...koláče...

úterý, března 24, 2020


Hezký večer, vážení!

Myslím, že teď se skutečně naplno rozjela akce "peče celá země" :o) Tak abych taky přispěla svou troškou, pro ty, co ještě mají nebo umí sehnat kvasnice - 


Koláče

Těsto udělala domácí pekárna:
250 ml vlažného mléka, 2 žloutky, 100 g rozpuštěného másla, 100 g cukru, špetka soli, 500 g hladké mouky, 1 lžíce rumu a 1/2 kostky droždí

Než těsto nakyne, připravíme si tvarohovou náplň. Já jsem měla jeden ve vaničce a druhý v alobalu (celkem 500 g), cukr podle chuti, trochu vanilky a 1/2 sáčku vanilkového pudinku. Náplň nandáme do cukrářského sáčku.

A ještě drobenku: po 100 g cukru, másla a hrubé mouky

Ovoce - rybíz, josta je z mrazáku.

Hotové těsto vyválíme cca na půl centimetrovou placku, vykrájíme kolečka, uložíme na plech, prostředek trochu zmáčkneme (třeba menší skleničkou). Dál to je jasné - nastříkáme tvaroh, přidáme ovoce a posypeme drobenkou. Okrajem potřeme rozšlehaným vajíčkem.
Pečeme v troubě na 180 stupňů.


Druhý plech byl i s jablečnými povidly.
Mizely fakt rychle. Vlastně jako všechno v posledních dnech. Vařím, peču denně, stejně jako vy všechny.



Mám hodného šéfa (manžela), dávám mi k tomu celkem prostor. A občas mě i vyveze vyvenčit. 
Myslím na všechny ty lidi v bytech uprostřed sídliště, které mají jak do lesa a hlavně do samoty bez lidí daleko. To musí být hodně náročné.



A ještě vám ukážu jednoho, kdo se z té izolace vyloženě těší. Náš Aaron. Má nás skoro pořád doma a ještě ho občas vezme do lesa. Prostě paráda :o)





Přeji všem hodně zdraví a hlavně pevné nervy!
Držte se!

Vaše Helena


You Might Also Like

48 komentářů

  1. Já v neděli pekla, ještě jsme to s mužem nedojedli (syn k nám teď nechodí, že je riziková skupina ;-)) a dneska jsem nesla mámě léky z lékárny a nákup a dostala jsem kynutý koláč na plech s tvarohem a povidly. Jestli to takhle půjde dál, tak sice nebudu mít koronavirus, ale budu těžce obézní ;-).
    Jinak máš koláčky pěkné a vycházky do lesa trochu závidím. Ale aspoň tu máme za domem park, tak taky není úplně zle.
    Hezký den, Heleno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, v normálním režimu peču poloviční dávky, ale teď je doma syn.
      Taky už se celkem bojím o váhu, naštěstí tu a tam lítám po lese... Vím, že v Praze to není jednoduché!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  2. koláčky vypadají úžasně,dala bych si..Sv.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko,krasa v lese na taliri:-). Mej klidny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam,mňam,hned bych si jeden koláč dala. Ty mám moc ráda.
    Myslím si,že všichni domácí mazlíčci v těchto dnech plesají, protože mají páníčky pěkně u sebe.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, byly skutečně skvělé! jeden fakt nestačil :o)
      Jo, napsala si to přesně.
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helenka,
    koláčiky vyzerajú lákavo, hneď by som jeden ochutnala /a možno aj dva/ :-)
    Aaron je už "veľký chlapec" je fešák a vidno, že si les užíva. Ten náš už s nami nechodí do lesa, kam chodíme takmer každý deň /trénujem šoférovanie/, už by to nedal a stále chodíme s tým uchom k dr., ale naposledy sme mu to pichali sami doma v rámci obmedezenie pohybu... Hladkám Aarona.
    A máš dobrého šéfa :-)))))
    Majte sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, určitě dva, vrhli jsme se na ně všichni...
      Aaron je úžasný, v lese je to zhmotněné štěstí! Moc mě mrzí, že pořád řešíte ouška... To je trápení!
      A šéf - nestěžuji si :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Helenko koláče vypadají báječně! Každý peče a já nějak nic nestíhám, do práce zatím chodíme a po práci se navzdory počasí snažíme pracovat na zahradě a hlavně na výběhu pro želvy aby bylo všechno nachystáno až se vzbudí. Ale beru si inspiraci, kvasnice mám, tak na víkend určitě upeču :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko, medaili za krásu by nedostaly, ale moc dobré byly!
      Želvičky se budou mít, určitě to stihnete!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Helenko, koláče vypadají famózně. Okamžitě bych se zakousla hned teď. Ne do jednoho. Nakousala bych jich a pak samozřejmě spořádala vícero. Co na tom, že se blíží jedenáctá večer.
    Nu což, jdu na řezy do ledničky. Já za to nemůžu, za to může Helča .o)
    Máš hodného manžela, že tě občas vyvenčí .o). Mám podobného .o)
    Prima dny
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, děkuji, nikdo nezůstal u jednoho :o)
      Jasně, beru ten sladký hřích na sebe :o)
      Naštěstí máme skvělé chlapy, dnes jsme zase byli chvilku v lese... nádhera!
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Helenko, jsou k nakousnutí! My stále bez kvasnic :D
    Aaron musí být opravdu spokojený, ani se mu nedivím.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji. Já ještě trochu kvasnic mám, ale nic moc...
      Aaron je naprosto nadšený :o)
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  9. Helenko, krásné koláče. Připomněla jsi mi dobu, kdy jsem podobné pekla furt pro tři puberťáky. Aaron si to určitě užívá. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  10. Mám ráda vše z kynutého těsta. Sáhnu spíš po něčem takovém, nežli třeba po zákusku. Takže Tvoje koláče jsou pro mne hodně lákavé.
    Taky jsem teď vděčná za místo, kde bydlíme. Stačí mi přejít silnici a jsem v lese a to je teď k nezaplacení.
    Hezké dny ve zdraví, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, já v poslední době taky, zvlášť, když je těsto tak nadýchané, jako tohle.
      Jak jsem psala, my musíme chvilku autem, ale i tak - stojí to za to!
      I tobě jen a jen zdraví! H.

      Vymazat
  11. Dnes ráno komentuji samé dobroty.Koláčky jsou lákavé.Doma droždí mám,manžel ho sehnal v malém krámku na váhu.Jenže si peču pravidelně chleba a teď chlapům,když jsou doma i houstičky,ale syn pojede na nákup,tak ho pošlu do krámku,zda ještě bude droždí.
    V sídlišti je to horší v téhle doma.Když mi sestry píšou,že tráví čas na zahrádce,tak je mi to trochu líto.My,když se chceme projít musíme vyjet autem za město.Nejhorší je,že nás je ve vchodě 12 rodin a teď o sobě nic nevíme.Snad jsou všichni v pořádku.
    Helenko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji. Ano, teď si všechno zpříjemňujeme dobrým jídlem. U nás kvasnice nejsou a zásoby se mi hodně tenčí...
      Ano, na zahradě se všechno snáší líp, v bytových domech to teď není jednoduché...
      Přeji klidný večer a hlavně zdraví, H.

      Vymazat
  12. Helenko, vypadají báječně tvé koláčky. Já nepeču nijak víc, protože sladké nyní vůbec nejím a manžel si stěžuje, že to nezvládá pak sníst. Zrovna jsem mu teď říkala, že od něj není hezké mi nechávat na očích ten zbytek štrůdlu!! Pro vnuka jsem pekla ořechové muffiny a zbytek mu zabalila domů.
    Do lesů chodíme skoro každý den, potřebujeme ten kontakt s přírodou jako sůl, sice také musíme raději do samot vyjet autem, ale to nám nevadí. Jsem šťastná za tu možnost.
    Opatrujte se doma.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, obdivuji tvoji výdrž!
      Píšeš to přesně, ta lesní samoto je teď pro duševní zdraví potřebná víc, než kdy jindy.
      Dávej na sebe pozor! pa, H.

      Vymazat
  13. Helenko, myslím, že je náš takových vic, co čas doma trávíme u trouby. Asi na tom neví bude, že když je potřeba pohladit, občas to i sladká buchta dokáže.
    Užívej i čas, kdy jste doma společně.Ať je dobře.

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, ano, Peče celá země. Děkuji za recept, tisknu a zkouším.
    Měj pěkný den.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, mám radost! Já vyzkouším tu tvou buchtičku!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  15. Krásné a určitě moc dobré koláčky jsi napekla. Já jsem o víkendu pekla ovocný koláč s tvarohovým krémem a želatinou. Jak želatina ztuhla, tak si k němu manžel sedl a za chvíli byla polovina pryč... Krásnou procházku jste si udělali. Také už potřebuji ven do přírody, ale venku je hodně chladno...Tak akorát nastydnout a tak sedím doma a pozoruji ptáčky za okny...Přeji krásné a klidné dny ve zdraví. Jara..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji! Tohle kuchařku vždycky potěší, když její výrobek tak rychle mizí :o)
      V posledních dnech bylo chladno, dne se to už zlepšovala, víkend bude snad hezký!
      Opatruj se, H.

      Vymazat
  16. Helenko, koláče vypadají lákavě. Poslední dobou, co jsme s Mírou sami, peču míň a míň, protože on si vezme pár kousků a já, aby se to nevyhodilo, pak vše dojídám. A tak se učím péct v menším množství. :o) Věřím, že je Aaronek spokojený, když jste s ním doma, vidím to i na naší Terri. Je z něj nádhernej a stále černej pes. (Terri časem hodně zhnědla.)
    Mějte se všichni doma krásně a ať tu těžkou dobu ve zdraví zvládneme. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, do nedávna jsem na tom byli stejně, když jsem pekla, tak z polovičních dávek nebo jsem roznášela vzorky po sousedech :o) Ale teď, kdy je s námi i Adam a jsem hodně doma... Doufám, že z toho nepoletí kila nahoru :o) Naštěstí máme doma ty pejsky, k pohybu nás přinutí!
      Moc tě zdravím, přeji hlavně zdraví a hladím Terri! H.

      Vymazat
  17. Koláčky vypadají naprosto luxusně. :-D Také využívám pekárnu zejména na výrobu těsta. Dnes jsem pekla housky, také chutnají. Bohužel droždí je teď nedostatkové zboží, budu muset s těmi koláčky počkat.
    Hezký den A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji! Taky stále něco peču, to zadělávání těsta je k nezaplacení!
      Droždí je problém, mám trochu v mrazáku a pak konec...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  18. Helenko, taky mám pocit, že pořád jen vařím a peru. Jo, a učím se s dcerkou.... úplně cítím tu vůni kynutých buchet. Pěkný zbytek týdne. měj se Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, chápu, s malými dětmi to teď máte hodně náročné...
      Drž se! pa, H.

      Vymazat
  19. Oh, koláče vyzerajú tak neskutočne dobre. :) Myslím, že tú vôňu cítim až sem. :) Ja počas karantény najmä pracujem, ale prechádzku v lese by som brala tiež. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc děkuji, skutečně voněly hodně...
      My se snažíme alespoň občas do lesa ujet, trochu zrelaxovat...
      Přeji pokud možno hezký den, H.

      Vymazat
  20. Dala bych si...klidně i teď pozdě večer))))
    Dodání energie je teď třeba.
    Přeji poklidnější dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, chápu, musela jsem se držet, abych na ně pořád nechodila :o)
      Měj pokud možno hezký den, H.

      Vymazat
  21. Koláčky vypadají báááječně!👏👍😋 Také jsem dneska sháněla kvasnice. Bohužel marně!😢 A také jsem vděčná za zahradu i louku za ní. Přijíždí dcera s malým a "venčí" se tu.:-)
    Helenko, přeji klidné a zdravotně nezávadné dníky.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emi, prostě děláme, co můžeme!
      Snad to pomůže a bude brzo líp!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  22. Tak tomu se říká .. nakrmila nás řádnou dávkou emocí :-)
    Nejdřív jsme si naplnili pupík, mňam, pak byla byla příroda, krása a nakonec mazlíček, posílám pohlazení.
    A přesně v tom je kouzlo, potěšit ducha, tělo a nepropadnout skepsi.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, moc děkuji za milá slova. teď je doba, kdy se těšíme i z těch nejmenších radostí!
      Drž se, přeji hezký den, H.

      Vymazat
  23. Helenko, tyhle koláče jsou výstavní, dala bych si hned.
    Nejspíš dva ke kávě.
    U nás droždí v obchodech vidím stále, ale já ho kupuji na polévku, dělám ji často. Musím.
    Mám prý jíst droždí, pít pivo a jíst kynuté těsto.
    Přeji hezké dny Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji!
      Vidím, že máš doporučený vitamín B - to je dobře, že u vás to droždí nedošlo! Psala mi známá, že se nedá sehnat ani v Rakousku...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  24. Tak ja nepečiem, ale tie nádherné koláčiky by som si hneď dala :) Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat