...ze zahrady...

neděle, června 16, 2024

Příjemné nedělní ráno vám všem!

Máme za sebou celkem náročné týdny. Pracovní cesta na Moravu, pak Mělnicko a dovolaná na Šumavě. Mezi jednotlivými odjezdy jsem měla vždycky tak den a půl abych vyprala, zalila, zařídila mamce co bylo potřeba (přece jen se věk hlásí a všechno už sama nezvládne, i když musím zaklepat, je skvělá), zabalila a zase jsme jeli. Všude jsem se snažila fotit, určitě o nic nepřijdete. A fotila jsem i doma, respektive na zahradě. Fotky jsou z posledních týdnů. 
Začnu pivoňkami - každý rok říkám, proč je jejich kvetení tak krátké. Většinou tu parádu ještě zkrátí nějaká ta bouřka...


Světlé kvetou později, ale už to je taky jen vzpomínka...






Na tenhle "úkaz" mě upozornila známá u branky - na skalníku jsou jak kuličky, tak květy...


Před okny mám světle růžové muškáty, do závěsů u pergoly jsem volila tmavší a popínavé. Zdá se, že se jim daří.


Džungle...


Milované fuchsie - nemám, kde by přezimovaly, tak je kupuji vždycky nové. Moc druhů letos u nás neměly, tak alespoň jeden truhlík.


Čechravy mám dvě. Nízkou růžovou doplňuje vyšší bílá. Teď už budou kvést společně a vypadají moc hezky.


Pár fotek na jedno téma - hortenzie. Miluji všechny fáze kvetení...









Teď vypadají takto, tahle fotka je včerejší...


Levandulový čas je tady. 

 
No a tahle kytice není z naší zahrady. Manželův spolužák a jeho žena slavili kulatiny. Spolehla jsem se na floristiku, které nikdy nezklame.


Dort je moje práce, Jirkovi mé pečení chutná a jeho Eva moc nepeče... Byla to tedy jízda, to vám řeknu, ale dala jsem to... Času jsem na to opravdu moc neměla. To čokoládové Lego je od firmy Janek.

No a teď, s načerpanou energií ze šumavských lesů obracím dům i zahradu naruby :o) Snad mi ten elán chvíli vydrží!

Mějte hezkou neděli.

Vaše Helena


You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko krásnou zahradu máš. Nám letos hortenzie opět pomrzly, květů bude pomálu. Cesty jak služební tak dovolenkové trochu závidím, my jsme se ještě letos nikam moc nerozjeli. I když dnes, vlastně za chvíli, mám jedem malý výlet naplánován do velké zahrady plné růží a levandule.
    Hezkou neděli, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji. Mráz řádil i u nás - nebude ani jedna meruňka, velmi málo rybízu...
      A ty cesty jsitě doženete.
      Měj hezké pondělí! Pa, H.

      Vymazat
  2. Máš to všechno krásně rozkvetlé. U nás letos hortenzie bude mít sem tam nějaký květ. Pěkně pomrzla, musela jsem ji hodně ostříhat, takže sice krásné nové výhony vyrostly, ale kvetoucí keř bude příští rok (pokud tedy příroda zase nezasáhne) .
    Zajímavý úkaz na skalníku. Musím se jít podívat, jak to je u nás. :-) Pozor na ty kuličky - jsou jedovaté.
    Pohodovu neděli, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji. Před pár lety mi hortenzie zmrzla v dubnu, ale nakonec kvetla. Později, ale kvetla...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  3. Krásné pivoňky a hortensie máš, fuchsie jsem vzdala kvůli mšicím a u nás je hodně větrno a byly takové umrněné. A s tím dortem jsi určitě zabodovala. Skvělá práce. Tu Šumavu ti závidím, ale mě čeká Vysočina. Pohodové dny přeje a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milá slova, Večernice. Dort sklidil ovace, měla jsem radost.
      Užij si Vysočinu, ta je taky moc krásná!
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Helenko, my se máme, že jsi našla čas nám to nafotit a ukázat. Zahrada úžasná! Dort je skvělý a to lego! pro našeho návštěvníka Honzíka by to byl dobrý dárek. Krásnou neděli. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, bylo mi ctí, tam to jde opravdu samo. Čokoládky vypadají opravdu skvěle, jedny jsem objednala i na dort pro Adama...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Nádherně to u vás na zahradě kvetlo i kvete, ale ten dort… Helo, ty jsi úžasná!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Renatko, děkuji, to nejsem, ale dělám, co můžu...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko, sama nadhera. Miluju pivonky, hortenzie - taky ve vsech stadiich..vsechny kyticky. Jak ja ti rozumim:-). Kytice a dort nadherny. Tak snad uzklidnejsi dny preju:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji, tvá zahrada je nádherná, vždycky se ráda podívám na fotky.
      Dort i kytka potěšily, to je hlavní.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Letos mi pivoně kvetly minimálně, ač to zpočátku nevypadlo, odnesly ty dubnové mrazy a většina poupat zmrzla .Hortenzie bych taky milovala kdyby mi ovšem kvetly. Navíc zas zmrzly a tak obrůstají novými výhony a tím pádem už nemají sílu na kvetení. Koupila jsem dneska speciální hortenziovou zeminu, a přesadím je na jiné místo, nebo do velkých květináčů a budou se na zimu stěhovat. Takže se spíš asi dám na hortenzie latnaté které nejsou tak choulostivé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, kytky mi přežily celkem dobře, ale višně, meruňky, rybíz - něco vůbec nic, něco sotva na koláč... Ta největší hortenzie je od mé mamky, té nikdy nekvetla, u nás se jí daří.
      Tak ať se té tvé daří! A tobě taky! H.

      Vymazat
  8. Heleno, moc pěkně ti to kvete a dort je nádherný. Mně pivoňky letos nevykvetly vůbec, lilie jsou mrňavé, tulipány viděl kvést akorát manžel a růže trochu pocuchal mráz. Dovolenou na Šumavě bohapustě závidím (samozřejmě v dobrém), naše byla fakt pracovní (chtěla jsem aspoň na jeden výlet, ale nakonec to nevyšlo) a to jsme nakonec na základní úklid po zedních objednali firmu (byly to dobře vynaložené peníze, sami s manželem bychom to dělali bůhví jak dlouho). Ono stačí, že jsme měli 4 obytné místnosti vlastně zcela vyklizené a věci z nich nacpané do stodoly, na půdu atd. a měníme část nábytku. Takže já se po dovolené těším, že budu v práci sedět na židli :D
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji za slova chvály. Vzhledem k tomu, že je tvá zahrada na Vysočině, moc se nedivím. Je to škoda.
      Byl to hrozný fofr, až na té Šumavě jsem vydechli a měli radost, že to všechno klaplo.
      Souhlasím s tebou, my tahle dřív sami malovali, člověk opravdu nemusí všechno urvat sám... Myslím, že práce na vás stejně zbylo víc než dost.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  9. Helo, na zahradě ti to kvete opravdu nádherně, tmavé pivoňky se mi líbí moc. Problém se zazimováním květin znám, také je nemám kam uložit. O firmě Janek jsem slyšela jen chválu a jinak k tomu pečení. Jestli mi Evy to tak prostě máme, že nás to pečení moc nebaví 😀😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bohužel, ty pivoňky jsem sotva stihla vyfotit.
      Hledala jsem nějakou hotovou dekoraci na dort, a ty kostičky se mi moc líbily. Nákup proběh hladce, čokoládu jsem zatím nechutnala, ale zdá se velmi kvalitní.
      Pobavila si mě, ve jméně to určitě není, zase umíš jiné věci...
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Helenka, hotová paráda...nádherné kvietky...milujem ich všetky a ty to tam máš zakvitnuté jedna radosť! A tá napečená torta....páááni! Šikula...veľká, pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko,nádherné květiny máš na zahradě.Fuchsie mám také ráda a tentokrát je mám ve třech květníkách a kvetou.Loni mi nevím proč opadaly ještě před květem.Hortenzie obdivuji i sestry.
    Sladkost nakonec je parádní,pěkná a sladká číslovka.
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji a moc ti přeji záplavy krásných květů. Taky mi některá poupata opadala...
      Děkuji za pochvalu a moc zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko, tolik krásných květů a ta kytice, ach... Je vidět, že ti zahrada dělá radost, i když jak vidím hostu, i starosti se najdou. Dorty jsi zvládla úžasné, jako z cukrárny, možná i hezčí :o)
    Přeji ti, ať ti načerpané síly vydrží co nejdéle, minimálně tento nový týden. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tvé pochvaly si opravdu vážím! Jedu pokud omyl a ne vždycky na zahradě pracuji ve chvíli, kdy to opravdu potřebuje. Jj, hostu mám dírkovanou, ač ty lumpy honím, co to jde...
      Z dortu jsem měla radost, času bylo fakt málo, ganache se srazilo, ale nakonec to dopadlo, udělal radost a překvapil, co víc bych od takového dortu mohla chtít :o)
      Moc děkuji a přeji hezké dny a večery, H.

      Vymazat
  13. Pivoňky jsou nádherné. Vidím, že v poslední době jsou čím dál tím víc oblíbené :) Ten dort? Mňam, opravdu se ti povedl. Vypadá luxusně :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Míšo, už je po květech. Mám je moc ráda.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  14. Helenko,Tvá zahrada je nádherná,jako v arboretu,radost pohledět.A ten dort?To je úžasné co jsi vytvořila,luxus..👍🎂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Evičko, to nééé! Pořád je co zlepšovat a u nás toho je fakt dost :o)
      Moc děkuji, je to od tebe milé!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Jako v botanické……🌺🌷🌹🥀🪻
    🎂 úžasný
    💐 takyyyyy
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A další Evičko - já se budu červenat. Zahrada má k dokonalosti daleko!
      Přeji příjemný večer a děkuji! H.

      Vymazat
  16. Nádherné kytičky. jsi skvělá zahradnice. Ale nejen to, ale i cukrářka.

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko,máš nádhernou zahradu. Také miluji pivoňky. Růžovou a bílou mám ještě po mamince, takže je snad 40 let stará. Červenou jsem dostala od Libušky z Kožuškova. Cechrava mi zmizela.Hortenzii jsem koupila takovou mini za pár šupů, vlastně mi ji vnutila za nákup květinářka. Byla modrá a zrůžověla. Dneska jedu s dcerou do zahradního centra nakoupit nějaké skalničky a letničky. Měj hezký den a radost ze zahrádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji! I já mám pivoňky vlastně všechny darované - od mamky, od tchána... Udržet hortenzii modrou je kumšt, jde o ph půdy.
      Moc děkuji a přeji i tobě hodně zahradnických radostí. H.

      Vymazat
  18. Ahojky,
    zahrada je nádherná. Dort vypadá fantasticky, ale muselo to být hodně náročné.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hani. Náročné to bylo, hlavně časově a pak logisticky :o) Na transport takového dortu nejsem zařízená :o)
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  19. Helenko, krásná procházka zahradou. Kochám se. A ten dort, ten teda je! Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  20. Dlouho sice nekvetou, ale aspoň že máme ty foťáky a můžeme si je zvěčnit :-)
    Díky za tuhle nálož krásy! Je věru nač se dívat, jedna fotka hezčí než druhá. Tak ať to dál krásně kvete :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, nádhera! Hortenzie a levandule nám letos též vykvetly, u nás má zahradu na povel babička s tchýní a neskutečně se činí. Já zahubím všechno, co potřebuje nějakou péči, jdou mi snad jenom kaktusy - poměrně hojně zapomínám zalévat a plení taky není moje parketa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, moc děkuji. Já jsem taky zahradník na baterky, je to cesta pokus - omyl... Občas se zadaří!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Moc krásné kveteníčko, Heli 🌸 Miluju pivoňky i hortenzie ❤️

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, kvete ti to úžasně. Pivoňky jsou nádherné. Fuchsie miluju, bohužel mám balkon oritentovaný na jih, tam by se jim moc nelíbilo. A ten dort - nemám slov. Klobou dolů, to muselo být práce. Je úžasně zdobený!
    Krásnou neděli, Helenko!

    OdpovědětVymazat
  24. Helenko krásně Ti to kvete na zahrádce, nejvíc se mi líbí pivoňky. Mě stůně veliká letitá pnoucí růže, už jsme ji několikrát ošetřili postřikem, ale vypadá to že odejde... Dort určitě potěšil a byl výborný ! Lenka

    OdpovědětVymazat