...jen velmi zlehka...

neděle, února 25, 2024

Hezký večer vám všem!

Ano, zlehka, ale zastavit to může snad jen velká mráz... Ten doufám už nepřijde. Jaro je asi opravdu tady.
Sobotní odpoledne venku bylo krásné. Zahrada se probouzí. Hyacinty, tulipány, narcisy vykukují z půdy, probuzené jsou i mnohé trvalky. Každý rok si tady stěžuji, že se sněženkám u nás nedaří - loni jsem nastrkala pár cibulek na jiné místo a tam to zdáte půjde - hurá! Co mě trochu děsí je napučená meruňka... No, uvidíme. 
Tmavá čemeřice si dává na čas, ale ta světlá už předvádí svou krásu.


A večer jsem už neodolala a začala s jarním háčkováním. 


Vznikla parta jednoduchých ušáků v umírněné barevnosti. Dají se pověsit nebo použít jako zápich. 



Jak jsem na tom - už taky myslíte na jarní dekorace? Věřím, že ano.


Čeká nás "jarní" týden. Tak si ho ve zdraví a pohodě užijte.

Vaše Helena


You Might Also Like

51 komentářů

  1. Krásně přivoláváš jaro. Parta zajíců je super. Pohodový pracovní týden.

    OdpovědětVymazat
  2. Snad se v úterý dostanu na zahradu. nemám zrovna procedůry a mohlo by vyjít počasí. Prý to tam už tké kvete jako o závod. Potřebujeme ořezat stromy, ale to manžel nechce dělat sám, kdyby spadl ze žebříku, ať mu má kdo přivolat pomoc. Také se obábám, že ještě napadne sníh. Na poslední týden března mám naplánovaný zájezd do hustopečí u brna na slavnosti mandloní. Jedu tam hlavně kvůli těm mandloňovým sadům, ale obávám se, že už budou odkvetlé, když tak letos všechno spěchá. Ti zajíčci s hyacinty jsou moc pěkní. Měj prima týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak doufám, že ti ta zahrada vyšla, i když u nás nebylo zrovna dnes nijak krásně... S tou opatrností souhlasím! Moc ti přeji, aby si v Hustopečích zažila sady rozkvetlé, my se pak budeme kochat fotkami.
      Děkuji a moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko, krásní jarní ušáci a čemeřice je nádherná. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Heleno, ne že bych se netěšila na jaro, ale současné teplo mne při pohledu do kalendáře trochu děsí. Ušáci jsou prima.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mě vlastně taky. Abychom se v dubnu nedivili...
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  5. Helenka, veru v záhradách to začína pomaličky kvitnúť. Mám z toho obavu...veď je na to ešte moc skoro. Zajačikovia sú peknučký, už som ich obdivovala na IG. Pa Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Zuzko a musíme doufat, že to nebude tak hrozné...
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Helo, přípravy na jarní zdobení jsou ve velmi volném tempu. Zahradní tělocvik začíná, musím vyčesat trávník od mechu, vloni jsem již sekala mech, děs běs. Nějaké pracholapky musím koupit a staré vyhodit. Mísu s maceškami mám již na schodech. Pohodové dny přeje a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, i já mám na zahradě spoustu mechu, zatím vůbec nevím, co s tím budu dělat...
      Macešky zatím nemám, ale určitě budou :o)
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  7. Sněženky mi kvetou- to ano, ale problém mám s čemeřicí- té se u nás nelíbí. Sice vykvete, ale je taková při zemi, zakřiknutá.
    Tvoji zajíčci zvěstují, že přichází už měsíc jarní. Jsou hezcí a kam je naaranžuješ, tam jim to bude slušet.
    Klidné dny, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, vidíš, u nás zase nejdou ty sněženky.A ky kvetou i na zanedbané louce, kam chodím s Aaronem...
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Lezarts
    Nějak jsem byla včera zmatená, když jsem si prohlíželi loňské foto, zjistila jsem, že už mi to na zahradě daleko více kvetlo 14. Února než letos k dnešnímu dni. Tak nevím co znamená hlásání, že máme nejteplejší únor?
    Čemeřice máš krásky a ušáci jsou Fešáci!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co? když jsme to tu v roce 89 koupili a jezdili nejdřív jen na chalupu, tak jsme tu v půlce února stvořili jeden den záhon a druhý jsme už seli mrkev, petržel a další zeleniny. Ovšem v červnu nám tu zmrzly nasázená rajčata, mladý ořech apod. takže ty zvraty a rekordy nejsou žádná novinka....

      Vymazat
    2. Renatko, moc děkuji za tvou pochvalu. Háčkování mi celkem jde, ale ta čemeřice kvete bez mého přičinění :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  9. Já díky narozkám mám už jaro ve vázách. Ale i na záhonech to kvete a bzučí o sto šest.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, souhlasím, že zvraty byly a budou.
      Přeji dodatečně všechno nej k narozeninám, užij si ty květiny!
      Pěkný večer, H.

      Vymazat
  10. Helenko, čemeřice ti kvetou krásně a cibuloviny v interiéru, společně se zajíci, krásně doplňují byt.👍👍
    Snad už žádné mrazy nepřijdou.
    Měj prima dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Helo, napučení meruňky by mně také dělalo starost, ale proti tomu nic nezmůžeme. Ušáci jsou báječní 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezmůžeme, Evi, prostě zase půjdeme pro meruňky na trh :o)
      Děkuji a moc zdravím, H.

      Vymazat
  12. Kaleidoskop podle Hanky:
    Ne a ne mi to přihlášení naskočit. Je to moc příjemný článek a fotky parádní, loni u nás napadlo trochu sněhu těsně před Velikonocemi, tak byly studené svátky. Baví mě na tom to, jak všichni měli radost ze zimy, že je sníh (u nás ho bylo požehnaně) a nakonec všichni s nadšením očekávají jaro. Zajíčci jsou krásní, já spíš koukám na ušáky z okna, občas se tu objeví. 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nevím, zase se ztrácejí komentáře, a to i mé a ve spamu není nic... ach jo.
      Děkuji za pochvalu, i my tu máme na nedaleké louce dva - Boba a Bobka :o)
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  13. Moc hezcí ušáčci,přivolávají jaro.Také se obávám,že paní zima se jen tak nevzdá a ještě pozlobí a nadělá škody jako každý rok..Pěkné dny přeji..🌞🌷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, moc děkuji!
      Souhlasím, zima nám asi ještě ukáže...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Helenko, čemeřice ti už pěkně kvetou a parta ušáků je jako živá :o)
    Mně čemeřice teprve vylézají a kvetou jen sněženky. Ale je stále ještě únor, tak jsme v klidu :-)
    Měj pěkné poslední únorové dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Jituško, pořád si musím říkat - je únor!!!
      Děkuji za pochvalu a přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  15. Ty čemeřice jsou nádherné. A ušáci mi lehce házejí vidle do mého mentálního stále ještě zimního nastavení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a s těmi ušáky jsou opravdu trochu v předstihu.
      Hezký večer, Marie Veroniko! H.

      Vymazat
  16. Helenko, snad už to jaro bude. U nás rozkvétá zlatice, kvetou pořád sněženky a vylézají tulipány. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už jsem koukala na předpověď - teploty zase poklesnou...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  17. To je nádhera. Na tohle vždycky čekám celou zimu. 🙂 Na jarní dekoraci se chystáme.
    Hezký den, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, už se asi těšíme všichni. Na sluníčko, kytičky...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  18. Je krásné, jak už se příroda probouzí, přestože je to možná docela brzy :D A tvoji ušáci jsou nádherní, já se na jarní/velikonoční výzdobu chystám tento týden :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, taky mě to těší, ale zima se ještě jistě ohlásí...
      Děkuji za pochvalu a moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. Helenko ta čemeřice je nádherná. Mně už také na záhonku ukazuje poupátka, ale zatím nekvete. Také mám doma hyacinty, ale musela jsem je dát na okno, protože se vytáhly za světlem. Zajíčky máš nádherné. Přeji Ti krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, Járo. Roste a kvete si sama, žádnou péči nepotřebuje.
      Já mám doma hyacinty, dnes jsem koupila první macešky.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  20. Doufám, že se ti, Helenko, krásnými háčkovanými ušáky opravdu podaří jaro přivolat. Já se děsně těším, pořád okukuju co kde kvete a pučí. Přitom mám stále strach, je přeci jen únor a víme, co březen ještě umí. Držme si palce, ať už jaro dorazí s plnou parádou.
    Krásné jarní dny, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, nejsem si jistá, zase se má ochladit. Ale co bychom vzhledem k datu chtěli, že...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  21. Krásní ušáci, doufám, že pěkné počasí vydrží :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Zajíčci jsou boží))) a díky za jarní fotky. Eva

    OdpovědětVymazat
  23. Heli, jarní dekorace jsem už taky nějaké pořídila a něco už i vystavila. Čemeřice jsou nádherné :)

    OdpovědětVymazat
  24. Já už se taky moc těším na jaro! :) Akorát teda žádné dekorace neřeším :D Nechtělo by se mi to pak s příchodem léta uklízet :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, já dekoruji ráda, to uklízení mi nevadí, naopak - pak přijdou ty letní dekorace :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat