...hrad Rokštejn a jarní háčkování...

středa, března 27, 2019


Příjemnou středu všem!

Jak je našim občasným zvykem, někdy na pracovní cestu vyrazíme už v neděli. Mířili jsme do Třebíče. Tam jsem byla už několikrát, ale nikdy ne večer, na což jsem se opravdu těšila. Zklamaná jsem skutečně nebyla, ale o tom až příště.
Po cestě vždy vytypuji místo, kde bychom se mohli zastavit. Tentokrát to byla zřícenina hradu Rokštejn. Najdete ho na skalnatém návrší nad údolím říčky Brtnice, zhruba na půl cesty mezi Jihlavou a Třebíčí.
Byl jedním z nejstarších moravských hradů. Vlastnil ho třeba markrabě moravský Jan Jindřich Lucemburský a jeho syn Jošt a další Lucemburkové. Ti nakonec hrad zadlužili natolik, že ho převzal největší věřitel Hynek z Valdštejna. Ten rozšířil hrad, přikoupil další vesnice a založil tak na dvěstě let zázemí rodu Valdštejnů.


V době husitských válek byl hrad pobořen a Valdštejnové přesídlili do Brtnice až do konfiskací v době pobělohorské. Pak do roku 1945 pak patřil rodu Collaltů ze severní Itálie.


Tolik jen stručně z historie. Teď už se jen kochejte, pokud máte rádi staré zdi, kterými kráčela historie. Bylo tu velmi zvláštní světlo (nízká oblačnost kterou se občas prodralo slunce) a i to, že jsme tam byli sami, to vše jen umocňovalo tajemnou atmosféru tohoto místa.



Nesmí chybět náš kolega :o) Píšu to pokaždé - miluje zříceniny! Kde jinde se dá tak dobře prolézat a zkoumat... Podobnou fotku jsem dala na IG a Věra mi vtipně napsala, že se rozhlíží, jako by mu to tam patřilo. Jo, on zdomácní skoro všude :o)






A nevadí mu ani, že je ještě zavřené bistro, poradí si :o)
Asi to není místo, kvůli kterému přejedete celou republiku, ale pokud ho budeme mít při cestě, zastavte se. Je tu pravděpodobně i v sezóně klid. Zřícenina je volně přístupná.



A přidám ještě něco málo z háčku. Aby jste si nemysleli, že pořád někde trajdám ( i když háček sebou vozím skoro všude :o))
Letos mi učarovali dva jarní motivy - tohle je jeden z nich.


I když jsem jich už pár udělala, stále koukám do popisu. Stačí o jeden dlouhý sloupek víc a ušák se změní v zrůdičku :o)


Někteří už vyrazili do světa, někteří se teprve balí :o)


Pro dnešek končím a přeji hezké jarní dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena


You Might Also Like

46 komentářů

  1. Milá Helenko,
    ty Vaše služební cesty si umíš moc hezky zpříjemnit :-)
    A co se zajíčků týče, že bych rozšířila sbírku od tebe :-o
    Zítra se moc těším:-)
    Krásnou středu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, však víš, nejde to vždycky...
      A ušáci, no nech se překvapit :o)
      Odpoledne se těším, pa H.

      Vymazat
  2. Helenko, o téhle zřícenině hradu jsem první informaci zaznamenala až u tebe na IG. Pravda je, že je to od nás poměrně daleko a běžně, kromě dovolených, až tak na cesty nevyrážíme. Ale překvapilo mě, jak velká zřícenina to je! A Aaronek je opravdu jako hradní pán :o)
    Měj prima dny, Petra
    PS: ušáci jsou povedení, ti se musí obdarovaným líbit moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, je opravdu velká a moc krásná! A kolem se dá chodit, třeba údolím Brtnice... na to jsem ale teď čas neměli. Aaron to prostě miluje :o)
      Děkuji za pochvalu a moc zdravím, H.

      Vymazat
  3. Rokštejn je moje vzpomínková srdcovka!!!Při výletu s internátem na Hájenku Černé Lesy jsme pěšky byli na výletě na Rokštejně. Pamatuji si tu cestu a jak jsme si někde ve vesničce v takovém tom malém vesnickém krámku kupovali nanuky :-D Rokštejn je nádherný. Opravdu jedna z mála zřícenin,kde to na člověka dýchne takovou zvláštní atmosférou.
    Krásné dny.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, moc děkuji za milé vzpomínání! Moc se nám tam líbilo!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  4. Helenko, tak přesně sem se taky chystám, snad mi to letos vyjde.
    Díky za ochutnávku ;-).
    Zajíci jsou skvělí.

    OdpovědětVymazat
  5. Heluška,
    krásny výlet a zajkovia sú rozkošní, aj v bielom by bol krásny... Ty to proste z háčikom vieš :-)
    Pozdravujem a prajem pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, ano, i bílí byli, už se vydali na cesty :o)
      Děkuji za milou návštěvu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Poněkud z ruky to máme, ale člověk nikdy neví! Líbilo by se mi okukovat zříceninu hradu v reálu.
    Ale pokochala jsem se i Tvými fotkami.
    A háčkovaní zajíčci jsou super!!!
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, my taky. Proto, když to trochu jde, využíváme ty cesty. Tahle zřícenina je moc hezká.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  7. Milá Helenko, moc hezké zastavení v prostředí starého hradu. Pro mne tvé fotky jsou krásná vzpomínka: byla jsem tam na kole v r.2004 - po silničce z Brtnice a pak jsme jeli zpátky kolem říčky Brtnice do městečka Brtnice.
    Krajky jsou úchvatné, sněženky něžné.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, musím jen souhlasit. Brtnice nás okouzlila loni, zřícenina nezůstala nikdy pozadu. Krásný kraj!
      Moc děkuji za milá slova a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Helenko, Rokštejn jsem navštívila, je to jedna z mála památek, kde jsem byla :-). Zajíci jsou úžasní.Těším se na další výlet :-). Pa Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, ty Rokštejn vlastně nemáš tak daleko :o) je to moc hezké místo!
      Děkuji za zajochy a přeji hezkou sobotu, Helena

      Vymazat
  9. Krásná zřícenina, myslím, že tam jsme zatím nebyli ;)
    Zajíčkové jsou super 👍
    Krásný večer, Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, je to moc hezké místo! Z Brtnice se tam dá jít údolím říčky, moc hezká cesta.
      Díky moc a zdravím, H.

      Vymazat
  10. Helenko, páni! Ti zajíčci jsou úžasní a díky Tobě zase znám další krásnou zříceninu...Těším se, kam s Tebou zavítám příště..díky za to..Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
  11. Rokštejn je zřicenina, která určitě stojí za výlet. Ráda jsem si její návštěvu tvými fotkami připomněla. My jsme tam byli (už tedy před nějakým rokem) v létě a ani tehdy tam nebyly davy. A kdo si chce trochu vyšlápnout, tak doporučuji okruh přes Panskou Lhotu do Brtnice (příjemné městečko) a odtud zpátky podél toku Brtnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tohle je vůbec takový hezký, klidný a v Brtinci musím říct i malebný kout naší země.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  12. Helo, já Tvoje reportáže z výletů prostě miluju. A háčkování také! M.

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko, díky za další krásnou reportáž a ten váš výletník mi vždy vyvolá úsměv. Krásně tvoříš. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Marti! Nejen tobě - bígl se musí brát s humorem :o)
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  14. Jste Helenko prostě velcí cestovatelé po našich památkách a tak díky tobě nahlédnu na různá místa, kam bychom se asi s mužem ani nedostali.
    Ušáčci jsou moc pěkní, já se letos na žádné jarní novinky ani nechystám :o)).
    Krásné dny měj.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, my máme historii rádi, tak když to jde, podíváme se.
      Děkuji za pochvalu, tvá jarní novinka v podobě tapetování je stejně daleko větší :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Helenko, pokaždé když vyrazíte, stojí to zato. Nádhera a toho prostoru pro Aaronka. Háčkování opět nezklamalo, pokaždé překvapení.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, ta zricenina je opravu nadherna, obri, jak jsem psala uz na IG. No a usaci taky krasavci:-). Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
  17. Ale to má málokdo na vodítku majitele nemovitosti ... gratuluji ?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, chápu, to má opravdu málokdo :o)
      Simi, měj hezký den, H.

      Vymazat
  18. Díky za výlet...cestovala jsem s tebou:-),protože tenhle kraj vůbec neznám. Pejsek je boží a zájové jakbysmet:-)))

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, moc hezká zřícenina, už jsem koukala do map, kde se nachází a je to kousek nad Telčí, takže možná někdy se na ní také podívám. Děkuji za tip.
    Aaronek je úžasný pozorovatel a žízeň má taky pořádnou. :o)
    Zajíčci jsou fakt povedení, jsi šikula.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, tobě by se tam moc líbilo a tvé fotky, to by bylo něco!
      Aaron je... no prostě Aaron :o) S ním se opravdu nenudíme.
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  20. Helenko, děkuji že jsi nás vzala na výlet sebou, byť jen virtuálně. I za krásné povídání o historii. Nikdy jsem na Rokštejnu nebyla, a vzhledem k tomu, že to máme celkem z ruky, tak nevím jestli se tam někdy podívám.
    Aaronek je jako vždy super, tady se opravdu tváří jako pes nějakého panovníka :D
    Háčkování se ti moc povedlo, ušáčci jsou nádherní.
    Měj se krásně. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Katko! Nikdy neříkej nikdy :o)
      Jo, důstojnost to je jeho druhé jméno, ale jinak to je spíš šašek :o)
      Děkuji za pochvalu a moc zdravím, H.

      Vymazat
  21. Helenko milá moc děkuji za úžasný typ.. staré zdi opravdu můžu. A tvi zajíčci jsou opravdu moc krásní.
    Šikulka je má další titul.. pan domácí.🖤. Posílám mu pohlazení a mějte se všichni moc krásně.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, to jsem ráda, že jsem ti ukázala něco, kam vás vaše cesty ještě nezavedly.
      Jo, Šikulka, ten zdomácní ledaskde :o)
      Pohlazení vyřízeno, přeji krásnou neděli k vám domů. H.

      Vymazat
  22. Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Zuzko! Tady by se vám líbilo!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  23. Z fotek na mě dýchla zima. Třeba bylo příjemně, ale jsem teď ráda, že sedím u krbu. :-D
    Komentář k Aaronkovi je přesný. :-D
    Háčkovací výtvory jsou moc povedené. Vybrala sis krásný motiv.
    Krásné dny přeji, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, ty holé zdi asi tak působí, ale bylo příjemně, šla jsem jen ve svetru. Aaron... je prostě Aaron :o)
      Děkuji za pochvalu a zdravím, H.

      Vymazat