...Vánoce 2023...

pátek, prosince 29, 2023

Příjemný posváteční den vám všem!

Odložím si sem pár střípků z letošních Vánoc. Fotila jsem ještě méně než jiné roky, z celého srdce jsem si užívala přítomnost dětí a pohodu. Nezaměňujme pohodu za klid. Ten u nás nebyl, 4 dny jsem měla plný dům a skoro jsem se nezastavila. Ale tohle já dělám ráda a manžel mi hodně pomáhal.


Nemám fotku naaranžovaného cukroví, tak alespoň rychlý vhled do některých dóz. 



Takhle poeticky chumelilo 23. prosince...


Amarylis koupený v Ikea už kvete, letos jsem volila bílý. Je nádherný...


V průběhu tří dní jsem upekla 8 vánoček. To už je taková tradice pro kamarády a rodinu.


Občas prostě potřebuji hned vyzkoušet něco, co vidím. Tak to bylo i s těmi šiškami. 23. prosince pořádáme večeři pro sousedy, takový dezert mi přišel jako před Štědrým dnem ten pravý. 
Umlela jsem madle, přidala moučkový cukr a trochu másla, aby vznikla hmota jako na kuličky. Nechala jsem ji v lednici odležet. Pak jsem vytvarovala malé šištičky, do nich jsem zapíchala mandlové plátky a opět šup do lednice. Pak už jen omočení v hořké čokoládě, nechat zaschnout a před podáváním jemně poprášit moučkovým cukrem pro efekt.
A při vší sebekritice musím říct, že efekt byl veliký a chuť famózní. A přitom - taková blbost, že :o)



Pochopitelně jsme jen nejedli - vánoční procházka setmělým městem. Radnice a strom na Pernštýnském náměstí, zámek a Gočárovy mlýny.




A další počin, tohle jsem taky potřebovala vyzkoušet. Já vyrobila těsto na pizzu, použití se dá i listové, vyválet, namazat pestem a passatou, poklást sýrem, přeložit a nakrájet na pásky. Poskládat a napíchnout na špejli. Posypat bylinkami, sezamem, ... Strčit do trouby


a do půl hodinky jsou pečené stromky k nakousnutí. Neochutnala jsem, nedostalo se na mě... Třeba na Silvestra by se vám mohly hodit.


Tak to by bylo...
Dnes je u nás klid, zítra čekáme milou návštěvu. Atˇ už máte na poslední letošní dny v plánu cokoli, užijte si to.
Moc vás zdravím!

Vaše Helena

 

You Might Also Like

43 komentářů

  1. U nás pořád dozníval kovid i to že se člověk cítil pěkně unavený. Takže ani moc příprav se na vánoce nedělo. Letos dokonce poprvé nebyly ryby ani rybí polévka a můžu říct, že mi to vůbec, ale vůbec nevadilo. U dětí jsme byly 26.tého a tam si to konečně tak trochu vánočně užili protože už nám bylo i fajn po těle. Nestihly jsme ani s dcerou a Bobulí dojet na zámek v Pardubicích na ty světelné instalace. Ona ten kovid totiž měla i dcera a od ní jsme ho pravděpodobně chytli mi když jsme tam vezli nějaké věci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, když nám do cesty vstoupí nemoc... Já měla na mále třetí adventní neděli, únava, no nebylo mi fakt do skoku, ale vyspala jsem se a jela dál :o)
      Ta světýlka září do dáli, možná to ještě stihnete, je to do 7. ledna.
      Měj se krásně a hlavně zdravě! H.

      Vymazat
  2. Heleno, moc hezky nafocené vánoční střípky. Ty stromečky se chystám někdy zkusit (nejspíš na nějakou předvánoční akci v příštím roce) a šišky vypadají taky pěkně.
    My jsme si Vánoce užili taky, letos u nás byli i mladí, takže to bylo fajn, stejně jako tradiční svíčková u mámy na Boží Hod. Na další dny nic moc neplánuji - my si na Silvestrovské oslavy nepotrpíme, manžela pořád trápí bolavá kyčel, takže nebude žádný výšlap... Ještě uvidíme, jestli podnikneme něco jiného než relax s knihou :).
    Krásné poslední dny r. 2023

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jsem ráda, že se i u vás Vánoce vydařily!
      Přeji pohodové a hlavně zdravé dny všem u vás! H.

      Vymazat
  3. Milá Helo, především moc děkuji za háčkovaný dárek, zdobí mi to tu spolu s těmi zvonečky a hvězdičkami od Járy. Všichni obdivovali!
    Tvé famozní počiny v kuchyni sleduji již dlouho a musím uznat, že by se u vás na tácech dobře plenilo!!! - hlavně bych šla po sladkém a manžel prý po slaných chutovkách.
    rásně zdokumentováno, dobrá inspirace. Krásně jsi zvěčnila večerní procházku.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc ráda! To mě skutečně těší!
      Moc ráda bych tebe i manžela pohostila, bylo by mi ctí!
      Děkuji a moc zdravím, H.

      Vymazat
  4. Moc hezké fotečky, Helenko. Na Perstynskem náměstí i ve mlynech jsme se byli podívat na den rozsvícení stromečku a musím říct, že se mi to letos líbilo mnohem více jak loni. Přeji krásný zbytek vánoc 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Šárko! Přišlo mi, že u Mlýnů to letos, vlastně loni, žilo víc než na náměstí...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  5. Helo, opět zajímavé a určitě výborné mlsání. Šišky vypadají jako šišky, určitě by mě to zmátlo 😄
    Užívejte si poslední hodiny roku, pozdrav i Áronkovi, pá 🎄🐶

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji, jsi milá!
      Já i Aaron děkujeme za milá slova! H.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Dovedu si představit hody které jsi na svátky uspořádala. Ukázky pochutin, to jen potvrzují!!!
    Souhlasím pohoda je, ale klidu moc ne, když se sejde celá rodina. Také to mám ráda! Naštěstí všichni přiloží ruku k dílu.
    Helo, přeji hezké pokračování v radostech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, já to pro ně dělám ráda a oni všichni pomáhají!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Helenko, krásné vánoční střípky, Helenko. Přiznám se, že já jsem nevzala celé svátky foťák do ruky, nemám jedinou fotku.
    Užijte si pohodový konec roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, děkuji. Každý rok si říkám, že musím víc fotit a pak...
      Ale v srdci a vzpomínkách to máme, že...
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Helenko, krásné nakouknutí na svátky k vám. Já jsem taky skoro nevzala foťák do ruky. Ty šišky a stromečky jsou úchvatné. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko,mám to někdy podobně.Když mě hodně zaujme recept,musím ho hned vyzkoušet.Šišky jsou hodně zajímavé,ale i slané pečivo.Něco slaného budu ještě péct,Silvestra s námi stráví švagr.Taky jsem měla trochu fofr,když k nám přišla celá rodina,ale stálo to,jako vždy za to a o tom Vánoce jsou.
    Měj krásný rok 2024

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jsem takové průzkumnice, že :o)
      Jituško, děkuji za milou návštěvu a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  10. Smekám klobouk, tolik vánoček, to byl dobrý tělocvik. Pěkně to máš zdokumentované. Dle tvých informací jsme navštívili Gočárovy mlýny a byl to úžasný zážitek. Zámek si nechávám na léto, abych si procourala park. Byla jsem v Pardubicích poprvé a líbilo se mi tam. Do nového roku ti přeju pohodu, zdraví a veselou mysl. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už je taková tradice, milá Večernice :o)
      Mám radost, že se ti návštěva Pardubic vyvedla, klidně dej vědět, ráda tě provedu, až přijedeš příště.
      Děkuji za přání a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Helenko, krásně je u vás. Obrázky jsou kouzelné. Nápad na slané pečivo někdy vyzkouším. Stromečky nemusí být jen na Vánoce:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, z každé fotky na mě dýchly čistokrevné Vánoce. Jsem ráda, že jsi si užila rodinné vánoční svátky. Proto všechno to chystání děláme (byť jsme spocený nejen na zádech), aby byl každý spokojený mezi těmi, které má nejraději . O tom jsou Vánoce a u vás se to povedlo náramně.
    Stromečky jsem měla taky v plánu, ale pak se mně s tím nechtělo piplat a byly šneci :o), ty je máš moc povedené.
    Přeji ti pěkného Silvestra a Šťastný Nový rok. Pa Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, nebudu zastírat, že bych teď nějaké wellness brala :o) Ale nelituju, tyhle Vánoce jsme si víc jak kdy jindy uvědomili, jak je vše pomíjivé...
      Ty stromky šly překvapivě rychle. Šneky jsem vezla do Prahy, Adama pozvala na Silvestra šéfová, tak aby nešel s prázdnou :o)
      Děkuji za milé přání, vše je tak, jak má být!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helenka,
    bolo u vás krásne a hlavne chutne :) Ani sa nedivím, že si sa pri všetkých tých dobrotách nezastavila...
    Prajem celej rodinke krásneho Silvestra a šťastný Nový rok 2024! A pohladkaj za mňa Aarona.
    Pá,
    A.

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, nejdříve moc děkuji za háčkované bločky, které mi dělají radost na stromečku. Máme teď složitější období kvůli manželově nemoci a nakonec jsem onemocněla i já, tak že svátky s antibiotiky nejsou moc příjemné, ale nedá se nic dělat. Rodina se přizpůsobila a jezdili k nám postupně, aby toho na nás nebylo moc najednou. I tak to bylo fajn. Přeji Ti krásné poslední dny tohoto roku a v novém roce přeji celé Tvojí rodině hlavně hodně zdraví, štěstí, lásky, pohody a spokojenosti a všem hlavně život v klidu a míru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravují... vločky...mobil mi to upravil...

      Vymazat
    2. Jen maličkost pro radost, Jaruško!
      Doufám, že jste si na hodně dlouho vybrali a budete mít zdravý a spokojený nový rok!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krasne dekorace i tipy na obcerstveni:-). Ty stromky bych rada zkusila. Vanoce jsou obvykle narocnejsi, ale verim, ze to 'byt spolu' za to stoji:-). Hezky vecer a vse nej do noveho roku, hlavne zdravi a stesti!!! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, k tvým slovům není co dodat!
      Měj krásný nový rok! H.

      Vymazat
  16. Moc hezké fotky. U nás to bylo dost náročné před Vánocemi, ale s příchodem svátků, přišel klid.
    Dnes to bude náročné hlavě pro Arga, který chudáček ještě ani neví, co ho večer čeká.
    Hezký den a krásný nový rok plný zdraví a štěstí. ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, doufám, že Argo dal Silvestr bez újmy. Aaron je v pohodě, dokonce se chodí od malička na ohňostroj dívat...
      Děkuji za přání a nápodobně. H.

      Vymazat
  17. Klid je krásná věc, ale k některým příležitostem se prostě nehodí :-) Je skvělé, že jste si tak užili vzájemnou pospolitost. Ať se v novém roce scházíte ve stejně radostném duchu co nejčastěji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Marie Veroniko, to si přeji i já...
      Měj krásný rok. H.

      Vymazat
  18. Měli jste Helenko krásné Vánoce. Ty šišky jsou úžasný nápad))). Stromečky jsme dělali ve škole s dětmi. Stojánek jsme udělali ze salátové okurky a na špičku jsme dali sýrovou hvězdu.
    Krásný nový rok....a hlavně to zdraví!!!!! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, měli, byly to moc hezké dny.
      Jak čtu, stromky jste dovedli k dokonalosti! Super!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  19. Helenko, krásně jste se n s atk, připravili a skvělé jste si je užili. Ten stromeček k zamousnutí se mi moc líbí. Já nestačila ani vyfotit cukroví. Vzdy jsem ho sbalila do krabice a pak při servírování jsem na focení nemyslela. Však cukroví je hodně, vyfotim později. Ale už je pozdě. Dětem jsem nabalila,vždyť 4 vnoučata si to zaslouží. A vnuk si jistě rád vzal i něco na intr. Helenko, užij si stejně krásně i nový rok a hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to dobře znám... Focení jídla je u nás hodně náročná disciplína, ne vždycky se to povede :o) Nevadí, vaříme a pečeme aby to chutnalo, ne aby se to fotilo :o)
      Jsi skvělá, podělila si všechny!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. vánoce na jedničku,stromky vypadají krásně,Sv.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Helenko,
    já jsem na Vánoce skoro nic nefotila a ani jsem nikomu nějak aktivně neposílala takové ty sms a podobně, jsem prostě doma s rodinou a sociálním sítím se spíše vyhýbám. Líbí se mi ty stromečky.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to každý rok stejné, jsme spolu a to stačí. Tyhle Vánoce mi to přišlo obzvlášť důležité...
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat