...Slovensko 2017...

sobota, července 22, 2017


Krásné odpoledne, vážení!

Bouřka mě vyhnala ze zahrady, a tak jsem toho využila a vrátila jsem se v čase do posledního týdne června. Na Slovensko.
Po šesti letech jsme se vrátili do penzionu k přátelům, na místa známá a milovaná. 
Štrbské Pleso - morénové ledovcové jezero ve Vysokých Tatrách, nadmořská výška něco přes 1.300 m. Hluboké je až 20 metrů, rozlohou zabírá téměř 20 hektarů.
Ale hlavně - je prostě krásné, s neskutečnými výhledy a panoramaty. Posuďte sami...




Jo, a je prý i dobré na chuť :o) Náš malý turista musí vyzkoušet všechno...



Další oblíbené místo - skanzen pod hradem ve Staré Lubovni.


Průvodkyně na vás čeká jen na začátku, v kostelíku, pak už si domečky přivezené z okolních vesnic prohlížíte samostatně a kocháte se pohledem na hrad.



A Slovensko - to je pro nás také jídlo! Halušky milujeme všichni a užívali jsem si je v našich oblíbených restauracích. Třeba s Salaši u Franka. Tam jsou vynikající!


Novinkou byla návštěva čokoládovny ve vesnici Hniezdne. Hodně jsme o Nestville Parku slyšeli. Přebudovaný areál, velmi ambiciozní projekt, vše v jednom stylu. 
Čokoláda výborná.



Malá dovolená, se štěnětem přece jen trochu jiná! Je to cestovatel, dobře snáší dlouhé jízdy autem, cizí prostředí i horko. Je zvědavý a umí všeho a všech využít k hrám a blbinám... Prostě štěňák!


Loučím se s vám posledním pohledem na Tatry a přeji krásné letní dny, parádní zážitky a šťastné návraty.


Vaše Helena

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helenko, Slovensko miluji! Určitě jsi si to tam pořádně užila, i pes :-) Podle fotek to musela být pořádná romantika :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, krom romantiky to byla i legrace :o)
      Pes je prostě ještě štěně a udržuje nás stále ve střehu!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Helenko moc krásné fotografie, tam bych se chtěla také někdy podívat.Užívej letní dny pa Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, Slovensko je krásné a stojí za návštěvu.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko, nádhera, na Štrbském plese jsem byla naposledy ještě se svými rodiči, to mně mohlo být tak 10-12 let? :-). Čokoládovna musela být skvělá a halušky taky miluji, občas je dělám doma, ale se střídavým úspěchem :-). měj se. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, i já jsem měla víc než 20 let pauzu, teď tedy kratší, ale vracím se moc ráda...
      Čokoládovnu jsem za tak moc neužili, bylo víc jak 30 stupňů a to na čokoládu není taková chuť, ale dobrá byla. Zato halušky, ty byly denně :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Helenka,
    krásne fotky a určite aj výlet :-)O tej čokoládovni som nepočula.
    Aronko je moja láska, vždy sa teším na jeho fotky...a nesklamal.
    Maj sa krásne, pá,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, děkuji! Čokoládovna patří k likérce, která dělá krom jiného první slovenskou whisky.
      Moc tě zdravím a Aaronek taky. H.

      Vymazat
  5. Na dovolené na Slovensku vzpomínám ráda - ať už to byly Tatry, Fatra nebo Bukovské vrchy... A vy jste si tu vaši určitě užili moc pěkně - z fotek je vidět pohoda (a povedly se)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji! I já jsem ho s rodiči viděla skoro celé, ale to už je hodně dávno.
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Helenko, na Slovensku v Tatrách jsem byla jako malá holka se svými rodiči. Pamatuji si vysoké hory a salaš. Taky kolibu, kde mi bráška dal sníst feferonku, s tím, že to byla třešinka. Nic víc si nepamatuju. Už proto bych se na ta krásná místa chtěla podívat. Ten výhled je nádherný. Tvoje fotky to ostatně dokazují. Měj se moc krásně. Jinak váš Aaronek je veliký fešák! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, z tvého blogu vím, že to vaši sourozeneckou souhru nijak neohrozilo :o) Hory zústaly, ale jinak se mnohé změnilo...
      Děkuji za milý komentář a chlupáč za pochvalu! H.

