...květnová zahrada...

čtvrtek, května 14, 2020


Příjemný večer, vážení!

Počasí je sice chladné, ale tak úžasná šťavnatost zeleně, to bujení a kvetení, to se skutečně nedá přehlédnout. A tak jsem si v poledne udělala pauzu a obešla zahradu. Nebojte, nohy vás bolet nebudou, není nijak veliká, ale dělá nám radost a v těch nejhorších dnech izolace se i starala o naše duševní zdraví.


Pravdou je, že v době, kdy manžel pracoval převážně z domova se dočkala i realizace několika plánů, které jsme roky odkládali.


Tak prosím, nahlédněte - jak už jsem mockrát psala, nejsem žádný zahradník, vše se odehrává ve scénáři pokus - omyl, ale čím jsem starší, tím mi to dělá větší radost.


Lupina vypadala na jeden květ (i z něj jsem měla radost), ale poupat je víc...
Přišel čas orlíčků, těm se u nás daří, semení se samy a já je zatím redukuji jen velmi málo...




A velmi brzo pokvetou pivoňky. Ty mám moc ráda, světle růžové jsou zatím malé, tmavé jsou už jen rozpuknout...


A poslední série fotek - můj asistent. Musí být u všeho. Tady objevuje nové lehátko (ještě na něm nikdo neležel), je na něm napršená voda a tak zkoumá, jestli by se dala vypít...



Dala :o)


Pachatel přistižen při činu :o)


Mějte krásný večer a hezké květnové dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena





You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helenka,
    máš doma krásnu oázu pokoja, nádherné kvietky, krásne prostredie a naj spoločníka :-) Škrabkám ho...
    Helenka, čo je prosím Ťa ten prvý kvietok? Tie vždy chcem a akosi neviem názov. Pestovala ich babka a mne utkveli v pamäti...
    U nás stále trvá izolácia, ale už sa teším, až to raz skončí :-)
    Pozdravujem a prajem krásny máj,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, děkuji! Ona zahrada se dá stále vylepšovat, ale teď jsem opravdu moc rádi, že ji máme! Aaron ten si ji taky umí užít, opaluje se na kamínkách nebo spí ve stínu pergoly...
      U nás se začínají opatření rozvolňovat, je otázka, co to přinese...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. A ta rostlina je lupina nebo taky vlčí bob. Dřív byla k vidění skoro na každé zahradě, píše se, že umí hodně expandovat... Já ji mám od loňska, uvidíme, jak se jí bude dařit u nás.
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenko,máš krásnou zahradu.Z fotek je vidět,že je tam plno zeleně a krásně ti to i kvete..Líbí se mi kamínky kolem bazénu.Mladí to mají také a mně se to hrozně líbí.A Aaronek je jako vždy zlatíčko.V takové zelené oáze se tenhle čas dá krásně přečkat.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji! Stále je co vylepšovat. Kolem bazénu máme takové malé Chorvatsko, Aaron se na chodí opalovat :o) Je to miláček, máš pravdu!
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  4. Helenko, a já skoro zahradnice neumím na zahradě vypěstovat ani orlíček, ani lupinu a už vubec ne ARonka!Kdepak se kupují sazeničky?😉A máš pravdu, že zahrada byla a stále je mojí duševní oázou🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, lupinu mám ze zahradnictví v Srchu z loňska, semínka orlíčku ti na podzim dám a Aaron, vždyť víš - ten je z daleka, z Hroznové Lhoty :o)
      Přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  5. Heleno, máš to pěkné. Zaujaly mne netřesky - máš trochu jiné než já. Je to moje oblíbená rostlinka, protože přežije i mou péči :)
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáňo! Netřesky mám taky moc ráda, ano, žijí navzdory mé péči! Teď jsem "miminka" dala známé, až budou další, pošlu ti je!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  6. Helenko, máš pěknou zahradu. A asistent je úžasný a naše Justýna si taky vyskočila na svoji židli a pila vodu, která tam napršela. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti! Ona dešťovka je asi prostě nej :o)
      I ty měj příjemný den, H.

      Vymazat
  7. Helenko, no konečně vidím i kousek Tvé zahrádky, ty kousky vypadají moc dobře, musíš zahradu ukazovat častěji i s pomocníkem samo :-). Krásný víkend Ti přeji a těším se na další Tvé fotečky. Pa Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc děkuji! Úplně se červenám, jsi moc milá!
      Snažím se, ale zahradnice nejsem. Zmůžu se tak na šnytlík a petrželku do polévky :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Helenka, skvelé....milujem kvietky...mam ich aj ja tento rok vysadene v zahrade, tak sa z nich tesim...u teba je to moc krasne...pa, Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko,moc děkuji za milá slova a přeji hezké dny!
      Ať ti všechno kvete!
      Pa, H.

      Vymazat
  9. Žádny pokus-omyl.Z fotek je vidět, že je to moc hezká zahrada ! A k tomu pohledný model - co dodat. Fena Bára od syna ta nejraději pije vodu z bazénu. V zimě má utrum, ale teď si už nádoby s vodou bez dávky chlóru ani nevšimne :-).
    Pěkný víkend, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Haničko, tyj jsi moc hodná! Děkuji! Aaron naši zahradu miluje, on zase pije ze všech konví, misek a teď i lehátka, když zaprší... Sousedovic kocour taky pije z bazénu :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  10. moc hezká zahrada,květen je opravdu kvetoucí,Sv.

    OdpovědětVymazat
  11. Každé zvíře má své skryté nešvary, můj kocour Míša mi chodí pít čaj a nejvíce mi chutná voda z lavoru, já orchideje nezalévám, ale koupu.
    Také jsem zahradník pokus - omyl a občas se divím, že má se mnou takovou trpělivost, má zahrada.
    Užívej si krásných dní uprostřed svého pokladu, je krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, to si mě pobavila - Aaron jako malý vypil Adamovi polévku z misky postavené na stole :o)
      Tvá zahrada je pro mě naprosto nedostižná meta, jen se pochval, je k tomu důvod!
      I tobě přeji hezké májové dny, H.

      Vymazat
  12. Tenhle čas je úžasný, to jak se najednou všechno zazelená, jak se objeví barvy, to je něco fantastického. Já od příjezdu chodím a pořád se kochám tím co nového právě vylezlo nebo co rozkvétá. Teď to jsou zrovna nějaké nové ozdobné česneky kterým jsem propadla. A sázím co jsem si přivezla z chaty zakoupené nebo vyryté, nebo co jsme teď koupily s dcerou. A to mám ohromnou radost protože to jsou dvě azalky, růžová a bílá a vínově červený čilimník. Plus jedna bílá ostrožka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, máš pravdu, taky se chodím jen tak na chvilku pokochat. česneky se mi moc líbí, nemám žádný, musím to napravit... A bílá ostrožka, ta musí být nádherná!
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  13. Helenko, krásně ti to na zahradě roste a kvete. Moc se mi líbí ta hosta (někdo jí nazývá bohyška). Ovšem na celé čáře to vyhrává tvůj čtyřnohý asistent.😀👍
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Alenko! Tu hostu mám už spoustu let od mamky, listy jsou obrovské a dělá mi každý rok velkou radost. letos jsem přikoupila další dvě jiné, uvidíme, jak se jim bude dařit.
      A asistent - toho opravdu jen tak nějaká kytka nepřekoná :o)
      Měj krásný den, H.

      Vymazat
  14. Helenko, moc hezká zahrádka.
    Na jaře je zeleň svěží, a to je nejhezčí.
    U nás prší už třetí den a je to znát.
    Pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji!
      Tak u nás od neděle pršelo, ale teď nás asi čeká slunečný víkend!
      Užij si ho! H.

      Vymazat
  15. Helenko máte krásnou zahradu. Orlíček mi také kvete, pivoňky mám také růžové a mají poupata. Zahradu máme v pronájmu přes 35 let, ale ne sami a letos už ji obhospodařuji poslední rok a končím. Nemám už na to sílu a manžel už tam vůbec chodit nechce a tak jsem na všechno sama a už mě to každým rokem víc a víc zmáhá. Mám zasázenou cibuli a brambory a po sklizni zruším nájem. Dál se budu starat o záhony před bytovým domem, kam si přestěhují některé květiny, borůvky a stromkový rybíz si na podzim vezme na zahradu syn, kam budu moci chodit, když by mi to chybělo. Tam má dost plochy na pletí a tak se nudit nebudu. Ať Ti to krásně roste. Přeji krásné májové dny.J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji!Jsou jistě krásnější zahrady, ale snažíme se. Dovedu pochopit, že tě zahrada zmáhá, je to těžká práce a jestli máš i zeleninu, jak píšeš, dá to zabrat! Z takové práce máme mít radost, nemí to přerůstat přes hlavu. Vymyslela si to dobře!
      Přeji hezké dny a moc zdravím! H.

      Vymazat
  16. Helo, zahrada je oáza klidu a radosti. I když to někdy obnáší dost práce, ale pro tu radost se to vyplatí. Uspořádání kolem vašeho bazénu je moc pěkné. Což Aaronek ocení,že. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, je to tak, i když ten klid je velmi relativní, přece jen jsme ve městě...
      Moc děkuji za milá slova a přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  17. Helenko zahradě déšť pomohl, jak píšeš vše je šťavnaté a bujné. Už se také těším na pivoňky, jejich nejkrásnější čas se blíží. Tvůj malý asistent je zvědavý jako všichni pejskové, u nás je to obdobné.
    Měj hezké jarní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ta zeleň je teď naprosto úžasná! Kochám se každý den, letos si to nějak víc užívám!
      Aaron je neskutečně zvědavý a průzkumník - všechno musí zjistit, u všeho být :o)
      Moc tě zdravím, přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  18. Helenko, nádhera. Toto je nejkrásnější období. Máš to pěkné, opečované.
    A s chlupáčem si určitě užijete :-)
    Měj pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, zahrada je balzám na duši a nádherné místo k odpočinku, dvounohých i čtyřnohých :o)
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
  20. Souhlasím, že zahrada přináší vždy balzám na duši svými barvami, vůněmi, jednoduchým žitím a působí blahodárně na naše nitro. Lupiny jsme zkoušeli několikrát na zahradě pěstovat, za dva roky už prostě nevyrazily, nedaří se jim u nás. Orlíčky mám také ráda a také je nechávám si cestovat po zahradě jak chtějí. Bohyšky/hosty mám moc ráda, existuje mnoho kultivarů a já bych chtěla stále další a další, ale nevím kam s nimi :-).
    Průzkumník přeci musí vědět o každé novince, která se na zahradě objeví!
    Helenko, užívejte si doma pospolu všeho, co přináší radost, tu nyní potřebujeme hodně.
    Krásné dny přeji tam k vám.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji za moudrá slova. Lupiny jsem měla dvě, už tam je jen jenda a byl to několikátý pokus. Snad u mě zůstane. I u nás si orlíčky jdou, kam chtějí :o) Takhle hosta je úžasná, je od mé mamky, mám ji spoustu let. Letos jsem přikoupila další, snad se jim u nás bude líbit.
      A Aaron, ten má zahradu skutečně dobře zmapovanou :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  21. Helenko, jaro na zahrade v pocasi jako dnes je proste neuveritelne. Krasa i u vas. Miluju pivonky. Pekny vecer, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji, i já mám pivoňky hodně ráda.
      Přeji příjemný den, H.

      Vymazat
  22. Máš krásnou kvetoucí zahrádku! Na pivoňky se také moc těším, mám je ráda. Měla jsem je i ve svatební kytici. A fotky Aaronka na konec pro dobrou náladu, viď. Podrbej ho za mě :o)

    OdpovědětVymazat