...za noblesou a elegancí...

čtvrtek, února 22, 2024

Příjemný večer, vážení!

No, když už jsme byli na Karlovarsku, byl by hřích nenavštívit i samotné Karlovy Vary. A tak vás zvu na procházku po obou březích říčky Teplé, která se tu vine jako stříbrná nit obklopená krásnými elegantními stavbami.


Předem jsem našla parkovací dům Centrál - velmi příznivá cena parkovného, toalety i strategická poloha.  Dolů malým parkem a byli jsme u divadla. Nesmírně zdobná pseudorokoková budova z konce 19. století. Autory jsou vídeňští architekti Ferdinand Fellner a Hermann Helmer. 



Stejní architekti jsou podepsaní i pod dřevěnou kolonádou ve švýcarském stylu. Tržní kolonáda je jako princezna v bílé robě. Najdete tu pramen Karl IV. a na tomto místě stály nejstarší lázně.



Jen pár kroků a jsme ve Vřídelní kolonádě. I tady byla původně litinová stavba stejných autorů, byla rozebrána (kdo ví kde skončila) a místo ní tu je funkcionalistická železobetonová prosklená stavba.
Manžel si neodpustil a pronesl "Kdo z vás ho zná? Toho, co odešel..." Hned se poznalo, kdo z návštěvníků vřídla jsou Češi - film Vrchní, prchni je prostě národní stříbro :o)
Voda má teplotu přes 70 stupňů a gejzír vřídla vystřikuje do výšky 12ti metrů.


Přes řeku vidíme Mlýnskou kolonádu. Ještě si ji prohlédneme důkladněji. Pseudorenesanční stavba je tentokrát od Čecha, nikoho menšího než byl Josef Zítek.




Tuhle budovu zná asi každý - tolik diskutovaný hotel Termál. Brutalismus, Věra a Vladimír Machoninovi.


Parkem přicházíme k Sadové kolonádě, autory jsou opět oba Vídeňané. 


Ta si hodně zahrála v seriálu Já, Mattoni... Ochutnat tu můžete hadí pramen.

Pírka na minerální vodu k lázním neodmyslitelně patří...


Osmiboký dřevěný altán a pod ním vyvěrá pramen Svoboda. Do roku 1918 se jmenoval podle císaře France Josefa I..


Mlýnská kolonáda zblízka...





Grandhotel Pupp. Stojí na louce, která patřila panu Becherovi :o) Historie hotelu se začala psát v roce 1701. O sedmdesát let později přišel do Varů cukrář Jan Jiří Pop, který se později začal podepisovat Johann Georg Pupp. 
Ve městě byla ještě vánoční výzdoba, nesmírně vkusná a elegantní. Strom na nádvoří hotelu mě skutečně dostal - tahle jednoduchá elegance je velice působivá.


Dlažba před grandhotelem Pupp je plná připomínek slavných hostů - jen malý výběr pro představu.

Poslední ohlédnutí. Moc se mi ve Varech líbilo. Málo lidí, krásné zimní počasí... Tak zas někdy...


Mějte příjemný večer.

Vaše Helena
 

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helenko opět jsi mě potěšila svými nádhernými fotografiemi. Byli jsme v Karlových Varech před třemi roky ( 2021) , výlet o dovolené v Chodově. Prošli jsme přesně stejnou trasu. Jen vy jste měli štěstí na krásné počasí, nám bohužel, celý den propršel a Vřídlo se ještě opravovalo a bylo vyvedené ven mimo stavbu. Chtěli jsme jet i nahoru k rozhledně Diana, ale právě kvůli dešti jsme to vzdali. Ráda jsem se s Tebou znovu tímto nádherným městem prošla. Díky a přeji Ti krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, Járo! Na počasí jsem měli velké štěstí, i když mi při focení ruka hodně mrzla...
      Nad Vary jsme taky vyjeli, ještě vám to ukážu :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Krásne mestečko 😍. Ešte som tam nebola, ale raz ho určite navštívim ❤️❤️❤️ Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Marti. Cestuješ hodně, jednou vyjdou i ty Vary.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Děkuji za krásné pohlednice z Varů!

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, dost se ve Varech od mé poslední návštěvy změnilo k lepšímu a jako vždy u tebe, fotky máš jako do časopisu o architektuře. Nádherné. Jiřina z N:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc se nám tam líbilo.
      Já vím, když jsem to dopsala, tak mi došlo, že to je hodně o architektuře, ale ta to místo prostě dělá...
      Měj hezké odpoledne. H.

