...rodinný výlet...

čtvrtek, května 10, 2018

Krásný den všem!

Výlet s dětmi není nic zvláštního, naopak, to jsou chvíle, které dělají rodinu rodinou a vytváří se vzpomínky, ze kterých bereme po celý život. Jenže když těm dětem je 28 a a skoro 21 let, jsou to chvíle vzácné a při vytíženosti těch našich (i naší vlastní) skoro nečekané. Ale stalo se a jsem tomu moc ráda.
Prožili jsme krásné slunné dny na hranici Jizerských hor a Krkonoš.

První zastávka po cestě bylo místo, které nám kdysi na svém blogu ukázala Věruška. Hned jsem věděla, že tuhle zříceninu musím vidět na vlastní oči. Trvalo to, ale nakonec... Vítejte na hradu Zvířetice.

Hrad založil na konci 13. století Zdislav z Lemberka, syn legendami opředené léčitelky Zdislavy svaté.

Na konci 16. století byl hrad přestavěn Vartenberky na pohodlný renesanční zámek.
Požár v roce 1720 přerušil veškerý život. Od toho roku shlíží trosky zámku do údolí Jizery...

Pro někoho to je jen hromada starého kamení a zdiva, ale pro mě mají taková místa kouzlo.
Duch takových míst je stále přítomný, i když mnohdy zarostlý travou a nálety.

V jednu chvíli jsme tam byli úplně sami, což celou atmosféru jen umocňuje...

Další zastávkou byla Hrubá Skála. To nebyla dobrá volba. Už roky jsme tam nebyli, moc se mi tam kdysi líbilo. Je to krásné místo. Tak krásné, že množství lidí, kteří ho chtěli vidět bylo neuvěřitelné. Václavák hadr.
A tak honem do klidu, ticha, do místa, kde člověk z hlučného města opět najde dušení rovnováhu.
Jsou taková! My jedno našli v Zlaté Olešnici v Penzionu Pila .

V citlivě zrekonstruovaném objektu nás čekal pokojíček s úžasným výhledem, klid a vynikající jídlo,

a lidé, kteří vám dávají najevo, že jsem hosty, které rádi vidí, že jim chtějí plnit přání, a kteří chtějí, aby vám bylo dobře.

Na jejich terase bych vydržela hodně dlouho. A nejen já...
Dobře nám tam bylo a ráda bych se jednou vrátila...

A ještě dvě z večerní procházky na protější kopec a pro dnešek už dost. Bude ještě pokračování...

Přeji vám všem krásné odpoledne!

Vaše Helena

You Might Also Like

52 komentářů

1. Jé Helenko Zvířetice, to je skoro u nás!
    Jako holka jsem tam byla často, ale teď už roky né :-o
    Byly jste i v kavárně a keramické dílně ?
    Prý se o to tam starají dva muži a skvěle.
    A Penzion vypadá báječně :-)
    Těším se na pokračování a setkání !

1. Jasně, Ilonko, tam jsi jako doma, viď! Na kafe a keramiku se tam budeme muset vrátit.
      V Penzionu bylo kafe taky mooc dobrý :o) A nejen to!
      Pa, H.

2. Helenko, koukám, že i pro vás byl prodloužený víkend plný výletnění. Fotky vypadají báječně a je super, že vás ubytovali v penzionu i s Aaronkem. Taky často hledáme ubytování i s pejsky a ne všude to jde. Ale to asi znáš sama....
    Měj se moc pěkně a díky za tip na další výlet.
    Petra

1. Ano, Peti, byla to opravdu nádhera, klidně bych ty prodloužené víkendy měla pořád :o)
      Ubytování bylo skvělé, Aaron se tam měl moc dobře, popravdě se ale choval líp než některé děti... Vždycky dbáme na to, aby nikoho neobtěžoval a pochopitelně nic neničil, což on nedělá :o)
      Rádo se stalo, měj se hezky, H.

3. Také se těším na pokračování:-)Krásné obrázky.Hubá Skála nás o víkendu také zklamala,lidí až moc!Helenko krásné májové dny přeji:-)

1. Jsi milá, Věruško!
      Hrubá Sklála byl opravdu masakr...
      Měj se moc hezky, H.

4. Helenko, jsou to všechno krásná místa, která určitě stojí za vidění. Na Hrubé Skále jsem poprvé byla před víc jak třiceti lety, na čundru s partou kamarádů a batohem na zádech. Tenkrát to bylo krásné, bohem téměř zapomenuté místo, které mě uchvátilo natolik, že jsme se tam jak šla léta vraceli. Poprvé sami s manželem, pak s dětmi a nakonec asi před třemi lety už zase sami. A jak šly roky zvyšoval se i počet lidí... Takže příště klidně zase, ale asi v zimě a ještě ve všední den :)

1. Vlasti, děkuji! Přesně, jak píšeš, snažíme se jezdit mimo sezónu, ale teď jsme, vzhledem k dětem, neměli na výběr. Klid jsem ale našli, i když to nebylo na Hrubé Skále...
      Měj hezké dny, H.

5. Tedy to musel být výlet. Krása, mám ráda staré hrady, taky to není pro mě jen hromada kamení.
    Díky za zprostředkování míst která neznám. Pohodové dny i ty,co přijdou.

1. Haničko, byl! Moc jsme si to užili.
      Moc děkuji a i tobě přeji hezké dny, H.

6. Helo, opět místa s krásnou atmosférou! A ten penzion vypadá nádherně, tam by se mi také líbilo ;-) a ještě když si hosty hýčkají, tak to je přímo pohádka :-). A výlet s odrostlými dětmi, to se už moc nevidí, je vidět, že máte hezký vztah!
    Helenko, měj se moc krásně a užívej si krásných míst! ZaZa

1. ZaZi, děkuji za milá slova. Bylo to moc hezké, klaplo všechno, počasí, prostředí, my...
      Děti dokonce řekly, že by si to na podzim zopakovaly :o)
      I tobě přeji jen pohodové dny, H.

7. Zvířetice znám, byli jsme před mnoha lety :o) Taky objíždíme po letech různé památky a jsme zaskočeni těmi davy.
    Ale krásně jste si to užili ;) Hezké májové dny.
    Ilona

1. Já vím, Ilonko, líbí se mi, jak Mikešovi ukazujete krásny naší vlasti. Taky jsem to tak dělali...
      Posílám pozdravy, H.

8. Moje dcera se mnou jezdila ještě hodně dlouho, protože všechny prozaicky odbourala hláškou : " Když maminka platí, proč toho nevyužít, že ? " Normální se smáli, ostatní povytahovali obočí.
    A my dvě si protáhly ten čas malin nezralých o kus déle, ty okamžiky nám nikdo nevezme.
    Proto chápu, jaké je fajn, když se takového výletování zúčastní i odrostlí potomci a podle fotek ... kouzelný zážitek.

1. Simi, z tvých slov je tušit, že máte s dcerou mimořádný vztah. U nás zazněla podobná věta :o)
      Moc jsme si to užili.
      Posílám pozdravy, H.

9. Helenko, tak to se vám opravdu povedlo. Všichni se potkat na tak krásném místě musí být parádní zážitek. Zřícenina hradu Zvířetice je nádherná, zrovna jsem dopsala komentář Věrce a říkám si, že trochu podobu v zříceninách vidím a ono je to stejné místo. :O) I penzion jste vybrali dobře, ty výhledy jak z okna, tak z terasy bych také mohla pozorovat dlouho. Nádherné fotky z úžasného výletu.
    Pa a posílám pozdravy. D.

1. Dáši, ano, povedlo se to parádně, ani jsem to moc dlouho neplánovali. Někdo je to tak asi lepší...
      Výhledy tak byly opravdu skvostné!
      Měj hezký večer, H.

10. Helenko, zříceniny mají své kouzlo. Pro mě žádná není jen hromadou kamení. Vnímám tu historii a ducha toho místa. Mám je moc ráda. Hrubá skála je místo, na které se nezapomíná a které je potřeba vidět znovu a znovu. Pravda je, že turistů je tam moc, ale takových míst je u nás více. Proto na ně vyrážíme časně ráno, aby nás největší nápor minul:-).
    Krásný výlet s celou rodinkou jste měli, jen ať je jich více.
    Měj se fajn
    Henrieta

1. Henriet, musím jen souhlasit. Vlastně se vším, co si napsala.
      Měj hezké dny, H.

11. Helenko, krása. krásný tip na výlet. Pěkný víkend. Dana

12. Helenka,
    nádherný výlet, krásne fotografie to len umocňujú. Verím, že ste si ho "rodinka" užili.
    Poškrabkaj za mňa Aarona :-)
    Pekné dni, pá,
    A.

1. Adinko, opravdu to byla paráda, máme na co vzpomínat :o)
      Posílám pozdravy, H.

13. Helenko,užili jste krásný víkend....:-)
    S pozdravem,Jitka

14. Na Zvířeticích jsem nebyla, ale je to přesně typ zříceniny, co mám ráda... A ten penzion vypadá úžasně. Třeba ten tvůj tip někdy využijeme...

1. Zvítětice jsme si moc užili a penzion byla opravdu dobrá volba.
      Je to týden, a už jsem po tom klidu tam zatoužila...
      Stáni, měj hezký večer, H.

15. Krásný víkend jste měli. Některá místa jsou prostě známá, takže návštěvnost tomu odpovídá. Na jednu stranu to člověka moc netěší být v davu- nevychutnat si to místo dle svého, na druhou je to o tom, že přeci jenom je hodně lidí, kteří chtějí z té naší malé zemičky něco vidět na svoje vlastní oči a ne jenom virtuálně :-).
    Těším se na pokračování!
    Měj se moc hezky!
    Hanka

1. Haničko, dřív mi to tolik nevadilo, ale s přibývajícím věkem si víc odpočinu v klidu.
      Moc tě zdravím, H.

16. Milá Helenko jak já mám ráda zříceniny,tak Zvířetice jsou top..Nadhera .Zapisuji do deníčku,jen nějak nestihame plnit sny a plány 😊
    Nádherný rodinný výlet jste si náramně užili.
    Posílám mnoho pozdravů a přání krásných dnů.Z ❤

1. Zdeničko, naprosto ti rozumím, máme to stejně... krás tady máme prostě hodně a je to dobře!
      I já všechny u vás moc zdravím, H.

17. Helenko, krásný výlet jste měli. I já jsem se s tebou prošla a zříceniny miluju. Měj krásné dny.

18. Helenka, výlet bol určite príjemný, už aj preto,že ste ho strávili všetci spolu. Poznám presne, aké je to "zložité" zorganizovať čas s dospelými deťmi :-). Ale o to viac sú takéto chvíle vzácne. Určite to umocnila aj rozprávková atmosféra zrúcaniny.

1. Moni, mě se tomu nechtělo věřit, že to opravdu klaplo... To ladění je někdy trochu horor :o)
      Jak píšeš, je to vzácné, a tak si toho považujeme...
      Moc tě zdravím, H.

19. Náš nejmladší syn s námi jezdil docela dlouho na dovolené či výlety, ale s přibývajícím věkem ustalo i toto :o). Pak jsem založila rodinné srazy a při nich jsme celý víkend trávili, na krásných místech, v široké rodině (mám ještě dva sourozence a s nimi přijeli jejich děti s rodinami) a bylo to báječné. Dnes si na výlety občas vezmeme vnoučata :o). Ukládám si Helenko tvůj tip na výlet. Hrubou Skálu známe, ale davy lidí moc nemusím, takže o víkendu raději ne.
    Měj se moc hezky.
    Ála

1. Alenko, ty vaše rodinné srazy, to je paráda, to opravdu nemáme zatím šanci...
      Bylo to moc hezké, mohu jen doporučit.
      Měj se moc hezky, H.

20. Hezký výlet. Podívali jste se na zajímavá místa a je moc dobře, že jste si to všichni dohromady užili. Zříceniny úplně nejsou moje téma a dlouho jsem na žádné nebyla, ale mají svoje kouzlo. :-) Hezké fotky.
    Přeji ti hezký víkend. Pa.

1. Dý, každý má rád něco jiného. Nevidím v tom problém. My máme hostorii rádi, proto vymetáme podobná místa. Výlet ještě pokračoval, třeba tě osloví jeho druhá část :o)
      Hezký večer přeji, H.

21. Krásně jste si užili společný rodinný výle. Zříceninu hradu Zvířetice neznám, na Hrubé Skále jsem byla, lidí tam bylo tak akorát, ale to už je více než 10 let.
    Přeji ti krásný víkend a příští týden se budu těšit na viděnou.
    Jitka

22. Určitě jste si užívali pěknou rodinnou pohodu. Zvířetice neznám, tak si také znamenám tip na výlet. M.

23. Krásný rodinný výlet...a moc pěkné foto.Eva

24. Helenko, tak to jste zavitali temer k nam:-), Zviretice jso nadherne. Bydleni vypada take moc prijemne, jdu juknout na druhou cast. M.

1. Marcelko, ráda, je to krásný kraj, moc se nám výlet líbil!
      Měj se hezky, H.

25. Helenko, z fotek je vidět jak bylo krásně tam i vám všem. Mám zapsáno a ráda bych navštívila, jezdíme do Kořenova, takže by se mohlo podařit výlet uskutečnit. A ta pila...úžasné.
    Měj prima dny, jdu juknout na druhou část výletu :o)

1. Jani, já vím, že ty a Harrachov... Moc ráda jsem přispěla k objevování nového...
      Posílám pozdravy, H.

26. Musela som si pozrieť aj začiatok výletu, lebo výlety s Tebou nikdy nesklamú ;) A nesklamal, krásny hrad i penziónik ... krásne miesta s dušou ... Objímam, Marta ♥

1. Marti, ty jsi tak milá! musím napsat Nápodobně!
      Moc děkuji a posílám srdečné pozdravy, H.