...poslední střípky z jihu Moravy...

neděle, června 23, 2024

Příjemný nedělní večer vám všem!

Naši letošní cestu na jih Moravy zakončím pár fotkami, které připomínají hezké chvíle.
V Hlohovci u rybníka najdete klasicistní skvost - Hraniční zámek. Teď je součástí hotelové resortu Chateau de Frontiere.


Nikdy mi nedošlo, že název vesnice Rakvice odvozen od raků. Jednoho opravdu parádního mají na kruhovém objezdu před vsí. Zastavit není kde, manžel mi ho obkroužil dvakrát, tak jen pro představu...



Opilé sklepy - no já vám nějak nevím. Ulička vyšperkovaná, hezký výhled do dáli, ale bezprostředně pod ní neudržované zahrady a skoro něco jako skládka.


Šli jsme se projít nad tuhle uličku a to byla jiná káva - výhledy na Modré hory byly úžasné.





Když už jsme byli kousek od Vrbic, zajeli jsme se po letech podívat na jejich kamenné vinné sklepy. jsou jako hobití domečky...




 A to je z jižní Moravy pro letos všechno. Vrátíme se moc rádi!

Teď něco aktuálního z končícího víkendu - Adam slavil narozeniny. Dort jsem dělala v duchu hesla "nejlepší ovoce je čokoláda" :o). A že se jí tam tedy vešlo :o) A taky dost mandlí a karamelu.



I oběd byl na přání...



a jak je vidět na chlapcově talíři - nijak se nešetřil :o)


A na dort vás taky nepozvu - už není...


Doufám, že i vy jste měli pohodový víkend! 
Užijte si večer!

Vaše Helena

You Might Also Like

38 komentářů

  1. Moc krásné fotografie Helenko a ten špíz bych si hned dala! Přeji Ti krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Járo!
      Špízy byly z krůtího prsa a je to u nás osvědčená klasika - máme je rádi.
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Helenko, hodně štěstí a zdraví synovi a vyznamenání tobě za skvělou oslavu. Při dovolené v Kobylí jsme si ty sklepy také byli prohlédnout a různé vesnice v okolí a Hody v Bořeticích - to se mi zapsalo do duše. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji, ráda vyřídím. Jsem ráda, když u našeho stolu všem chutná!
      Ráda věřím, co vesnice, to milá vzpomínka. Je tam moc hezky.
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  3. Ty vinné sklípky jsou obojí moc pěkné.A příroda nádherná.A ty dobroty nakonec,líbí se mi jaké máš nápady na dorty.Děláš mi chutě vším.Helenko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, my to na jihu Moravy milujeme. Krásných tras na procházky je nekonečně.
      Moc děkuji za pochvalu, snažím se.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Vloni na podzim jsme tam byli a procházeli jsme okolo a to je něco pro Pražáky, ale užívali jsme si to. Pěkné hody jsi připravila a věřím, že byla i dobrá pohoda. Měj se fajn, zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, napsala si to přesně, Večernice.
      Děkuji, pohoda byla a hodně smíchu :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  5. Na takové střípky se člověk rád podívá. Morava je prostě Morava.
    A dobroty u příležitosti oslav narozenin syna nemají chybu.
    Přímo se mi sliny sbíhají v puse. Dodatečně přeji synovi jen všechno nejlepší !
    Hezký den, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jezdíme tam moc rádi a vždycky si to užijeme.
      Děkuji za přání i pochvalu a přeji příjemný den. H.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Moc hezké střípky k prohlédnutí.
    Ovšem ten dort !!!
    Tak už jen dodatěné přání Adamovi k narozeninám : vše nejlepší co umí život nabídnout!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, děkuji! To krásné přání ráda vyřídím.
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  7. Helo, ty moderní sklepy na Moravě se mi nelíbí, klasika je klasika a ta tam podle mě patří. Parádní oslava, hned bych si něco dala, stačily by i ty krásně opečené brambory, zdravím 😉😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky jsem na to koukala s rozpaky...Brambory jsou evidentně hitem letošní sezóny, mizí bleskem...
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  8. Krása Moravy...co k tomu dodat,hezky jsi to zdokumentovala Helenko.A ty dobroty,to je bomba,jsi úžasná kuchařka,přeji další hezké toulky přírodou..🌞🎂

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, ach mé milované Modré hory. Opilé sklepy ráda nemám, jsou jak z amerického animáku. To raději zajedeme v Pavlovicích na Slunečnou a z rozhledny obhlídneme celý region od Kobylí až po minaret. Do Vrbice se budu muset na důchod přestěhovat. Nejen kvůli sklepům, ale v mládí jsem tam na hodech od stárků pila to nejlepší víno ever.
    Adamovi přeji vše nej a spokojený život. Dort mě o víkendu taky čeká. Naše slečna bude slavit jen pár dnů po Adamovi.
    Mějte pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, máš pravdu, koukali jsme na ty domečky s rozpaky, přišly nám jak filmové kulisy...
      Ale jinak - Modré hory, to je místo, jak dy řekla pan Hrušínský "zem jako zahrádka". Moc ti přeji, ať se ti plány na důchod splní :o)
      Děkuji za přání, přeji totéž Madlence!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  10. Mňam , ten dort je luxus. Ty barevné sklípky jsou jak od Hundertwasera :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Vendy. No, uvidíme, jestli tady ty sklípky budou ještě za sto let, jako stavby Hundertwassera...
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  11. Opilé sklepy nemusím, naopak do Hobitína já ráda zajdu 😉
    U Hraničního zámečku už jsem dlouhou nebyla, většinou chodíme spodem kolem Apollóna a Tři Grácií.
    Občerstvení teda k nakousnutí, jeden by hned rád ochutnal 😉
    Krásné letní dny, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, asi to mám stejně, i když nad těmi sklepy, to byla nádhera...
      Na Hraniční zámek jsem neměla čas, tam se musím ještě vrátit. děkuji za tip.
      Děkuji za pochvalu a i tobě přeji hezké letní dny, H.

      Vymazat
  12. Helenko, kdysi byla Praha moje srdcovka, teď už ne, je to jižní Morava a rádi tam jezdíme. Ráda si takové fotky prohlížím, Adam to měl parádní a jídlo od pohledu bezvadné.
    Přeji pohodový závěr měsíce června. 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám těch srdcovek víc - Prahu miluji stále, ale když potřebuji klid a pohodu, jižní Morava je jasná a Šumava, to je jasné...
      I tobě hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Adamovi vše nejlepší)))) udělala jsi mu samé dobroty. Líbí se mi ta lego čokoláda.
    A díky za krásné fotky z cesty. Přeji hezký zbytek června.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi, oslavit se narozky musí! Lego miluje doteď, tak jsem měla z takového nákupu radost (čokoláda Janek).
      Šťastné finále přeji, H.

      Vymazat
  14. Krásné moravské zakončení, Heli. Opilé sklepy jsem zatím neviděla a nejspíš jsem tedy o nic nepřišla. Jinak Morava a sklípky, to mám ráda 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ne, Šárko, ale nad nimi jsme si užili hezkou procházku a krásné výhledy.
      Hezký večer přeji, H.

      Vymazat
  15. Heli to je nádhera, už je to teda pár let kdy jsme taky navštívili Vrbice, ale je to tak úžasné místo, že se to nedá zapomenout. Navíc jsem tenkrát udělala moc pěknou fotku krajiny a Moravský IG mě požádal o foto :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, ty vinné sklípky jsou úžasné. Jako Moravák jich znám spoustu, ale tyhle jsou skvostné. A ty tvoje dobroty - sbíhají se mi sliny. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se ti líbí, mě taky :o)
      Marti, posílám pozdravy, H.

      Vymazat