...ve stylu hippies...

pondělí, června 03, 2024


Příjemný den vám všem!


Stále něco háčkuji. Zbytky přízí odkládám do košíku a ten se povážlivě zaplnil. A tak jsem vytřídila ty bavlněné a dala se do práce. Inspirace je všude dost. Volba padla na pouzdra na sluneční brýle nebo telefon.


Granny square nebo-li babiččin čtvereček je k tomu naprosto ideální. Spotřebovat se dají i ty nejmenší zbytečky, některé měly jen pár metrů.
Tohle háčkování má jen jedno pravidlo - nemá pravidla. Tady se projeví jen vlastní vkus a cit pro barvy. Dokonce i ze zdánlivě kombinovatelného nemusí nutně vzniknout hrůza. Prostě hippies :o)




Já jsem se přece jen držela trochu při zdi a kombinovala jsem opatrně, i tak to je na mě celkem divočina :o) Ale léto je přece barvené!
Je to jen taková ukázka, mizí mi pod rukama. Příze mám stále dost :o) Už jsem k pouzdru dělala i malé na sluchátka, tam stačí jen jeden čtvereček. Nestihla jsem vyfotit. Geniální (to jsem okoukla) mi přišlo to zavírání pouzdra - žádné knoflíky, patenty a podobně. Prostě se delší šňůrka protáhne očkem a je to.


Tohle s delší šňůrkou jsem dělala pro mamku - ve svém věku nosí telefon i po bytě u sebe (za to ji chválíme), tak aby měla volné ruce.

 

Pokud jsem vás inspirovala a máte chuť si taky zařádit s háčkem, popis na velké množství čtverečků najdete třeba na Pinterestu. I já tam mám složku označenou "granny square".

Mějte příjemné pondělí i celý týden.

Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Pěkná práce. Jsi šikovná. I barvy jsi sladila skvělé. Hezký letní den.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Helenko,
    skvělý nápad, jak něco zužitkovat:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, bezvadná práce a využití příze. Moje mamka měla od nás koupené pouzdro na mobil jako plyšového medvěda a všude s tím budila pozornost. Máš nyní spoustu dárků pro přátele. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jiřinko a ráda věřím, že maminka takovým pouzdrem zaujala :o)
      Užij si den. H.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Praktický nápad, ale z toho množství čtverečků by se dala dohromady i deka ve stylu babiččiny zahrádky. Takový háčkovaný patchwork :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Renatko! Pár takových menších dek jsem udělala, háčkování jde, ale to spojování a začišťování - hrůza!!!
      Pa, H.

      Vymazat
  5. A kdo si hraje, nezlobí. Pěkně zpracované zbytky, jsi trendy, je to udržitelné. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  6. Praktický a moc hezký nápad jak zužitkovat zbytky..🌞

    OdpovědětVymazat
  7. Parádní využití zbytků. Zaujalo mne to provlékací zapínání. To si musím zapamatovat.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Helo, vymyslela jsi to dobře. Zbytky jsi krásně zkombinovala a nápad, jak mít telefon neustále u sebe je super nejen pro maminku, ale i pro váš klid, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Máš pravdu, mamka je ve věku, kdy se může kdykoli stát cokoli. Pořád s ní být nemohu...
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  9. Velký obdiv..... to bych nikdy nedala dohromady)))

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, taky ráda využívám všechny zbytky a nepotřebné věci. Ty jsi to vzala z moc pěkné strany. Líbí se mně ty barevné kombinace a máš pravdu s hippies. Kdysi se nosily ze čtverečků vesty, ne?
    Tak ať se ti háčkuje a kombinuje v červnu moc pěkně. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby jen vesty, Jituško :o)
      Děkuji za tvá milá slova a přeji hezký pátek. Helena

      Vymazat
  11. Geniální nápad na zužitkování příze, Helenko. Barevné kombinace jsou skvělé.
    Krásný červen!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, není můj, ale košík se zbytky už není tak narvaný!
      Ali, děkuji a přeji hezké dny. H.

      Vymazat
  12. Moc hezké práce. Je to super nápad pro telefon, který je možné mít pověšený třeba na krku a nemusí být v kapsách nebo bstohu a je pořád po ruce. Beru si tedy "Mustr" a něco takového si také uháčkuji. Díky za super nápad. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc ráda jsem tě inspirovala. Mamka ho nosí, už pouzdro prý obdivovala sousedka, tak jí jich pár dám, ať je "holkám" rozdá :o)
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Je to pěkné a někoho to může i bavit ☺. Já jsem si říkala, jaký hippiesák tady "vyleze" a ono pouzdro na mobil! 😎 Já totiž éru hippies ještě pamatuji 😆. Taky si myslím, že kdo někdy háčkoval nebo zná základy, že to zvládne, protože i kdyby něco dělal jinak, udělá si svůj vzor a bude "origoš". 😆
    Ať se daří a ruční práce jdou od ruky. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ne, Hani, ale mám ráda hudbu z té doby - Hendrix, Janis Joplin,...
      Děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  14. Milá Helenko, ty jsi ale šikula! Tohle úplně rezonuje s mým hipísáckým srdcem, je to nádhera. Úplně z toho vidím ušitý dlooouhý šaty. Tleskám. Měj se moc krásně, papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vivi, to by bylo čtverečků :o)
      Moc děkuji za milý komentář a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Heleno, máš můj obdiv, že stíháš ještě i ruční práce :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to je relax. Na to nemusím tolik koukat, večer už oči nechtějí číst...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  16. Krásné. Já mám na telefon podobný. 🙂
    Hezký den, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  17. Helelnko, jsi proste sikovna, velmi praktickou vec jsi uhackovala. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  18. Je to opravdu dost barevné, divočina i na mě :D Ale zase skvělý nápad spotřebovat každý kousek. Také nerada plýtvám a něco vyhazuju.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, občas se musíme trochu odvázat, no né :o)
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  19. Babiččin čtvereček! Teď teprve mi došlo, co mi to jednou studentka háčkovala při hodině. A pestré barvy a výrazné kombinace mám moc ráda, takže na mě je to pořád vlastně ještě dost konzervativní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, název je asi od starých Angličanech, které ze čtverečků dělaly deky...
      Marie Veroniko, přitvrdit se dá vždycky :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat