...Lednice...

pondělí, června 10, 2024


Příjemné pondělní, přátelé!

Jeden večer jsme nechali manžela a psa odpočívat a užily jsem si holčičí procházku v lednickém parku. Zaparkovaly jsme na oblíbeném parkovišti u fotbalového hřiště, tam stačí přejít silničku a jste v parku.


Úpravnost zámeckého parku i zahrad je pověstná. Je skutečně na co koukat, a to i s tím faktem, že jsme přijely zrovna v čase, kdy se vyrývaly tisíce cibulí tulipánů a záhony se připravovaly na letní parádu.



Terku jsem nalákala na procházku kolem zámeckých rybníků k Minaretu. V Lednici v zámku s námi byla před lety, tuhle trasu šla prvně.


Jeden z prvních pohledů na Minaret.

Rybníky tu jsou staletí, není divu, že od té doby změnily podobu, byly zaneseny bahnem, břehy  podemlely vlny. V minulých letech tedy proběhla revitalizace a odbahnění. 


Romantická rozhledna v maurském stylu vysoká 62 metrů. Náklady na stavbu se prý vyšplhaly na jeden milion zlatých a patrně si ho odnesl architekt Josef Hardtmuth. Kdo ví, jak to bylo...



A to už směřujeme zpět k zámku. 


Opět slunce jako od impresionistů...




Pondělní večer byl k procházce naprosto ideální. Klid, nikde nikdo. Tu impozantní novogoticku inspirovanou anglickou tudorovskou gotikou jsem si opravdu vychutnaly.
Lichtenštejnové si kolem sebe uměli udělat hezky.






 Zkuste najít něco, co vám z obyčejného a pro mnohé nepříjemného pondělí udělá hezký den.

Moc vám to přeji.
Vaše Helena

You Might Also Like

43 komentářů

  1. Helenka, je to tam moc krásne...rada tam chodievam aj ja, pa Z.

    OdpovědětVymazat
  2. Helo, tam je nádherně a vám přálo i počasí. Věřím, že jste si to užily. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to krásná procházka. Užily jsme si ji!
      Večernice, přeji hezký den. H.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Takovou procházku by jsem si dala také !

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, moc jsem si procházku s tebou a Terkou užila. To slunce tedy je... Tady je vždy něco zajímavého k vidění a pokud tam nejsou davy, tak si tam jeden i odpočine.
    Měj pěkný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Den byl celkem náročný a tohle byl opravdu super relax.
      Jituško, měj pohodový den. H.

      Vymazat
  5. Normálně mám pondělky celkem ráda, ale teda dneska... je toho nějak moc. Taky bych snad místo toho všeho radši zvolila Lednici :-) Díky za nahlédnutí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) Nám to tedy udělalo moc dobře :o)
      Hezké dny přeji, Marie Veroniko! H.

      Vymazat
  6. Lednici mám moc ráda a hodně se mi líbil i zámek Valtice :) Krásné fotky :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  7. Óóó to jste se měly))))
    Krásná fotoreportáž.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherné fotografie a pro mě vzpomínky na časy dávno minulé, kdy kluci byli ještě dětmi. Teď už se tam nepodívám a tak děkuji za nádherné fotografie. Přeji vám všem krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, rádo se stalo. Jen to místo se spoustou krásy...
      Měj pohodový den. H.

      Vymazat
  9. Heleno, na zámek Lednice se chystáme taky, ale asi až někdy na podzim - před prázdninami to kvůli chalupě rozhodně nestihneme a v létě tam bude určitě přelidněno. Plánovala jsem to na podzim loni, ale nakonec tehdy z dovolené sešlo. Teď jsi mne svými fotkami znovu navnadila :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mimo sezónu to bude určitě příjemnější a pohodovější dovolená.
      Moc ti přeji, ať to letos vyjde.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Monniko, vítám tě na svém blogu!
      Lednice určitě má co nabídnout, udělej si výlet.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  11. Lednice je krásná,také jsem tam byla (i článek na blogu mám..Zájezdy se STP r.2018)Ráda jsem si to připomněla díky tvým hezkým fotkám.Přeji další hezké letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, nám se to v posledních letech daří každý rok v tuhle dobu a užiju si to pokaždé...
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  12. Helenko, návštěva Lednice nezklame, ale chceš-li to bez lidí, zajeď v pondělí, kdy jsou památky zavřené a kdo fotí exteriéry, ten si to více užije. My už v pondělí na taková místa nechodíme, nikde ani živáčka, všechno pozavírané... Všechno má své plusy a minusy. Ovšem, moje poslední návštěva Lednice se zvrtla, dostala jsem tam tak silný sluneční exem, že jsme museli narychlo odjet a já se musela léčit.
    Ať se daří! 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, když jedu na výlet, je to jasné, ale tohle byla procházka po náročném pracovním dni a bylo to přesně to, co jsme potřebovaly k odpočinku.
      Moc ti přeji, aby se něco takového neopakovalo... To je velmi nepříjemný zážitek.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  13. Krásné fotečky. Připomněly mi moji návštěvu před pár roky. Byla jsem v Břeclavi u známé a jely jsme tam na kole :-). Takový poklid jaký je na Tvých fotkách tam tedy nebyl :-), ale líbilo se mi tam moc.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ráda jsem ti připomněla hezké chvíle. Tohle se fakt zažije jen v pondělí navečer :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Ahoj Helenko je to tam moc krásné, a všechno upravené. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
  15. Musím říct, že tohle pondělí dosáhlo svému jménu a bylo fakt strašné. Lednici jsme objevovali během Velikonoc. A zrovna jsme hráli skrytý příběh o tom, jak Hardtmuth navrhoval Minaret. Bylo to moc fajn :) Jen nám tam hrozně foukalo.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc mrzí, Míšo! Snad ti vzpomínky na Velikonoce udělaly trochu radost.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  16. Helo, byla jsem tam několikrát a s tebou už taky a vždy máš krásné fotky i pěkný slovní doprovod - já si u toho moc užívám.Mikulov, Lednice, Valtice, Milotice a vinařské vesničky v okolí, to je ráj na zemi.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, moc děkuji! To mám fakt radost. Z Moravy určitě ještě něco přibude...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  17. Helenko, to jsou tak krásný prosluněný fotky, že bych nejradši hned jela na výlet. Ale tak zatím si skočím aspoň do tý naší lednice (mám tam jahody a domácí sýr) a během léta se snad dostanu i do tý tvojí výletnický Lednice. :) Parádní inspirace, děkuju. ;) Papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá, vtipná jako vždycky!
      Vivi, děkuji za tvá slova a přeji příjemný den. H.

      Vymazat
  18. Heli, ten Lednicko-valtický areál je skvost vedle skvostu a Lednice tomu všemu kraluje. Byla jsem tam jen jednou, ale musím znovu. Znovu si to všechno projít, Lednici, Valtice, Reistnu, Minaret, Janův hrad a další nádherné památky ♥ Hezký víkend přeji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se, Šárko! Já jsem v tom kraji každý rok ve stejnou dobu a moc ráda se alespoň na chvilku zastavím.
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  19. Tento areal je proste dokonaly, k tomu podvecerni slunicko, spolecnost dcery, co vic si prat:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc hezké a procházka s Terkou velmi vzácná!
      Marcelko, mě krásný den. H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    v tomto areálu jsem byla dvakrát, ale na prohlídce zámku nikdy. zahrady se mi moc líbí, mám ráda anglické parky.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my byli na prohlídce před lety s dětmi, v posledních letech si užíváme procházky a klid...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  21. Zdravím Helenko, jooo Lednice ta se neomrzí, my jí navštívili vloni v rámci vinařského pobytu s rodinou a konečně a vůbec poprvé jsem taky došla resp. lodičkou dojela až k minaretu a od něj jsme šli pěšky zpět k zámku. Krásná procházka :) Předešlé návštěvy jsem byla jen v bezprostředním okolí zámku a jednou na prohlídce.

    OdpovědětVymazat