...jedlý dárek...

čtvrtek, prosince 14, 2023

Příjemný večer vám všem!


Myslím, že teď je ta pravá chvíle na přípravu jedlého vánočního dárku. 

Každý rok se snažím najít něco nového, letos jsem na Pinterestu našla inspiraci dřív, než jsem začala hledat :o) Vyzkoušela jsem, ochutnala a ráda se podělím. Máte rádi Aperol? Jestli ano, tak zbystřete. 

Připravíme si Aperolové želé


Příprava super jednoduchá a rychlá, efekt řekla bych nečekaný... prostě dobrota!

Potřebujeme:

200 ml Aperolu, 550 ml pomerančového džusu, 500 g želírovacího cukru 2:1

To je vše. Alkohol a džus dáme do hrnec a přidáme cukr podle návodu na obalu (některý se dává hned, některý až do horkého).

Horké želé přelijeme do čistých skleniček, zavřeme a na chvíli otočíme na víčko a necháme vychladnout.

Skleničky trochu načančáme a můžou jít do světa. Ale jestli máte Aperol rádi, určitě si nechte nějakou pro sebe :o) Až když jsem dofotila, tak mě napadlo, že by se sklenky daly hezky ozdobit hvězdičkami z pomerančové kůry - tak už se suší :o)



Pokud máte nějaký zajímavý tip a dárek, který se dá slupnout, budu ráda, když se podělíte. 

Moc vás zdravím!

Vaše Helena

You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko, to bys mě na něco tak voňavého asi zlákala, i když, aperol jsem nikdy ( zatím ) neochutnala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, pomerančové, nahořklé (je to vlastně aperitiv), dobré :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  2. Helenka,
    tak tento recept na mňa ešte nikde nevyskočil :-)
    Rada vyskúšam, Aperol môžem... Mám rada jedlé darčeky a skúšam niečo nové.
    Maj sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. To zní zajímavě))) Nejsem dobrá v kuchyni, u mě nápad nenajdeš))))
    Hezký večer Helenko. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Heleno, vypadá to moc pěkně. Já jsem letos kolegyním dávala levandulové sušenky (natrénováno v létě, v zimě jako když jsem našla :D). Recept mám na blogu (ale chce to mít tu levanduli).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, levanduli mám, třeba na ty sušenky ještě dojde. I když před Vánocemi rozdávám spíš vzorky cukroví...
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  5. Helenko, originální jedlý dárek. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
  6. Teda Helenko,vždy mě něčím překvapíš.Aperol znám a takový dárek dát kamarádkám by bylo skvělé.Tvé fotografie jsou lákavé,umíš to perfektně i nafotit.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tohle byla náhoda. Holky si nestěžovaly, ale uvidíme až ochutnají :o)
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  7. Helenko aperol mám ráda, v létě prima drink. Jedlé dárky ráda dávám i dostávám, dělala jsem všechno možný - např. domácí hořčici, nudle, šunku, vegetu, pečené čaje, různě upravené ořechy, čokoládu, křížaly, paštiky... Teď si víc nevzpomenu :o). Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jsem na tom podobně - repertoár mám taky celkem široký, snažím se najít vždycky něco nového... Máš můj obdiv za ty nudle, ty dělala babička a hrozně ráda jsem se na to dívala. A ta chuť!
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Jsem asi jedna z mála, ale aperol mi nechutná, ale pomerančové želé je vynikající. V televizi jsem viděla utopená prasátka. Nakrájet salám na silnější plátky a z toho vykrájet prasátka a ty se naloží jako utopenci. Měli to proložené cibulí a paprikou a vypadalo to nádherně. Ze zbytků salámu udělali pomazánku (vše co mám ráda). Pohodový víkend přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, o těch prasátkách mi už známá vyprávěla, dívala jsem se na web, vypadají opravdu dobře!
      A pomerančové želé taky miluji, tohle je prostě vylepšené :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  9. Dobrý receptík na originální dárek. Sem tam taky nějakým jedlým dárkem někoho obdaruji.
    Hezký nadcházející víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Vija
    Helenko, tvé jedlé dárky stojí za to vyzkoušet. Díky za inspiraci. Hezké pohodové dny přeji. J

    OdpovědětVymazat
  11. Odpovědi
    1. Ano, ano, milovníci Aperolu jsou nadšení!
      Vendy, měj hezký večer, H.

      Vymazat
  12. Helo, tak to je skvělý originální dárek. Kdysi jsem dělala pomerančovou marmeládu, byla moc dobrá, tak by se jako dárek také hodila. Měj se hezky, zdravím 😊🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, pomerančovou marmelád miluji, dá tedy dost práce, tohle je raz dva...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Lezarts
    To je určitě vynikající dobrota… “namazat se, už k snídani Aperolem”:-)))
    U mě na 1*, miluji pomerančové zavařeniny!!!

    OdpovědětVymazat
  14. Aperol spritz milujem, ale radšej ostanem pri tekutej verzii 😉😊😊 krásne dni, Marta ❤️

    OdpovědětVymazat
  15. Aperol miluju, je to takový můj dovolenkový požitek. Zkusím si to někdy udělat. Jen nechápu, proč se všechny zavařeniny otáčejí dnem vzhůru. Dřív se to nedělalo, nedělám to nikdy ani já a zatím se mi žádná zavařenina ani marmeláda nezkazila ani neplesnivěla. A zavařuji hodně. Helenko, máš skvělé nápady na dárky. Dost často slyším, já nic nechci, máme kramů dost a tak podobné netradiční potravinové dárky jsou skvělá volba. Zvláště, když vše umíš krásně náladově ozdobit. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, máš pravdu, aperol máme spojený s pohodou...
      To otáčení je myslím kvůli lepšímu přichycení víček, když už se marmelády dál nesterilují...
      Děkuji za pochvalu, taky mám takové dárky ráda, ráda ochutnávám :o)
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  16. Aperolu máme skoro celou flašku od doby, kdy jsme ho dostali, ochutnali a spokojeně na něj zapomněli. Nevím, jestli se něco takového může zkazit, ale pokud jo, je to už bezpochyby zkažené :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že alkohol má celkem dlouhou trvanlivost, určitě ho máte OK!
      Marie Veroniko, měj hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Heli, to zní úžasně. My děláme každý rok nějaké jedlé dárky, letos jen pečený čaj a domácí likéry ... Přeji hezkou adventní neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, Janino!
      Dobře vím, že jste kreativní domácnost!
      Ať se daří! H.

      Vymazat
  18. Helenko, to je parádní nápad. Jaký dárek? Někam zajet, uvidět, užít si ... dát si skleničku, třeba aperol ... no a tahle "zavařeninka" super lákavá věc. 😊
    Přeji skvělý předvánoční týden. 🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, u nás máme zážitkové dárky moc rádi!
      Zavařeninka má úspěch :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Helenko máš to perfektní. Já mámletos také jen takové dárky. tradiční kvalitní čaje a k tomu bude obálka s penězi. Víc letos nestíhám. Přeji Tobě i celé rodině krásné Vánoce v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, nemám, ale je to dobré, neokoukané a zdá se, že i drobnost potěší :o)
      Dobrý čaj dostanou vždycky moc ráda a vzhledem k tomu, že obě děti budují bydlení, dostanou i peníze...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Teda, tak to vidím poprvé. Ještě jsem to nikde nezahlédla. Pro mě jako abstinenta by to ale vhodný dárek nebyl :D Věřím, že své příznivce si to ale najde.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, alkohol se varem vypaří a zůstane jen chuť a vůně...
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  21. Helenko, tohle je určitě moc zajimavy tip na dárek😊 a ta barva 😊. Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  22. Aperol mi, přiznám se, moc nejede. 🙂 Ale udělat z něj něco jedlého je skvělý nápad. Věřím, že to ve výsledku bude mnohem lepší, než samotný Aperol.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, želé je hodně pomerančové, mírně s nahořklým závěrem. Zatím všem chutnalo...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  23. Ahoj Helenko,
    skvělý nápad, díky za něj!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat