...Boskovice...

středa, září 02, 2020

Příjemný den všem!

Jen malá zastávka na dlouhé cestě. Nečekaně příjemná, milá zastávka. Boskovice nám nabídly odpočinek, příjemné zákoutí jak na zámku, tak v židovské čtvrti.
Nejprve tedy zámek - elegantní empírová stavba, vrácená v roce 1991 původním majitelům, rodu Mensdorff - Pouilly.


 

Káva v kavárně na nádvoří chutnala skvěle, dokonce jsem měli i tu čest pozdravit se s panem hrabětem Hugem Mendsdorff - Pouilly.



Naprosto mě okouzlil reprezentační trojlodní vestibul s mohutnými toskánskými sloupy a empírovým schodištěm.


Od zámku jsme se vraceli židovskou čtvrtí na náměstí k autu. Vlastně to nebyl ani úmysl, ale najednou jsme stáli před synagogou a dveře byly otevřené...

Za nevelké vstupné obrovský zážitek. Unikátní dekorativní výzdoba a hebrejské liturgické texty jsou skutečně dechberoucí. Jejich autory jsou polští židovští utečenci (druhá polovina 17. a 18. století). Opět jsme tu byli sami.


Obrovská poklona restaurátorům. Ještě před dvaceti lety byly malby sotva patrné...



Vstoupit jsme mohli i do nedaleké mikve.



Kéž by všechny zastávky byly tak příjemné...

Mějte hezké dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

54 komentářů

  1. Helenko, Ty máš prostě štěstí na památky. Úplně se stydím, mám to, na rozdíl od Tebe kousek, a netuším, jaké památky mám v okolí. Děkuji za virtuální prohlídku a přeji krásnou středu. Měj se Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, já zas poznám tak setinu rostlin co ty - každá jsme na něco!
      Je tam moc krásně, zajeďte si na výlet!
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Helenko, nádherná místa, kochám se. Díky a měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, to je krása. Občas člověk opravdu nechápe, jak šikovní a zruční, s tak minimálními prostředky, byli naši předci. Klobouk dolů.
    Díky za fotky, to jsem se pokochala. Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, i my jsme byli okouleni.
      Krásná a podivaná to byla, tolik šikovných lidí bylo a je!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  4. V Boskovicích je krásně, zámek i hrad. V synagoze jsme, myslím, ještě nebyli.
    Děkuju za zprostředkování.
    Krásný den,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, hrad jsme si nechali, až s námi bude i Aaron, smí tam 😀!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Helenko,nádherný zámek,to schodiště je opravdu parádní.Líbí se mi i židovská synagoga.V Turnově ji také máme a já ostuda tam ještě nebyla.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, to znám! Co mám u nosu, to neuteče...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  6. Helo, s Tebou se tak krásně cestuje. To schodiště vypadá luxusně. I vyfocené židovské památky jsou vzácné.
    Přeji krásný den v Polabí. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší, Maruško!
      Moc se nám v Boskovicích líbilo!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  7. Pan hrabě Hugo? To je tuším ten animátor který má na svědomí rozpohybování mnoho oblíbených kreslených večerníčků.... ten vestibul je opravdu velkolepý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, Jitka nám to ujasnila, animátor je jeho bratr.
      Moc hezké zastavení to bylo.
      Posílám pozdravy! H.

      Vymazat
  8. Krásná reportáž z Boskovic.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Helenka,
    nádherná reportáž z Boskovíc, ďakujem :-)
    Pozdravujem,
    A.

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, ráda jsme se tam s tebou znova podívala, já ještě, když jsme tam byli prvně, ( bydleli jsme pár nocí na Svojanově na hradě ) vyběhla na kopec ke hradu a na židovský hřbitov, synagoga je pěkně opravená, zámek je také krásný, včetně parku.Jen to mám z ruky.Helenko, cestování po památkách je fajn koníček.
    Ať se daří! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, my taky, tak to bylo po cestě. Hrad si necháváme, až s námi bude Aaron, vychovaní pejsci tam můžou 😀!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Helenko, to je moc zajímavý zámek a to schodiště je opravdu zajímavě řešené. krásné fotografie i ze synagogy. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji za milá slova!
      Byla to moc příjemná zastávka!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. Ta výzdoba synagogy je až neskutečná. Krása.
    Jezdíš na krásná místa. Díky Helenko za tipy.

    OdpovědětVymazat
  13. To jste měli opravdu krásné zastavení ! Výzdoba synagogy - nádhera.
    Díky za fotky, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, krásné místo i úžasné setkání. To se hned každému také nepovede, vidět se s panem hrabětem.
    V Boskovicích jsem nikdy nebyla, jdu do map, hledat, kde že přesně leží.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, byla to absolutní náhoda! Pan hrabě někam odjížděl, pamatovala jsem si ho z Modré krve. Je mu přes 90 a vypadá skvěle. Byla jsem té náhodě ráda.
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  15. Helenko, tak to jsme se asi minuly, ale jsem ráda, že jsi si udělala na Boskovice čas. Na zámek chodíme o vánocích, kdy se pořádají kostýmované prohlídky. Židovskou čtvrtí se také rádi touláme a když je festival v synagoze jsou moc pěkné akce a koncerty.
    A jen upřesňuji... pan hrabě Hugo není animátor. Je to jeho bratr Alfons. Díky němu se můžeme bavit třeba u Pata a Mata.
    Měj se pěkně a třeba příště to vyjde. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to tak trochu tušila, Jituško, že jsi z Boskovic. Moc se nám u vás líbilo!
      A děkuji za info!
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  16. Ahoj Helenko,
    o Boskovicích jsem nedávno četla v časopisu a přidala jsem si je na svůj cestovatelský seznam:-) Empírové stavby se mi moc líbí. Ty stropy v synagoze jsou opravdu nádherné. Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, jsme moc rádi, že jsme se zastavili, bylo to velmi milé překvapení!
      Měj hezkou sobotu! H.

      Vymazat
  17. Tohle mám také ráda, neplánované zastávky, neplánované pozdravení... I na těch fotografiích je to nádherné. Co teprve ve skutečnosti. Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Les, ono to nebylo tak úplně
      neplánované. Když jedeme někam dál, předem se dívám, kde by bylo co hezkého k vidění. Někdy čas je, někdy ne... Tohle zastavení se moc povedlo!
      Zdravím, H.

      Vymazat
  18. Díky za poznávací výlet do místa které jsem neznala, opravdu krásné a zajímavé . Moc hezky fotíš !

    OdpovědětVymazat
  19. Heleno, krásný zámek i synagoga. S chutí jsem se pokochala fotkami...
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
  20. A představila jsi si skutečnost, že jako majitelka jdeš tím krásným vestibulem a držíš si několik vrstev sukýnek a podpatečky se snažíš nesklouznout ?
    Jojo, ty princezny to neměly jednoduché, že.
    Krásný den a tvůj výletní report mne všemi vjemy potěšil. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, neměly. Já podpatky občas, ale ty sukýnečky, v mém věku - to by bylo směšné 😀
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  21. Hezké místo, které jsem nikdy nenavštívila.
    Přeji ti hezké dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  22. Waw, tak to musel byť zážitok ... ja len takto virtuálne mám chlpy v pozore - najskôr ma ako teba okúzlilo schodisko, a potom ten úchvatný strop synagógy ... a žiadnu mikve som doteraz ešte nevidela! No proste, nádhera ... ĎAKUJEM! Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to velmi příjemné a krásné zastavení, všude milí lidé... povedlo se!
      Marti, moc tě zdravím! H.

      Vymazat
  23. Oooopet nádhera,.mám co dohánět:-) září má být ještě krásné, tak bude čas na výlety. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Boskovice jsou super typ na výlet, Haničko!
      Pěkný večer přeji! H.

      Vymazat
  24. Helenko, vy si ty destinace proste umite vybirat!! Schodiste dokonale!!! Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  25. Úžasné fotky a ta petrolejka,zrovna po podobné pokukuji do kuchyně na okno :)Moc hezký zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, jsi milá, moc děkuji! Ta petrolejka v mikve vypadala fantasticky!
      Přeji pohodový den, H.

      Vymazat