...od nás...

pondělí, ledna 15, 2024

Příjemný večer, moji milí!

Vánoční dekorace už jsou až na maličké výjimky uklizené v krabicích. Ten sváteční čas byl krásný, intenzivní, dojemný i veselý, chaotický i poklidný. My to asi jinak neumíme :o)


Ve dnech mezi svátky jsme vítali návštěvy. O sladké pohoštění bylo díky cukroví postaráno, to slané bylo třeba v podobě koláče s gorgonzolou, hruškami a ořechy nebo obložené mísy.


Ke studené míse jsem větší servírovala domácí pečivo. Někdy housky, jindy zase Monkey bread neboli opičí chleba

Použít můžete jakékoli oblíbené těsto na housky. Rozdělíme na malé kousky, ukoulíme kuličky, potřeme rozpuštěným máslem a obalíme. Hodí se semínka všeho druhu - len, sezam, mák, drcené oříšky nebo třeba sekaná pažitka (až vyleze). To červené je pasta z pálivých partiček.

Necháme vykynout a upečeme. Je to veselé, hravé a jedlé :o)

Na závěr - tolik krásy v jednom květináči. Koupeno před Vánocemi v Ikea, tohle aktuální stav...



A na úplný závěr nápad, který nosím už pár dní v hlavě. Jdu vás vyzvat k ohlédnutí a zavzpomínání. Špatných věcí je kolem nás dost a dost. Pojďme zavzpomínat na to, co nám v loňské roce udělalo radost. 12 měsíců, 12 radostí. Když je doplníte fotkami, bude to super, když nebudou, nic se neděje. Ani 1 měsíc = 1 radost není dogma. Nemusí to být nic, co pohlo světem. Co si budeme povídat, radost nám dělají úplné maličkosti - darovaná kytička, hezký film, milé setkání, kniha, tak kterou nejde zapomenout, zdolání nějakého cíle, nákup parády, dovednost, co jsem se naučili, voňavý chleba nebo nová vůně... Sama mám problém upamatovat se, zda se něco stalo minulý nebo předminulý týden, natož před rokem. Pomůžou fotky a diář. Tak co, připojíte se? Budu moc ráda! 

Těším se! 
Vaše Helena

PS: Příspěvek bychom měli stihnout do konce ledna, ale když se to nepodaří, nic se neděje... Děláme to přece pro radost, tak žádný stres!




 

You Might Also Like

62 komentářů

  1. Helenko, beru tvůj domácí úkol za svůj a připojím se. Jinak u vás to žije a je tam miloučko.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi, Helenko šikovná hospodyňka. Tvoje výzva je skvělá, zkusím se poohlédnout. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  3. Lezarts
    Příspěvek plný vůní, chutí a opravdu monumentálního květenství.
    Výzva je zajímavá, ale nevím zda budu stíhat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, moc děkuji za tvá slova a doufám, že stihneš :o)!
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Opičí chléb mě nadchnul.Čeká nás teď hodně rodinných oslav,že bych překvapila?
    I další věci jsou lákavé.
    Výzva zajímavá,na psaní nejsem a ani mi teď moc nejde a asi k těm nejdůležitějším zážitkům nemám fotografie.Ale pokusím se
    Helenko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taková blbinka, ale vypadá dobře, že :o)
      Moc se vážím toho, že to zkusíš!
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  5. Krásné dekorace, určitě vynikající dobrůtky a zajímavá výzva. Jen nevím, jak na ni!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Helenka až sem cítim tú vôňu všetkých dobrôt :)

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, pohoštění i výzdoba jsou u Tebe vždy na 1*****. Moc ráda si zavzpomínám a připojím se k Tvé výzvě. Děkuji za ni. Aspoň přijdu na příjemnější myšlenky. Díky za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, úplně se červenám - moc děkuji! Jídlo fotím málo, nestíhám nebo si ani nevzpomenu.
      Jsem moc ráda, že se přidáš, tvé fotky i tvé ohlédnutí bude ozdobou...
      Moc děkuji a přeji všechno dobré! H.

      Vymazat
  8. Laskominy máš nádherné, ale amaryllisu se nemůžu vynadívat, to je bomba!! Na výzvu něco připravím, vymetu pavouky a opráším zážitky. Krásné dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, já taky ne! Je to nádherná kytice květů, bohužel mi jen vyjímečně cibule vykvete i další rok...
      Děkuji a moc se těším na tvá ohlédnutí!
      Pa, H.

      Vymazat
  9. Na Tvoje pohoštění je vždycky radost pohledět ! Opičí chléb si budu pamatovat, hodil by se na sezení na zahradě u ml. syna.
    O Tvé výzvě zapřemýšlím a snad něco dohromady dám.
    Měj se, Heli, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Helenka,
    rada sa pridám k Tvojej výzve, znie to super.
    Amarylis z Ikei máš nádherný, mne práve kvitne červený, tiež som mala dve stonky, ale jedna sa pod váhou kvetov zlomila...
    Už sa asi opakujem, ale u vás by mi veľmi chutilo :-)))
    Maj sa krásne,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu moc ráda, Adinko!
      Já jsem poslední dva květy ustřihla do vázy, začaly se nebezpečně naklánět...
      Moc děkuji za milá slova a zdravím, H.

      Vymazat
  11. Hvězdník je úžasný! Vidíš, tvoje výzva přichází akorát v době kdy píšu o jedné z radostí, výletu do Vídně. Ráda se zúčastním....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, je. Nečekala jsem tak velkou parádu...
      Těším se na tvé vzpomínání! Měj hezký den. H.

      Vymazat
  12. Helo, hned bych si nabídla a ty houstičky by to byly určitě 😃 Tak bohatě rozkvetlý hvězdník jsem snad ještě neviděla, ten se fakt povedl. O výzvě zapřemýšlím, třeba se také přidám. Měj se hezky, zdravím 😃🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, chleba má vždycky úspěch :o) Ty květy mě taky překvapily, takovou bohatost jsem nečekala.
      Moc ráda tě ve výzvě uvidím.
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  13. Helenko tolik dobrot, ale největší nádhera je Amarylis, tolik květů z jedné cibule jsme neviděla. Já ho mám letos poprvé, zatím nekvete, koupila jsem ho až po vánocích z výprodeje. Zkusím se tvé výzvy zúčastnit, fotky a diář to jistí. Měj se hezky !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já asi taky ne! neskutečná krása!
      Těším se, napsala si to přesně - bez fotek a diáře bych toho moc nedala a nedovedla zážitky zařadit...
      Hezkou sobotu, pa H.

      Vymazat
  14. Helenko, to je dobrot. Domov je tam, kde to žije. U vás domov je. Výzva zní zajímavě. Zkusím se nad ní zamyslet a třebas mě něco napadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, děkuji a budu ráda, když se zapojíš!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  15. Jidlo velmi lakave, Helenko, amaryllis uzasny, taky je mam rada, vyzva je tedy vyzvou -alespon pro me, tak pokud nezapomenu, zkusim se zapojit:-). Pekny vecer, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Marcelko! Výzva je prostě výzva, tak mi to dalo zabrat :o). Moc ráda se podívám na tvé nej dny...
      Pa, H.

      Vymazat
  16. Krásné dobroty, nádherná květina a ještě o něco hezčí výzva! Už se těším na tu optimistickou vlnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Marie Veroniko! Optimismus bývá nedostatkové zboží, tak proto...
      Hezkou neděli, H.

      Vymazat
  17. Helenko, také obdivuji Amaryllis. Já už jsem je všechny rozdala a dělají radost jinde, ale kvetly vždycky krásně.
    Když tak přemýšlím nad tvou výzvou, řekla bych, že už mám splněno :o) Hned můj první letošní příspěvek ukazoval dvanáct květinových radostí, jak šel loňský rok. Ale určitě najdu i něco nezeleného, stejně radostného. Vůbec není špatné ohlédnout se za tím dobrým, co rok přinesl.
    Přeji ti pěkný týden a hodně inspirací. Pa Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ty květy jsou úžasné, dělají mi radost tolik dní...
      Ano, ano, tvůj květinový příspěvek byl moc krásný. Moc se těším na to, jak výzvu pojmeš.
      Měj krásnou neděli, H.

