... trhané maso...

středa, října 07, 2020

... a taky trochu o přátelství bude dnešní příspěvek.

Hezké odpoledne všem!


Nejprve budeme vařit. Pulled pork neboli trhané maso je dobrota, která se připravuje na celém světě a všude trochu jinak. 
Příprava je velmi jednoduchá. Nejprve si připravíme omáčku. 

Potřebujeme:
Olivový olej, cibuli, česnek, lžíci jemně nakrájeného čerstvého zázvoru, rajský protlak, lžíci hnědého cukru, římský kmín, sladkou papriku, trochu chilli, sůl, pepř a asi 200 ml vody

Na 3 lžicích olivového oleje zesklovatíme cibuli, přidáme česnek a zázvor, chviličku restujeme. Přidáme cukr, koření, rajský protlak. Mícháme a chviličku vše společně restujeme. Snížíme teplotu, přilejeme vodu a pomalu vaříme do zhoustnutí. 

Mezi tím připravíme maso. Vepřovou krkovičku (bylo jí něco přes kilo), na povrchu nakrojíme do mřížky, osolíme, opepříme.


Maso dáme do pekáče, zalijeme omáčkou a zakryté pečeme na 120 stupňů 3 hodiny. Pak maso odkryjeme a pokračujeme ještě alespoň hodinu v pečení. 


Pak vezmeme dvě vidličky a maso natrháme. 
U nás se podává většinou s domácí focacciou a salátem coleslaw. Možností je však určitě víc - můžete ho použít do tortily, burgrové housky a doplnit zeleninou.
Stejně (možná jen kratší dobu) můžete upéct třeba i maso kuřecí.


Teď ještě musím konečně poděkovat - nejprve za krásný dárek od Evy . Poštou přišla kouzelná taštička a velmi elegantní šperk.


Další poděkování patří Marušce. Ta počátkem léta předvedla na svém blogu výstavní náprstníky. Já si povzdechla, že mi někam zmizely...  Maruška si to pamatovala a v září přišla obálka plná semínek...


Musím říct, že mě tyhle pozornosti a projevy přátelství vždycky potěší a nebojím se napsat - dojmou.
Úplně stejně si vážím i přátelství Zdeničky a jejího manžela.
Po dlouhém čase jsme je mohli přivítat u nás doma (a pohostit trhaným masem :o))
Oni nikdy nepřijdou s prázdnou!!! Doufám, že ten eukalyptus nezahubím! 


S touhle krásnou kyticí jsem se už chlubila na IG, tak ji ukážu ještě vám.


A nakonec něco, co nás skutečně dojalo. Dostali jsme Aaronka vytištěného na 3D tiskárně...


Žijeme v nelehké době. A taková doba většinou prověří charaktery. Opravdové přátelství je důležitější než kdy jindy. Moc si svých přátel vážím a jsem ráda, že je mám.

Mějte se všichni moc hezky!
Vaše Helena

You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko, recept zajímavý, výsledek jistě chutný a přátelé nenahraditelní.
    Moc tě zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, krásně se to četlo. Přátelství je obrovský dar, kterého si musíme vážit a opatrovat ho. 💕
    Recept vypadá velice zajímavě a ač už jsem dost stará, ještě jsem se s ním nesetkala. Člověk se celý život učí a setkává se s novinkami.
    Měj hezké podzimní dny a ať se digitalisu daří. 🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, souhlasím, přátelství je třeba pěstovat jako květiny.
      Maso někdy vyzkoušej, zatím si všichni pochutnali :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  3. Helenko zdravím. Recept je zajímavý, dárečky opravdu krásné a Aronek vytištěný na 3D tiskárně fakt perfektní. Přeji Ti pohodové dny, hlavně zdraví celé rodině.

    OdpovědětVymazat
  4. Helo, recept si ukládám. Je to zajímavé a určitě vyzkouším. Hezké dny ve zdraví přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Helenko,
    krásný článek - ve všech ohledech. Přátelé jsou rodina, kterou si sami vybíráme:-) Recept mě zaujal, určitě ho doma vyzkoušíme. Ta kytička je opravdu nádherná, lehounce ti ji závidím:-) Přeji krásné dny!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Helenka,
    Ty si človek s veľkým srdiečkom a ja Ti ďakujem za naše "diaľkové" priateľstvo. Veru, rodinu si nevyberáme, ale priateľov áno... a Ty si jedným z nich. Ďakujem.
    Pozdravujem,
    A.

    P.s.: mäsko vyzerá výborne, asi vyskúšam s kuracím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moje milá, moc ti děkuji za tvá slova. Velmi mě to těší!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helenko, velmi souhlasím s tvými slovy o přátelství. Máme to štěstí, že pár těch věrných a spolehlivých máme ve své blízkosti.
    A masíčko takto připravené opravdu neznám :-). Je fakt, že jsme s mužem maso mírně omezili a jíme ho jenom o víkendu, takže ho brzy vyzkouším a muže překvapím.
    Přeji ti krásné dny, obě kytičky jsou nádherné.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přátelství je opravdu velmi důležité, ze srdce souhlasím.
      Taky maso nejíme denně, ale když už si ho dáme, chci, aby to byla dobrota :o)
      Budu ráda, když si pochutnáte i u vás!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Naše milá.. moc ti děkuji za pohlazeni a věř, že si vážíme našeho přátelství a mnohokrát jsem tam nahoru děkovala za náhodné naše setkání v galanterii. 😊 A teď ... jupí recept na úžasné masíčko je tady.. jupí budu dělat masíčko také😊. Ještě jednou moc děkujeme za úžasné setkání a těšíme se na příště.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, opravdu nevím, co napsat. I já ze srdce děkuji za tu šťastnou náhodu!
      Mám radost, že vám chutnalo!!!
      Mějte se hezky a buďte zdraví! H.

      Vymazat
  9. Tak to masíčko vypadá lákavě, několikrát jsem měla i hovězí a tam obrovsky záleží na dochucení.
    Dobrou chuť, protože je to skutečně mlaskačka.
    Krásné projevy přátelství a je potřeba si hýčkat a pěstovat vše od srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, dochucení je důležité u všech druhů mas, jinak by to asi vylo jen masové bláto...
      A souhlasím!
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  10. Masíčko vypadá hóóódně dobře. Určitě někdy vyzkouším.
    A taková přátelství jsou krásná. Mně i mému manželovi se přátelství během let prosela přes síto a nakonec nám nezbyl nikdo. Třeba jsme si to zavinili sami, třeba taky ne. A třeba jsme jen neměli štěstí na lidi.
    Aaronek je perfektní dárek!
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, budu ráda!
      A zrovna tahle přátelství, o kterých jsem psala jsem získala, aniž bych nějaká hledala. O to jsou cennější...
      Neboj, všechno bude...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Hmmm, ten receptík vypadá tak lákavě, určitě ráda vyzkouším.
    A za přátele, byť některé virtuální, za ty by měl být člověk opravdu rád a vážit si jich. Bez nich by byl život o tolik těžší!
    Helenko, měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, to jsem moc ráda, snad si pochutnáte!
      Když se z virtuálních přátel stanou živoucí, je to moc hezké... Jsem moc ráda, že se mi to v několika případech stalo.
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Před takovým přátelstvím můžu jen smeknout, je dobře, že jsi obklopená takovými lidmi, byť třeba v online světě. :)Kdysi jsem si ještě na blog.cz našla hodně přátel, pro které bych udělala snad všechno, protože tu pro mě byli, když tu nebyl nikdo jiný. Ale v průběhu let se všichni někam vytratili. Třeba se mi teď poštěstí znovu na blogspotu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baryn, nikdy nevíš, kde na tebe něco hezkého čeká!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Tak takto upravené masíčko neznám a láká mne receptík zrealizovat.
    Ano,ano mít dobré přátele je k nezaplacení. Nemusí se s nimi člověk vídat denně a přesto mu život obohacují.
    Klidné dny, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, to mě těší, snad si taky pochutnáte.
      Hezky a pravdivě si to napsala, děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  14. Zrovna včera bylo trhané maso v hamburgeru v práci, ovšem obávám se, že průmyslově vyráběné, tudíž chuť asi nic moc. Přátelé jsou opravdu vzácnost, a občas je najdeš tam, kde bys to nečekala. Nám zůstali v Praze a jejím okolí a třicet let je dlouhá doba na to aby zůstali. Anebo to nebyli ti opravdoví přátelé, bůhví....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, ale jedla jsem i dobré...
      Ano, nové přátele jsem nehledala, o to víc mě těší, že je mám.
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  15. Helenko, to maso vypadá snově, vždyť taky bylo pro snové přátele.
    Je skvělé přátele mít a ještě důležitější je, ty nejvzácnější nikdy neztratit. Přeji ti to zcela od srdce.

    OdpovědětVymazat
  16. Masíčko by bylo teď akorát pro mě.Ale konečně se rozřezaná dáseň hojí a občas už něco rozkoušu.
    Dárečky od přátel jsou moc krásné a milé.Já patřím k těm,co dárečky dávají rádi.Jak někam jdu,vždy něco přinesu,ale i odnesu.Většinou obdarovávám svými háčkovanými drobnostmi.
    Helenko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, doufám, že už ti je dobře! To muselo být nepříjemné.
      Dárečky taky moc ráda dávám, snažím se dělat radost. A přátelé mi to oplácejí plnými hrstmi...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko, hezký příspěvek. Mňamka, dárečky a úžasní přátelé. Když se řekne přátelství, vzpomenu si na písničku od P. Rezka. Kytička ať roste a přátelství vzkvétá. J.

    OdpovědětVymazat
  18. Heleno, recept příležitostně vyzkouším, trhané měso jsem ještě nedělala. A pokud jde o přátelství - není co dodat. To pravé není o slovech, ale o činech a obvykle ho prověří čas nebo problémy
    Krásné dny přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, budu ráda, snad bude tak chutnat i u vás.
      Moudrá slova o přátelství, a jak pravdivá!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Tuhle mňamku už jsem několikrát ochutnala v restauraci. A krásná přátelství se musí hýčkat v každém věku)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já donedávna taky. Jsem ráda, že už maso umím připravit i doma.
      A souhlasím a zdravím, H.

      Vymazat
  20. Helenko, recept určitě vyzkouším, maso u nás můžeme všichni. A toto trhané vypadá skvěle. Mít fajn přátele je výhra, s nimi je život hned pestřejší a veselejší. :o)
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, recept vypadá úchvatně. A mít kolem sebe dobré přátele je nejvíc. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsem ráda, Marti!
      Pochopitelně souhlasím a jsem za těch pár dobrých přátel vděčná!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  22. Helenko, krasne darecky, zacnu od zadu, a souhlasim, ze pratele jsou nejen ted nepostradatelni. Trhane maso me velmi zaujalo, takze se do nej zrejme pustim:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko souhlasím a mám radost, doufám, že si pochutnáte!
      Přeji pokud možno klidné pondělí, H.

      Vymazat
  23. Známých může mít člověk kupu, ale opravdový přítel je k nezaplacení. Užívejte se navzájem, Helenko.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Jindřiško!
      Děkuji osudu, že mi pár takových lidí vstoupilo do cesty.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  24. Helenko, děkuji za recept. Mám už zase rodinu distančně doma a tak přivítám každý nápad na rodinný oběd.
    Síla přátelství je krásná věc. Už se také těším až se celá situace utěší a budeme se moci setkávat a užívat si přátelská setkání jako dřív.
    Krásné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Jituško! Ano, situace se nám zase trochu (nebo spíš hodně) zhoršila, my zatím fungujeme, jen Adam nemá školu ani neučí...
      Už zase rušíme domluvená setkání, výlety... ach jo!
      Musíme věřit! Drž se, H.

      Vymazat