnat chřest, a to jsem ho kdysi celkem v kuchyni použivala.
    Přeju poklidný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ilonko. Musím přiznat, že tenhle chřest jsem přivezla z Německa, u nás jsem ho taky ještě neviděla...
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  3. Helo, tvoje výzdoba je netradiční, ale moc krásná. Mazanec nepeču, protože pečení a droždí, to není můj šálek, ale zapečený chřest mě hodně láká. V posledních letech si ho dopřáváme a moc nám chutná. Díky za tip. Přeji hezký zbytek neděle, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji, u nás je to vlastně tradiční!
      Mazanec a vše s droždím, to byla roky moje černá můra, ale dá se to :o)
      Chřest je úžasný!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Helo, elegantní výzdoba, ale to je u Tebe vždy. Posílám pozdrav do Pardubic. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, kochám se jednoduchostí, krásou a čistotou. Ten ptáček je moc hezký. Mazanec a šátečky i chutně vypadají. Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za krásnou pochvalu. Tvá slova mě těší!
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  6. Hezká i chutná jarní atmosféra☀️❤️

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko máš to moc pěkné. Já velikonoční výzdobu letos moc neřeším. V obýváku mám nazdobené proutky krásnými ozdobičkami od Jiřinka a tím to končí. Vyměním ubrusy, koupím čerstvé květiny a víc nic. Po zatečení do bytu se spíše těším, až se to opraví a budu si to moci vynahradit pak. Přeji Ti příjemný velikonoční týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, i já to spíš beru jako jarní zdobení.
      Ráda věřím, že se těšíš, až bude střecha opravená.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Heleno, krásné to doma máte. A ušáků máš na celou králíkárnu :). Já si jednoho koupila už před časem a dneska jsem mu přinesla kamaráda a hned jsme je oba nainstalovala na tác.
    A ještě dotaz - chřest jen marinuješ v oleji nebo ho před marinováním a pečením ještě trochu povaříš? (jsem chřestem zcela nepoznamenaná, takže se omlouvám, pokud je můj dotaz poněkud idiotský ;-)).
    Krásné aprílové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji! Ušáci k jaru prostě patří, že!
      A chřest - kupuji výhradně zelený, máme ho raději. Je křehký, není potřeba ho předvářet. Jen ho opláchnu, horní 2/3 položím do misky, pokapu oo, oslím, opepřím. Stačí hodinka. Ze spodní třetiny uvařím polévku. Není třeba se omlouvat, taky jsem si to před pár lety musela nastudovat.
      Ať se první vaření s chřestem vydaří!
      pa, H.

      Vymazat
  9. Ahoj Helenko, máš to hezky vyzdobené. Chřest jsme měli zrovna včera, udělaný v páře a posypaný opraženým sezamem, tak ho mám nejraději. P.S. U nás dnes taky polystyrenové kuličky většinu dne... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji a doufám, že si užijeme ještě dost takových dnů, jako je ten dnešní.
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Helenko, moc hezky nadekorováno. Ten skleněný ptáček je úchvatný a úchvatné vypadají i ty šátečky s chřestem. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  11. Je moc příjemné podívat se na jaro u vás doma. Ten skleněný ptáček, ten teda je !!!
    Přiznám se bez mučení, že chřest jsem ještě nikdy nedělala. Ani nevím proč. :-)
    Hezké modré pondělí, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko. že! je prostě kouzelný!
      Děkuji za pochvalu a chřest doporučuji vyzkoušet.
      Tobě přeji hezký zbytek škaredé - krásné středy. H.

      Vymazat
  12. Teda ta jídelna, ta je naprosto parádní! Já si na velikonoční dekorace nějak nepotrpím..:) Mám doma celoročně akorát pár umělých květin, které akorát na vánoce schovám :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. Krásně vyzdobeno, vkusné a čisté i stylově. Já na Velikonoce byt téměř nezdobím, co se dalo, dala jsem do muzea jako např. slepičku na vajíčka a tak hlavní výzdobou bude veselý ubrus a váza s jarními květinami. Mazanec si koupíme v Globusu a bude po svátcích ☺.
    Přeji příjemné modré pondělí, kdy se nemá nic dělat ☺.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Haničko! Mám to tak ráda a beru to opravdu víc jako jaro než jen Velikonoce. Sejdeme se celá rodina, přijdou přátelé, chci aby jim u nás bylo hezky.
      I tobě přeji hezký zbytek škaredé středy. H.

      Vymazat
  14. Nádherná výzdoba! Já žádnou jarní ani velikonoční výzdobu nemám, zatím jenom podzimní a vánoční, ale plánuji si taky něco pořídit, spíš ale až na další rok :) Přeji krásný týden a předem i krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucy, moc děkuji! Ono stačí málo, pár kytiček, nějakého ušáka. Méně je často více, však to znáš...
      I ty měj krásné Velikonoce. H.

      Vymazat
  15. Máš to doma krásně nazdobené.Skleněný ptáček je moc zajímavý.Také se doba vyblbnu s jarní výzdobou.Jaro si to zaslouží.
    Bochánek na zkoušku mám právě v troubě,ale když vidím ty listové šátečky,ty bych si dala hned ač jsem po večeři.
    Helenko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji a doufám, že si svou výzdobu i nafotíš.
      Bochánek se ti jistě povedl, nějaké pečení mě čeká zítra...
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Helenko, máš to doma moc krásné. Já se letos nějak nemůžu rozhodnout jakou barvu bude mít jaro u nás:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Rijo a jistě ses rozhodla správně!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  17. Helenko, ještě, že si mně připomněla mazanec, úplně bych zapomněla, že musím koupit suroviny... Ten zapečený chřest určitě zkusím, poslední dobou čím dál víc inklinuji k zelenině... Výzdobu máš pěknou a sladěnou. Krásný předsváteční týden. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, jistě si všechno nakoupila a mazanec bude. Balíčky vyzkoušej, mohla bych je péct stále...
      Děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Helenka,
    u Teba je nádherné, krásne vítanie jari. A výzdoba je prekrásna a sklenený vtáčik zaujímavý. Už mi tam chýba len pomocník...
    Prajem Ti krásny týždeň a ďakujem za darčeky, dnes dorazila obálka a veľmi si ma potešila :-)
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji za milá slova a mám radost, že obálka v pořádku dorazila a obsah ti udělal radost.
      Přeji krásné velikonoční dny, H.

      Vymazat
  19. Helenko, moc pěkný příspěvek. Zdobím hodně podobně, skleněný ptáček je náááádherný a pobavila mne ta porculánová králíkárna :-). Police v jídelně máš - stejně jako na Vánoce - elegantní. Moc se mně líbí. A recept určitě vyzkouším, chřestových receptů není nikdy dost.
    Pěkný předvelikonoční týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za tvá vlídná slova. Králíčci k jaru patří a tihle toho moc nesežerou :o)
      Budu ráda, když vám budou balíčky chutnat.
      Měj krásný zbytek škaredé středy. H.

      Vymazat
  20. Krásna a elegantná je jar v Tvojom podaní :) Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  21. Moc hezké dekorace. I mazanec vypadá skvěle. U nás letos žádné testování neproběhne, budeme péct až těsně před, tak snad se povede. Doufám, že se povede i beránek, kterému se občas něco nedopeče - už několikrát byl bez ucha. 🙂
    Hezký den, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, určitě se vám povedl na první dobrou.
      S beránkem to je loterie...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  22. Helenko, krásně vítáš jaro :-) ty poličky jsou úplně vymazlené. Jinak já mám taky dokonce dvě slepené slepičky, předloni se mi urvala ve sklepě police s marmeládama a rozbila mi ty slepičky, ale když mě se tak líbily a musela jsem je slepit :-D a mazanec bych si dala, ještě nikdy jsem ho nezkoušela upéct.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za milá slova.
      A mazanec bych ti moc ráda nabídla, jen tě mít trochu blíž...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  23. Helenko, to je parádní podívaná. Krásné dekorace i hezky nazdobené poličky. Mazanec také vypadá skvěle, já je budu péct až o víkendu, bez zkoušky. :o) A budu ráda, když se sní. Peču čtyři malé a dva dám dětem.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc děkuji. mazance se ti jistě povedl na první dobrou, taky jsem jich pekla několik :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  24. Ahoj Helenko,
    máte to doma hezké, líbí se mi barvy, do kterých to ladíš. Já jsem na tom s výzdobou fakt špatně. Mám na stolku v obýváku nový ubrousek s přírodním motivem, který se pak opakuje na povlacích polštářů. Taky jsem si pořídila nějaké jarní květiny do vázy.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji. Určitý lad kolem sebe prostě potřebuji, i když na to není tolik času, kolik bych chtěla.
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  25. Ten skleněný ptáček je opravdu půvabný. Vůbec se nedivím, žes ho nemohla v tom krámu nechat :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Máš krásně ozdobeno .... já zatím jen symbolicky, lítám mezi roční závěrkou a přípravou na výstavu. Krásné velikonoční dny a pěkné svátky! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Evi. Vyplatilo se, že jsem to udělala předem. Týden před Velikonocemi byl opravdu hodně hektický...
      Pa, H.

      Vymazat
  27. Helenko, koukám, že jsi dokonale připravena na Velikonoce. I recept na chřest vypadá moc dobře. Užij si svátky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem už psala, příprava se vyplatila :o) Nastal nečekaný fofr...
      Přeji klidný večer, H.

      Vymazat
  28. Helenko, máš to zase krásné.....a na chřest se taky chystám.
    Měj se krásně a užijte si pospolu krásné a poklidné Velikonoce:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi!
      Chřest můžu, je to dobrota.
      Přeji hezké jarní dny, H.

      Vymazat
  29. Moc pěkné, Helenko!👏 Pozvání na kávu a kus mazance bych určitě neodmítla. Vypadá mňamkově.😋
    Přeji krásný a klidný prodloužený sváteční víkend.🌞

    OdpovědětVymazat
  30. Helenko i tobě přeji krásný velikonoční čas. Máš doma krásnou výzdobu, barvičky pěkně ladí ♥
    Iva

    OdpovědětVymazat