      Vymazat
  7. Helenko, mám chuť hned vyrazit. Na Slovensku jsem ještě nebyla a Tatry mě lákají. Tvoje fotky jsou krásné tak doufám, že se tam podívám. Měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, jste cestovatelé, vy se jistě jednou vypravíte!
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  8. Helenko, krásná místa jsi navštívila. Něco si pamatuji v matných vzpomínkách. Naposledy jsem byla na Slovensku jako malá holka s rodiči, v dospělém věku jsem tam nikdy nebyla.
    Přeji ti hezké dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, měla jsem to stejně, pak jsme jednou jeli a rádi se vracíme.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Poprvé jsem byla v Tatrách na školním výletě v deváté třídě, potom na lyž.výcviku s ekonomkou- to už je ale tak dááááávno.
    Jako rodina 2x kempovat ve Staré Turé a v Novém Městě nad Váhom.
    Potom ( nějaký ten rok po revoluci)na zájezdu a před čtyřmi roky opět v rámci
    zájezdu. Jsou tam krásná místa. A Tvoje fotky to dokazují.
    Hezkou neděli přeji!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, překrásné fotky, moc se kochám. Na Slovensku jsme nikdy nebyli, ale když na ty fotky tak koukám, moc bych se tam někdy chtěla podívat. Nádherná příroda, skanzeny miluji i čokoládovna vypadá stylově. Musela to být nezapomenutelná dovolená.
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daši, moc děkuji za milá slova. Doufám, že jsem tě dostatečně nalákala a k sousedům se jednou vypravíte!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Heli, na Slovensku jsem byla 3x a vždy jsem byla moc spokojená.
    Krásně jsi nafotila váš výlet.
    Hezkou neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já to sice nemám spočítané, ale taky se mi tam vždy líbilo :o)
      Měj pohodový večer, H.

      Vymazat
  12. Hezky jste si užívali. Slovensko je krásné. A pejsek vypadá spokojeně. Měj se moc pěkně!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko - ty halušky vypadají úúžasně mňam !! a stejně tak celý výlet !! užívej krásného léta ♥Iva

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, na Slovensku jsem nikdy nebyla, jela bych tam jednou moc rada. Ta mista jsou nadherna. A vyborny cestovatel ten vas pejsek je:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, je tam opravdu krásně, i Aaron tam byl moc rád!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  15. Opět krásná reportáž z výletu. Na Slovensku je překrásně. Určitě jste si to užívali.
    Posílám pozdrav do Pardubic. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko je pravda, že na Slovensko jezdím s cestujícími dosti často.Ale já hanba jsem v Tatrách ještě nebyla.A přitom je tam tak krásně.. Tvé nádherné fotky jsou tím důkazem.. Chápu, že jste si tu nádheru do sytosti užili. Šikulka je šikulka.. miláček. Posílám mnoho pozdravů.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, jednou nasedneš a pojedeš, vystoupíš v Popradu a pak vláčkem rovnou na Štrbské Pleso. A užiješ si!
      Moc tě zdravíme, já i Šikulka! H.

      Vymazat
  17. Ach...moje milované Tatry...Vloni jsem je zažila poprvé a byla to láska na první pohled. Snad okolnosti dovolí a ještě se tam letos podívám. I když to bude třeba až v září...
    Překrásné fotky Helenko, díky nim zase vzpomínám...:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, v září tam musí být nádherně, ubude turistů, světlo se změkčí... Bude to krása!
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  18. To jsou krásná místa, nádherné fotky. Také bych se někdy chtěla na Slovensko podívat. Zaujala mě ta čokoládovna, mňam :D
    A koukám že malý cestovatel si výlet hezky užíval :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, jsou tam moc hezká místa, určitě si Slovensko naplánuj a jeď.
      Jo, Aaron, ten výletuje moc rád :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  19. Helenka, máme chalupu na Liptove, to je 30 km od Štrbského plesa, ale niektoré miesta ani nepoznám. Tak trochu sa hanbím. Ale to vieš, na chalupu sa chodí robiť, to sa tam musím vybrať s kamoškami, vtedy si to užijem. Príjemné leto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, ty si mě tedy pobavila, dobře to znám! Ale ten holčičí výlet si udělejte, máte tam moc krásně!
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  20. Helenko, já tě moc zdravím ! Tak taková dovolená musela být úžasná - Slovensko je opravdu nádherné. Také jsme byli kdysi v těchto místech na dovolené a ráda vzpomínám.
    Pejsek je velký fešák.
    Měj se co nejlépe. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc děkuji za milá slova! Jsou to prostě milovaná místa...
      Měj krásný den, H.

      Vymazat
  21. Helenko, krásné fotky z dovolené! A samozřejmě Aronek je nejlepší ♥ Pěkné letní dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji, ano, je to naše zlatíčko!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Helenka, ty si bola v mojej domovine!!!! A to nemyslím Slovensko, to je príliš všeobecné :D Stará Ľubovňa je moje rodné mesto !!! Všetko čo spomínaš sú mi dôverne známe miesta (až na Nestvill Park, tam boli len deti s babkou a dedkom), skanzen a hrad mám prelezený desiatky krát, halušky ste si dali na tom najlepšom salaši, a mne sa to tak krásne číta a pozerá :) Ďakujeeeem! Najbližšie sa do Ľubovne chystám o 2 týždne, tak žeby som skúsila tú čokoládku? Ťažko ... vieš, aký je to problém, ísť k rodičom a potom ísť niekde inde na dezert - nemožné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to je ale náhoda! Hezky ses narodila! Máme to tam mooc rádi! Skanzen a Salaš U Franka prostě nemůžeme nikdy vynechat...
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat