...Když chceš, můžeš!...

středa, července 22, 2020


Příjemný den!


Pokusím se podělit s vámi o zážitek z nedělního večera. Nejsem si úplně jistá, jestli najdu ta správná slova, která mohou vyjádřit dojem z představení Meda.
Vznikalo 4 roky na základě knihy o jejím životě, premiéra byla loni na počest stých narozenin paní Medy Mládkové, mecenášky umění, zakladatelky Muzea Kampa.

Původně jsem si chtěli zajít na Kampě před představením na kávu, ale výstava o další velmi silné ženě Miladě Horákové nás upoutala natolik, že na kafe nedošlo.




Zpět k paní Mládkové. Ta žena mě fascinovala už dlouho. Sledovala jsem jí zpovzdálí. Její paličatost, noblesu, energii i ve velmi pokročilém věku, její urputnost, když se pro něco rozhodla, nesmlouvavost a neústupnost, její inteligenci a vkus, vizionářství a erudici kombinovanou až s nesnesitelností a pevností svých cílů. Byla černou můrou pro úředníky všech režimů, které tu zažila. Dráždila je. Jí štvala jejich liknavost, lenost, nekompetentnost...Je to žena, která dokazuje všem, že nikdy není pozdě na splnění snů a cílů.



V roli Medy jsme viděli Pavlu Beretovou. Pokud se paní Meda dívala z okénka, jak to prý občas dělá, musela být nadšená, stejně jako my - diváci. Energie, která prýštila celým dvorkem Sovových mlýnů, byla neskutečně silná. Prostředky, kterými byly události líčeny - jemné náznaky, které ovšem pochopil každý.
Za paní Beretovou rozhodně nebyl nikdo pozadu - scéna, kostýmy, choreografie, hudba i všichni ostatní herci (Dana Batulková, Denny Ratajský, Vanda Chaloupková, Matouš Ruml, Václav krátký) narežítováno v dokonalý celek bez jediné hluché minuty.


Dost slov, ta stejně memohu vyjádřit, to jak na mě osobnost paní Medy vykreslená v tomto přestavení působila. Běžte se prostě podívat.


Je konec, dlouhý potlesk, standing ovation. Jdeme setmělým parkem Kampy, držíme se za ruce a mlčíme. Zažíváme, vstřebáváme. Po schodech na Karlův most, není prázdný, ale klidný. Až v půli se zastavíme a otočíme - za sebou vidíme nasvícené Sovovy mlýny....
Díky nezměrnému úsilí jedné drobné ženy je z nich to, co je.



Cesta k autu. Parkovali jsme u Rudolfina, takže byla moc krásná. Gotika, baroko, věže a věžičky, sochy, Vltava...prostě Praha.

Přeji vám všem krásné letní večery a alespoň jeden takový zážitek.
Moc vás zdravím!

Vaše Helena

PS: název dnešního příspěvku je životní motto paní Mládkové

You Might Also Like

50 komentářů

  1. Krásný článek, představení v prostředí Sovových musí být působivé. O paní Medě jsem četla, je to pozoruhodná žena.
    Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Když jsem si minulý týden přečetla nadpis, že hoří v Sovových mlýnech úplně mi zatrnulo!!😓 Sbírky požár naštěstí neponičil, i když v depozitu došlo k zakouření. Snad se podaří vše dát opět do pořádku.
    Vy máte jedinečný zážitek z představení. Někdy je opravdu velmi těžké najít ta správná slova, která vyjádří naše vnitřní rozpoložení. Paní Meda byla opravdu velmi pozoruhodná dáma! Je určitě dobře, že vzniklo tak povedené představení.😊
    Helenko, přeji příjemné pozdní odpoledne.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emi, nám taky. Snad se nic trvale nezničilo, vidět nic nebylo, jen takový nenápadný zápach spálené instalace.
      Byl o opravdu velký zážitek!
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  3. Helenko, v dobrém závidím.O paní Medě ráda slýchám. Večerní Praha je ještě o něco hezčí, než ta denní. Zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, bylo to skutečně velmi silné a ta procházka nakonec, prostě večer bez chybičky...
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  4. Helenko, to bylo tak hezke, tak krasne se to cele cte, uplne citim, jak jste byli plni dojmu a hned bych na Medu zasla. Vidim ji velmi podobne, jen bych to tak pekne nedokazala popsat. Hezky vcer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, musím říct, že jsem to napsala jedním dechem... velmi silný zážitek.
      Moc děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  5. Helenko, musel to být opravdu silný zážitek.
    Děkuji za zprostředkování.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  6. Helenka,
    krásny článok i fotografie, milujem večernú Prahu :-)
    Krásne dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Adinko!
      Byl to skutečně úžasný večer.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Páni Helenko to musel být zážitek a noční Praha jako bonus-krása! Nás příští pátek čeká noc na Shakespearovských slavnostech Brně na Špilberku a vzhledem ke zhoršující se situaci s tím zatraceným virem doufám, že nám Hamleta nezruší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, byl to večer, na který jen tak nezapomeneme.
      Držím palce, ať se Hamlet může hrát! Zatím to snad půjde, doufejme!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Věřím, Helenko, že tohle představení musí být opravdu silný zážitek.
    Krásný večer!

    OdpovědětVymazat
  9. Slyšela jsem o představení jen samou chválu. Určitě to musel být krásný kulturní zážitek:-)
    Měj se Heli !!! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, nedivím se. Nic podobného jsme nezažila a to do divadla celkem chodíme.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  10. Heleno, moc pěkný článek - úplně je z něj cítit, jaký zážitek to pro vás byl. A fotky ho hezky doplňují.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, zážitek to byl skutečně velmi silný!
      Děkuji a přeji příjemný den, H.

      Vymazat
  11. Síla je už v titulku, když člověk chce, dokáže vše.
    Mám moc ráda herectví paní Táni Dykové, chtěla jsem to stihnout s ní.
    Nevadí, třeba jindy.
    Harmonický článek, dýchla na mne z něj pohoda, láska, souznění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Simi, to moto je nesmírně silné. Stejně jako celá paní Meda.
      Paní Dykovou jsme taky nestihli, ale ujišťuji tě, že i nová představitelka Medy je naprosto dokonalá, věříš jí každé slovo, každé gesto!
      Moc děkuji, vážím si tvých slov.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  12. Krásný příspěvěk.Občas potřebujeme takové zážitky,které nás nadchnou.Akorát jsem myslela,jak jsem četla,že v hlavní roli hraje Táňa Wilhelmová.Možná se alternují.
    Helenko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, byl to úžasný zážitek. Paní Dyková letos nehraje, teď se střídají paní Beretová a Tereza Ramba.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  13. Škoda že takových lidí není víc! Zarputilých ale v dobrém slova smyslu, schopných vydupat z ničeho špičku, neústupných a neuplatitelných.... jen mi trochu, tedy dost vadí spojení nadace s tím slizounem a kamvítrtamplášť Pospíšilem. A ještě jí patří velký dík za rekonstrukci Werichovi vily. Vždyť to byla památka nejen na něj. Byla to ostuda magistrátu jak vila dopadala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, i my jsme si to říkali!Za Werichovu vilu jsem jí skutečně vděčná, roky jsem kolem ní chodili a báli se, že spadne. Úředníci to protahovali a doufali, že zemře a dá pokoj... Je prostě skvělá!
      Z pana Pospíšila taky nejsou zrovna nadšená...
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  14. Teda až mám z článku příjemné mrazení. Moto, popis, večerní fotografie. Myslím, že nejsilnější na tom je, že vlastně nemusela. Vydávat tolik energie a peněz, mohla si žít úplně jiný život... Díky jí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Les, musím jen souhlasit. Mohla žít jako princezna a celý život se snažila něčeho dosáhnout.
      Moc děkuji a přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  15. Helo, krásný zážitek a pěkně jsi nám ho popsala.M.

    OdpovědětVymazat
  16. Krásně jsi se s námi podělila o svůj zážitek z nedělního večera. Působivá slova, působivé fotky.
    Díky!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji. Byl to skutečně silný večer.
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko milá tak si tu čtu tvůj článek a mám slzy v očích.. to musela být taková nádhera💙.. moc Vám ten zážitek přeji. Posílám 💙💙💙a krásné dny přeji Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, já ti rozumím, psala jsem to jedním dechem a slzy mi tekly taky...
      Veliká sila ducha!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  18. Helenko, tak krásně jsi paní Medu popsala, že i ten, kdo ji nezná, musí zatoužit vidět alespoň představení.
    Moc ti děkuji a přeji spoustu takových krásných večerů.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za krásná slova!
      I tobě přeji hezké letní večery i dny. H.

      Vymazat
  19. Moc hezký článek i fotografie. Představení se vám líbilo a to je důležité. fotografie večerní Prahy jsou opravdu super. Moc se mi líbí. Přeji Ti krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, zažili jste výjimečný večer. Krásné zážitky i fotografie jsi nám ukázala, ráda jsem se s Tebou prošla večerní Prahou.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, opravdu ano - byl to vyjímečný večer. Večerní Praha je skutečně kouzelná!
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  21. Helenko, to byl jistě výjimečný zážitek. Taky mám paní Medu ráda. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, byl. Paní Meda je skutečně mimořádná osobnost.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  22. Helenko noční a večerní Praha je krásná. Já jsem byla ve čtvrtek na představení na zahradě Werichovi vily - Rozmarné léto. Kouzelné a klasické představení. Šla jsem procházkou i okolo Sovových mlýnů, kde právě přicházeli diváci na shlédnutí představení Meda. A tak jsem si řekla, že se na toto představení také vypravím, neb paní Meda je opravdu obdivuhodná žena. Jsem ráda, že
    jsem si od tebe přečetla tvé dojmy a moc se těším až představení také uvidím.
    Krásné léto Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, to si mi rozšířila obzory, netušila jsem, že se hraje i v zahradě Werichovy vily.
      Medu rozhodně doporučuji, je to velmi silné představení!
      I ty měj hezké léto! H.

      Vymazat
  23. Taky bych šla ráda na nějaké představení.. Už jsem nikde nebyla ani nepamatuju... A ta Praha, tu miluju. ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo, vítám tě na své blogu a nějaké letní divadlo určitě doporučuji. Pro nás to k létu už prostě patří!
      A Praha, ta nezklame!
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  24. Helenko, mockrát děkuji, na představení se moc těším! Krásně jsi mě naladila.
    Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Zuzko!
      Těš se, byl to nesmírně silný večer.
      Pa, H.

      Vymazat