...italský večer a losování giveaway...

čtvrtek, května 08, 2014


Hezký sváteční večer všem!

Je to pár dní, co jsme se vrátili z Itálie a od té doby nějak nestíhám... Za hromadou prádla jsem asi nebyla vidět, zahrada si taky žádala své, konečně jsme dojeli i do zahradnictví a truhlíky i skleník jsou už taky osázené, a to nemluvím o práci... Ale dnes konečně kolotoč trochu ustal a mohli jsme u nás přivítat kamarády - sousedy a probrat ten náš výlet. A abychom se i v jídle drželi tématu, snažila jsem se, aby i jídlo vonělo Itálii.


Začali jsme bruschettou, snad nejběžnějším italským předkrmem. Přivezla jsem tu pravou, ale dobře nám poslouží jakýkoli italský chléb, který seženete. Opečeme ho na sucho v troubě nebo toustovači, potřeme olivovým olejem a navrstvíme na něj jemně posekaná rajčata s bazalkou, prolisovaným česnek a trochou soli.
Jednoduché a vynikající...


O vzorky místní uzeniny a sušeného masa se postaral manžel - to nakupuje moc rád :o) Focacciu peču podle Moniky z kopečku, je opravdu skvělá.




Já jsem připravila těstovinový salát s orestovanými žampiony, sušenými rajčaty a černými olivami, dochucený hoblinkami parmezanu.



A pochopitelně, byl i dezert. I tady jsem chtěla držet italskou vlajku a tak jsem se rozhodla pro recept, který mám už dlouho uložený.
Citronový dort


Budeme potřebovat:
200 g sušenek
 80  g másla
1/2  lžičky skořice
   2 citrony
   2 bílky
práškovou želatinu
200 g bílého jogurtu
kelímek mascarpone
   5 lžic medu
   5 lžic likéru limoncello (citronový líkér)


Nejprve si připravíme korpus. Umixujeme 200 g sušenek (esíčka a pod.) a přidáme rozpuštěné máslo a skořici. Tuto vlhkou strouhanku naklademe do dortové formy vyložené folií a uhladíme lžící. A do lednice s tím :o)


Pokračujeme. Nastrouháme kůru a vymačkáme 2 citrony. Šťávu doplníme do 150 ml vodou. Tekutinou přelijeme 1 a 1/2 lžičky želatiny v prášku a necháme bobtnat. Pak ji zahřejeme aby se rozpustila (ale nevaříme) a necháme prochladnout.
Z bílků ušleháme pevný sníh. V jiné míse ušleháme mascarpone, jogurt, tekutý med, likér a želatinu. Lehce vmícháme sníh a vše naneseme na korpus do dortové formy. Ideálně přes noc necháme tuhnout.
Já jsem ještě trochu zkaramelizovala pár koleček citronu na ozdobu.


Je velmi lehký a výborný. Připomíná mi dobrou citronovou zmrzlinu.


No a teď přichází to, co jsem slíbila - losování narozeninové giveaway.


Přiznávám se bez mučení, stříhat papírky s vašimi jmény do klobouku jsem fakt nestíhala. A tak jsem si vás s dovolením očíslovala dle pořadí, jak jste komentáře psaly a požádala jsem své blízké, aby řekli číslo od 1 do 42.
A tady jsou výsledky! 6, 18 a 38
Jmenovitě:
Dana  http://dana-pohoda.blogspot.cz
Šárka  http://sarka-loveoflife.blogspot.cz/
Marki  http://markiblog.blogspot.cz/


Vylosovaným dámám gratuluji a prosím je, aby mi na mail (davidova.hela@gmail.com) poslaly své poštovní adresy. Můžete připsat i to, která taštička by se vám nejvíc líbila, třeba se povede vyhovět vám. Nebude prázdná, najdete uvnitř malé překvapení.
Vám všem bych ještě jednou chtěla velice poděkovat - za přízeň, milá slova, vlídnost, se kterou sem chodíte a tolik mi tím děláte radost. Velmi si toho vážím a neberu to jak samozřejmost.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

PS: a příště to bude o té Itálii :o)

You Might Also Like

62 komentářů

  1. Helenko krásný večer,
    vypadá to báječně hned bych se stavila!
    A ten citronový dort úžasné.Návštěva si jistě pochutnala.Posílám spoustu pozdravů Adéla.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko no ty jsi báječná hostitelka♥ -- hosté se měli úžasně :o) Moc gratuluju výherkyním a už se moc těším na tvé cestování po Itálii.Měj se moc hezky.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu Martinko, snažím se :o) Z takových surovin to jde samo...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko, nádhera, miluji italskou kuchyni, takže já bych si u Vás pochutnala :-) A jinak musím říct, že na dort z limoncella už jsem také koukala , sním o něm už od doby, kdy jsem četla knížku Pod Toskánským sluncem. Krásný večer! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší Radko,u tebe jsem našla už spoustu dobrůtek. I já měla ten dort hodně dlouho v plánu, ale jednou se to prostě povede a na horké dny bude úžasný, takže budou i reprízy :o)
      Moc zdravím, H.

      PS: a včera jsem si pustili alespoň film, máme ty zážitky pořád v sobě...

      Vymazat
  4. Helenko, připravila jsi nádherné pohoštění. cestuješ, tolik práce máš a ještě stihneš háčkovat kabelky. Nechápu :-)

    měj se krásně a pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, den má přece 24 hodin a noc k tomu :o)
      Moc ti děkuji, ale pořád něco nestíhám...
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helenka mnaaaam to su dobrotky na tom stole... :) babám gratulujem ...vyhra je krásna, neh si ju uziju, pa a krasny vikend Zuzana

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, tak takovéhle dobrůtky jsou přesně můj šálek kávy!!!! Přeji krásné dny. pa Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj taky Jituško, snažím se tam vždycky nakoupit, co to jde...
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  7. Helo, to bylo bezva italské pohoštění. Zase si musím zapsat recept a vyzkoušet dezert.
    Gratuluji vylosovaným blogerkám k taštičkám.
    Krásné jaro přeje Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milá slova. ten dort, pokud máte rádi svěží citronovou chuť, bude mít jistě úspěch.
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Helenko, to je paráda. Už se moc těším na italskou reportáž. Koláč určitě vyzkouším. A holkám moc gratuluji.
    měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, to bude zase proces, je ti jasné, tolik fotek mám a které vybrat...
      Mějte hezkou sobotu, pa H.

      Vymazat
  9. Ahoj Helenko, hned bych jela do Itálie také:-), i když nejsem žádný velký cestovatel. Také jsem pekla včera italský chleba s olivami - byl to první pokus a moc nám chutná. Někdy zkusím i tvůj citronový dort, děkuji za recept. Nějak jsem nestihla příspěvek do tvé narozeninové giveaway, nevěděla jsem co napsat a tak jsem to odložila.....tak snad příště. Blahopřeji výherkyním. ahoj a hezké dny. Těším se na příspěvek o cestě za hranice. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko, moc děkuji za milá slova. Ta odpověď na otázku nebyla povinnost,nechtěla jsem nikoho stresovat! Itálie je moc krásná země,ráda se tam vracím, ráda tam jím :o)
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  10. Ahoj Heli !
    Tak já mám moc ráda nejen Itálii,ale i italskou kuchyni,která je lehká,chutná a plná kvalitních surovin,takže bych si u tebe určitě pochutnala.
    Všechny pokrmy,které jsi tady prezentovala vypadají velice lákavě.
    Vylosovaným holkám gratuluju a tebe moc zdravím a přeju pěkný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blaničko, je to tak, většinou je jídlo jednoduché, prim hraje kvalita surovin.
      Moc děkuji za návštěvu a zdravím, H.

      Vymazat
  11. Helenko to je dobrot!Dort určitě vyzkouším a moc děkuji za recept.Přeji krásný víkend plný pohodya sluníčka.Moc moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat
  12. Mohu potvrdit,že Pavlovovy reflexy fungují, slintám už od první fotky. Dort určitě vyzkouším, vypadá nádherně.
    Výherkyním moc gratuluju.
    Krásný víkend, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji za milá slova. Budu ráda, když vám bude dort chutnat.
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Helenka, super talianska párty. Hostia boli iste natešení. A výherkyniam srdečne blahoželám. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, děkuji, mám radost, když u nás hostům chutná!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Helenka super was du wieder zeigst Italien und das Essen wer kann da schon nein sagen einfach Köstlich lieben Gruß Karin

    OdpovědětVymazat
  15. Helí, báječně jste se poměli ... lahůdky vypadají tuze lákavě ... a určitě dáš k dobru i pár fotek z Itálie, viď. Gratuluji vítězkám ke krásnému dárečku, taštička je tuze pěkná! Krásný víkend, pa Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc tě zdravím a děkuji za milá slova. Fotky budou, jejich tak moc, bude těžké vybírat...
      Pa, H.

      Vymazat
  16. Jupíííí, jupíííí, já se mám !!!!! Helenko, děkuji moc !!!!! Marki

    PS: mejlík s adresou jsem poslala, snad došel ..... i když vidím všechny ty dobroty váhám, jestli si pro výhru nedojet osobně ..... vypadá to úžasně !!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, moc děkuji za krásný, vtipný komentář! Už dva dny tě čekám a ty nikde :o), skoro všechno, co jsme dovezli, je snědeno :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  17. Helenko,moc jsi mě potěšila,úplně jsi mě navnadila!!!Za nedlouho jedeme také,pokud budeme zdraví....Focacciu peču také podle Moničky, nebo Rddiho,dortík také, ale trošku jinak,báječná příležitost jinovovat dle Tebe:-) Dámám které měly štěstí a vyhrály gratuluji a musím také pochválit krásné dárečky ,které jsi vytvořila!Krásný víkend přeje Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dájenko, moc děkuji za milá slova a přeji šťastnou cestu a krásné zážitky.
      Měj se hezky, pa H.

      Vymazat
  18. Jé, to je mňamek :-) a tak hezky nafocených!
    Výherkyním gratuluji! Pěkný víkend, M.

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Helenko, v Itálii jsem nebyla. Těším se až budeš psát co jsi zažila, protože jídlem jsi mne vážně navnadila :-)
    Gratulace posílám výherkyním a Tobě přeji krásný víkend. Pa Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, Itálie je krásná země pro ty, co milují historii, dobré jídlo, přírodní krásy....a mohla bych psát ještě dlouho. Fotky budou, uvidíš sama...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko - to jsou laskominy, sbíhají se chutě, určitě něco vyzkouším , jen nevím čím začnu.
    Dárečky jsou krásné, věřím, že obdarované budou mít velkou radost.
    Krásný májový víkend IVA

    OdpovědětVymazat
  21. Heli menu vypadá báječně :)))...tohle mám ráda.A giveway....právě mi došli slova...mockrát děkuji...ještě jsem nic takhle nevyhrála...mám obrovskou radost...Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, děkuji za milá slova, balíčky jsou skoro zabalené...
      Pa, H.

      Vymazat
  22. Helenko,musím vše vyzkoušet :-) mňam.....
    Zdravím Pavlína

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, teda to pohoštění vypadá náramně. A z toho, že nic nestíháš si nic nedělej. Já taky nestíhám a to jsem nikde nebyla. :-D To už je asi náš úděl, že jsme stále v pohybu. Výherkyním moc gratuluji a přeji hezký zbytek víkendu. A už se moc těším na reportáž z výletu. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Leničko! Já si z toho asi nic nedělám, už jsem se vrátila do normálních kolejí, což znamená, že stále něco nestíhám :o)
      Reportáž bude, jsi moc hodná!
      Pa, H.

      Vymazat
  24. ... mňamíííí. To vyzerá veľmi gustiózne. Dnes som tiež piekla focacciu, ja okrem olív pridáva sušené rajčinky nakladané v olivovom oleji. Výherkyniam gratulujem. Pa Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, moc děkuji! I já dělám focacciu se sušenými rajčaty, někdy s česnekem, kapary... mňam :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  25. Ahoj Helčo. Gratulace výhercům a u tebe se můžeme těšit na nějakou tu reportáž a fotoreportáž z italského výletu. |Pěkný večer. Ditta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Dittu. Reportáž bude, jen co se prokoušu těmi fotkama.
      Hezký zbytek neděle, H.

      Vymazat
  26. Helenko to je nádhera. Úplně jsem začala slintat. Já bych určitě ochutnala úplně všechno
    mňam, mňam :-). Výhercům moc gratuluji, taštičky jsou super. Měj se krásně Anny

    OdpovědětVymazat
  27. Helenko, opzdene gratuluji k oslavam, blog dostal krasny novy kabatek a tasticky jsou nadherne! Dovolena musela byt paradni a jidlo vypada famozne :)) Moc zdravim, Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc děkuji, že ses zastavila! Nový vzhled má na svědomí zase Adam :o). Itálie byl jen takový výlet, ale klidně bychom tam vydrželi i dýl...
      Pa, H.

      Vymazat
  28. Tak nejdřív gratuluju výherkyním a potom děkuju Tobě za príma recept na citronový dortík. Určitě ho vyzkoušíme, tyhle typy máme moc rádi. Krásný večer, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko děkuji a mám radost, že tě dort zaujal.
      Hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  29. Aj ja gratulujem výhercom nádherných taštičiek. A Helenko toooľko dobrôt, ach mňam...citornový koláčik zase odskúšam, veď už jeden od teba je u nas absolútne odomácnený a tušim sa usadia u nas aj kokosušienky a hlavne sušienky z vločiek s arašidovým maslom boli faaajnove. No keďže dovolenku maš už za sebou, počítam že ti je už super a nabrala si z nádhernej krajiny energiu, aj my toho roku tam idemem ale až v auguste. Ahoj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc tě zdravím a moc děkuji za milá slova, udělala si mi radost.
      Ona to nebyla dovolená, ale jen výlet na pár dní, klidně bych ho prodloužila!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  30. Ááááá, tak italská kuchyně, to je moje! Musím si dát alespoň jogurt, abych tu smršť fotek přežila ve zdraví. Děkujeme za recept na citronový dort, tenhle typ dortů mám taky moc ráda, obzvlášť osvěžení v podobě citrónu, takže budeme muset vyzkoušet ;-).

    Krásný den Heli a gratuluji výherkyním ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se ti nedivím Šárko, kdo by ji nemiloval... Dort je opravdu skvělý,na horké letní dny bude přímo dokonalý.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  31. Heli,
    gratuluji výherkyním- moc hezké dárečky jsi připravila!!
    Měli jste bezvadné posezení s italskou kuchyní- aaach...
    A ten dortík bych si dala...vždyť víš- já a citrony...děkuji za recept :o))
    měj se hezky
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jaru, moc ti děkuji!
      Máš pravdu - dobré jídlo, dobří lidé, co víc si přát... A s citrony jsem na tom stejně, pochutnala by sis :o)
      Pa, H.

      Vymazat