...za odměnu...

pondělí, května 16, 2022



Příjemný večer, vážení!

Někdy uprostřed minulého týdne manžel pravil, že si v pondělí uděláme alespoň malý výlet. Asi jsem vypadala poněkud zoufale :o) 
Vybrala jsem Hrádek u Nechanic - kousek Anglie ve východních Čechách, jak praví zámecky web... Nemáme to daleko, ale už roky jsem tam nebyli. Pondělí je zavírací den a tak jsem doufali v klid, naložili jsme Aarona a jeli.

Zvu vás na procházku kolem zámku krajinářským parkem.

Ta zelená je prostě úžasná, tak svěží, slyšet bylo jen ptáčky, jinak nic.

Samotný zámek je neogotický, vznik se datuje do poloviny 19. století. Hrabě František Arnošt z Harrachu byl natolik okouzlen tudorovskou gotikou, že si nechal postavit reprezentativní rodinné sídlo ve stejném stylu.

Nedlouho po dostavbě byla nedaleko svedena bitva u Hradce Králové a v zámku samotném byl lazaret.


Pokud chcete nahlédnout i dovnitř, doporučuji první díl dokumentů Skryté skvosty. Moderátorem je herec Jaroslav Plesl, který právě Hrádkem u Nechanic občas provází...

Zámek si zahrál v mnoha filmech. Jmenovat budu alepoň pohádku princ a Večernice nebo úžasný Tmavomodrý svět.


To nebe bylo jako natřené, že...



Čemu na tomhle místě úplně nerozumím je celkem značný nepořádek na místech, která jsou turistům asi trochu skryta, i když po veřejných cestách. A větší část parku zabírá golfové hřiště. Ale jinak, malá cesta do Anglie a zpět za 3 hodinky :o)


Mějte krásný májový večer.

Vaše Helena



 

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Skvělý nápad; dobrá volba))))
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, hezký výlet za odměnu :). Já jsem na Hrádku u Nechanic ještě nebyla, takže jsem se se zájmem koukla na jeho fotky.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, bylo fajn mít v ruce vodítko a foťák místo hromady knih a vysavače :o)
      Hrádek je moc hezký.
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  3. Je to nádhera! Asi před půl rokem jsem ho zahlídla v jedné skupině na FB a plánujeme tam jet s partnerem na výlet, tak se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jeďte, Lindo. Je to krásné místo!
      Přeji pohodový den. H.

      Vymazat
  4. Helo, máš to tam blízko, tak se to nabízí. Příjemné místo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, viděla jsem ve Skrytých skvostech. Vůbec je to pěkný pořad a p. Plesl mě překvapil svou vášní pro hrady a zámky.
    Fotky se ti povedly moc pěkné. Doufám, že už se malování blíží ke konci.
    Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taky se nám líbí. O panu Pleslovi to víme delší dobu, jeho projev je moc příjemný, nestrojený.
      Děkuji za pochvalu i optání - už to u nás vypadá jako u lidí, chybí mi umýt ještě asi dvoje dveře a pak budu dekorovat, na což se pochopitelně těším nejvíc :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Tak to byl moc krásný výlet. Krásně jsi ten skvost nafotila.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné záběry, Helenko, já to mám od nás hodně daleko a tam se těžko dostanu. To pak člověk chce i dovnitř, ale to pondělí bez lidí... člověk si to více užije. Zámek samozřejmě znám z nějakých učebnic nebo fotek v kalendářích, ale být tam je něco jiného. Připomněla jsi mi bitvu u HK, její výročí se blíží. Přálo vám i počasí, takový hezký den přeji i dnes. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my už byli uvnitř několikrát, děti rády vzpomínají na kostýmovanou prohlídku. Teď jsem si užili krásný den v krásném prostředí.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Moc hezký výlet jste si udělali. Děkuji za procházku i pěkné fotky. 🙂
    Přeji ti hezký den, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  9. Lezarts

    Stejný styl, jako Sychrov. Opravdu obloha jak šmolka, udělala z fotografií propagační pohlednice☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano. Manžel říkal, že bych jim mohla nabídnout fotky na pohlednici :o)
      Renatko, měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  10. Krása :-) Ta svěží zelená je teď všude a je to vyloženě radost pohledět. Natož když tam nebyli lidi :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko to jste měli krásný výlet. Škoda, že pro nás je velice složité se tam dostat. Vlakové spojení skoro nemožné a cesta tam na půl dne a pak půl dne zpátky. Na prohlídku by ani nebyl čas. Škoda. Děkuji tedy za úžasnou, kterou mám možnost shlédnout díky Tvým krásným fotografiím. Přeji Ti krásné májové dny. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc ráda jsem ti Hrádek přiblížila. Vím, že to máte s dopravou složité...
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  12. Helo. zámek znám jen z obrázků, ale za prohlídku by takový výlet určitě stál. Udělali jste si radost pěkným výletem i s pěkným počasím. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Hrádek určitě stojí za návštěvu. Byli jsme tam už několikrát, vždycky spokojenost.
      Přeji pohodovou sobotu, H.

      Vymazat
  13. Zámek je krásný byli jsme tam v létě a budu si to vždy pamatovat,protože jsem začala fotit,ve foťáku zachrastilo a více nešel.Fotila jsem mobilem a byla jsem nucena si koupit foťák nový.
    Já ještě nemám zdaleka doma všechno hotový a už přemýšlím,co si dám za odměnu.
    Tak to musí být.
    Helenko,nádherné fotografie a přeji Ti hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to je černá můra všech fotografů... To nejsou zrovna nej vzpomínky!
      A odměnu si dopřej, zasloužíš si ji!
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko, ahoj. Na Hrádku u Nechanic jsem byla několikrát, naposledy před covidem na vánoční prohlídce, mají to tam vždy krásně vyzdobené. Už máš po malování ? Nás to čeká. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Leni. I my tam byli na vánoční prohlídce... Malování je hotové, už jen ladím detaily - hurá!
      Přeji hodně sil! Pa, H.

      Vymazat
  15. Taky nás to golfové hřiště nepříjemně překvapilo.
    Jinak ta opravená část je krásná a jak vidím na fotkách, už má nová okna. My jsme minule viděli místo některých oken jen desky :D
    Krásné májové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, je to divné, že! Ráda čtu, že je přece jen nějaký pokrok.
      Užij si víkend, pa H.

      Vymazat
  16. Vy v tých Čechách fakt máte všetko, ešte aj kúsok Angicka ☺ Nádherné miesto, ďakujem, že si nám ho ukázala ♥ Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, řekla bych, že kousíček Anglie máme v Čechách na víc místech, třeba zámek Sychrov...
      Děkuji a srdečně zdravím, H.

      Vymazat
  17. Ahoj Helenko,
    tak konečně nějaké místo, které znám:-) Byla jsem zde před pár lety, když jsme jeli za příbuznými do Hradce Králové. Zrovna zde byly nějaké slavnosti, tak jsem nebyla uvnitř, ale jinak se mi Hrádek moc líbil. Doufám, že sis výlet užila (i tvoji společníci:-D).
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě si jednou dopřej i prohlídku, je moc hezký!
      Užili jsme si to, Aaron si dal oblíbené kolečko po okraji kašny a zkontroloval zlaté rybičky :o)
      Přeji hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  18. Helenko, díky za tu nádheru. Kochám se po ránu. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko vidím, že jste si výlet užili. Snad se také na ten kousek Anglii podívám. Podle fotografií je tam krásně. Přeji ti hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné místo, už je to tak dlouho, co jsme tam byli....možná by to chtělo zopakovat, pamatuju si, že tenkrát jsem si říkala, že by mne zajímalo o adventu - s trhy..... Krásné dny, Eva

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, krasny kousek Anglie, coz je skutecne patrne na prvni pohled. Nikdy jsem tam nebyla, takze dekuji. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
  22. Východní Čechy mám poměrně daleko, takže nejsem vůbec překvapená, že tenhle skvostný hrádek vůbec neznám! :) vypadá ale nádherně! A máte teda úplnou pravdu - vypadá skutečně jako kus Anglie v ČR. Musím se zeptat svojí babi, jestli tam byla. Ta všechny hrady a zámky v Česku úplně zbožňuje a viděla většinu.

    OdpovědětVymazat