...Vánoce 2020...

úterý, prosince 29, 2020

jsou minulostí. Zbyly po nich stromečky, trocha cukroví, možná politý vánoční ubrus. To důležité máme stejně někde uvnitř sebe, v duši a v srdci, protože pravděpodobně všude byly daleko komornější a intimnější než jiné roky.

Příjemné odpoledne, přátelé!


Měli jsme to štěstí, že nikdo z naší rodiny nebyl nemocný ani v karanténě a tak vánoční atmosféru nic nenarušilo. Trávit Vánoce s dospělými dětmi bylo moc příjemné, veselé a vlastně vzácné.
Včera jsem zjistila, jak málo jsem fotila. 
23. prosince už po patnácté proběhla tradiční předvánoční večeře se sousedy. Ač jsem dělala dezert, který by stál za zveřejnění, nemám ani fotečku :o) Štědrovečerní stůl stůl je na fotce ještě nedokončený.


Kontrola dárečků musí být, co kdyby se na něco zapomnělo :o)


Ale z těch všech zážitků se jednomu klížily oči. Pelíšky nepelíšky. Já si konečně natáhla nohy a on se uložil na ně :o)


Užila jsem si dětí, klidu, milovaných filmů. Tři oříšky, Anděl Páně, Dvanáct měsíčků a hlavně Láska nebeská. Ten film se mi nikdy neomrzí, jsou tam skvělý všichni, perfektně vybraná hudba a hlavně, stejně jako Vendy miluji Alana Rickmana. Navzdory kritikám se mi moc líbila pohádka O vánoční hvězdě. Teraza Ramba zářila i ve chvílích, kdy jako hvězda vyhasínala...
A došlo i na les. Dokonce několikrát. Miluju tyhle procházky, i když s naším Aaronem to je spíš indiánský běh :o)



...tak už můžu dolů?!...





Nemám vyfocené krásné dárky, které jsem dostala, cukroví jsem zvěčnila myslím na poslední chvíli, stejně asi dva druhy už nejsou.


No, jak je vidět, budu se muset k letošním Vánocům ještě vrátit.

Zatím vám přeji co nejpříjemnější poslední dny roku a hlavně zdraví.
Vaše Helena

You Might Also Like

55 komentářů

  1. A nyní na steč, do boje se špeky :)
    Krásné vánoční rozjímaní, pěkně jste si to užili a od srdce přeji.
    Pohled na cukroví mne už nechává chladnou, zakousla jsem se a odhodím gumy, abych se na jaře měla do čeho obléknout :)
    Tento rok jsem si dovolila se značně vyprsit, takže už se nebudu schovávat za karanténou, bože, jak by se mi hodil pes, toho pohybu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ono to s těmi špeky nebude tak hrozné! Máme skutečně výhodu, že Aaron vyžaduje celkem dost pohybu a zahrada se nepočítá :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Helenka,
    krásne Vianoce ste prežili, stromček je nádherný a pomocník zvedavý :-) ako ten náš.
    Koláčikov som narátala 13 druhov, oprav ma, ak sa mýlim :-)
    Stretnutie muselo byť super, len by som sa trošku bála v tejto covidovej dobe...
    Teším sa na článok s darčekmi. Pekné a pohodové dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, ano, byly to moc hezké dny. Zvědavec to skutečně je, musí být u všeho, všechno vědět :o)
      Večeře byla v pohodě, všichni jsme zdraví, někteří to měli dokonce úředně potvrzené... to je doba.
      Dárky určitě vyfotím. Pa, H.

      Vymazat
  3. Vánoce jste si krásně užili a teď už se budeme těšit na jaro. S naší Barčou jsou procházky opravdu pro důchodce. Pomaloučku, všechno pořádně očmuchat. Ona asi ví, že běhat s námi nebude. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, moc děkuji za milou návštěvu. je mi jasní, že kráčíte důstojně a zvolna... To ten náš ďas taky umí, asi po 10ti kilometrech :o)
      Taky tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Krásně jste si sváteční dny užili. Věrný chlupatý přítel nezklame.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Rijo!
      Byly to moc hezké dny a Aaron k nám prostě patří...
      Měj příjemné odpoledne, H.

      Vymazat
  5. Já už druhý rok Lásku nebeskou prokaučovala.... a na archívu jí má Prima placenou. Na Vánoční hvězdu teď kouká mužskej, já to mám jako rozhlasovou pohádku ;-). Anděla Páně i S čerty nejsou žerty jsem letos výjímečně vynechala, koukala jsem se na Královu zahradnici(taktéž s A. Rickmanem). Tenhle film taky patří mezi moje oblíbené. Jinak pokusím se dohrát do Kukátka fotky do článků o A. Rickmanovi kterému jsem věnovala několik článků. Dneska mne vytáhlo sluníčko ven a tak jsem vzala mladýho proběhnout taky ven, potkal móře pejsků a lidí, a krásně jsme si to užili....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, my naštěstí máme tv přes internet, můžu si pustit odvysílané pořady týden staré, jinak bych nic neviděla... Královu zahradnici jsme letos taky viděla, už po několikáté...
      Dnes jsme byli dopoledne v Praze - skvělé načasování, jen zářila.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko, dnes odjely vnučky a ještě na rozloučenou jsem jim udělala oblíbená jablíčka.Taky jsem nestíhala fotit, ani při rozdávání dárků s mladými.Dnes odpoledne jsem jim ještě na přání pekla z těsta na vanilkové rohlíčky cukroví vykrájené 4 různými formičkami, prý dělám trochu jiné, než maminka ( moje dcera ).Docela ráda si teď odpočinu.
    Máte krásný stromeček. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, mít plný byt nebo dům, ač jsou všichni milovaní, unaví! Dobře to znám! Odpočívej! Pa, H.

      Vymazat
  7. Helenko, hezky jste si vánoční svátky užili. Z Tvých fotek dýchá pohoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, děkuji, pohoda skutečně byla. Navzdory všemu kolem...
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  8. Krásně jste si vánoce užili. Cukroví vypadá skvěle, mňam :D
    Také jsem byla ráda, že my, rodiče i sestra jsme zdraví a mohli jsme se na druhý svátek u našich všichni sejít. Na pohádky jsem se také těšila, Anděl Páně mám taky moc ráda, a stejně jako tobě, i mě se nová pohádka líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Katko!
      Ráda čtu, že i vy jste se v pohodě sešli.
      Měj se moc hezky a dávej na sebe pozor! H.

      Vymazat
  9. Helenko, je moc dobře, že svátky jste měli jako jiné roky. I když jsi fotila méně, i tak atmosféru zaznamenala skvělou.
    Tak ať poslední dny roku jsou pohodové a nový rok máš celý podle představ...

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, měli jste krásné Vánoce. I já miluju Lásku nebeskou. Na televizi se příliš nedívám, na pohádky už vůbec ne, ale tenhle film si ujít nenechám. Naučila jsem na něj i Kláru, tak ho hltáme spolu.
    Přeji, ať konec roku a vstup do roku nového je u vás stejně pohodový jako Vánoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli, Ali! Máte s Klárkou krásnou tradici, my film milujeme všichni :o)
      Děkuji za přání, i ty měj úspěšný rok. H.

      Vymazat
  11. Helenko, Vánoce s rodinou a přáteli, prožít je ve zdraví, co víc si přát, viď.
    I u nás byly pohádky na denním pořádku, a to v domácnosti žádné malé prcky nemáme. A klidně koukáme všichni dospěláci pohromadě. I Lásku nebeskou jsme viděli :o)
    Helenko, měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Peti, letos bylo přání velmi jednoduché a pro mnohé hodně složité. když jsem si představila, kolikrát se mi děti vracely třeba i 22.12. přes půl světa domů... To by byl letos fakt horor.
      Máme to stejně, žádné malé děti, ale Vánoce si umíme užít :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko, mám pocit, že popisuješ i naše Vánoce. Také jsme se radovali s dospělými dětmi a bylo moc fajn. Terri, stejně jako Aaronek, musela zkontrolovat dárky a cukroví jsem ani nenafotila. Pár výletů proběhlo a ten dnešní, za sněhem, byl super. Aaronek krásně pózuje a když se unaví, je kouzelné, jak leží na Tvých nohách. To Terri nedělá, ale na kožešince se lepí co nejvíce k nám.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, nevadí, že momentálně nejsou v našich rodinách malé děti - kouzlo vVánoc jsme neztratili a je to moc dobře.
      Aaron se neskutečně rád dotýká lidí, ale když se takhle uloží, dlouho to nevydržím. Uvolní se a hrozně ztěžkne :o)
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Helenka krásny stromček a lákavé koláčiky :) Tie sa už u nás pojedli, a že som sa hecla - 6 druhov plus mrkvová torta, to je na mňa fakt veeeeeeeeeľa ... a už máme len medovníčky :D Pozdravujem a želám krásne posledné dni roka!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji za milá slova a pochvalu.
      Alespoň nepřiberete, já si užívám a pak běhám po lese :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko, clovek vice uziva, mene foti, to nekdy nevadi:-). I mne se Tereza Ramba libila, i cela pohadka, prijemna zmena. Hezky zaver roku. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, než jsem se sem dostala, máme nový rok!
      Tak ať se ti v něm všechno daří! H.

      Vymazat
  15. Heli, krásné Vánoce sis užila, taky jsem nestíhala nic fotit a z pohádek jsem moc neměla...až u Pelíšků jsem se pořádně zasmála, ikdyž oči se mi už klížily:-) alespoň, že náš pantáta točil děti, když rozbalovali dárky, ať si to tak za 10 let můžeme pouštět a upouštět slzičky:-) Krásný zbytek roku přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, hospodyně, ať už je odkudkoli má pěkný fofr, aby bylo všechno tipťop. U Pelíšků jsem byla ráda, že sedím... Taky jsme natáčeli děti u stromečku, za roky je člověk za takový film moc vděčný...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Heleno, koukám, že nejsem jediná, kdo o Vánocíh zapomíná fotit. Sotva jsem nahledala fotky do článku :). Stromeček jste měli krásný (mně prskavky zakázal syn - pracovně jednává s mluvčím Hasičského záchranného sboru a prý nechce do jeho statistiky :D). Příští rok možná zvážím barevný update - máme léta všechny ozdoby do červena a když koukám na ten tvůj, tak ladění do bíla a stříbrna by taky nebylo marné.
    I my jsme shlédli Lásku nebeskou, Anděla Páně i Vánoční hvězdu... S procházkováním to bylo slabší - manželovi v sobotu oteklo koleno, takže sotva pajdal po bytě. nezbylo mi, než se trcohu "venčit" sama. Přitom jsme plánovali nějaký pěkný výlet... Ale užili jsme si Vánoce se synem i s mojí mámou a v pohodě, takže absence plánovaného výletu byla jen drobná "piha na kráse".
    Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, fakt ne, a to si vždycky říkám, že nesmím zapomenout...
      Děkuji za pochvalu, prskavky jsou jen 4 a dohled nad bezpečností velmi přísný (a máme dlažbu). Na fotce vypadají ozdoby stříbrně, ale jsou zlaté (takový ten bledý odstín), tohle ladění mám čtvrtý rok, uvidíme, jestli mě nepopadne chuť na nějakou změnu.
      Doufám, že je manžel už OK a užijete si nějakého víkendového pochodu!
      Zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, krásné vánoce jste si užili. Ani já jsem moc nefotila, setkání a povídání bylo nejvíc. A hladím Aaronka. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko měli jste to krásné. Já jsem vůbec o svátcích doma nefotila. Ani by na to nebyl čas a plně jsem se věnovala rodině, protože se u nás střídali. Dvě vnučky nemohly přijet kvůli viróze a nevěděly, zda je to jen rýma nebo covid, tak že dárky jsme jim poslali a viděli jsme se jen přes počítač. A nakonec vtípek: Stoupla jsem si na váhu a ta mrcha mi řekla: "Dodržujte dvoumetrový odstup a važte se po jednom!" Přeji ti prima poslední dny tohoto roku a tom novém hlavně hodně zdraví, štěstí lásky, pohody a spokojenosti. Ať ten další rok je lepší než tento "covidový".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc mě mrzí, že ti nepřijely vnučky. To je škoda. Vy si to jistě vynahradíte!
      Moc děkuji za milá slova a vtípek a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Příjemné ohlédnutí po Vánocích.I u nás proběhly v pohodě. Nkoho nenavštívil ten ohava-vir, jako rodina jsme se sešli, jen ta nejstarší vnučka bohužel chyběla. Ale s tou jsme se spojili díky technice virtuálního světa, takže i to bylo OK. Pohádka O hvězdě se mi líbila na rozdíl od mého muže, který se nějak nemohl do děje dostat.:-) Jeho chyba. Já jsem si to užila.
    Hezké poslední dny tohoto roku !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, jsem moc ráda, že i u vás jste zdraví a Vánoce jste si užili!
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  20. Moje Vánoce vůbec nejsou minulost! Skončí až tak v půlce ledna, takže si je stále náležitě užívám :-) Máte každopádně moc hezký stromeček. Vkusný, sladěný, střídmý, ale přitom slavnostní. A ten štědrovečerní stůl, to je radost pohledět :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, už jsem si u tebe četla, jak to máš s Vánocemi...
      Děkuji za milá slova a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  21. Já si Vánoce užívám ještě teď, ten klid a odpočinek, to jsem potřebovala za celý rok. Máte nádherný stromeček a pejska! Je zvědavý jako ta moje malá mrška. :D
    Přeji Ti vše nejlepší do nového roku! Míša
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo, moc děkuji za milou návštěvu a milá slova!
      I já přeji všechno dobré v novém roce. H.

      Vymazat
  22. Helenko, taky mě kolikrát mrzí, že nefotím, aspoň muž natáčí krátká videa, jak u nás lítá papír z dárků. letos to bylo poprvé s Maxíkem a nakonec to šlo, dal se udržet, i když trhat vánoční papír se mu moc líbilo. Měj krásný poslední den roku a hodně štěstí a zdraví v tom následujícím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, ráda věřím, že jste měli pod stromečkem veselo :o) Jako by už tak nestačil ten chaos, pejsek ještě nějaký přidělá :o)
      PF 2021! H.

      Vymazat
  23. Krásně bylo u vás))) my stále jedeme na vánoční vlně.
    Přeji krásný silvestrovský večer a nadějnější nový rok ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Já vlastně taky. nerada se té atmosféry vzdávám...
      I tobě přeji úspěšný nový rok, H.

      Vymazat
  24. Helo, u Vás je vždy krásně a pohodově. I ty procházky lesem patří k Vánocům. A v dnešní době obzvláště. Do nového roku hodně zdraví a splněných přání. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji!
      Nevím, jak bych to všechno bez lesního relaxu dala...
      Moc děkuji za milé přání, nápodobně, hlavně zdraví! H.

      Vymazat
  25. Helenko, měli jste moc hezké a pohodové vánoce. My jsme si je udělali s našimi mladými už v neděli předtím, protože nařízení o návštěvách byla trochu chaotická - bydlí pár km od nás. Přeji ti do nového roku všechno nejlepší a ať se nás zdraví i nadále drží! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, pevně věřím, že se z téhle černé můry a chaosu jednou probudíme.
      I tobě přeji jen vše dobré v novém roce. H.

      Vymazat
  26. Helčo, krásný stromeček a moc hezký prostřený stůl. Jemný a jednoduchý. Nádhera... Mimochodem krásný blog!

    OdpovědětVymazat
  27. Krásny stromček ste mali. A je super že ste si vianočnu atmosferu užili a nič vám ju nenarušilo. Juuj škoda že už to obdobie skončilo, mám ho velmi rada a tiež sme si tieto vianoce najviac užili.

    OdpovědětVymazat