...pár příjemných dní...

čtvrtek, února 20, 2014


Hezké odpoledne všem!

Minulý týden jsem shodou okolností mohla strávit několik dní v Praze. Jen tak, bez povinností... Užila jsem si to skvěle, nohy mě bolely, ale stálo to za to. 
Jestli dovolíte, budu vás trochu informovat, trochu lákat - k procházkám, radostem, kultuře a taky budeme jíst. Dobře jíst. Třeba se vám mé typy budou hodit.
Tak jdeme, a rovnou na večeři - na Haštalském náměstí najdete bistro Chez Marcel http://www.chezmarcel.cz/


Chcete-li si užít francouzský šarm, dobré víno a kuchyni, jste tu správně. Příjemné prostředí, velmi milá obsluha a jídlo, kterému se nedalo nic vytknout. 
Díváte se na hovězí líčka s bramborovým pyré a créme brulée.



Naštěstí následovala procházka do hotelu liduprázdnou Kampou...



A ráno radosti pokračovaly - téměř prázdný Karlův most a úžasná zákoutí Čertovky,


prázdná Hrzánská pasáž,


můj milovaný Dům U Černé Matky Boží.


Konečně jsem se taky podívala do HM Home - opravdu krásný obchod.


A už jsem zase u Vltavy, po Smetanové nábřeží mířím k Novotného lávce - kolikrát jsem to už viděla a přesto... Nespěchám a mohu si ty pohledy užít a vychutnat...



Setmělo se, je čas na večeři. Tentokrát jsme volili (manžel volil) italskou restauraci na Betlémském náměstí Oliva Nera http://www.olivanera.cz/en.


A dobře volil.


Líbilo se mi tam, a to jsem ještě nic nejedla :o)


Jídlo to vše jen korunovalo - výběr italských sýrů s čerstvým ovocem a ořechy v medu jako předkrm


a Risotto con frutti di mare. Péče o hosta byla i v tomto podniku dokonalá - prostě balzám pro tělo a duši...


A abychom přece jen pohladili i tu duši, dovolím si vám ještě doporučit jednu výstavu. V Galerii Leica vystavuji fotografie Miloně Novotného Londýn 60. let. Nádhera!
Galerii najdete ve Školské ulici  http://www.lgp.cz/.



Všem, kdo vydržel až sem přeji krásný zbytek dne!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena 

You Might Also Like

61 komentářů

  1. Ahoj Helo, to byl krásný výlet. Moje návštěva v Praze na Trojském vršku je vždy u pohádek, hraní, psaní úkolů s prvňáčkem, max. vycházka do botanické zahrady. Ale až vnoučata trochu povyrostou, určitě prochodíme Prahu křížem krážem. Už se těším. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já mám botanickou moc ráda a už jsem tam dlouho nebyla. Ono tu uteče jako voda a s dětmi si to parádně užiješ.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Helenko, v Praze jsem žila hodně let, ale vždy, když si čtu tvé články o Praze... jsem za ně prostě vděčná! Díky nim mám vždy důvod, proč do Prahy zase zajet :)
    Moc děkuji a krásné dny!!! Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má milá, ty umíš potěšit! Jolanko, moc ti děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    ďakujem za výlet v Prahe, aspoň takto sa dostanem z domu :-) Verím, že ste si to užili.
    Pekný podbečer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko nádherný výlet jsi měla ♥♥ toulání Prahou je úžasné.Já do Prahy jedu v sobotu--jen k mé smůle mám po toulání se po ní.Jedeme jen do Ikei mají tam akce na kuchyně a tak to jedeme omrknout a kdo ví--možná si i nějakou dovezu domů :o) Tak mě drž pěsti :o) ♥♥ Měj se krásně.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Martinko! Tak ti budu držet palce, ať si dobře vybereš!
      Hezký večer, pa H.

      Vymazat
  5. Ahoj Helenko,
    Chez Marcel znám, kdysi býval o kapánek lepší, ale je fakt, že jsem tam dlouho nebyla. Tu druhou restauraci neznám a díky za tip. Jinak Praha je Praha a procházky tam miluju, ale zpátky bydlet už ne :-) A ta výstava by mě zajímala....tak díky i za druhý tip:) Pa a hezký večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, my byli v obou restauracích poprvé a byli jsme velmi spokojeni. Ale víš, jak to bývá, přijdeš jednou, je to skvělé a podruhé...Ani já bych v Praze bydlet nechtěla, ale jsem ráda, že se do ní často dostanu. Výstava je fakt parádní, byli jsme s Adamem nadšení!
      Hezký večer i tobě, H.

      Vymazat
  6. Tedy Helenko to byl krásný výlet. V Praze jsem už taky pár let nebyla, tak děkuji za příjemnou procházku městem. U nás máme regulérní jaro, tak jsem nevydržela a byla na zahrádce. Měj se krásně. Pa Rija

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky Helenko, moc pěkná procházka! A hlavně krásně zdokumentovaná! Pěkný den, Marie

    OdpovědětVymazat
  8. Helinko...já jsem vydržela až sem...a v dobrém závidím.
    Také bych si potřebovala s manželem užít několik volných dní.
    Měj se moc hezky, pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, třeba tolik nebudeš, když ti napíšu, že manžel byl na školení a přes den jsem se musela "zabavit" sama...Ale i tak to bylo moc fajn a on mi to vždy večer vynahradil :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Helenko, tiše závidím :-). hezký večer. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to tak nebylo, když byly děti malé, Danuško....
      I tobě hezký večer, H.

      Vymazat
  10. Milá Helenko!
    Každý Tvůj příspěvek je poezie :o) a ty líčka...olala ...určitě to bylo výborné...hned bych si také dopřála :o)
    Děkuji za každou Tvoji návštěvu a za všechny milé řádky u mne na bločku..:o)
    Hezký večer, moc moc zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soničko, ano ano, poezie byla tentokrát nejen staré Praha, ale i to jídlo...
      Dobře víš, že k tobě chodím moc ráda!
      Pohodový večer, H.

      Vymazat
  11. Ahoj Heli,
    krásně sis užívala- se vším všudy!! a to je třeba!!
    Určitě jste se měli parádně- krásně jsi to zdokumentovala!
    prostě Praha je naše krásná Praha...
    hezký večer
    pa Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Jaru, Praha je jen jedna...Člověk si vždycky uvědomí, když nespěchá, proč sem jezdí celý svět...
      Měj hezký večer, pa H.

      Vymazat
  12. Jé,Heli,já chci taky pár dnů pohody a bez povinností...
    Určitě sis to parádně užila.Dobrůtky vypadají lákavě.
    Já bych si určitě dala ty sýry s ovocem.
    No a pak trocha kultůry přijde vhod

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, bylo to hodně, ale hodně osvěžující... ty sýry byly skvostné, jeden byl kozí a ten med s ořechy...
      Výstavu určitě doporučuji, kdyby si měla cestu.
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Tedy Helenko paráda. Díky za krásnou virtuální procházku Prahou. Praha je opravdu krásná a já se moc těším až si jí jednou zase užiji tak jako ty. Zatím se budu těšit z Tvých krásných reportáží, ze kterých dýchá pohoda. Měj se moc krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, moc ti děkuji, výlety s dětmi jsou přece jen jiné, ale taky hezké! Jsem ráda, že cítíš tu pohodu, v Praze jsem docela často, ale pracovně a krásy nestíhám vnímat...
      pa, H.

      Vymazat
  14. Praha je kouzelná!Dekuji za krásnou reportáž.Moc Tě zdravím Helenko.:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Škoda, že jsem to nevěděla, mohly jsme si zajít spolu, alespoň v Praze na kávu:-D Velice romantická reportáž:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Reni, to jsem hlava...,mohla jsem ti dát vědět...Příště to určitě napravím, čas na kávu s tebou si udělám moc ráda!
      Hezký večer, H,

      PS: ...a romantický pobyt to fakt byl :o)

      Vymazat
  16. I kdyz bude clovek Prahou prochazet po 100, pokazde bude kouzelna a jina. Mela jsi krasny vylet.

    OdpovědětVymazat
  17. Helenka Prahu si mi podala opat v inom duchu ako ju poznam dakujem. Mame v Prahe znamych urcite ked ich pojdem navstivit nenecham si nieco z Tvojho prispevku ujst, teda HM HOME neobidem urcite :) Krasny vecer Mira...

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, uplně jsem dostala chuť zajet do Prahy! Snad budeme jednou s manželem podnikat podobné výlety... Krásný zbytek týdne, už se nám to sobotí! P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, každé období má své! Teď jste na na ZOO, viď...Ona přijde i ta kultura a ani nevíš, jak rychle...
      Pa, H.

      Vymazat
  19. Helenko,
    koukám, že jste si Prahu opravdu užili a tak to má být :-)
    Krásné i ty další dny!
    pa

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, to je paráda. Užila sis to parádně, skoro ti to závidím. Je to zajímavé podívat se na Prahu očima návštěvníka. Nemluvím o tom, že bych moc ráda prožila v Praze pár dní jako turista bez povinností. Pořád to plánuju, ale zatím se nějak nezadařilo. Snad jednou...
    Přeji krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, přesně ti rozumím, občas tam jedeme za kamarády, já vím, kam chci jít a oni říkají, ýže bez nás by se tam nedostali...
      Určitě ti to taky vyjde, pa H.

      Vymazat
  21. Helenka, krasny vylet... Praha je velmi krasne mesto. A mam na nu len a len dobre spomienky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Zuzanko, jsem moc ráda, že máš hezké vzpomínky.
      Pohodový večer, H.

      Vymazat
  22. Helenko, parádní fotky ... díky za tipy - všechny a těším se, že nám to příště vyjde.
    pa Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Věru, i já se těším na příště s tebou!
      Pohodový večer, H.

      Vymazat
  23. Ahoj Helenko, koukám že sis Prahu užila plnými doušky. Mě by to ani nevadilo chodit sama, ale ve dvou je to určitě lepší. V dobrém závidím liduprázné uličky a procházky, to se nám nepovedlo, Karlův most přímo praskal ve švech. V H M Home jsem také byla - nádherný obchod, škoda že není blíž. Věřím, že se tam letos ještě podíváme, i když s dcerkou je to výlet docela náročný.
    Přeji krásný víkend, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jitu, měla jsem to tak i tak, sama i ve dvou :o) To staré město bez lidí jsme si fakt užívali... S A. jsme si výlet užívali určitě trochu jinak, dětem se prostě musíme přizpůsobit...
      Pa, H.

      Vymazat
  24. Helenko,krásně jsi se nechala rozmazlovat:-) báječná reportáž zvláště pro ty jako já,Prahu znám jen z fotek:-) Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáji, přesně tak, z takových dní se dá dlouho žít...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  25. Helenko da hast du nicht nur dieses wunderschöne Prag genossen auch Kulinarisch einfach Spitze Super da hätte ich dich gerne begleitet. Liebe Grüße Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liebe Karin, es war ein schöner Tag. Vielen Dank und einen schönen Abend, H.

      Vymazat
  26. To jsi ale musela vstávat brzo, abys zastihla prázdnou Prahu! :-) Ani netuším, že existuje obchod HM Home... Zato kubistickou kavárnu u Černé Matky Boží mám moc ráda a moc se mi líbí tam kubistický věneček - hranatý :-) A jak říká kluk - mami, dáváš si důchodcovské menu? (věneček a rakvička) :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani ne Ivanko, snídaně v hotelu byla moc příjemná :o). Je pravda, že v pátek bylo lidí víc, blížil se víkend... HM Home je v Myslbeku, určitě stojí za návštěvu. Na ten věneček musím zajít, to je super!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  27. Helenko, nevím, jak mi mohl Tvůj výlet uniknout, pozdě, ale přeci. Navštívili jste krásná místa, pochutnali si na jistě výborných pokrmech a moc hezky jsi to pro nás zdokumentovala. Moc děkuji za návštěvu u mě a přeji krásnou neděli,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji za milá slova, Byly to opravdu moc příjemné dny...
      Pohodový večer přeji, pa H.

      Vymazat
  28. Nadherny vylet Heli! Meli jste stesti uzit si tato krasna mista bez davu :) Moc zdravim a preji hezky zbytek vikendu, Monika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Moni, máš pravdu, uprostřed týdne byl klid, v pátek se město zahustilo...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  29. Nádherné fotky Prahy. Ač jsem z Moravy, Prahu miluji a říkám si, že jsem tam asi v minulém životě musela žít:-)

    OdpovědětVymazat
  30. Nádherné fotky Prahy. Já ač jsem z Moravy, Prahu miluji a říkám si, že jsem tam si v minulém životě musela žít :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavluško, moc tě tady vítám a děkuji za milý komentář. Praha je krásná, ale bydle bych tam nechtěla, jsem ráda, že tam mám možnost často zajet.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  31. Heli, já mám ty tvoje "výlety" tak ráda ..... Marki

    OdpovědětVymazat