...v polovině Adventu...

neděle, prosince 09, 2018


Krásný adventní večer všem!

Začalo to vlastně už poslední listopadovou neděli. Pardubické divadlo, Vánoční koncert Janka Ledeckého. Lístky jsme kupovali uprostřed léta a dobře jsem udělali.  Jeho vánoční písně mám moc ráda, jeho charisma mu myslím upře jen málokdo. Byl to moc krásný večer.

Fotku jsem si vypůjčila z oficiálních stránek a je z děkovačky v našem divadle - potlesk byl ve stoje.


Sobota před první adventní nedělí začala víc než stylově...


A to bylo teprve ráno. Vánoční workshop u Věrušky byl připravený za kouzelnými okýnky zahradního domku. Jednou vám o ní budu povídat víc. Vždycky, když mám pocit, že něco nejde, nebo že se to prostě nedá, vzpomenu si na ni. Je pro mě inspirací a živoucím důkazem, že člověk, když je dostatečně zabejčený, paličatý a jde za svým cílem, může k němu i dojít.


Skvělá atmosféra byla i uvnitř domku...


A bylo o nás vzorně postaráno! Jen malá ukázka - dokonalá dýňová polévka s domácím chlebem


a salát snů (marinovaná řepa, pomeranč, máta, ořechy...)


I jsme tvořily :o) Jen fotit jsem moc nestíhala. Tohle je věnec, který přijde na terasu, hned jak přestane pršet...
Bylo to skutečně skvělý den. ještě jednou velké díky Věře i její rodině!


Doma to pak šlo ráz na ráz - i dospělé děti mají adventní kalendář :o)


Další příjemný večer byl v pátek. Karel Plíhal v Divadle Bez zábradlí. Byla jsem tam poprvé, doufám, že se tam brzo dostaneme i na nějaké divadlo. A že si lépe prohlédnu Palác Adria. Koncert byl skvělý! Karel Plíhal je skvělý muzikant, úžasný textař a troufám si říct - slušný člověk.

A včera došlo konečně i na pečení... že bych mohla své dílo vyfotit mi došlo, až když bylo všechno v krabicích... To jsem blogerka :o)


Tak alespoň jedna z naší kuchyně - věrný parťák při pečení i vaření :o)


Všechno se děje tak nějak rychle. Přemýšlím, kdy zažiju adventní poklid... 
Mějte krásný večer!


Vaše Helena



You Might Also Like

43 komentářů

  1. Ahoj Helenka, máš to pestré a krásne. Ale Ty si taký živel, nemôžeš oddychovať, stále niečo objavuješ alebo tvoríš pre svojich blízkych, pre radosť.
    Krásny predvianočný čas želám.
    Emily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emilko, moc děkuji za milou návštěvu a tvoje slova!
      I tobě přeji krásný Advent! H.

      Vymazat
  2. Stíháš toho hodně. Hlavně, že Ti to přináší uspokojení.Čas adventní není přeci jenom o sezení u zapálené svíčky na adventním věnci.
    Měj hezké i další dny adventní, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, musím se smát! Mám pocit, že jsem si k té svíčce ještě nesedla :o)
      Posílám pozdravy a děkuji! H.

      Vymazat
  3. Tedy Helenko oba koncerty ti závidím, mě nezbyde nic jiného než si pustit Janka z CD :) I tvořeníčko muselo být parádní a tvůj parťák v kuchyni taky nemá chybu!
    Helenko, přeji ti pohodovou druhou polovinu adventu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko, ty koncerty byly opravdu parádní, moc jsem si je užili!
      Ano, v kuchyni je Aaron opravdu mooc rád :o)
      Děkuji a i tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  4. Milá Helenko,
    měla jsem to štěstí, že jsem i já bla workshopu u Věrušky přítomna :-)
    I já jsme si to moc užila, vše měla věruška připravené dokonale, jídlo i společnost byla vynikající !
    Moc se těším na další setkávání s Vámi, nejen u kávičky;-)
    Pomocníka máš úžasného !
    Přeji Ti co nejvíce adventního poklidu a brzy na viděnou !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, ten workshop se opravdu moc povedl! už se na vás příští týden těším, jen kdyby čas tak neutíkal...
      Jo, pomocník pomáhá a rád :o)
      I tobě přeji pohodové dny, pa H.

      Vymazat
  5. Helenko, on si člověk pořád říká, zpomal, zpomal, ale stejně pak má pocit, že nic nestíhá, viď? Ale máš hezké zážitky i tak. Já už vánoční přípravy pojímám opravdu v poklidu. Upekla jsem čtyři druhy, víc doma nechtěli ani za nic, že o to stejně nikdo moc nestojí. Tak mi ušetřili plno práce s pečením :o)) z obvyklých 9-12 druhů jsem sjela na čtyři.
    Měj se pohodově co to jenom nejvíce půjde.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jsou to trochu závody, ale co naděláme...
      Je dobře, že jsi v klidu, ten pak přenášíš i dál... Těžko říct, kolik druhů budu mít, ale taky to nějak nehrotím, musí mě to bavit!
      Moc děkuji a nápodobně, H.

      Vymazat
  6. Helenko, krásně si užíváš adventu a ten adventní kalendář je úžasný. Měj se moc krásně.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Helenko. Moc se mi líbí adventní kalendář. Mě a ségře dává mamka také každý rok "mikuláše", i když už jsme dospělé.
    Aaronkův pohled :o) Jako by říkal "neupadne kousek cukroví?" Já se už také pustila do pečení, ovšem bez pomocníka. Ten zrovna čmuchal za plotem, kudy chodívá liška.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, děkuji! Mikuláše taky stále chystám, i pro manžela :o)
      Jo, to víš, ta vanilka tak voní... Ovšem lesní zvířátka nám taky mooc voní :o)
      Měj se hezky a pohlaď za mě Arga! H.

      Vymazat
  8. Helenko, pořád se něco děje a čas letí jako o závod, viď?! I u nás je to tak :D
    Krásné kulturní zážitky jste měli, to muselo být prima.
    Měj se krásně a zdravím Aaronka. Petra

    OdpovědětVymazat
  9. Jsi úplně normální a díky bohu, vědět všechno, jen že jsi blogerka ?
    Kdepak, chce to i nějaká tajemství, která když se poodhalí postupně, bude to zábavnější...víš, jaká pecka by to byla, šoupnout to cukroví na blog v polovině června ??
    Janek Ledecký byl fešák, ale nyní s těmi šedinami, tak to charisma fakt stříká do všech světových stran.
    A co se týče těch dobrůtek, vypadá to i na obrazovce počítače hodně jedle.
    Krásný zbytek adventu, pohodu, klid a spoustu úsměvů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, musím se smát! Mám tu nějaké výlety z jara, které jsem nestihla zveřejnit...
      Jo, pan Ledecký - co k němu říct, vidí to asi každá ženská a uznají to i někteří chlapi :o)
      Měj hezký sváteční večer, H.

      Vymazat
  10. Helenko, ten klid je v době adventní tak trošku schovaný ;-) Jen ho najít! Taky se o to pokouším. Krásných akcí a setkání je teď všude mnoho a těžko se odolává. Adventní kalendář je moc milý. My letos pro děti udělat nestihli, babička přinesla čokoládové. Ale děti nám rozvěsily po domě dohromady 48 balíčků :-)
    Krásný pohodový advent!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, někdy je to boj, ale nechci to vzdát! Děkuji za pochvalu! Máš skvělé děti, to je moc milé!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Heli, ty toho stíháš!!!
    Přeji poklidné adventní dny.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, přesně to si říkám každý advent. teď ještě napeču, zajdu tam a tam a příští adventní neděli si už budu užívat klidu a vždy přijde zase něco nového.... Třeba to jednou přijde :-) hezký týden. dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, přesně! Mám výčitky, že jsem nezačala s přípravami dřív, že jsem mohla být v klidu, jenže ono je pořád něco... A letos bylo léto a pak najednou Advent :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Helenko, tvé adventní dny jsou plné zážitků, krásných zážitků.A dětem závidím :o))
    Měj se hezky-J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji! Snažila jsem si i trochu užít!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  14. Helenka,
    krásne je u vás a ten adventný kalendár je super. A malý pomocník je tuším nápomocný, u nás je to obdobne. len náš sa pre istotu po čase vyvalí na chrbát a v tejto polohe my zavadzia pod nohami :-)))
    Prajem Ti krásny advent, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji! Pomocník pomáhá, to je jasné :o) Je to všude stejné!
      Užijte si krásný zbytek Adventu! H.

      Vymazat
  15. Pěkně prožitá půlka Adventu. I mé dospělé dítě má adventní kalendář, ale musím přiznat, že jsem ho zcela netvůrčím způsobem koupila (je v něm sušené ovoce a oříšky). Pokud jde o focení pečení, dopadla jsem stejně. Už dva roky plánuju, že nafotím výrobu všech druhů, co u nás "musí být" a dám je i s recepty na blog. A mám akorát z loňska nafocené linecké na talířku. Tak snad napřesrok ;-)
    A máš pěkný adventní svícen.
    Měj je pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji! Ono je vlastně úplně jedno, jaký ten kalendář je, u nás to je spíš o těch rodinných rituálech :o)
      A cukroví, jednou to prostě nafotíme, ne :o)
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  16. To je moc pěkné, vždycky mě podobné workshopy lákají, jen na ně nikdy nemám čas, vše se u nás koná ve všední dny, alespoň mi to tak připadá :( Tak jsme si s kamarádkou udělaly vlastní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, já byla poprvé a nelituji, naopak!
      Ale ten tvůj s kamarádkou byl nepochybně taky super!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  17. Helenko, take si kolikrat rikam, ze nestiham vse doma, jak bych chtela, kdyz jsem porad nekde v luftu, jak rikame, ale pak si uvedomim, ze prave o tech setkanich a kulturnich akcich by ten advent mel byt. Uzivej:-). Je to krasa. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, k tomu není co dodat!
      Tak si budeme užívat, co jen můžeme, že!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  18. Helenko, jsem moc moc ráda, že jste si to u nás užily i my moc děkujeme za přízeň a krásně strávený vánoční čas. Těším se na setkání. Krásně si užívate adventní dny. Já byla včera v Praze v Lucerně na koncertě Hanky Zagorové. Krásný zážitek a završení krásného dne v Praze. Pomocník je koukám věrný asi jako u nás. Přeji klidné dny vám všem doma. ❤️🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, byl to opravdu luxusní zážitek! Jsem ráda, že i ty sis užila Prahu i koncert. Taky se na tebe moc těším!
      Jo, pomocník, to je moje zlatíčko!
      I já moc zdravím k vám domů! H.

      Vymazat
  19. Helo, měla jsi krásné kulturní zážitky i to pečení stíháš. A adventní kalendář dětem máš každoročně super. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milá slova! Ty mě vždycky potěšíš!
      Přeji krásný večer, H.

      Vymazat
  20. Helenko, letí to letí, ale to je holt život a ty ho prožívá naplno, jak jen to jde. Nádhera ... a Aaronek má úžasnej posed. :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, prostě uf!! Někdy to je trochu mazec!
      AAron sedí jako židlička :o) Je to miláček!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  21. Milá Helenko trošku nechápu jak to vše stíháš, ale jedno vím určitě nádherně si tento čas užíváš. ♥
    Já už se těšíííím, pá v pátek. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, tedy od tebe to sedí!!! Já to zase nechápu u tebe!
      Moc děkuji a v pátek! Těším se! H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko užíváš si nádherné chvíle.Janka a jeho písně mám také moc ráda:-)Letos ten čas nějak letí...Krásný večer přeji

    OdpovědětVymazat