...Kutná Hora...

sobota, února 27, 2021

Příjemnou sobotu všem!

Neklamná známka toho, že jsem zdravá, byla má touha projít se, vidět něco krásného, vnímat něco jiného než děsivé zprávy a katastrofické scénáře. Manžel byl pro, upravil si pracovní program a tak jsme si ve čtvrtek užili sluncem prozářenou Kutnou Horu.
V době, kdy je všechno zavřené je Hora jednou z měst, kde to až tak nevadí. Můžete se toulat dle libosti uličkami a náměstíčky lemovanými domy snad všech historických slohů.

Procházela jsem ta místa opravdu mockrát (nemáme to daleko) a pokaždé objevím něco dalšího, krásného, co mi potěší oko i duši.

Vždycky se musím zastavit u kamenné kašny - stojí tu tolik století. Ty úžasné gotické detaily mám moc ráda.

Pokračovali jsme k Jezuitské koleji a

podél ní neomylně směřujeme k dominantně Kutné Hory, stavbě zapsané na seznam Unesco, k Chrámu sváté Barbory.

Na chvíli se k Barboře otočíme zády a užijeme si překrásné výhledy - na Kostel Matky Boží, na vinice, terasy, královskou cestu.

A tady už máme tu perlu. Pochopitelně doporučuji i prohlídku interiéru, až to půjde, zklamáni nebudete, ale i obejít jí stojí skutečně za to.

Vnější opěrný systém - jednoduše ta pilířová žebra jsou charakteristickým rysem chrámu a musím říct, že mě nepřestávají fascinovat.

Okolí je krásně upraveno.

Vidět tyhle uličky tak prázdné je skutečně mimořádné.

Úžasný arkýř na Hrádku (dnes Muzeum stříbra).

Chodila jsem městem a myslela na svoji báječnou přítelkyni, která se tu narodila. Myslela jsem na jeden den před lety, který jsme si tu spolu užily, na kávu na Kozím plácku, na její vyprávění... Věřím, že si ho ještě zopakujeme.

Ve čtvrtek jsme netušili, jak dobré bylo načasování. Myslela jsem, že vás budu inspirovat k jarnímu výletu, ale stačil den a všechno je jinak.

Není to lehké, ale neklesejte na duchu, opatrujte se a dávejte na sebe pozor.
Moc vás zdravím!

Vaše Helena

You Might Also Like

75 komentářů

1. Kutná Hora se mi nikdy neomrzí! A ty krásné výstavy do Gasku !
    Mám tam blízko, ale už je to jiný okres☹️. Tak hurá do naší zahrady, budu si muset vzít navigací. třeba s její pomocí najdu kout zahrady, který jsem ještě nenavštívila😂

1. Souhlasím, Renatko! Kolem Gasku jsem šla trochu se smutkem...
      To jsem ještě netušili, co nás čeká, zahradu mám malou, já určitě všechny kouty najdu :o)
      Pa, H.

2. Helenko, tolikrát jsme byla v K.Hoře a vždy je to jiné, vždy se potěším, a dnes díky tobě opět. Pěkné světlo jste měli.
    Jiřina z N.

1. Já taky, Jiřinko a doufám, že tam ještě mockrát pojedeme...
      Bylo tam krásně!
      Měj hezké odpoledne, H.

3. Kutná Hora má prostě svoje kouzlo. Ráda jsem si Tvými fotkami připomněla moji poslední návštěvu.
    Pěkný víkend, Heli !
    Hanka

1. Má, Haničko a jsem moc ráda, že jsme tam stihli zajet.
      Měj hezké dny, H.

4. Helenka,
    opäť krásne miesto s históriou. Nádherné stavby... a snáď si čoskoro užiješ aj tú kávičku s kamarátkou :-)
    Pekný a pohodový víkend,
    A.

1. Adinko, KH je skutečně krásné staré město, kde kráčela historie. A ty krásné kavárny...
      Posílám pozdravy, H.

5. Přeji hlavně, ať už to zdravíčko vydrží! Moc hezké fotky, v Kutné Hoře jsem ještě nikdy nebyla :)

1. Eliss, moc děkuji, už jsem v pohodě. Výlet mi udělal moc dobře.
      Měj se hezky, H.

6. Helenko, to je taková nádhera! V Kutné Hoře jsme roky nebyli a já už tam od podzimu plánuji výlet, no tak nic :( Nevěřím tomu, že tahle opatření budou jenom na tři týdny tak už raději nebudu plánovat nic. Ještě že máme ty zahrady, tam nám snad chodit nezakážou.

1. Vlasti, my zase měli na podzim zajet k vám na jih - nic z toho nebylo...
      Souhlasím, teď si něco plánovat fakt nejde.
      Bude jaro, zahrada to jistí...
      Pa, H.

7. V Kutné Hoře jsem nikdy nebyla a díky za krásnou procházku. Chrám sv.Barbory bych moc ráda viděla.
    Měj hezký víkend.

1. Růženko, Kutná Hora skutečně za výlet stojí!
      Děkuji a zdravím, H.

8. Helenko, moc děkuji za procházku Kutnou Horou téměř bez lidí. 👍👍 Je to město, které má úžasnou atmosféru a kde na každém rohu dýchá na návštěvníka historie. Byla jsem tam mnohokrát a moc ráda se tam vracím.
    Teď budeme na nějaký čas jen vzpomínat a doufat, že snad se vše v dobré obrátí.
    Měj hezké dny. 🍀

1. Alenko, ano - bez lidí jsou sice krásné fotky, ale město působí trochu smutně a opuštěně...
      KH je město, kam snad každý rád vrátí.
      I ty měj pokud možno hezké dny, H.

9. Díky za připomenutí krásného města. Bali jsme tam s manželem asi před pěti lety, chrám sv. Barbory je nádherný, uvnitř si člověk připadá jako malý mraveneček. Jsem ráda, že jsi v pořádku. Přeji hezký víkend ☺☺☺

1. Evičko, moc děkuji za starost, jsem skutečně OK!
      A taky za milé vzpomínky!
      Přeji hezký večer, H.

10. Helenko moc děkuji za krásnou procházku Kutnou Horou. Byli jsme tam asi před čtyřmi roky a ta kašna se mi také líbila stejně jako chrám sv. Barbory, Vlašský dvůr, kolem vysokánské věže kostela Matky Boží bylo lešení až nahoru. Také se nám líbil kostel Nanebevzetí Panny Marie v Sedleci a Cisterciácký klášter. Jen do kostnice jsme nešli. nějak po tom netoužíme i když je to prý krásné, ale já mám z lidských ostatků tak trochu strach. také jsme tam ještě chtěli jít na rozhlednu Kaňk, ale ti už bychom se nestačili vrátit domů...Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti příjemné dny a hlavně ZDRAVÍ.

1. Járo, jsem ráda, že máš na KH tak krásné vzpomínky, nedivím se. Moc ráda tam jezdím. V rozhledně je restaurace a pokud se nic nezmění, úžasně tam vařili :o)
      Měj se moc hezky a opatruj se. Pa, H.

11. Helenko, ráda jsem se s tebou prošla a připomenula si krásná místa v Kutné Hoře. Mám ji ráda a ráda se tam vracím.
    Přeji i tobě pohodové dny. Iva

12. Helí, děkuji za nakouknutí do míst mi milých. Jsem ráda, že je Ti již dobře. Setkání s kamarádkou jistojistě, až to bude možné, zopakujte. Potěšíte se vzájemně.
    Prima dny
    K.

1. Katko, moc děkuji za starost, jsem v pořádku.
      Je mi jasné, že ty umíš krásu KH ocenit.
      Opatruj se, H.

13. Helenko, děkuji za připomenutí míst, kde už jsem dlouho nebyla. Měj pohodové dny a je prima, že už je ti dobře.

14. Helenko, Kutnou Horu mám na seznamu míst, která chci navštívit, už hodně dlouho. Vlastně už mnoho let. Zatím se mi to nepovedlo, ale věřím, že jednou..... Už teď se těším.
    Děkuji ti za pěkné fotky.
    Jsem ráda, že už je ti lépe. To je moc dobře :)
    Měj prima dny, Petra

1. Peti, ono to jednou vyjde. Taky mám letité plány... KH určitě stojí za vidění.
      A moc děkuji, jsi starostlivá, už jsem naprosto OK.
      Přeji hezký večer, H.

15. Kutná Hora je nádherná a dokladem jsou tvé fotografie.Mám ji také v plánu navštívit,byli jsme tam naposledy s vnoučaty a ta vyrostla,takže to už pár let je.
    Helenko,hezkou neděli

16. Helenko krásný výlet, je úžasné vidět jak se za 14 dnů město přeměnilo ze sněhové peřiny do předjarní atmosféry. Bylo tam krásně a teď máme konec výletování.
    Včera jsme se jeli potěšit jarem, bledulky v Kostelci už nakvétají, nakrmili a pohladili jsme jelena v Častolovicích a vyšlápli si 156 schodů na Homoli, trochu se nad tím vším nadýchnout a vrátit se zpět do tvrdé reality.
    Teď nám naštěstí zbývá les za domem, je velký a hluboký ...
    Měj se jak jen to půjde nejlépe, Jitka

1. Jituško, tvé fotky jsou úžasné, říkala jsem si, že ty moje takové nebudou, ale KH je prostě krásná a je jedno, jaké je počasí.
      Udělali jste si krásný výlet, parádní místa. Bledule v Kostelci evidentně letos neuvidíme...
      No, les - do toho našeho nej nemůžeme... Co naděláme.
      Drž se a opatruj se! Moc tě zdravím, H.

17. Kutná Hora je srdcovka stejně jako Krumlov ;)
    Krásnou neděli.

18. Kutná Hora je krásná v každé roční době. Díky za zprostředkování. Následující tři týdny budu projíždět cestovatelské foto )))) přeji poklidné dny Helenko.

1. Opravdu ano, Evi. Jsme moc rádi, že jsme to takhle stihli...
      Opatruj se, měj hezký večer, H.

19. O podrobné návštěvě Kutné Hory sním od okamžiku, kdy jsem si přečetla jak část Přemyslovské ságy od Ludmily Vaňkové, jmenovitě díly o Václavu II. kdy byla Hora obléhaná vojsky Albrechta Habsburského, ale hlavně pak její knihu Stříbrný jednorožec, která popisuje stavbu právě sv. Barbory Matyášem Rejskem. Kdysi jsme tam byli, jak v Barboře tak ve stříbrných dolech, a jednpou na chvíli s dcerou při obchodní cestě, ale to jsem ještě ty knihy neměla. Už dvakrát jsem měla s některou z blogerek domluvený výlet, ale ani jednou to nedopadlo. Paradoxem je, že přes ní jezdíme do Prahy, a to už dobré půlstoletí, ale ještě nikdy jsme tam nezastavili. Manžel na to není a můj otec taky takovým výletům neholdoval. Tak snad se letos konečně někdy dočkám...

1. Vendy, Vaňkovou jsem četla před lety, mám to podobně jako ty - když čtu něco s reáliemi, chci to vidět :o)
      Štěstí, že manžela takové výlety baví stejně jako mě (vlastně jsem se díky zájmu o historii seznámili :o))
      Moc ti přeji, aby výlet letos vyšel.
      Užij si hezký večer, H.

20. Heleno, trefili jste načasování výletu na poslední chvíli. Já v KH ještě nebyla, ale máme ji v cestovních plánech. Jen to odkládáme na dobu, až se uvolní opatření (rádi bychom tam strávili aspoň dva dny a taky bychom rádi otevřené památky). Snad se dočkáme.
    Měj se fajn a opatruj se

1. Stáňo, teď si říkám, jak prozíravě to vypadá, ale ono bylo prostě jen krásně :o)
      Až vám to vyjde, určitě nebudete zklamáni. Je to kouzelné, kulturní město.
      Měj hezký večer, H.

21. Kutná Hora je skutečně půvabná a její historické centrum (asi by se spíš slušelo říct centříčko) okouzlujícím způsobem romantické. A Barbora - pro takového milovníka gotiky, jako jsem já, vážně nádhera :-)

1. K tomu není co dodat. Jen souhlasit.
      Marie Veroniko, měj hezký večer, H.

22. Helenko, Kutná Hora a hlavně chrám sv. Barbory je kouzelný, nádherná stavba. Byla jsem tam několikrát a nepřestává mě fascinovat. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, naprosto souhlasím! Gotika je většinou dechberoucí!
      Měj se moc hezky, H.

23. Helenko, Kutná Hora se mi taky moc líbí a ty galerie ve městě a kavárna pod chrámem, ach. Připomněla si mně taky minulost a výlet s kamarádkami do Kutné Hory před lety. Měj se krásně Dana

1. Ano, ano, Danuško! Šli jsme trochu se smutkem, těžko říct, jestli všechna tahle kouzelná, stylová místa přežijí... jsem ráda, že sis vzpomněla na hezké chvíle.
      Moc tě zdravím, H.

24. Helenko, tak to byla moc romantická procházka. Pro další dny nám nezbude nic jiného, než obdivovat krásu naší země z fotek a v TV. Byla jsem tady před lety, ale už si moc na město nevzpomínám a tak - až to půjde - se sem ráda podívám. Vidím, že to stojí za to.
    Měj se hezky a drž se. Jitka

1. Jituško, ano, byl to trochu únik z toho truchlivého času. Až to půjde, naplánuj si v KH dva dny, určitě se nudit nebudeš. Romantika, historie, kavárny, galerie...
      Ach.
      Měj se pokud možno jen hezky, H.

25. Helenko, KH je proste nadherna, historicka, kouzelna.. a ty to svymi fotkami dokazujes. Prijdou casy, kdy zase bude plna lidi. Pekne dny. M.

1. Marcelko, byla jsem tam mockrát, takhle prázdnou jsem ji ještě neviděla...
      I ty měj hezké dny, H.

26. Helenko, mám radost, že už ti je lépe a můžeš cestovat...Kutná Hora je krásná a tvýma očima je ještě krásnější..Opatruj se! Inka

1. Inko, už jsme zase všichni docestovali...
      Byl to jen malý výlet a jsem za něj vděčná. A děkuji - už jsem OK!
      I ty se opatruj, pa H.

27. Helenko, právě nám začínají jarní prázdniny. Zařídili jsem si oba s manželem volno a já pár dnů plánovala, kam bychom mohli zajet na výlety pokochat se něčím krásným. Inu, vyřešili to za nás....
    I ty se opatruj, Helenko.

1. Ali, co k tomu říct - snad si volno i tak nějak užijete...
      Dávej na sebe pozor, pa H.

28. Ahoj Helenko,
    Kutnou Horu mám moc ráda, byla jsem tam několikrát a určitě se zase vrátím. Je to krásné město a moc se mi líbí ty architektonické památky...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

29. Helenko, Kutná Hora je k procházkám jako stvořená. Je to tři roky co jsme se procházely s kamarádkou uličkami jako ty. Měj poklidné dny ve zdraví. J

1. Taky si to myslím, Jani.
      I tobě přeji hezké dny a hodně zdraví, H.

30. Helo, díky za krásné obrázky. Hora je moje oblíbení město. Ráda tam jezdím ze mou spolužačkou Evou. M.

1. Maruško, tak to máte skutečně krásné místo k setkávání!
      Moc tě zdravím, H.

31. Helenko, hezké fotky z výletu, pěkné místo! A moc hezky háčkuješ (šál i šišky se moc povedly). Přeji Ti klidné březnové dny, M.

32. Heli, jsem moc ráda, že jsi už fit a můžeš si užívat procházky;-) Kutnou Horu znám jen z TV a moc si přeju se tam podívat, je to něco nádherného a děkuju za krásné fotky a procházku s tebou a přeju prima dny.Hanka.

1. Hani, děkuji, už jsem v pořádku.
      KH doporučuji, dá se tam prožít pár romantických dní!
      Měj se moc hezky, H.

33. Helenko, děkuji za prohlídku. Fotografie jsou nádherné. To je jedno z míst, které jsme chtěli navštívit, měli jsme i zaplacený hotel a všechno je stále jinak. Ale hlavně, že jsme zdraví. I tobě hodně zdraví a ať nacházíš potěšení. Je to teď potřeba

1. Já moc děkuji za pochvalu, Lenko! Chápu, takhle jsme přišli o Hlubokou a dvakrát o Šumavu...
      Zdraví je skutečně přednější! Měj se moc hezky, H.

34. Jé, nové fotky z výletu. Moc krásné. Tak je vidět, že už je ti dobře. To jsem ráda.

35. Helenko, krásná procházka městem bez lidí. To s v Kutné Hoře také moc nestává. Byla jsem zde dvakrát a vždy se mi tu moc líbilo. Ale na procházky městem nezbyl čas, takže věřím, že se sem ještě někdy podívám a na dýl.
    Měj fajn březen. D.

1. Dáši, to máš tedy pravdu. Určitě se jednou zastav a udělej si čas, stojí za procházku.
      Měj se hezky a doufám, že už si zdravá! H.

36. Kutná hora je nádherná. Moc se mi líbila. Byla jsem tam s manželem na takovém relaxačním pobytu abyl úplně dokonalý. :) Hlavně jsme v rámci něj měli úplně úžasného průvodce, který nás zasvětil do tajů tohoto úžasného města.

Listy pohybu

1. Andělko, děkuji za návštěvu. Dovedu pochopit, že máte na KH krásné vzpomínky...
      Posílám pozdravy, H.

37. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

See how it works

Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

Here is our price lists for the ATM CARDS:

Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

make up your mind before applying, straight deal!!!

The price include shipping fees and charges, order now: contact us via