...Pálava...

pondělí, června 03, 2019


Krásný večer všem!

Jsou místa, kam člověk prostě jede rád. Těší se. I když jde třeba jen o pracovní cestu. Kdo by Pálavu nemiloval...  A tak vám nabízím pár fotek z ranní a večerní procházky vinicemi v Pavlově.


Čistá radost - naše i toho psa. Řádil jako pominutý :o)



Bylo celkem teplo, nakonec se i ten rošťák trochu unavil...


V pondělí navečer jsem si zajeli do Lednice. Vzhledem k tomu, že s námi byl pes, omezili jsme se výhradně na prohlídku exteriérů. Slovo omezili není úplně na místě, k vidění i venku je toho víc než dost.
Nejprve renesanční a nyní novogotický zámek a celé lednické panství patřilo 700 let Lichtenštejnům a ačkoli nikdy nekolaborovali s nacisty, byl jim majetek v roce 1945 na základě Benešových dekretů zabaven. Moc ráda bych se dožila chvíle, kdy jim bude opět vrácen...


Užili jsme si plavbu po staré Dyji



k Minaretu, romantické stavbě od architekta Josefa Hardtmutha.
Je vám to jméno známé? Ano, je to ten člověk, který vynalezl obyčejnou tužku a ve Vídni založil firmu Kooh-i-noor  a později ji přesunul do českých Budějovic.
Minaret měří 62 metrů a je to nejvyšší stavba tohoto typu mimo islámské země.


 Francouzský park v blízkosti zámku je opravdu moc krásný.




Dnes se nebudu víc rozepisovat, v Lednici byl asi každý. Ač bylo pondělí a zámek je zavřený, bylo v celém areálu spoustu lidí, obdivujících toho krásné místo.
V sezóně to musí být trochu disneyland. Jako by nestačilo, co nám tam zanechala minulost... Stánky se vším možným i nemožným, lukostřelba, dravci, půjčovna kol...


My jsme si užili klidu i té krásy kolem.
A co vy? Máte rádi ten sezónní šrumec na památkách, nebo dáte přednost návštěvám mimo sezónu?

Přeji všem hezké červnové dny!
Moc vás zdravím!

Vaše Helena





You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko nádhera! V Lednici jsem nebyla od studentských let a vidím, že je nejvyšší čas to napravit.
    Přeji ti krásný večer :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, ale nejezděte v sezóně, v klidu si to krásné místo víc užijete...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Helenko, ách Pálava❤️I ten Áronek ví,kde je dobře! Dávám přednost památkám bez turistů,ale většinou se na ně dostaneme o víkendu nebo v sezoně🙄I když někdy se poštěstí 😊Ale i naopak, jeden turista mě úplně narušil dojem z Rosa Coeli vloni v létě 🙄 Krásné služební cesty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Ilonko, Aaron to tam miluje, chodí mezi vinicemi jako by mu patřily.... je to nádhera!
      Na tvou hrůznou zkušenost si pamatuji - prostě děs!
      Musíš tam znovu!
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    krásny výlet a ani sa nedivím, že si ho aj Aaron užil :-)
    V Lednickom parku sme raz mali "buldočie stretko" teda s Alexkovou maminou a sestrami a bolo tam nádherne, strávili sme tam vtedy osem hodín :-)
    A tá Pálava je nádherná, aj víno s rovnakým názvom je výborné...
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, to jste si tedy vybrali úžasné místo na setkání!
      Pálavu mám prostě ráda - zem, víno... prostě ráda.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  4. Ahoj Heli!!!
    No ano- pro mne už památky za chvilku budou končit a pak až po sezoně...
    Ale ještě se najdou i takové méně navštěvované...
    Lednice je krásná celá- a ten nádherný Minaret..
    Krásně jste se měli a procházka vinicemi se Aaronkovi očividně líbila!!
    krásné červnové dny Ti přeji!!! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, máme to stejně... Prázdniny se snažíme nechat rodinám se školními dětmi :o)
      Měli jsem se opravdu dobře, Aaron má cestování rád, je hrozně zvědavý, na lodi chtěl sedět na lavičce pro lidi, aby taky viděl...
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  5. Helenko, já tam právě nikdy nebyla, právě proto, že jsem viděla ty mraky lidí. Zato Pálavu miluju, vycházky kamkoliv v tomto kraji jsou nezapomenutelné.
    To máš milé pracovní cesty!
    Krásné dny, Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, opravdu to celkem šlo. O prázdninách to musí být tanec...
      Tohle byla hezká cesta, ne všechny jsou takové...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko,moc krásné fotky.Podívat se na Pálavu byl vždy můj sen,zatím se nevyplnil a možná se nevyplní.Je to teď už těžší se někam na déle podívat.Také přizpůsobujeme výlety kvůli pejskovi,neměla bych srdce ho nechat doma.V Lednici jsem kdysi byla i mám někde fotky,je to nádherný zámek i s parkem.Hezké horké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, sny se občas i plní!!! Taky cestujeme se psem, je tu dost hotelů, které jsou k pejskům tolerantní a pak je vše v pohodě. Kdyby si potřebovala nějaké typy, napiš.
      Přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  7. V sezonu je to opravdu hlava na hlavě ;)
    Jinak se snažíme exponovaná místa chodit mimo sezonu, ale o víkendech je stejně plno.
    Dnes všichni cestují ;) a je to vlastně dobře.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, napsala si to přesně - cestuje se víc než dřív. I když bylo pondělí, byly v Lednici nejméně dva autobusy seniorů, což jsem vlastně ráda, že jsou aktivní... Dobře si pamatuji dobu, kdy jsem obdivovala německé důchodkyně, které v pastelových kostýmcích obdivovaly Prahu...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  8. V Lednici jsem byla na kole :-).Ale už to nějaký ten rok zpátky bude. No, neboj, nešlapala jsem od nás z Podkrkonoší až na Moravu.Byla jsem na návštěvě v Břeclavi u známé, s kterou jsem se seznámila přes net a my tam jely tedy na kolách. Půjčila mi ho její kamarádka. Byl všední den, takže národa tam zase až tolik nebylo. Trochu nás tlačil čas, takže jsme prohlídku zámku vynechali. Ono to jeho okolí naprosto stačilo, aby si to člověk užil, viď.
    Měj se hezky, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, to je moc hezké! Máš pravdu na Lednici by bylo potřeba 2 - 3 dny, aby člověk viděl opravdu všechno.
      Přesně jak píšeš, ty prostory kolem zámku jsou nádherné!
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  9. Na Pálavě, konkrétně Lednici jsme navštívili před pár lety. A taky jsme si tedy prošli park. A zrovna jsme měli tenkrát štěstí, že pouštěli vodu z Akvaduktu. Bylo to bezva.Ráda na to vzpomínám.
    Ale nesnáším davy turistů. Já nemám obecně ráda místa, kde je moc lidí.
    Krásné dny .
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, páni, to ráda věřím, že to byl zážitek.
      Koukám, že s těmi davy to máme podobně...
      Měj se moc hezky a pohlaď za mě štěňátka! H.

      Vymazat
  10. Helenko, já jsem ostuda a v Lednici jsem ještě nikdy nebyla. Ale určitě se tam jednou s Mírou vypravíme a věřím, že to nebude za dlouho. Je tam opravdu krásně a vy jste si pracovní cestu hezky zpestřili. Na památky chodím radši mimo sezónu, ale někdy to vyjde i třeba uprostřed a občas si musím na nějakou fotku chvíli počkat. :o)
    Posílám pohlazení Aaronkovi a Tobě přeji prima úterý. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, žádná ostuda, máme hodně památek a pracujeme, čas se bohužel nedá natahovat. O z toho důvodu občas využijeme pracovní cestu i k výletu. Myslím, že zrovna ty to dobře znáš!
      Čekaní na vhodný okamžik na focení - to je věčná píseň blogerky :o) Někdy se musím až smát...
      Pohlazení vyřízeno, ty za mě pohlaď Terry a měj se hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko nádhera,děkuji za krásnou reportáž.V Lednici jsem byla jako malá holka.-)Krásné dny přeji

    OdpovědětVymazat
  12. Helo, nádhera. Vzpomínám na naší dovolenou v Lednici i na Pálavě. Byli jsme tam mimo hlavní sezonu, ale stejně bylo lidí hodně. Přeji klidné dny. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. J eto tak, Maruško, jsou místa, kde prostě sezóna nikdy nekončí...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  13. Tam je to nádherné, byla jsem v Lednici asi před sedmi lety. A určitě se tam chci vrátit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásné místo, Šárko a nedivím se, že se chceš vrátit.
      Měj se moc hezky a ať se ti to splní! H.

      Vymazat
  14. Helenko, tak tuhle pracovní cestu ti v dobrém závidím! Jižní Moravu fakt miluju!
    I my raději vyhledáváme klidnější místa a nebo návštěvu mimo turistickou sezonu. Ale třeba tu Lednici jsme už několikrát zvládli během letních prázdnin, takže v plné sezóně. A šlo to. Samozřejmě, lidí víc, ale zažila jsem už i plnější místa. Tady se lidé nějak rozprostřou do těch hektarů parku....
    Helenko, pěkně si to všichni užijte!
    Petra

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, díky za procházku. Na Pálavě a i na zámku Lednice jsem už dlouho nebyla. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak nějak zjišťuji, že jako správný asociál ráda klídeček, ale toho na pěkných památkách u nás i v cizině, no toho se nedočkám. Je spousta míst, kde sezóna nehraje roli, takže buď to skousnu nebo mám smůlu. Na Madeiře jsme měli skvělou průvodkyni, vždy jsme byli o prsa před jinými, takže luxus.
    V Lednici jsem nikdy nebyla, děkuji za kouzelné snímky, asi bych e těšila jako váš pes :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, je to tak, buď to dáme s davy nebo vůbec - někde je sezóna prostě pořád. I my měli v Barceloně průvodkyni, která věděla ... :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Krásné.....doufám, že se sem někdy zase vrátím.
    Nejraději mimo sezónu, kdy bude volno:-)))
    Tak to mám nejraději. Eva

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, Pálava je prostě boží. Díky za připomenutí, nakouknutí do míst, kde jsem nechala kus svého srdce. A ta čirá radost vašeho psa... krásná a bezprostřední. Stejně tak se někdy na takovýchto úžasných místech cítím :o))))
    Krásné dny
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, ráda věřím...
      Ano, i my, lidé vnímáme a cítíme radost, jen už nejsme tak bezprostřední jako ten pes :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Heleno, díky za výlet. Já totiž na Pálavě ani v Lednici nikdy nebyla. Na Moravě mám prostě velká bílá místa....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nikdy není pozdě!
      Určitě pár těch bílých míst zaplníš...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko :-), Pálava, Lednice a vůbec celá jižní Morava je moje srdeční záležitost. Pocházel odtud můj tatínek a moc ráda se sem vracím.
    Krásný den R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, máš kořeny na moc hezkém místě!
      Přeji pohodové odpoledne, H.

      Vymazat
  21. No, zahanbene hlásim, ja som v Lednici nebola :( Tak raz .. a možno aj vďaka Tebe :) Pa, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je takových míst, kde jsem nebyla...
      Třeba jednou...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  22. Helenko, Lednice je moje srdeční záležitost, protože jsem ta studovala zahradnickou fakultu a prožila nádherných 5 let. Byli jste se podívat i u školy na ty zahrady? stojí za vidění. Krásný víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, ráda věřím. Ve školní zahradě jsme nebyli, nikde jsem se nedočetla, zda by nás vpustili i se psem... Ale podle fotek na netu je opravdu moc krásná...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  23. Krásná cesta i když služební, ale zase jsi viděla tu nádheru. My jsme tam byli před mnoha lety na dovolené v kempu Apollo. Bylo to tam super. Prošli jsme Lednicko-valtický areál, navštívili zámek v Lednici i Valticích a také Janův hrad. Také bych se tam ještě jednou ráda podívala. Syn tam na Pálavu jezdí pravidelně. Má tam dobré přátele. Byl tam zrovna před dvěma týdny s přítelkyní na degustaci vín a moc si to pochvaloval.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, Pálava je místo, kam se člověk prostě rád vrací.
      Děkuji za milá slova a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  24. Byla jsem tam naposledy na podzim, je tam krasne asi v kazdou rocni dobu. I na tvych fotkach to tak vypada, Helenko. Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat