...antický Rhodos a tunika...

pondělí, října 10, 2016


Příjemný pondělní večer všem!

Jak jste asi správně předpokládali, budeme pokračovat v toulání po Rhodu. Přijměte mé pozvání na kouzelné místo, kde se dá snít o starých, hodně starých časech, relaxovat a užívat si dokonalých výhledů na moře. Vše je možné, zvlášť, když máte takové místo sami pro sebe. Povedlo se nám sem přijet dopoledne před všemi autobusy, které plnily parkoviště, když jsme odjížděli.
A o čem to vlastně básním? Vítejte v ruinách starověkého města Kamiros.


Bude hodně fotek... A co napsat? Hlavou mi jde část písně z Balady pro banditu: bylo tu, není tu...
Tak aby mi bylo rozumět. Antické město se tu rozkládalo ve třech úrovních. Na následujících fotkách  je samotný střed města - stál tu Apollonův chrám, na náměstí byla kašna, krásně jsou vidět ulice se základy domů.







Tady už stojí na nejvyšším místě - akropoli. Zbyly tu základy chrámu zasvěceného Atheně, byly tu obchody a nádrž na vodu. Výhled na město je skutečné dechberoucí.


Město zpustošily dvě zemětřesení (226 a 142 před naším letopočtem). Z toho druhého se již nevzpamatovalo. V polovině 19. století byly ruiny objeveny Alfredem Biliotti a Augustem Salzmannem. Hodně cenných nálezů najdete v Britském muzeu v Londýně.


Pro někoho je to jen hromada starého kamení, ale já jsem šťastná, že jsem tam mohla být, dotknout se...
Po cestě zpět jsem zastavili na jedné z mnoha krásných pláží... Sever ostrova je přece jen trochu jiný, než jih.



A to už jsme doma, respektive u nás na zahradě. Sebou do Řecka jsem si háčkovala tuniku ze čtverců.  Očekávala jsem chladné večery :o) Nebyly, tunika stále čeká na svou premiéru...


Je háčkovaná z příze Slávka (dvojitě), háček č. 3 a čtverce samotné jsou improvizace... V barvě jsem původně viděla slunce zapadají do moře, teď spíš zlaté spadané listí...



Mějte krásný večer a příjemné dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

37 komentářů

  1. Helenka krásne fotky ... aj ja to mám rada, staré kamene rozprávajú ! A tunika je super, len podľa počasia u nás bude čakať na premiéru aj rok ... Papa , pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nemohla jsem se nabažit...
      A s tou tunikou máš asi pravdu...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  2. Helenko, muselo tam být nádherně, fotečky to dokazují a ještě jsi stihla háčkovat. Tunika je parádní v krásné barvičce, měj krásné dny i doma,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko,
    jé pozdrav z léta a od moře !
    Já se tu momentálně choulím celá rozlámaná se zázvorovým čajem :-o
    A tunika, krásná barva a super model na příští léto!
    Moc pozdravuji a těším se na setkání v příštím týdnu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, taky se mi nechce věřit, že to je jen pár dní, co jsme si užívali moře a všechnu tu letní krásu.
      Děkuji a přeji hlavně zdravé dny, H.

      Vymazat
  4. Helenko, nádhera a ještě bez lidí, to se podaří málokdy, ale o to je to úžasnější zážitek. My jsme takhle byli na Krétě u jednoho opuštěného kláštera na útesu u moře jenom my dva a dodnes na to vzpomínám, byl to pro mě jeden z nejúžasnějších zážitků.
    Tunika je nádherná, určitě ji užiješ.
    Příští týden na viděnou !!!
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, bez lidíd to byl skutečně zážitek. jen my, vítr, moře, slunce a ty kameny... Zažila si něco podobného a taky nemůžeš zapomenout...
      Děkuji za pochvalu a moc se těším, pa H.

      Vymazat
  5. Helenko, opět jsi nás nádherně provedla. Já si s tebou tak ráda zavzpomínala. Místa kde kráčela řecká historie jsou si tak podobná a mne moc přitahují.
    Tvá tunika je parádní, moc se ti povedla a když si vezmeš pod ní triko s dlouhým rukávem - budeš zářit i v Čechách :-)
    Přeji ti krásné dny a posílám mnoho pozdravů. Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, musíme se zase vrátit, viď :o)
      Moc děkuji za pochvalu, mám pod ní dlouhou bílo košili, džíny, jen ty rukávy se do žádné bundy ani kabátu nevejdou :o)
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Krásně jsem se s tebou Helenko toulala, díky.
    Jenom přečkat zimu a zase se můžeme těšit, že nás něco podobně hezkého potká.
    Tunika je moc hezká, určitě ji využiješ.
    Tak měj krásné podzimní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, doufám, že z těch dojmů budu v nevlídných dnech žít.
      Děkuji za pochvalu a přeji krásný večer, H.

      Vymazat
  7. Helenko, děkuji za krásný výlet. Řecko jsem ještě nenavštívila a vidím, co je tam nádherných míst.
    Moc se mi líbí tvá tunika a hlavně její barva.
    Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, Rhodos mohu jen a jen doporučit, krásná dovolená!
      Díky moc za milá slova, pa H.

      Vymazat
  8. Helenko já byla na Krétě asi třikrát a ráda na to vzpomínám. Moc se mi líbí čtverce na tunice, má i moc pěknou odstín příze. Myslím, žes rolákem vespod s ní naděláš ještě parádu i nyní, když se zadaří slunečný podzimní den. Mávám do dálky a měj se hezky! A taky chválím nový design blogu, máš to hezké.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, na Krétě jsem ještě nebyla, ale moc mě láká...
      Děkuji za pochvalu, příze je opravdu hezká, bavlna s trochou umělého hedvábí, proto ten zlatý odlesk.
      Měj se moc hezky, taky mávám! H.

      Vymazat
  9. Duch starého Rěcka jako na dlani....krása bez lidí a reklam v posvátném klidu a v dnešní době! Hotový zázrak,div jsem si oči nevykoukala...Tunika je parádní,já bych si pod ní dala saténovou košilku na špagetové ramínka....ale Ty vymyslíš určitě něco exkluzivního...těším se...Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dájenko, bylo to skutečně úchvatné! Moc ráda na ten den vzpomínám...
      Děkuji za pochvalu a doporučení - košilku mám, dokonce hedvábnou :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  10. Helenko, opet prijemna podivana na mista, kam jste zavitali. Verim, ze realita byla jeste o mnoho lepsi - primo to vnimat vsemi smysly, i kdyz i toto je proste prima. No a tunika je tedy super. Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, bylo to skutečně skvělý zážitek. A máš pravdu - ten vítr od moře, vůně divokého tymiánu, to se bohužel přenést nedá...
      Moc děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  11. Helenko to je nádhera... děkuju že jsi se o tu krásu podělila i s náma 💞 Tunika je skvělá a určitě ji ještě využiješ :o)

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, pozvání na prohlídku tak krásného místa, jsem přijala ráda :) ... krásné fotky a tunika je nádherná! A barva je pěkná, máš pravdu hodí se i k podzimu :) Pěkné podzimní dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji, budu na tuhle dovolenou moc ráda vzpomínat.
      A tunika má barvu spadlého listí naší višně - taky je zlaté :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  13. Helenko kam ty se mi na blogu ztrácíš?Vůbec se mi stránky sami neukáží:-(Krásné fotografie, překrásné místo!Tunika je úžasná!Moc hezké dny přeji Věra:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, nejsi sama, nevím, zkus sledování zrušit a pak se zase přihlásit...
      Moc děkuji za milá slova a i za to, že si mě našla :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  14. Je neuvěřitelné, jak ten čas letí! Ještě pořád máme v živé paměti letní dovolenou a za dveřmi už máme dušičky.
    Tunika se moc povedla.:-)
    Helenko, přeji ti krásné podzimní dníky.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emi, my jsme před 14 dny přiletěli, tak to zase tak dávno není. Ale máš pravdu, podzim teď jede naplno...
      Moc děkuji za pochvalu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  15. Dík moc za další dávku krásných fotografií. Tunika se Ti moc povedla, krásná barva. Hezkou neděli!

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, moc děkuju za krásný výlet. Hned bych si sbalila kufr a jela!
    Krásné podzimní dny a správné vykročení do příštího týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, teď je tam pořád moc hezky... Nepojedem?
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  17. Helenka, tie zabery su nadherne...mali ste uzasnu dovolenku :-)

    OdpovědětVymazat