...třetí adventní neděle...

pátek, prosince 22, 2023


to byl svět ještě v pořádku...

Pokud možno klidný večer vám všem!

Minulou neděli jsme si užili na Novém zámku v Kostelci nad Orlicí. Na prohlídce s hrabětem Kinským jsme byli několikrát, tentokrát nás zámkem provázela jeho snacha, paní Hana Kinská.

Nečekejte historii rodu, letopočty. Nejsme ani poprvé ani naposledy. Dnes omrkneme úžasnou práci místních floristek.



Už vstup do domu byl nazdoben velmi nápaditě. Věnce bohužel nešly vyfotit lépe (je to fakt hodně vysoko), ale moc mě zaujaly staré brusličky - patrně poklad pana hraběte z dětství :o)


Uvnitř to byla opravdu pastva pro oči. Zdejší dámy jsou nesmírně šikovné. Rozhodně jsem nefotila vše, to by bylo na tři příspěvky...


Knihovna plná andělů...

Za knihovnou překrásně nazdobený zrcadlový sál. A v něm nachystaný punč a štola...







Adventní kalendář u Kinských...

Paní Hana Kinská nám vysvětluje, jak poznat biedermeierovský porcelán...

Prohlídka skončila, krásná pocit zůstával...

Ale přece jen - celé to začalo v jídelně u nádherně prostřeného stolu. Čekala jsem na vhodnou příležitost udělat fotku, ale bylo u něj stále plno a prostě to nešlo. Nevadí, zaskočím tam na konci prohlídky, jde se vlastně takový okruh domem, skončíme tam, kde prohlídka začala. Jenže přišel pan hrabě František Kinský a jídelnu zamkl... A pak mi ji zase odemkli, rozsvítili... Žádný problém!

Tam to prostě máme rádi...



Včera jsem zažila nekonečné minuty strachu a beznaděje, než se Terka i Adam ozval. Obě děti pracují v centru Prahy. Teď už jen chci, aby byly doma. Všichni takové štěstí nemají. Nenacházím slova... Čistá hrůza...


Letos vám budu přát hlavně štěstí!
Užijte si Vánoce v klidu, pohodě. Držte při sobě, buďte spolu, mějte se rádi a říkejte si to. Opatrujte se!

Vaše Helena


You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko, ohledně prohlídky zámku a příjemné chvíle s jejich majiteli - krása. U toho krbu bych vydržela dobu.Děkuji, žes nás tam vzala.
    To s tou Prahou - vzpamatovávám se z toho.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, na zámku bylo krásně. Ve čtvrtek hůř...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  2. Helenko,překrásná výzdoba.Zámek máme v plánu,ale až někdy na jaře.Když jsme byli na zámku v Častolovicích už nám nezbyl čas zajet se podívat sem.Tak se mám aspoň na co těšit,protože i bez výzdoby je to tam prý nádherné.
    Dnes asi hodně lidí žilo strachem o své blízké.Vnučka mé sestry tam přišla o kamarádku.Byla mezi zastřelenými.Přeji Ti krásné a klidné Vánoce a šťastný rok 2024.Ten konec si napsala moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě doporučuji. Na jaře tam uvidíte úchvatné záhony cibulovin, zahradníci tam jsou moc šikovní.
      Událost na FF je obrovským šokem pro nás všechny, nepředstavitelná bolest pro pozůstalé...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Heleno, moc krásná prohlídka. Pohlazení po duši (a že je teď potřeba).
    Já pracuji vlastně přes řeku, chtěla jsem se cestou z práce projít přes Staromák , ale už byl uzavřený Mánesův most. Netušila jsem co se děje, až v metru jsem na mobilu našla na Seznamu odpověď :(.
    Klidné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Stáňo, přesně tak to vnímám. Jsou to místa, kde jsem šla tisíckrát a nikdy by mě nenapadlo... prostě hrůza.
      Klidné dny i tobě, H.

      Vymazat
  4. Měla jsi Helenko krásný zážitek.
    Včerejšek je nepochopitelný.
    Přeji poklidné Vánoce. ❤️
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, ta výzdoba je opravdu úžasná a setkání přímo s Kinskými bylo jistě velice příjemné. 👍👍👍


    Co se stalo na FF je zcela nepochopitelné a pro rodiny obětí ty nejstrašnější dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, do Kostelce jezdíme celkem často, třeba se jen projít po parku, dát si oběd nebo jen kávu v kavárně na cestě domů. Kinští tam dělají atmosféru, kvůli které se tam rádi vracíme.
      Čtvrtek je temným dnem pro všechny, pro některé ještě temnější...
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Helenko, nádherně nazdobený zámek. Aranžmá jsou neokoukané a nezvyklé, ale moc pěkné. Pana Kinského mám moc ráda v pořadu Modrá krev. Má přirozený šarm a je i zábavný. Moc povedená návštěva. Náš pan hrabě Mensdorf v prosinci zemřel a jsem zvědavá na jeho nástupce.
    Strach o děti chápu, pro všechny rodiče to musí být peklo, než zjistí, co je s jejich dětmi. A ti, kteří dostanou tu nejhorší zprávu... strašné.
    Měj klidný adventní víkend, přípravy ať se ti daří a užij si Vánoce s rodinou.
    Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, v Kostelci jsem o adventu byli už několikrát, na aranže jsem se moc těšila - místní dámy jsou úžasné, mají skvělé nápady! Pan Kinský je skutečně šarmantní muž. Vašeho pana hraběte jsme měli to štěstí alespoň pozdravit, o jeho smrti jsem četla...
      Adam přijel v pátek, Terka v sobotu - objímala jsem je a oni to chápali. Zasáhlo to všechny...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Nádherná výzdoba !!!
    K hrůze v Praze nemám slov.
    Klidné pohodové Vánoce Tobě a Tvým blízkým !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji za tvá slova.
      Vánoce byly krásné...
      Pohodové dny přeji, H.

      Vymazat
  8. Lezarts
    To byl výlet do pohádkově vánočního království! Škoda, že to nemám blíž.

    Helo, přeji Ti a celé rodince, tolik lásky a štěstí co se pod stromeček může vejít!!!

    Chápu Tvé obavy o děti. Sama jsem zažila co to je, když byl atentát v Nice a dítě v centru události. Rychlý reflex jednoho zaměstnance z restaurace, jim a jiným zachránil život!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, ty byl sis v Kostelci užila. Tak jsou nádherné záhony, nápadité, neokoukané...
      Děti naštěstí byli jinde, jiní rodiče to štěstí neměli...
      Hrůza.
      Pa, H.

      Vymazat
  9. Vánoční výzdoba je úžasná, velice elegantní a zážitek to jistě byl veliký. Díky za ukázku. Krásné Vánoce Tobě i Tvým blízkým přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  10. Helo, tak to byl opravdu nádherný zážitek. Moc děkuji za fotky, nádhera. Přeji tobě i celé rodině klidné svátky a hodně zdraví a štěstí do nového roku 🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, děkuji za přání i pochvalu fotek. Byl to krásný adventní výlet.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Helenko, i já zažila chvíle hrůzy. Moje dcera tam právě v tu chvíli byla, protože učí na DAMU... Měj pokud možno klidné svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašné, Marti! Nepředstavitelné...
      Naštěstí jsou děti i tvá Linda OK.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. Helenko, udalosti poslednich dni kazi svatky, ale ja si rekla, ze si je presto uzijeme. Hlavne ze jsou vase deti v poradku, kez by byli i vsichni ostatni.... Predvanocni zastaveni bylo krasne, at mate takovy i Stedry den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ze srdce děkuji za tvá slova a přeji příjemný povánoční čas...
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Ano, to byl svět ještě v pořádku... a je hezké se do něj vrátit a pokochat se něčím krásným radši než se utápět v chmurách. Tedy pokojné a nadějeplné Vánoce!

    OdpovědětVymazat
  14. Takhle jsme byly jednou s dcerou na vánočních aranžmá na zámku v Litomyšli. Krásně to tam mají nazdobené...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty floristky jsou skutečně vynikající!
      Kochala jsem se.
      Vendy, měj hezký večer, H.

      Vymazat
  15. Helo, přeji krásné vánoční svátky v klidu a radosti celé tvé rodině. A s tou Prahou to je děs. Marie (makra)

    OdpovědětVymazat
  16. Moc krásná prohlédla. To vánoční nazdobení je prostě nádhera. Ta nedávná tragédie se dotkla všech dobrých lidí. Je to hrůza a bojím se, že bude inspirovat další magory.
    Helenko, přeji ti hezké svátky a do nového roku hlavně zdraví a klid.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tam to opravdu umí!
      Tento advent si opravdu budeme pamatovat... čistá hrůza!
      I tobě přeji všechno nej a klidné dny, H.

      Vymazat
  17. Helenko, psala jsem komentář, ale koukám, že zase někam zmizel. Možná je ve spamu.
    Tak ještě jednou: přeji vám klidné vánoční svátky ve zdraví a pohodě.
    Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, byl skutečně ve spamu, děkuji, že ses zastavila i podruhé...
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  18. Helenko, prohlídka krásná. Ani jsem netušila, co vše lze zkombinovat a jak udělat vánoční výzdobu. Hodně nápadité a precizně provedené. Přeji hodně štěstí a zdraví v novém roce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, tam jsem se moc těšila, floristky jsou velmi nápadité...
      I tobě přeji krásný rok! H.

      Vymazat
  19. Nejvíc mě zaujaly adventní kalendáře, ty jsou krásné a netradiční. Celkově opravdu povedená výzdoba. Co se týče Prahy, člověk by nevěřil, že se něco takového může stát i tady... Vždyť to je jenom ve filmech.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, mě než došlo, co ta kola znamenají :o)
      Máš pravdu tahle realita je jak hodně špatný film...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. jeee, u toho zámku jsem taky letos byla, ale jen jsme se prošli v parku, dovnitř jsme nešli, ale koukám, že to tam vypadá moc pěkně, ještě s tou vánoční výzdobou, nádhera! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, tak příště... A doporučuji i Toniovu kavárnu...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  21. Na zámku to muselo být krásné. Ta střelba v Praze je neskutečná tragédie a věřím, že otřásla námi všemi. Hrozné a nepochopitelné....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo, Šárko!
      Kolem FF jsem před dvěma dny šla - doslova mi to podlomilo nohy...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko,
    zámek vypadá moc hezky, nikdy jsem tam nebyla, tak snad to nějak napravím. Co se týče těch tragických událostí, je to hrůza...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, doporučuji, je to příjemné a vlídné místo!
      A FF opravdu nemám slov...
      Pa, H.

      Vymazat