...procházka Valticemi...

středa, června 19, 2024

Příjemný večer, vážení!

Tak ta procházka tedy moc slavně nezačala. Největší křižovatka u nemocnice totiž neexistuje. Místo ní je obrovská jáma. Bohužel chyběly i směrovky na objízdnou trasu. Zaparkovali jsem tedy poblíž Kláštera Milosrdných bratří, já rychle cvakla monumentální barokní věže klášterního kostela sv. Augustina, přeskočili jsme nepočítaně výkopů a pak už jsme se nerušeně procházeli a kochali.


Průchodem z náměstí Svobody stoupáme k zámku. Když jsme tu byli posledně, natáčelo se tu. Vojtu Kotka jsem minula jen těsně (stáli tady karavany pro herce), ale v kostýmu Františka Lotrinského jsem ho málem nepoznala. Ano, tušíte správně, šlo o seriál Marie Terezie.


Zámek - renesanční skvost barokně přestavěný, čerstvě rekonstruovaný, po několik století rodové sídlo Lichtenštejnů. Součást Lednicko-valtického areálu, který je na Seznamu světového kulturního dědictví Unesco.


Otočila jsem se k zámku zády - tenhle pohled mám moc ráda. 


Prošli jsme se i do zahrady



a ze zadní terasy zámku jsem omrkla záhony Bylinkové zahrady Lu & Tiree Chmelar. Tu jsem navštívila před pár roky.


Hlavní průčelí s kašnou - v tom ostrém slunci jsem si nevšimla, že jsem zámku ucvakla věž. Tak ještě jednou a lépe...



Vzdálenější pohled a stejně moc krásný.


Na náměstí jsem nahlédla do Kostela Nanebevzetí Panny Marie. Fotka z interiéru je přes mříž.




Moc jsem se chtěla podívat a třeba i něco ochutnat ve vyhlášené Zahrada café. Bohužel, bylo zavřeno. Do Valtic prostě musíme znovu :o) Ani on nemá nic proti :o)


Tak máte místo, kam se musíte vrátit, protože bylo prostě zavřeno?
Mějte se moc hezky!

Vaše Helena



















You Might Also Like

49 komentářů

  1. Helenko, tradičně krásné fotky a místa, kde už jsem dost dlouho nebyla. Já zase občas mám problém, když nějaká památka, za kterou jedu kus světa, je pod lešením. Au, to zabolí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, to je tedy fakt! Copak u nás, ale když kvůli něčemu přejedě půl Evropy...
      Moc děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Helenko, krásná procházka Valticemi. Pár takových míst, kam bychom se chtěli vrátit, máme (třeba rozhlednu Tanvaldský Špičák, kde jsme byli po sezóně, Lužické hory, kde jsme díky tomu, že jsem byla po nějaké viróze, nevylezli na kopce, které byly v plánu, nebo Kutnou Horu, kde jsme nestihli Vlaššký dvůr a štolu). A na Plešivec v Krušných horách, do Broumova a Bečova nad Teplou jsme se vraceli taky dlouho, než jsme prochodili celé širší okolí (tuším, že na všech místech jsme byli 3x :D).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáňo, moc ti přeji, aby se všechny ty chtěné návraty povedly.
      Užij si hezký víkend, H.

      Vymazat
  3. Asi jsme tu byli tehdy ve stejný čas, chtěla jsem jít na zámek a předběhla mě Marie Terezie 😉
    Aspoň jsem si prošla pořádně zahrady.
    Šla jsem tehdy z Lednice podél staveb L-V areálu a už jsem byla docela uchozená, ale stálo to za to.
    Krásný konec týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, co naděláme, Ilonko! Nás jeden rok nepustili ani do zahrad :o)
      Ono se to nezdá, ale dá se tam nachodit dost kilometrů.
      Užij si víkend, H.

      Vymazat
  4. Je to nádherné místo a moc ráda bych se sem podívala.Možná příští dovolená?
    Helenko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, vy taky jezdíte mimo sezónu, to je dobrý čas. Jinak je L-V areál v obležení...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. My se určitě plánujeme vrátit do Café Fara v Klentnici, podcenili jsme to s rezervací :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, ač na Pálavu jezdíme pravidelně, tam jsem ještě nebyla. Jsou to cesty pracovní a nikdy nevíme, kdy skončíme. To se dělá rezervace těžko...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Ve Valticích jsem byla jen jednou - hráli jsme tam loutkové. Byli jsme tam dva dny. Část večera, vlastně noci jsme si užili ve sklípku bratra jedné z kolegyň louťaček, která z Moravy pochází.
    Město jsme obhlédli spíš v rychlosti. Takže moc ráda jsem si Tvoje fotky prohlédla.
    Pěkný letní den, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ale i tak to byl určitě zajímavý zážitek.
      Ráda jsem ti ukázala i to, co si možná nestihla vidět.
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helenko, ano a zrovna do Valtic. Přesněji tedy na Reistnou. Vyšlo nám to až do třetice! ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Helo, tvá otázka mě zaskočila a momentálně nemám místo kam bych se měla vrátit. Ale své sny si postupně plním a mé heslo zní "všechno má svůj čas". Jinak jako vždy, pěkné záběry, které jsem si ráda vychutnala u kafíčka. Pohodové dny a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý a moudrý komentář, Večernice.
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  9. Zdravím z Liptova, k Valtickému zámku mám krásny celoživotný citový vzťah, pretože som tam strávila nezabudnuteľné chvíle ako dobrovoľník hnutia Brontosaurus s milými kamarátmi, naučila sa, že piť sa má "odrodové víno" a spoznala krásu moravskej reči. Skoro pred štyridsiatimi rokmi sme čistili od nánosov a buriny hradnú priekopu, na Silvestra oklepávali odpadávajúcu omietku po vytopení zámku, v "zimnej bitke národov" sme porážali "hnusných Ditrichšteinov z Mikulova" a zažívali ďalšie úžasné veci. Zámok i jeho okolie dnes vyzerá úplne inak, je krásne zrekonštruovaný, čo ma bohužiaľ mrzí, že sa môžem kochať len jeho fotografiami. Snáď sa tam ešte raz niekedy vrátim...Soňa - Čučoriedka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Soňo! Děkuji za milý komentář plný vzpomínek. Jsem ráda, že jste se tady zastavila a podělala se. Je to moc milé!
      Přeji hezké letní dny, H.

      Vymazat
  10. Krásná fotoprohlídka. A "psí" foto je TOP))). Mám takové podniky i já...třeba Tradici v Kolíně.
    Měj se. Eva

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné fotky z Valtic,kochala jsem se i se psím kamarádem.Přeji pěkné letní dny..🌞

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezké fotografie. Podobný záběr jako máš na první fotografii mám z pobytu v Telči a od kostela sv. Jana Nepomuckého u Krahulčí. Přeji Ti krásné léto a posílám pohlazení Aaronkovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji! Tvá fotky jsou vždycky skvostné!
      Pohlazení vyřízeno :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  13. Helenko, Valtice, Lednice, Mikulov... to není nikdy zklamání. Mám ráda bylinkovou zahradu a zámek bych fotila furt... :o)
    A jen tak mimochodem... já musím znovu do Bruselu :o) Vloni byla kavárna MIM v rekonstrukci a tu bych chtěla vidět.
    Přeji ti pěkný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za milý komentář a ten Brusel, ten ti ze srdce přeji!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  14. Heli, je to nádhera, moc ráda jsem si tu krásu zase připomněla ❤️

    OdpovědětVymazat
  15. No já byla jen na půlce areálu. V Lednici ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, Valtice ti přeji, je tam hodně k vidění i focení.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  16. Helo, díky za krásnou procházku Valticemi a moc pěkné fotky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  17. Lezarts
    Krásný pohled do starých časů!

    OdpovědětVymazat
  18. No jo, jižní Morava... záruka pohody a kvality. Valtice jsme navštívili a byli jsme i na prohlídce zámku. Tam se fotí jedna báseň. 😊 Podobně jako Aaron vypadám i já po letní túře, s jazykem na vestě. Sranda, no... 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Hani!
      Jj, on si nedá říct, všechno musí vidět a proběhnout (kde to asi viděl) a pak je rád za trochu stínu. A opravdu nemohu říct, že každý kopec vyběhnu s úsměvem a klidným dechem :o)
      Zdravím, H.

      Vymazat
  19. Helenko, mě zrovna chybí tak Bylinková zahrádka, kterou jsme před pár lety nestihli. Do Valtic se chci určitě vrátit, nejen kvůli ní!

    OdpovědětVymazat
  20. Z Valtic si pamatuju hlavně na vedro, naprosto výbornou zmrzlinu a testování na covid. Kde jen ty pandemické časy jsou :-) Díky za připomenutí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou vzpomínky :o)
      Tak alespoň ta zmrzlina...
      Marie Veroniko, měj hezký den. H.

      Vymazat
  21. Na zámku jsme byli během Velikonoc. Prohlédli jsme si ho ale jen z venku, dovnitř jsme nešli. Dali jsme si zmrzlinu Na točenou a šli směr kolonáda na Reistně :) Moc příjemná procházka.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat