...nádech...

sobota, října 24, 2020


Příjemný sobotní večer, vážení!

Někdy toho je prostě moc. Čeho? Všeho... A potřebuju nadhled, vzduch, klid, nadechnout se a urovnat si myšlenky a priority. 
A tak mě manžel vyvezl :o) Je zlatý, přesně poznal, co mě potěší. 
Zřícenina hradu Lichnice.


Stojí na ostrohu nad Třemošnicí už od 13. století. Moc toho tady z hradu nezbylo, ale tu a tam se tady zastavíme, pokocháme se pohledem do kraje. 




Na zbytcích severního věže před pár lety přibyla rozhledna. 



Sluníčko s námi hrálo trochu na schovávanou, ale i za tím oparem vypadalo moc krásně.


Zastavili jsme se ještě v nedalekých Žlebech. Zámek je pochopitelně zavřený, ale nám bohatě stačil anglický park založený v 19 století při přestavbě zámku. 24 hektarů romantiky, krásných stromů, meandrů a splavu řeky Doubravy. Klid, slyšet byla jen voda. 


Celkový dojem a půvab dotváří i malý vodopád, kterým ústí říčka Hostačovka do Doubravy.



A zámek, pochopitelně - jeden z nejromantičtějších a nejpohádkovějších u nás.


Slyšet pod nohama šustil listí bylo tak příjemné...




Pomohlo to. Domů už jsem jela ve výrazně lepší náladě.

Duševní hygiena je v těchto náročných dnes asi úplně stejně důležitá, jako ochrana zdraví. Nesmíme na to zapomínat.

Opatrujte se, držte se.

Vaše Helena
 

You Might Also Like

62 komentářů

  1. Krásný výlet..... takových je teď třeba )))
    Já si třídila myšlenky u jezera Most. A dařilo se mi ))))

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko super výlet! My si dneska dali třicet kilometrů na kole, jen tak po okolí, po známých cestách, báječné počasí, nádherná příroda, nikde nikdo ... a výsledek? Dokonalé nabití a krásná únava, to se bude spát :)
    Přeji ti pohodový zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, chápu. I my měli být tento víkend na jihu...
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  3. Helo, nádherný výlet. Jezdíme tam do obory s vnoučaty. Rády tam jezdí za zvířátky. Procházky parkem jsou pohodové i v podzimním čase. Přeji zdravé dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, obora je úžasná, viděli jsme tam před pár roky prezentaci dravců. Už jsme jich pár viděli, ale tak byla naprosto úchvatná!
      I tobě přeji jen zdravé dny, H.

      Vymazat
  4. Helenko, krásný výlet. Taky se nám tam moc líbilo.
    Pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, pamatuji si na vaše letní putování. Teď to tam je takové klidnější, zadumané, prostě podzimní...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  5. Včera byl nádherný den.
    Seděla jsem na sluníčku, natahovala do sebe jeho paprsky a vnímala, jak si vládu přebírá podzim. Z nedalekého ořešáku padalo žluté listí a kolem mne létalo spokojeně mnoho červených berušek. Krása.
    I tvůj výlet měl napravit duši v náročné době a myslím, podle fotek, že se s tím s úctou vypořádal.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky. U zámků mám nejraději právě zahrady a z hradů zříceniny - takže z mého pohledu je toto ideální výlet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, mluvíš mi z duše. Přesně tahle místa vyhledáváme i my.
      Přeji pokud možno příjemný den, H.

      Vymazat
  7. Příroda to je teď to, co nám udělá dobře. Krásně se na Tvoje fotky dívá. Nikdy jsem nebyla na tomto zámku, je fakt kouzelný.
    Klidnou neděli, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, Žleby mohu skutečně doporučit. Zámek je moc krásný, jako bonus úchvatný park a obora se zvířaty.
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  8. Zámek neznám, ale určitě jsem ho viděla v nějaké pohádce... Příjemné toulání. Zaujala mě ta voda a šustění listů, klid - také mám ráda. Příjemné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Les, pohádky se tu točily a dokonce je i pár záběrů v Amadeovi.
      To listí mi udělalo fakt dobře...
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  9. Oboje znám dlouhá léta jen ale z auta, když jsme jezdili kolem po cestě na chalupu k Nasavrkům. Ale ani jedno jsem nenavštívila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, skutečně se vyplatí zastavit, alespoň na malou procházku...
      Zdravím, H.

      Vymazat
  10. Helenko, krása. Máš pravdu, chce to vypadnout a nadhled, aby se člověk nezbláznil. Na mě taktopůsobí i práce na zahradě. krásný týden. dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, já se fakt snažím nepanikařit a přijímat vše s klidem, ale když jsem si ve čtvrtek uvědomila, že jsme právě měla balit na víkend s dětmi na Hluboké, nějak mi to přišlo hodně líto.
      Zahrada je lék. Sice ne po včerejšku nemůžu moc hýbat, ale je to lék :o)
      Moc tě zdravím, opatruj se. H.

      Vymazat
  11. Helenko, souhlasím. V této tak těžké době potřebujeme relax duševní i fyzický. A to nám poskytne příroda kolem nás. Váš výlet se mi moc líbí. Park u zámku Žleby jsme před lety navštívili, když jsme si jeli pro želvičku. Bylo to na jaře a já si pamatuji nádherné kvetoucí rododendrony.
    Přeji klidnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Růženko!
      A rododendrony - těch tam je skutečně plno a ač to byla xtá návštěva, v kvěru jsem je snad nikdy neviděla :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  12. Ta první fotka je ovšem kouzelná! A není nic lepšího na relax než potěšit tělo i duši takovým úžasným výletem.

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko, to jsi hodná, žes nás tam vzala, Lichnici jsme vždy jen objížděli, nikdy mi tam manžel nezastavil, ale Žleby znám i pod nimi u řeky. Hezky sis vyčistila hlavu. Krásnou neděli Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tak musíš manžela příště přesvědčit. je to krásné, trochu tajemné místo a ty výhledy...
      Nějak na mě všechno padlo, udělalo mi to skutečně dobře.
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  14. Helenko, to byl dobrý nápad jít si vyvětrat hlavu ven, do přírody. V tomto období je to moc důležité, snažit se být v klidu a pohodě a z přívalu děsivých informací se nezbláznit.
    Nikdy jsem tu nebyla, tak jsem se, s dovolením, ráda vyvezla s vámi. Ta rozhledna je úžasná.
    Přeji klidný týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, je to fakt nutnost. A moc rádi jsme tě přibrali "do party"!
      Měj pěkný sváteční den, H.

      Vymazat
  15. Helenko,tak to jste měli krásný výlet.Líbí se mi hrad a zajímavá je rozhledna v něm.Zámek je také moc pěkný.Také se už nemohu dočkat až vyjedeme někam dále za město,pokud budeme v pořádku.Sice jsem venku pořád se psem,ale není to ono,potřebuji někam dál..
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tyhle kovové rozhledny rozvalinám z kamene většinou sluší!
      Teď asi chvíli nikam neodjedeš, ale důležité je to být zdravý!
      Drž se, H.

      Vymazat
  16. Ahoj Helenko,
    máš pravdu, že současný stav je velmi stresující. Vidím to nejen na sobě, ale i na okolí. Čeká mě teď týden (povinné) dovolené, tak se půjdu aspoň někam do lesa projít. Plánované akce jsou zrušené, hotelové rezervace taky, rodinná oslava jakbysmet... Ohledně článku, musím se přiznat, že zámek Žleby znám jen podle jména, což je očividně škoda. Připisuji si ho na seznam míst, která bych ráda navštívila. Moc se mi líbí ten anglický park s vodopádem (na to já slyším). Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, snad nejsem panikář, ale nějak na mě všechno dolehlo. Měli jsme si užít prodloužený víkend s dětmi na Hluboké a ... Vyjet pryč byl skutečně skvělý nápad.
      Žleby jsou moc krásné, určitě stojí za návštěvu!
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  17. Helenko, krásný potřebný výlet a nádherný zámek. Duševní očista je teď opravdu nutná a ještě bude. Není to teď vůbec lehké.
    Drž se a opatruj se. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, přesně, byla to nutnost a byla to krása...
      I ty se drž, pa H.

      Vymazat
  18. Odpovědi
    1. Děkuji, Světlanko!
      Máme to na obou místech moc rádi.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  19. Heleno, moc pěkný výlet. A Lichnice je zřícenina přesně podle mého gusta. Tuhle část naší země moc prozkoumanou nemáme. Měla bych uvažovat u nápravě :)
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, Železné hory jsou rozhodně území, kde by se vám líbilo. Chodit se tu dá snad donekonečna...
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  20. Helenko, nádherné místo. Měj pěkný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, krása, krása. To se nedivím, takové krásné místo musí nabít snad každého :) U nás sluníčko svítilo naplno, občas to bylo i na tričko :) A při práci na zahradě jsem i chvilkama zapomněla na nějaké trable, které jsou teď všude kolem nás.
    Helenko, drž se a opatruj.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, je tam moc hezky a já měla krizi - smutek nad dalším zrušeným výletem, pracovní starosti...
      Potřebovala jsem vypadnout, jinak stejně jako ty relaxuji prací na zahradě :o)
      I ty na sebe dávej pozor! Pa, H.

      Vymazat
  22. Moc krásné fotografie. Zříceninu hradu Lichnice máme zrovna na tento týden v kalendáři a dočetli jsme se, že je dostupný nejlépe autem...tak že pro nás od vlaku moc daleko. stejně teď nikam jezdit nemůžeme. Žleby jsou krásné a máme je v hledáčku už několik let, ale byla od nás výluka nejdříve na Českou Lípu, pak zase z Kolína na Čáslav a tak jsme to pořád odkládali až nás letos zaskočil covid...Děkuji za krásné fotografie a přeji Tobě i celé rodině hlavně zdravíčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jaruško. Ano, Lichnice skutečně není na vlakový zájezd... Ono vám, to jednou vyjde a pokocháš se!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  23. Počasí nám zatím přeje, a tak je procházka podzimní přírodou fakt balzámem na duši. Také už toho mám někdy dost, doba není zrovna růžová a tak je potřeba nějak si ten život zpříjemnit. O víkendu jsme byli na chatě a procházka lesem je lék na lepší náladu. I naše Barunka byla spokojená, moc zdravím a opatruj se ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, než jsem se dostala k odpovědi, leje celý den :o)
      Procházky jsou skutečně nutností!
      I já přeji hlavně zdraví! H.

      Vymazat
  24. Nejlepší očista jakou znám, vždy zabere. Nyní jsou tyto okamžiky nadechnutí ještě důležitější než kdy jindy. Tak nabírejme přírodní léčiva z plna hrdla...
    Helenko, krásná místa.
    Opatruj se.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dny jsou náročné, musíme se o sebe starat.
      Alenko, i tobě přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  25. Helenko, udělali jste si krásný výlet, kdy sis dobila baterky, zhluboka se nadechla a navíc vše krásně zdokumentovala. Neznám ani jedno z těchto míst a moc děkuji za jejich přiblížení.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, rádo se stalo! Odjížděla jsem s hodně "blbou" náladou a fakt se hodně zlepšila.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  26. Nádherný výlet a krásné fotky. My jsme si udělali poslední velký výšlap před porodem v neděli na Sněžku. Šli jsme novou stezku a tak jsem si to taky náramně užila. Do toho nám hrálo krásné slunné počasí :) Lepší dny všem přeji, teď to budeme potřebovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Amayo! Teď jsem se na ten tvůj výšlap mrkla, paráda!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  27. Helenko, líbí se mi fotky s průhledy, hezký výlet a jestli šustilo listí pod nohami, je to paráda, to mám ráda. Vzpomínám pokaždé jak holky dělávaly hromádky shrnováním nohou při každé procházce. Jé to bylo dávno :o) Měj klidné dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji za milá slova a krásné vzpomínky.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  28. Ani na jednom miste jsem nikdy nebyla. Zriceniny miluju a myslim, ze k psychicke hygiene jsou naprosto idealni. Hodne klidu a radosti v techto dnech, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, souhlasím! Udělala se mi tam skutečně líp.
      Tobě přeji totéž! Drž se, H.

      Vymazat
  29. Ahoj Helenko, moc pěkná procházka, nadýchání čerstvého povětří, šustící listí a příroda kolem - to je teď co všichni potřebujeme - jak jsi napsala vyčistit si hlavu. Pěkně jsem se s tebou prošla.
    Měj se moc hezky - hlavně ve zdraví. Iva

    OdpovědětVymazat
  30. Krásna prechádzka, úžasný manžel !!! Pozdravujem a želám veľa síl, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti! A ano, musím říct, že i po tolika letech ano, je úžasný!
      Drž se, pa, H.

      Vymazat