...Velikonoce 2019 a zpívající fontána...

středa, dubna 24, 2019


Příjemný podvečer, vážení!

Nejprve se velmi krátce vrátím k uplynulým velikonočním dnům. Nečekejte nic nevšedního, svátky proběhly v klidu a pohodě. Bonusem na víc bylo to luxusní počasí. Proto se většina příprav odbývala časně ráno nebo pozdě večer, bylo škoda být v takové dny doma.
Nachystané byly pytlíčky s koledou,


vajíčka jsem obatikovala lístečky ze zahrady a obarvila v cibulových slupkách. Prostě klasika.


Upekla jsem jednoho beránka, linecké, kokosky a nepočítaně mazanců... Sešli jsme se s rodinou i kamarády, užili jsme si trochu kultury a



v pondělí jsme trajdali tichým lesem. To byla velká krása. Jaro je hezké všude, to probouzení k novému životu mě nepřestane fascinovat.


Jak spoustou suché ostré trávy proráží ta nová, šťavnatá zelená stébla, jak se holé větve halí do světle zelených závojů z mladých lístků.



Ale ani masáž a váleníčko v suché i nové trávě prý není špatné :o) Nevím, nezkoušela jsem to :o)


A na závěr - Barcelona. Dnes vás vezmu na úpatí kopce Montjuic, kde najdete zpívající fontánu. Byla postavena u příležitosti světové výstavy Expo v roce 1929, kdy se hledalo něco s velkým N, co by oslnilo. S nápadem na fontánu přišel architekt Carles Buigas, který důmyslně propojil vodu, světlo a barvy. A v 80. letech se k tomu přidala i hudba a fontána oslňuje dodnes. 

Nejhlavnější bazén je za těmi sloupy, voda teče i z bezpočtu bazénků a kaskád.




Tak, setmělo se, fontána se pomaličku rozcvičuje a připravuje na svůj výstup.
Co se hudby týče, můžete slyšet klasiku i hudbu moderní. Často to jsou skladby z filmů (Kmotr, Gladiátor, Pán prstenů nebo Hra o trůny). Každý by však rád slyšel hlavně skladbu Barcelona v podání Freddie Mercuryho a Montserrat Caballé, která se stala hymnou barcelonské olympiády v roce 1992. No, poštěstilo se nám. Slyšeli jsme ji!





Ještě přidám pár praktických rad. Fontána je atrakce, za kterou neplatíte. Představení začíná v 21, od června v 21,30. Je to úžasná podívaná, turisty i místními velmi oblíbená. Stačí si najít místo kdekoli na schodech nebo dvou lávkách nad silnicích s dobrým výhledem. Jen si to místo musíte najít včas. Minimálně hodinu předem. Už teď, v dubnu, byly davy lidí opravdu obrovské!

Pro dnes končím, do Barcelony se určitě ještě podíváme.
Mějte hezké jarní dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena










You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko, mazance máš přímo výstavní, někde jsem zahlédla, jak se pletou, ale nezkoušela jsem to. :o)
    Také mám ráda jaro, jak se vše probouzí a vybarvuje. Aaronek si ho hezky užívá.:o)
    No a fontány v Barceloně? Neskutečná nádhera, kochám se.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji! Zaplétání není složité, já je mám prý hodně dobré, ale vždycky mi praskly, ty zapletené tolik nepukají. Z jara se radujeme všichni, je to takový nový začátek.
      Fontány jsou úchvatné, ale normální smrtelník jen těžko udělá kvalitní fotku, ty davy jsou skutečně veliké...
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Helenko, pěkně jsi přichystala pytlíčky s koledou, mazance máš krásné! A díky za fotky z Barcelony, fontána je úžasná a vidět ji na živo je jistě nezapomenutelný zážitek :) Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milá slova, fontána je opravdu úchvatná.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  3. Helenko, Velikonoce jsi měla nachystané úplně vzorně :) vajíčka v cibuli u nás byla taky už pár let dělám jenom cibulová od barviček jsem už úplně upustila. No a Barcelona musí být úžasná, taky jsem tam plánovala výlet při naší španělské dovolené, ale zrovna ten týden byla pro zájezdy uzavřená kvůli tour de france, tak snad někdy příště :)
    Přeji ti krásné skoro letní dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, stihlo se všechno, ale byl to trochu fofr :o) Ani já jsem barvy na vajíčka doma neměla už roky...
      To je smůla, ale stává se to. Máš alespoň důvod se do Španělska vrátit.
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Helenko, krásně jsi se připravila na velikonoce. Pletený mazanec jsem také vyzkoušela. V Barceloně je krásně, moc ráda bych se tam také ještě jednou podívala.
    Přeji ti hezký večer. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, děkuji. Barcelona je úžasné město, stojí rozhodně za návštěvu.
      Přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  5. Heli, ty jsi byla v Barceloně????
    Upřímná závist:-).....nám na fontáně hráli Vltavu...krásné to bylo.
    A měla jsi nádherné sáčky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, byla a byla to nádhera! Myslím, že i ty si měla hezké dny :o)
      Moc děkuji a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  6. Svátky jara jsi měla se vším všudy. Pletené mazance nemají chybu! A fotky zpívající fontány zrovna tak. Je to vyfocená nádhera a být u toho musí být nádhera ještě větší.
    Hezké dny, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, krásná reportáž. Moc hezky jsi nafotila. Kochám se. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Fontánu som videla aj počula ... zo strechy nákupného centra Aréna, bez tlačenice. Určite to bol ale iný zážitok, nabudúce sa pôjdem potlačiť ;) Objímam, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, o střeše Areny jsme uvažovali, ale když jsme viděli ty davy, co se na mačkaly (hotel jsme měli za rohem) ...měla si štěstí, že tam bylo volno... A přišlo mi, že to je opravdu z velké dálky. Já tedy příště vyzkouším tu střechu :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  9. Jé, zapletený bochánek? To jsem ještě nezkoušela. Je super :o)
    Fontána na fotce vypadá krásně, romanticky, ale věřím že ve skutečnosti i s hudbou to musela být nádhera...
    Měj se hezky a užívejte si s Aaronkem další slunečné dny, než nám začne pršet. Ale i déšť je potřeba. Pa, K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, já ho dělám teprve od loňska, i pro mne to byla novinka.
      Fontána je skutečně zážitek...
      Děkuji moc, snad teď trochu zaprší...
      Přeji hezký víkend, H.

      Vymazat
  10. Heli, sviatky so všetkým, čo k tomu patrí. Schuti by som teraz zakúsla do toho mazanca, čo už, dám si zájsť chuť. Fotky z Barcelony - paráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji, mazance u nás bohužel mizí rychlostí blesku, a že jsem jich upekla fakt hodně :o)
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  11. Helenko, nádhera. Mazance luxusní, pytlíčky skvělé, procházka relaxační a ta fontána - úžasná! Pa L.

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, krásně jste si užili a sáčky pro hodovníky jsou nádherné. Jaro je úplně magické a je to vidět i na tvých fotkách. No a Barcelona? To je další můj sen..díky za rady a fotky. Měj se moc krásně! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, moc děkuji za pochvalu, byly to opravdu krásné dny. A v Barceloně taky, na to budu hodně dlouho a ráda vzpomínat.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Helenko, taky jsme barvili vajíčka přírodně, kurkumou, cibulí a červeným zelím :-). Zpívající fontána je nádherná, já viděla mini provedení s hudbou v Jindřichově hradci v obchodní pasáži :-). hezký víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, já na ty cibulové slupky sázím už hodně dlouho, je to jistota.
      Děkuji za info, to jsem netušila, musí to být hezké i v mini provedení.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  14. To je dokonalá podívaná. dokonalá.
    Tak nějak netuším, co z toho vypíchnout a pochválit víc. Jo, moc se mi líbí ta velikonoční vejce, jsou přirozená, i když hýření barevností ke svátkům jara patří, toto lahodí oku i duši.
    Zdravím šikulku !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, moc děkuji, až se červenám - taková pochvala!
      Šikulka pozdraven, my zdravíme tebe! H.

      Vymazat
  15. Milá Heleno, zase je to všechno velmi vkusné a moc se mi líbí pytlíčky. Poprvé jsem také zaplétala mazanec, ale příště ho musím líp podhrnout a utáhnout, byl nízký... musím také ještě napsat velikonoční zastavení na blog... mám nějaký skluz.... Krásné dny a podrbej Áronka, e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji, tvé mazance jsem viděla a povedly se ti!
      Podrbání vyřízeno, přeji hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  16. Helo, měla jsi zase vše vzorně nachystáno. A ta krásná jarní procházka, super. Obrázky z Barcelony potěší oko. Posílám pozdrav do Pardubic. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, no, děkuji, vzorně si to představuji maličko jinak :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Helenko krásně jste se měli o velikonocích a v Barceloně ještě lépe. Musel to být nádherný zážitek vidět a slyšet zpívající fontánu, já znám jenom tu z Mariánských Lázní, ale i ta je zážitek.
    Měj hezké snad už i deštivé dny.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ano, napsala si to přesně. Ta v ML je proti té Barcelonské jen takové miminko, i když krásné.
      Měj hezké dny, i když zatím ani kapka...
      H.

      Vymazat
  18. Ja do te Barcelony musim. Je to nadhera.
    Poodbne jako balicky a vsechny ty dobroty:-). Aaaronek je model, ma takovy profi vyraz:-). A priroda me take fascinuje. Dam do zeme seminko a z nej je za par dni velka rostlinka/sazenicka. Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, musíš, je to úžasné město, mohu ho jen doporučit. Aaron je hlavně pěkné číslo, vyfotit ho není jednoduché :o) A jaro, je to každoroční kouzlo, nový život...
      Měj pohodovou sobotu, H.

      Vymazat
  19. Helenko, Velikonoce jste si užili jak se patří...
    Každopádně tvoje povídání o Barceloně mě vrátilo ve vzpomínkách, taky jsem ji viděla, taky jsem tam v horku a v noci stala a Mercuryho slyšela...jsou okamžiky, které člověk z paměti nevymaže.
    Díky za vrátku v čase.
    Krásné jarní dny i k tobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Haničko, Velikonoce se povedly.
      Vzpomínky na Barcelonu musí mít snad každý hezké - u fontány nám horko nebylo, ale na to, že ještě není sezóna, množství lidí mě opravdu překvapilo...
      Užívej jaro, pa H.

      Vymazat
  20. Helenko milá tvé velikonoční přípravy byly opravdu dokonalé.. Šikulka ví co je nejlepší a procházku v lese si určitě do sytosti užíval..a co se týká Barcelony.. fontány. Kochám se s opět nedýchám. A mooooooooc si přeji jednou také zažít 😉.Heli krásný víkend ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, děkuji, ale nejsou :o) Šikulka dělá do sytosti všechno - lítání po lese, zahradničení, spaní :o)
      Barcelonu si dej určitě na ten správný seznam, tobě by se moc líbila.
      Pa, H.

      Vymazat
  21. To je super nápad, připravit koledu do takových sáčků. Koledníci museli být nadšení:-). Obdivuji i mazance, takhle zapletené jsem je ještě neviděla, vypadají úžasně.
    Barcelona a fontána musel být zážitek nezapomenutelný.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, to víš, koledníky zajímá hlavně obsah pytlíku, ale líbily se maminkám :o)
      Děkuji za pochvalu, mazance mi vždycky praskly, zapletené tolik ne.
      Výlet jsem si opravdu moc užila!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Ach Helenko, Barcelona...! Bohužel jsem na ní měla jen jeden den, a ještě necelý, ale i tak jsem se do ní tenkrát zamilovala. Těším se na další povídání o tomto kouzelném městě.
    Vajíčka také barvíme ve slupkách od cibule, ale lístečky jsem ještě nezkoušela. Příští rok to musím napravit, tvá vajíčka vypadají úžasně!
    Krásný víkend, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji za milý komentář! Máš důvod se do Barcelony vrátit, je to fantastické město.
      Vajíčka s lístečkovou batikou děláme roky, vždycky se povedou, mohou být i hnědá.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  23. Super nápad na ozdobenie vajíčok na veľkú noc :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Helenko, ta fzpívající fontána to musí být zážitek !
    Jen jedinkrát jsme slyšela zpívat na 100.leté výstavě v Holešovicích Křižíkovu fontánu a dodnes si to pamatuji.
    A co teprve tato !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, byl! Spojení vody, světel a hudby je skutečně fascinující!
      Měj krásný den, H.

      Vymazat