...trocha radosti, trocha kultury...

čtvrtek, března 11, 2021

Příjemné odpoledne vám všem!

V pátek před uzavřením hranic okresů jsme stihli malý výlet. Cílem byla, jako už mnohokrát, krásná Litomyšl. Máte-li chuť na malou procházku půvabnými místy - račte.

Auto většinou necháváme na parkovišti za Kostelem Povýšení sv. Kříže a odtud to je jen pár kroků do

Klášterních zahrad. Pokochám se pohledem na Piaristický chrám a hlavně na v zimě vypuštěný bazén s milovaným sousoším Olbrama Zoubka.

Vyběhneme schody do Zámecké ulice, pak průchodem s lavičkou Václava Havla k zámku.

Dokonalost italské renesance upravené pro země na sever od Alp. Ráda se procházím francouzskou zahradou i přilehlým parkem. Zámek je z každé stany trochu jiný, sgrafitová výzdoba je prostě kouzelná. Kdysi nám průvodkyně vyprávěla, že nenajdeme dvě stejná psaníčka...

Parkem teče potok, úplně v rohu parku je bazének.

Tyhle arkády mám moc ráda, tady je tolik cítit ten italský vliv...

A to už jsme na Zámeckém návrší před Piaristickým chrámem a scházíme dolů do některé z uliček pod zámkem.

Je jedno, kterou si vyberete nebo jestli sejdete až na náměstí. Malebnost, upravenost a nápaditost vás bude provázet na každém kroku.

Před ZUŠ je opletená suchá lípa, dobrovolníci se ji pokouší zachránit.

Procházka je u konce - jsme před Kostelem Povýšení sv. Kříže. Stačí vyjít schody a vidíme zaparkované auto.

Tentokrát bez dobrého jídla v hotelu Aplaus, který je hned vedle kostela, bez kávy z některé z mnoha kaváren, ale stejně, byla to krása!

Zpět jsme jeli před Nové Hrady. Zastávka nebyla u krásného zámku, ale u tohohle krasavce a jeho stáda. Šel se na mě podívat, asi si myslel, že nesu něco na zub. Bohužel jsem u sebe nic neměla...

Ještě se podělím a doporučím vám jeden úžasný kulturní zážitek. V neděli jsem si užila živou virtuální prohlídku Lobkowiczkého paláce. Sbírkami nás provedl princ William Rudolf Lobkowicz a Dita Baker, ředitelka Správy Lobkowiczkých sbírek. Oba s nesmírným šarmem a poutavostí. Uvědomila jsem si, jak strašně mi chybí kulturní zážitky. Prohlídky se konají jednou měsíčně, ta další bude v neděli 11. dubna v 18 hodin.

A květina nakonec. My s mužem, zatíženi zneužíváním MDŽ v minulém režimu, ho neslavíme. Adam tuto zátěž nenese... Moc mě to potěšilo.

Moc vás zdravím a hezké dny přeji!

Vaše Helena

You Might Also Like

71 komentářů

1. Helenko,ukazuješ nám samé skvosty.Litomyšlí jsme projížděli asi před třemi roky,když jsme vezli vnoučata na kynologickou soutěž.A hned jsem si říkala,že se tam musím někdy podívat.Ráda bych.
    Kytku k MDŽ jsem dostala od manžela i syna.Máš pravdu,že kdysi se to hodně slavilo a tak to hlavně manželovi utkvělo v paměti,protože jiné podobné svátky si nepamatuje.A syn,ten mi vždy kreslil jako malý k MDŽ srdíčka.
    Měj hezké dny

1. Jituško, příště se v Litomyšli určitě zastavte, nebudete litovat.
      Užij si kytky od svých chlapů a měj hezké dny, H.

2. Líbí se mi ta lavička, ta je opravdu zajímavá :) V Litomyšli jsem ještě nikdy nebyla. Kytička krásná, my doma MDŽ taky neslavili, ale přítel mi teď kytičku vždycky koupí :)

1. Eliss, v Litomyšli je takových vylepšených laviček víc, taky se mi líbí!
      Děkuji, máš pozorného přítele.
      Měj se moc hezky, H.

3. Helenko, Litomyšl mám moc ráda. Často tam jezdím. Také tam ráda nakupuju (tedy teď nee), líbí se mi malé obchůdky. Pořádají krásné akce - Smetanova Litomyšl, zahájení lázeňské sezóny je také vždy pěkné, různé výstavy...V zámeckém sklepení jsme byly s vnučkama několikrát na výstavách vánočních ozdob. Prostě to tam vždycky žilo. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, ráda věřím, mám to stejně. Na náměstí jsme tentokrát ani nesešli... Loni jsem byli pozvání na slavnost Lázně ducha, už se to nekonalo...
      Je to nesmírně kulturní město, už se těším, až zase ožije.
      Moc tě zdravím, H.

4. Už je to bude dva roky, když jsme byli na návštěvě u mého bratra v Chrudimi a zajeli s námi na prohlídku Litomyšle. Bylo tam moc krásně - teda všude hodně lidí, ale to na krásných místech bývá.
    Helenko, snad se letos dočkáme výletů.

1. Alenko, souhlasím, za normálních okolností je Litomyšl plná lidí, prostě žije. Jezdíme tam často pracovně, tak se občas prostě zdržíme, projdeme, dáme si kávu...
      Doufám, že se brzo někam podíváme.
      Měj se moc hezky, H.

5. Heleno, v Litomyšli jsem ještě nikdy nebyla, tak jsem se ráda prošla s vámi. Krásné město. Jen tomu Zoubkovi nějak nemůžu přijít na chuť :)
    Měj se fajn

1. Stáňo, Litomyšl je skutečně město, které stojí za vidění.
      Práci pana Zoubka mám moc ráda, měla jsem možnost se s ním několikrát osobně vidět a vždycky to byl zážitek, který dal jeho sochám ještě další rozměr.
      Měj hezký podvečer, H.

6. Litomyšl nikdy neomrzí ❤️
    Krásný pátek, Helenko.

7. Škoda, že jsem Litomyšlí jenom projížděla. Několikát jsem si už říkala, že se tam musíme vypravit, ale skutek zatím utek. Takže prozatím mi Tvoje fotky musí stačit - ráda jsem se na ně podívala.
    Měj se hezky!
    Hanka

8. Litomyšl považuji za jedno z nejkrásnějších českých měst a jsem ráda, že jsme si na něj vyčlenili celý víkend a měli možnost vychutnat i večerní atmosféru se sklenkou dobrého vína, v mém případě šampíčka.
    Budu vzpomínat dlouho a ráda bych si to zopakovala, tvé fotky mne jen utvrdily.
    Příjemný víkend.

1. Simi, mohu jen souhlasit. Jsem ráda, že to nemáme daleko, občas zajedeme a jen se kocháme...
      Měj pokud možno hezké dny, H.

9. I mně chybí výletování; cestování i kultura. Občas na nějakou on-line výstavu či koncert “zajdu”.
    Měli jste nádherný výlet do krásného místa.

1. Evi, snad se dočkáme. Ten hlad po kultuře už je fakt velký...
      Měj se moc hezky, H.

10. Tak to vidíš. Já už tam nebyla díky covidu tak dlouho, že ani nevím o té opletené lípě! Když už jsem tam jela za dcerou, tak jsem byla s malou a s ní doma, nebo jsme šly na procházku jen tam u nich nahoře. Teď navíc jsme každá v jiném okrese, takže by jsme k sobě de facto vůbec nesměly. Dcera si tedy napsala prohlášení že pečuje o osobu blízkou (ostatně manžela vezla na kontrolu k doktorovi, klidně by jí mohl i dát kopii své neschopenky) já bych tu cestu neměla zdůvodnit čím. jen si říkám, k čemu tahle opatření jsou, když autobusy nekontrolují. Ani nevíš jak se s dcerou těšíme jak si půjdeme všechny tři sednout buď do Čokošky nebo jiné kavárny pěkně na zahrádku a budem kecat o ničem a pozorovat cvrkot....

1. Vendy, my to stihli fakt za minutu 12... Tyhle rozdělené rodiny... taky to tak máme.
      Jj, Chocco Caffe - tam jsme na jaře oslavili rozvolnění, ach.
      Měj se pokud možno co nejlíp! Pa, H.

11. Helo, Litomyšl je moje srdcovka. Už tam jezdím 54 roků za kamarádkou Věrkou. Bydlí kousek od zámku a tak procházky vždy byly v jeho okolí. Tvé krásné fotografie mi to připomněly. Doufám, že letos se mi podaří navštívit festival Smetanova Litomyšl a že covid nezničí i tuto krásnou akci. Marie

1. Maruško, tak to máš dvojitý důvod jezdit do krásného města.
      Taky doufám, že nic z těch krásných akcí nezanikne...

12. Ráda se tam vrátím, moc se mi tam líbilo i v jejím okolí😊

1. Renatko, souhlasím - Nové Hrady, Zderaz, Toulovcovy Maštale. Krása!
      Měj se moc hezky, H.

13. Taky mi chybí výlety, ač u nás nejsou tak často. Výlet si většinou uděláme někam do přírody, kde s námi můžou i pejsci.

1. Nikolo, to dobře znám! Mohla bych vydat průvodce po hotelech, parcích a ZOO, kam se může se psem.
      Měj se moc hezky, H.

14. Helenko, Litomyšl jsem nikdy nenavštívila. Ale soudě podle tvých fotek, je to škoda. Budeme to muset někdy napravit. Krásné, opravdu...
    A o té lípě víš víc? Jak ji má opletení zachránit, když je suchá?
    Měj prima dny, Petra

1. Peti, Litomyšl skutečně stojí za vidění, je to jedno z nejkrásnějších a nejkulturnějších měst u nás.
      O té lípě víc nevím, snažila jsem se něco načíst, ale nic jsem nenašla.
      Měj se moc hezky, H.

2. Já už to taky na netu hledala, ale úspěšná jsem nebyla. No, třeba si nás ta informace někdy najde sama :)
      Měj prima dny, Petra

3. Peti, zdá se, že to jsou dvě věci - se snaží zachránit usychající lípu a upozornit na to tvz. guerillovým háčkováním.
      Pa, H.

15. Helenko, děkuji za výlet. Jako malá jsem tudy projížděla s rodiči k babičce, vůbec si nic nepamatuji. Město hodné návštěvy a kochání, vyrazíme....někdy.
    Měj hezké dny. J.

1. Jani, třeba to někdy vyjde a užiješ si procházku krásnými místy. V Litomyšli je jich dost.
      I ty měj hezké dny, H.

16. Helenko, moc ráda jsem se do Litomyšle podívala s tebou, naposledy jsme se tam stavili s mužem loni.
    Ohledně MDŽ - já se nenechám ohnout žádným režimem, tak mi neublížilo ani kdysi MDŽ.Kytku od muže si vezmu, i když si ji častěji koupím sama.Jiřina z N.

1. Jiřinko, to jsem moc ráda.
      A že tebe nic neohne, o tom jsme naprosto přesvědčená!
      Měj hezký večer, H.

17. Litomyšl neznám, ale vidím, že je to škoda. Snad zase budeme vyjíždět na výlety a poznávat zajímavá místa. Chybí mi to. Zdravím ☺

1. Evi, určitě zase vyjedeme. Musíme věřit...
      Padlo nám už tolik plánů...
      I já tě zdravím, H.

18. Krásný výlet do Litomyšle. Byli jsme tam před lety na výstavě panenek a ráda bych se tam někdy znovu podívala.

1. Růženko,určitě by si byla překvapená. Město je jako perla.
      Přeji hezký večer, H.

19. Helenko, nádherné fotky z Litomyšle.👍👍 Mnohokrát jsem jen projížděla kolem, spoustu let plánujeme, že se tam zastavíme na delší dobu, ale ještě nám to nikdy nevyšlo. Pokaždé jen spěcháme tam a nebo zpátky.
    Nové Hrady znám, jak zámek, tak i celý areál se zahradami a anglickým parkem. Nejdelší čas jsme trávili u plotu, kde jsme pozorovali jeleny a daňky. Jsou zvyklí na přítomnost lidí.
    Měj hezké dny.

1. Alenko, tohle znám z mnoha míst... jednou fakt přibrzděte, nebudete litovat.
      Nové Hrady mám moc ráda, ty parky, zahrady... Stádo je většinou v obležení dětí, náhodu tam byl nikdo, tak jsme zastavili. Hezké podívaní...
      Posílám pozdravy, H.

20. Krasna Litomysl, Helenko, ja tam jeste nebyla. Dekuji za prochazku. Pekny vikend. M.

1. Rádo se stalo, Marcelko, je tam opravdu krásně.
      Moc tě zdravím, H.

21. Paní Davidová, děkuji za krásné fotky z Litomyšle. Ta je moje srdíčková záležitost a návštěva, byť je fotografická, je přesně to, co jsem v těchto dnech potřebovala. DĚKUJI za zprostředkování zážitku.

1. Paní Zdeňko, děkuji za milá slova, moc mě těší.
      Rádo se stalo!
      Přeji příjemné dny, H.

22. Helenko, tam se jednou chci podívat, tak snad mne tam někdy cesty zavanou. Nádherné fotky, moc jsem si výlet užila. Úžasný zámek i krásné zahrady s jezírky. Jen kdyby to nebylo tak daleko.
    Přeji prima víkend. D.

1. Já vím, Dášo, my to k vám máme taky daleko... prostě jednou to vyjde.
      Měj se moc hezky, H.

23. Helenko, krásná prohlídka Litomyšlí, za kterou ti děkuji, moc jsem si ji užila:-) a jak píšeš moc mi chybí prohlídky hradů a zámků, ta virtuální s panem Lobkowiczem musela být taky parádní, na to musím kouknout;-) pěkný víkend.

1. Haničko, moc ráda jsem tě vzala sebou! Je to krásné město.
      I když byla prohlídka jen na dálku, moc jsem si to užila. Pan Lobkowicz je velmi šarmantní mladý muž s roztomilou češtinou, velkými znalostmi a jasnou vizí, jak s těmi poklady naložit...
      Měj hezké dny, H.

24. Helenka,
    krásne tulipány si dostala od Adama...
    A výlet ste mali krásny. A fešák na záver so svojim stádom zapózoval a určite potešil :-)
    Maj sa krásne a pekný víkend,
    A.

1. Ano, Adinko, ještě pořád mi dělají radost.
      Výlet byl na dlouho asi poslední...
      Moc tě zdravím a opatruj se. H.

25. Helenko, děkuji za krásnou reportáž, tam jsem asi nikdy nebyla. Kochala jsem se. Měj klidnou sobotu.

26. Krásné fotky a inspirativní nápad na výlet! :-) Sgrafitová výzdoba je skutečně krásná - a musím říct, že když jsem před pár lety v Itálii viděla, jak tenhle design vypadal úplně původně (byly to skutečně trojrozměrné jehlany), docela jsem si oddechla, že v našich zemích na to nikdo neměl peníze.

1. Marie Veroniko, děkuji. Máš na mysli nějaké konkrétní místo v Itálii? Já italskou renesanci miluji, pro mě to jsou vždycky dechberoucí zážitky - Florencie, Siena, Padova, Luca... ach, hned bych zase jela.
      Měj příjemný večer, H.

27. Nádherné fotky. Aspoň trošku som sa takto cez fotky dostala na nejaký výlet.

DENNÍK BÁBÄTKA // 3. MESIAC

28. Ahoj Helenko,
    v Litomyšli jsem byla dvakrát loni a jsem z toho města opravdu nadšená. Moc se mi tam líbilo, určitě chci zpět. Jen když vidím ty fotky u tebe, tak je mi fakt líto, že se nikam nemůže...Měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

1. Haničko, ráda věřím! je to krásné město.
      Měj příjemný večer, H.

29. Helenko, jak jsi napsala: Byla to krása. Taková milá prohlídka - architektura i příroda, kterou si teď můžeme dopřát jen virtuálně. Ale moc se mi líbila.

30. Litomyšl je nádherné město, ale ještě jsem tam nebyla. Soudím tak podle fotografií. Rádi bychom se tam také někdy podívali. Snad se ta situace do léta uklidní. Děkuji za moc hezkou podívanou a přeji Ti krásné dny i když nás teď počasí trochu potrápí.

1. Járo, určitě by se ti tam líbilo. Kouzelné město.
      Moc ti takový výlet přeji!
      Posílám pozdravy, H.

31. Procházka u tebe Helenko je vždy krásná !! Přeji pohodové dny ♥Iva

32. Děkuji za pěknou procházku Litomyšlí. Zavzpomínala jsem si na krásnou dovolenou v tomto městě a okolí. Navštívili jsme i jelení farmu v Nových Hradech. Přeji hezký den.

1. Maruško, rádo se stalo, je tam všude moc krásně.
      Měj se moc hezky, H.

33. Bože môj, nádhera ... Ďakujem za ten malý kúsok sveta, keď sedím medzi 4 stenami - káždý pohľad na niečo iné poteší ... a pohľad na niečo také krásne zvlášť! Pozdravujem, Marta

1. Marti, chápu, stihli jsme to jen tak tak...
      Snad bude brzo líp.

34. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

See how it works

Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

Here is our price lists for the ATM CARDS:

Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

make up your mind before applying, straight deal!!!

The price include shipping fees and charges, order now: contact us via