      Vymazat
  18. Helenko, nejdříve ti chci popřát krásný nový rok a musím napsat, že tvoje výzva mě nejdříve nadchla a pak uvedla do pocitu, že to nedám a nakonec jsem se dostala do příjemného vzpomínání a vyhledávání fotek z loňského roku. Není vůbec špatné se vrátit zpátky.. Tak pevně věřím, že to stihnu. Už teď ale vím, že bude těžké vybrat jen jeden zážitek a jednu fotku v měsíci..Díky moc za výzvu a krásné dny. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Inko a nápodobně. Máš pravdu, není jednoduché vybrat jednu chvíli, ale to je důkazem, že jsme ti hezké chvíle opravdu měli!
      Užij si neděli, H.

      Vymazat
  19. Heleno, opičí chleba je k nakousnutí, stejně jako koláč a obložená mísa.
    Radosti uplynulého roku jsou hezký nápad, i když nevím, jestli k nim budu mít fotky v příčetné velikosti a kvalitě - takové ty běžné radosti si totiž konzervuji do článků "Měsíc v kostce" a fotky pak už neukládám. Ale pokusím se.. (ostatně mými častým radostmi jsou výlety a z těch mám fotky uložené ;-))
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Stáňo!
      Inspirací mi byly i tvé i jiné měsíční přehledy - tak jsem si řekla, že alespoň jednou za rok, když to každý měsíc opravdu nedám...
      I u mě to je dost monotématické - výlety, kultura, vaření...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  20. Chleba mě zaujal. I ostatní dobroty vypadají lákavě. Kytička nádherná.
    Hezký večer, Helenko. 🙂

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, pohoštění krásné, já bych asi sáhla po té obložené míse. Ovšem výzva mě trochu "zaskočila", včera jsem myslela, že vyberu jednu "věc" a teď čtu - 12 měsíců a za každý něco. No, uvidím, jak si to promyslím.
    Přeji úspěšný, ne ledovkový čtvrtek. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Hani a budu se těšit na tvé pojetí výzvy.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  22. Helenko to je zase dobrot, jsi úžasná hostitelka ! Opičí chleba taky peču, je to zase něco jiného. Amarylisy miluju, taky mě jich tu několik kvete. Měj se hezky a podrbej za mě Aarona, ju. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Leni, moc děkuji! Jsem ráda, když rodině i návštěvám chutná...
      Vzkaz vyřízen :o) Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  23. Helenko, to jsem se pokochala, i těmi dobrotami, škoda, že nemůžu alespoň přivonět :-) Ta výzva se mi moc líbí. Mám zafixováno, co vše bylo v tom roce špatně a v diáři taky žádná sláva, ale už mě napadá spoustu toho, co ten rok rozsvítilo, co se povedlo... Moc hezké zamyšlení, uvidím, jestli něco sepíši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji za pochvalu.
      Jsi skvělá, moc si tvého přístupu vážím a děkuji. H.

      Vymazat
  24. Helenko, samé dobrůtky a ten slaný koláč i krásně vypadá. Moc hezká výzva, ale nic teď nestíhám, tak nevím, jestli se mi povede se zapojit. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za tvá slova a pokud se přece jen zapojíš, budu moc ráda.
      Pa, H.

      Vymazat
  25. Helo, opět to máš moc pěkné. Výzdoba i pohoštění je super. Vymyslela jsi zajímavou výzvu pro blogerky. Zdravím do Pardubic. M.

    OdpovědětVymazat
  26. To je nádherná výzva ❤️❤️❤️ ... Možno skúsim 😉👍🏻 Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  27. Helenko, musím si zakázat chodit na tvůj blog večer. Takové dobroty... to zase budu šmejdit, co bych snědla...
    Výzva je úžasná. Zkusím se zamyslet. Je bude trošku horší, jestli pohledám nějaké fotky, přeci jen jsem loňský rok focení příliš nedala. Uvidíme. Myšlenka se mi líbí moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, jídlo fotím spíš vyjímečně - u nás je prostě k jídlu a ne k focení :o)
      Moc děkuji za milá slova, potěší mě, když se zúčastníš.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  28. My jsme včera odstrojili stromeček. Bude mi moc chybět. Nejradši jsem měla ty světýlka :) Jinak skvělý nápad ohledně radosti na každý měsíc. Já bych nevěděla, co vybrat, protože loni těch radostí byla opravdu spousta.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, světýlka ještě po domě i venku máme.
      To co píšeš je moc hezké, měla si radostný rok!
      Ať to tak je i dál... H.

      Vymazat