      Vymazat
  5. Helenko, moc děkuji za fotky z K.V. Když jsme tam byli, tak vřídelní kolonáda byla v rekonstrukci a myslím, že i ta zahradní. Ale i tak jsme si procházku městem prožili i když s více lidmi v létě. Moc krásně jsi vše nafotila. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, dlouho jsem si přála Vary omrknout, byla jsem tam před 30 lety a moc jsem si nepamatovala.
      Moc děkuji a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  6. Helenko, paráda, no jo, Vary... poprvé jsem tam byla ještě na výšce, pak jen jednou. Máme to přes celou republiku, to není o tom, že by tam člověk nechtěl... Tak si netroufám hodnotit ten "brutalismus", ale byla bych ráda, kdyby mi bylo přáno se do Varů někdy podívat. A když ne, tak si najdeme něco tady blíž a taky dobře. 😎
    Krásné fotky a přání úspěšného pátku letí k vám. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, je to skutečně jedinečné město, má krásnou atmosféru, prochází se tam opravdu moc hezky.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  7. Helenka, raz keď budem veľká tak sa už konečne do Karlových Varov dostanem...:) už roky o tom básnim, ale verím, že ten čas už čoskoro príde...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, moc ti to přeji. Je to unikátní místo s krásnou atmosférou...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Helo, opět krásné záběry a počasí. Zavzpomínala jsem ne strávený víkend před dvěma roky, který nám vyšel, ale měli jsme hodně lidí. Díky za ukázku a přeju pěkný víkend. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Večernice. Ráda jsem ti připomněla hezké dny.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  9. Krásné fotky - užila jsem si je. Já byla v KV jako malá holka - za mamkou, která tam byla v lázních. Nepamatuji si toho mnoho a bylo to i jiné.
    Měj hezký víkend, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, i já tam byla před mnoha lety, navíc pracovně.
      Tenhle den se moc povedl.
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  10. Helenko už jsem tam pár let nebyla. My jsme tam většinou byli v době konání filmového festivalu, to má taky svojí atmosféru, ale prázdné jsem Vary zažila asi jednou a tu už je možná 20 let. Vřídlo bylo při našich návštěvách vyvedené venku, jsem ráda, že jeho oprava skončila, snad někdy se tam zase podívám ... Děkuji za zprostředkování návštěvy a přeji hezký víkend !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, Vary o festivalu, to je asi něco úplně jiného. My si užili poklid, s Aaronem se prodírat davy by moc zábavné nebylo. Tohle bylo na pohodu.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helo, Vary mají svoje kouzlo celý rok, vy jste měli štěstí i na pěkné počasí. Fotky jsou krásné, připomněla jsem si loňský pobyt v Březové, jen malý kousek od K.V. Měj se a přeji pěkný víkend 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc jsem si to užila. Moc děkuji za tvou pochvalu, ráda jsem ti připomněla hezké dny.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko, krásné fotky z báječné procházky po Karlových Varech. 👍👍👍 Vracím se tam moc ráda.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko, tam bych se (stejně jako na Loket) taky ráda podívala. Musel to být výlet splněných snů a přání, že? Podle krásných fotek bych řekla, že jsi odjela moc spokojená.
    Přeji ti krásný víkend. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc jsem si to užila. My všichni. Krásné počasí, krásná místa k vidění, prostě moc hezké dny to byly. Ráda se tam kdykoli vrátím...
      Taky ti to přeji! Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko, nádhera. Vary to je jistota, ty nikdy nezklamou. Chystáme se tam na jaře.
    Hezký víkend. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Evi. Tak ať vám to vyjde tak jako nám!
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  15. Helenko, díky za tu procházku. Už je to dávno, co jsem tam strávila nějaký čas, a tak jsem se ráda prošla s tebou. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Heleno, západočeská lázeňská města jsou pastva pro oči - krásné fasády mne nepřestávají fascinovat. Byli jsme tam před pár lety na výletě, já bych se ráda vrátila, ale nevím, jestli na to dojde, protože manžela moc nezaujaly (on raději Mariánky).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to opravdu ano! Mariánky jsem před lety prochodila důkladně a moc se mi tam líbilo.
      Měj hezký podvečer, H.

      Vymazat
  17. Karlovy Vary jsou srdcovka. Zrovna letos bych se tam chtěla vrátit ve vánočním období, tak jsem zvědavá, jestli se mi to splní :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, když jsem viděla všechna ta vánoční světýlka a krásné dekorace, musí to být velký zážitek...
      Ať se ti to splní! Pa, H.

      Vymazat
  18. Krásná procházka i fotografie,čeká mě v létě týdenní pobyt v Karlových Varech,tak jsem se ráda podívala,hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, vítám vás tu a děkuji za návštěvu. Myslím, že se máte na co těšit!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. V Karlových Varech jsem nikdy nebyla, ale je to tak strašně podobné jako Mariánky, že mi to ani není líto :-) Krásné. Některé ty budovy vypadají jako z krajky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, západočeské lázně jsou si podobné. Je to taková relaxace v krásném prostředí.
      Posílám pozdravy, Marie Veroniko. H.

      Vymazat
  20. Vary mám moc ráda, několikrát jsem tam byla na festivalu – ale překvapily mě ty cihličky před Puppem, to vůbec nevím, že tam je :D Ale během toho festivalu jsou kolem toho hotelu zábrany a nejde se tam dostat, tak asi proto jsem si toho nikdy nevšimla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, KV při festivalu, to je nepochybně úplně jiná káva! Ty cihličky jsou mezi dlažbou na nádvoří pod stromem, tam se při festivalu asi nesmí...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  21. V KV jsem byla zatím pouze jednou na pár hodin, ale moc se mi tam líbilo. Takže se tam chci určitě ještě vrátit a projít si město pořádně a strávit tam třeba alespoň víkend :) Krásný víkend, přeji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, já se chci taky vrátit, byla jsem nadšená :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat