...zimní dny...

neděle, února 18, 2024


Příjemný nedělní večer!

Dnes to bude taková směska z posledních dní. U nás se dost plánuje, když plány vychází, jde všechno jako po drátku. Když se něco zadrhne - problémy jsou prostě od toho, aby se řešily! Operaci varixů jsem měla naplánovanou (asi půl roku) na poslední lednový pátek. Skvělý doktor, jednodenní chirurgie, prostě žádná hrůza. Ta přišla až dva dny před operací, kdy jsem se na nohu najednou nepostavila... Pobolívala, to jo, ale přisuzovala jsem to těm varixům. Hodně to zkrátím - byl to zánět kolenního kloubu, užila jsem si své, operace odložena na neurčito. Koleno se uzdravilo, jen další termín nebyl. Minulou středu večer volá doktor, jestli bych v pátek nemohla. Copak já, já bych mohla, ale manžel měl povinnosti úplně jinde... Přesto mě na zákrok ráno odvezl (neoperuje se u nás, ale v nemocnici ve Vysokém Mýtě), odpoledne prostě budu muset počkat, až se tam dostane... Nemusel spěchat. Když to můj zlatý doktor slyšel, odvezl mě až domů...
Takhle my to u nás máme :o)


A teď už ty malé radosti.  Dávám zahradnictvím vydělat, protože hyacinty... Nejraději je mám, než rozkvetou...


Teď malá ukázka z kuchyně - před časem jsem pekla pražský koláč, recept najdete tady . Všem chutnal, tak jsem chtěla rodině udělat radost. Tentokrát jsem ukoulela koláčky malé. Moc dobré byly.




Zní to asi neuvěřitelně, ale manžel minulý víkend letos poprvé griloval. Tagliatelle s lososem, rukolou, pecorinem a citronový pepřem je úžasná dobrota...


Jeden návrat domů při západu slunce. Kunětická Hora v rudé...


A doma stále zimní dekorace. Na ušáky je zatím myslím dost času. Nahlédnutí do skleníku po babičce v předsíni - šedá a mrazivě stříbrná...



Světla sice přebylo, ale večer si pořád ještě svítím. Já to vlastně dělám celý rok :o)

K zimním dekoracím se skvěle hodí polštářek a kartička od Jitky .

Doma si sice hraju na zimu, ale na zahradě - z dnešního poledne...




Jo a vážení, u nás se krmí v 7 ráno a v 7 večer. A rozhodne se nelze zpozdit nebo "nedejbože" zapomenout...

Tak já jdu... Mějte hezký večer a příjemný týden.

Vaše Helena

You Might Also Like

52 komentářů

  1. Helenko, tradičně krása a pohoda. Ale ten snímek Kuňky, ten tedy je - téměř závidím! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jiřinko, moc děkuji i za tu Kuňku - je to fotka z auta!!! byla to nádhera, tak jsem ji zkusila cvaknout...
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Helenko, užila sis před operací a měla jsi štěstí s docela brzkým novým termínem. A takového lékaře, který doveze pacienta až domů určitě nemá nikdo. Blahopřeji, žes potkala dobrého člověka. Venku už se sice jaří, ale dny jsou ještě poměrně krátké, tak světýlka všeho druhu jsou příjemná. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, nevěřila jsem. Morálně jsem se připravovala, že to bude až před Vánocemi... Pan doktor je skvělý, vlastně mě to gesto ani nepřekvapuje.
      Děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Pan doktor džentlmen!
    A příjemná návštěva u vás doma.
    Přeji, ať nožky dobře a bezbolestně slouží!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano. Nebolí mě nic, zítra jdu na stehy.
      Renatko, děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Přeju ti brzké uzdravení a prosím tě nezapomínej na krmení, podívej jak má smutný oči. Můj chlupáč má také v sobě hodiny a jdou mu přesně. Pohodové dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, milá Večernice. Noha je OK, vše funguje, zítra už jen stehy.
      Na krmení nezapomínám, to nejde, má v bříšku naprosto přesný budík - kam se hrabou satelity :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helenko, to je moc hezký příběh s doktorem. V dnešní době takových moc není, tak mě to potěšilo. Ať je ti brzy dobře. Pěkný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, však si ho považuji a jsem ráda, že ho máme!
      Moc děkuji, jsem OK.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Helenko,ty jsi neuvěřitelná a pan doktor také.
    Máš nádherné dekorace a to sladké,dale bych si i slané.
    Už si snad musím jít udělat snídani.Jsem jako Aaronek,ten je u čekání kouzelný na rozdíl ode mě.
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, a ty si zlatá! Určitě ti to taky sluší! To víš, ten rošťák se umí vlichotit :o)
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  7. Helenko, hlavně že máš operaci za sebou a teď ať se to dobře zahojí. Dekorace máš jako vždy úžasné a dobrůtky také. Aaronkovi posílám pohlazení. Jak tak čeká...je to prostě miláček. Přeji Ti moc krásný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji. Je to velmi šetrný zákrok laserem, jen pár stehů, nic nebolí.
      Máš pravdu, miláček se umí zatvářit :o)
      Děkuji za milá slova a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Tak to je dobře, že už je dobře ! A hodní a dobří lidé stále žijí. Ráda jsem nakoukla na dobroty u vás, stále je únor, takže zimní dekorace - proč ne ! I když je pravda, že některé dny se už hodně jaru podobají- jako včera. No, dnes už to je jinak.
    Krásná fotky Aaronka. Tzv. psí oči nezapře.
    Měj se hezky a měj klidné dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Helenka, prajem skoré uzdravenie! Mať viac takých doktorov, tak tam človek chodí aj rád..inak má z toho len stres :) pa, Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Zuzko, jsem zdravá. Já chodím na všechny prevence, protože se jich bojím :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  10. Helo, pražský koláček bych si dala hned, mám je ráda. Tvoje zimní výzdoba je už tradičně moc hezká, venku se sice chystá jaro, ale zima ještě poslední slovo neřekla. Fotka Aaronka je skvělá, myslím, že by jí slušel nějaký rámeček. Měj se hezky a přeji brzké uzdravení, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, u nás je taky hodně oblíbený, i když to je kalorická bomba :o)
      Děkuji za pochvalu, Aaron, ten se umí zatvářit :o)
      Přeji příjemný večer a díky! H.

      Vymazat
  11. Pražský koláč miluju, kupovávala jsem si ho ve Vodičkový když jsem tam dělala. Svého času tam výborná velká pekárna kde ho měli. Nebo vynikající banketky a karlovarské rohlíky.... teď si ho koupím když na něj narazím v cukrárně na Mníšku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, Vendy, dobrá pekárna v dosahu je trochu nebezpečná :o)
      Pražský koláč peču skutečně tak jednou za rok, není to žádná dietka...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  12. Helenko, takového doktora ti lze jen závidět.
    Fotky všechny krásné, Kuňka se opravdu moc povedla a ten psí pohled mi připomenul kresbu v jedné knize od Terryho Pratchetta, kterou doprovázel text: "Teď jsem tady a teď bych žral".
    Měj hezké a pohodové dny a hlavně už bez bolestí. 👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, musím ti dát za pravdu, je to skvělý doktor. Všichni takoví nejsou...
      Kdo by to řekl, že Terry Pratchett znal našeho Aarona :o)
      Moc děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  13. Helenko, tak to já mám z loňska zcela jiné zdravotnické zkušenosti. Asi příště budu stonat u vás :o)
    Jinak to máš pěkné, zimní, střízlivě elegantní a body navíc za rukodělné výrobky. Pražský koláč nebo tyto malé musím už taky vyzkoušet. Recept jsem si vytiskla a doufám, že budu úspěšná, jako ty.
    Držím palce k brzkému uzdravení a moc zdravím. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, trvalo to, ale tam, kam chodíme na všechny prevence máme skvělé doktory. Vždycky se domluvím, vždycky pomůžou. Děsí mě ty chvíle, kdy to je akutní a nemůžeš si vybrat...
      Děkuji za pochvalu, doufám, že pražský koláč budeme mít stejný úspěch jako u nás.
      Operace byla laserem, stačil víkend na odpočinek, včera mi vyndali stehy a zítra snad půjdu i cvičit :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko, děkuji ti, že jsem mohla nahlédnout. Tolik milého - včetně psího pohledu :-) Přeji brzké uzdravení, ať je vše v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, moc děkuji za tvá slova a přeji příjemný sváteční den. H.

      Vymazat
  15. Helenko, všechno moc krásné, výzdoba a ty hyacinty, mám doma zasazených pět, tak se těším, až vykvetou. Hlavní jsou ty nohy, tak přeji, aby vše se rychle vyléčilo. Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za pochvalu i přání. Zdá se, že je vše OK.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  16. Uff, Helenko, ještě že všechno dobře dopadlo. Pana doktora je třeba si hýčkat, lidský přístup je to, co mi ve zdravotnictví často chybí.
    Hyacinty také miluju. Jen máme v bytě dost teplo, tak jsou u nás jen na chvilku. Chodím se jimi kochat hlavně k mamince, která má dvojitá okna, tak jí v chladu vydrží dlouho.
    Stále obdivuji tvůj smysl pro výzdobu.
    Krásné dny a ať už nožky nezlobí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, děkuji, jsem Ok a doktora si hýčkám :o)
      Ani u nás nevydrží hyacinty dlouho, těším se z nerozkvetlých puků, pak začnou vonět a můž to nemá rád - tak jdou na terasu...
      Ještě jednou děkuji a přeji hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  17. Ahoj Helenko,
    doufám, že jsi už v pořádku. Aaronek na poslední fotce je úplně úžasný. U nás by se krmilo asi pořád, ale Shakespeare mi o víkendu v šest ráno pravidelně mlátí tlapkou do žaluzií na dveřích na balkon, abych mu šla dát nějaké masíčko...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem, Hani a děkuji. Ano, ano, Aaron je hérečka, máme krásných fotek plné telefony :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  18. Helenko, zacatek tedy napinavy, no hlavne ze je vse v poradku, telo si umi rict, co chce, to je pravda. Tak uz jen poklidne zotaveni! Jinak hezky pestry prispevek jako vzdy. Pekne odpoledne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, někdy to taky prostě je, ale dobře to dopadlo.
      Moc děkuji a přeji krásný den. H.

      Vymazat
  19. Tohle byl tak krásně domácký, uklidňující a hřejivý článek! Díky za něj :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Heleno moc hezké momentky. Hlavně ať jsi brzo úplně OK.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  21. Ať už je to jen lepší, Helenko. ❤
    Pohlaď za mě toho vašeho čtyřnohého krasavce - na té fotce mi připomíná našeho Arga - u nás se krmí v půl osmé ráno a večer, ale Besi stepuje od šesti a náš Argo je jediný, kdo trpělivě čeká - většinou tak, jako Aaron na fotce. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, děkuji, vyřízeno, i já na dálku zdravím a hladím Arga :o)
      Ještěže ty chlupáče máme, viď.
      Pa, H.

      Vymazat
    2. Vyřídím. 🙂 Bez nich by to nešlo.

      Vymazat
    3. :o) Nikolko, měj se moc hezky a pejsci taky! H.

      Vymazat
  22. Helenko, krásné :) Hlavně, že ta operace nakonec vyšla. Náš syn byl ve VM loni před létem na operaci s kýlou, taky jen jednodenní akce. Do Pardubic do nemocnice by se totiž dostal asi až letos. Taky miluju hyacinty, teď jsem bílé a růžové odkvetlé musela dát pryč, takže si koupím zase nové :) To samé tulipánky, dělám si s nimi radost. Dobroty vypadají skvěle a pejsek taky. Ten si zkrátka ohlídá, abyste ho neošidili :) Měj se krásně ♥

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, pokud to jde, vždycky budu pro tuhle rychlejší variantu - jak co se týká čekání, tak pobytu v zařízení. Polehávat v nemocnici se mi fakt nechce.
      Děkuji za milá slova a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  23. Takový přístup lékaře jsem ještě neužila, jsem ráda, že takový lidi ještě existují :) Tak ať se ti to hezky hojí, moc tě to netrápí a nebolí :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, je to určitě výjimka, je to skvělý doktor i člověk.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  24. To tam máte opravdu zlatého pana doktora :) Je dobré vědět, že hodní lidé ještě nevymřeli <3 Jsem moc ráda, že všechno dopadlo dobře! Když se to sejde, tak se to sejde.. :D Pražský koláč vypadá moc dobře, mňam. Mám ráda splněné věci s krémem.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, je opravdu zlatá!
      Děkuji za pochvalu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat