...jako u Polívků doma...

úterý, března 03, 2020

 ... tak jsem si v posledních pár dnech připadala...

Hezké odpoledne všem!

Došlo na vstupenky koupené před bezmála půl rokem. Chtěla jsem na tyhle dvě hry jet do Prahy, Praha přijela k nám.
Ve čtvrtek jsme viděli Poslední aristokratku. Knihu pana Bočka jsem slyšela fantasticky přečtenou Veronikou Khek Kubařovou, zpříjemnila mi žehlení spousty košů prádla. Mnozí z vás byli na filmu, ten jsem zatím neviděla. Arnošt Goldflam knihu zdramatizoval a zrežíroval v Divadle Na Jezerce.


V roli Marie Kostkové skvělá Anna Polívková. A nejen ona - Jan Hrušínký, Miluše Šplechtová a další... Bavili jsme se.


V neděli Šašek a syn. Autorská hra mima, herce, šaška, režiséra a principála Bolka Polívky.
Před pár lety jsme viděli skvělou hru DNA s jeho dcerou Annou, teď došlo na hraní se synem Vladimírem.
Sedím tu a přemýšlím, co mám vlastně napsat. Na jevišti se rozehrálo něco neuvěřitelného.


Ocitli jsme se v 17. století, sledujeme převýchovu mladého šlechtice v šaška. Sledujeme eskapádu šaškovství, jízlivého humoru, filosofických a existencionálních úvah i velmi pohotových reakcí a legrace, které ve scénáři určitě nebyly.
Byli úžasní - oba Polívkové i všichni ostatní. Excelentní výkony byly odměněny potleskem ve stoje.
Opravdu večer, na který jen tak nezapomeneme.



A na jaro to vypadá i u nás. Jak jsem ráno psala, sněženkám se u nás moc nedaří, i když mají dobré podmínky, zato čemeřice, kterou jsme před léty dostala od tatínka mého muže, ta je moc krásná.


A když je volný večer - na háčku mám nahozené taky jaro. Jde to samo, když máte pomocníka :o)


Přeji všem krásné dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Helenko, Ty seš úplná kulturní referentka :-). Poslední aristokratku jsem četla, kniha se mi líbila, film už méně, tedy paní Balzerová tam excelovala, ale bez ní...? Hra na divadle je asi lepší. na hru Šašek a syn se chystám už delší čas a to ji hrají i v Brně a ještě jsem to neviděla. Zřejmě se na to budu muset zaměřit. Mávám z Brna :-) Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Danuško, to doufám nééé :o) Na Šaška a syna si určitě zajdi, moc krásné představení! A máš to doma :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Super kulturní vyžití:-))))Děkuji za krásné tipy.
    Já prázdninuji:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Poslední aristokratku jsem neviděla ani neslyšela a byť mě upoutávky lákaly,teď nějak nevím,asi nemám jen náladu. Za to ,,Bolkovci" museli být skvělí!!! čeměřici máš krásnou, mně v loni umřela. Ale chtěla bych si koupit novou. A na tvém háčku to vypadá velmi zajímavě. Jsem háčkařka věčný začátečník a pár čepiček mám za sebou,ale co mi ne a ne jít je obyčejné kulaté prostírání, na který mám zálusk už několik let. Vždy začnu a nejdřív vše ok a pak se mi to začne kroutit a je to zase v háji.
    Přeji krásný zbytek týdne a jaro v plném proudu.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, moc jsem si oba večery užila, nádhera!
      Z čemeřice mám radost, je to památka po tchánovi.
      A háčkovaní - doporučuji prostírání háčkovat podle předpisu, dokud to přidávání nemáš "v ruce", když se vlní, je tam oček moc, když to dělá klobouček, tak málo :o)
      Hodně zdaru, pa H.

      Vymazat
  4. Helenko, děkuji za tip. O obou představení jsem slyšela, ale ještě neviděla. Na Jizerce jsme byli s manželem na pokračování Budžese - Darda, ale bylo to takové smutné. Ze života: rozvod a rakovina.

    Tak příště na něco veselejšího.
    Krásný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, obě stojí za vidění! Darda je prostě darda, že. Taky se snažíme chodit spíš na lehčí kousky a užít si hezký večer.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Máš krásné divadelní zážitky. Rodina Polívķových je skvělá herecká rodina. Oni mají to umění prostě od Pána, což každý nemá. Určitě jste se perfektně bavili a to je prima. Moc krásné háčkuješ. Já to začala zkoušet před necelými třemi týdny a pořád se učím něco nového. Ty to máš opravdu nádherné. Ještě mi bude trvat, než se to naučím jako to umíš Ty a Jituška. Čemeřice Ti krásné kvete. Tu na zahradě nemám. Ona je u nás na ní moc kyselá zem. Měj krásné dny prvního jarního měsíce. Jára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, napsala si to přesně - u Polívků je talent od Pána. Neuvěřitelný zážitek!
      Moc děkuji za pochvalu, vše uvidíte, až to dokončím!
      Z čemeřice mám radost, teď začala kvést i další...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  6. Helenko, krásné kulturní vyžití. A tvůj nádherný pomocník... Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím, Helenko, parádní divadlo, ( díky za tip ),hezký pohled na čemeřici, ale nejvícc se mi líbí ta dečka, protože tam je vidět skvělá práce tvých rukou.
    Poslední aristokratku měla jako knihu sebou kolegyně Jana va zájezdu v Maďarsku a v pokoji mi z ní večer četla, smály jsme se jako blázni, až jsem se bála, že nás z hotelu s ostudou vyvedou.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Jiřinko! Naprosto chápu, taky jsem se řehtala nahlas, opravdu vtipná knížka.
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Poslední aristokratku jsem přečetla, tedy všechny čtyři díly. Na film jsem se těšila, ale odcházela jsem trochu zklamaná. Na druhou stranu chápu, že je těžké ze čtyř dílů udělat dvouhodinový film. Můj muž, který knihu nečetl, a kterému jsem občas jen citovala pasáže, při kterých jsem doslova "brečela smíchy", byl z filmu nadšen. :-D Netušila jsem, že už je také divadelní hra a tímto děkuji za tip. Určitě se poohlédnu po lístkách.
    Bolka Polívku jsem viděla před mnoha lety v Činoheráku jako Zvonka Burkeho a loni ve Vinohradském divadle, kdy tam hostovalo brněnské divadlo s Lakomcem. Jeho Harpagon byl herecký koncert.
    Vladimíra a Aničku, kterou si pamatuju jako malou holčičku, neb bydlela kousek od nás, jsem zatím na jevišti neviděla.
    Čemeřice je krásná a chlupatého pomocníka na dálku hladím. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, vidím, že na Polívkovi máš osobní vzpomínky, to je hezké a ráda věřím, že obě představení s Bolkem byly nezapomenutelné! Zvonek Burke je skutečně klasika!
      Tak Aristokratka - asi si to napsala přesně, ono to i s divadlem bylo podobně.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Poslední aristokratku jsem viděla pouze jako film. A líbil se mi. Divadlení představení musí být taky zcela určitě hezké.
    Bolka Polívku jsem ještě nikdy přímo na jevišti neviděla.
    Máš krásnou čemeřici. To se Ti to háčkuje, když Ti takový pomocník počítá sloupky :-).
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, já film ještě ten, ale hlavně první knížka se mi moc líbila.
      Bolek je prostě úžasný - talent někde z hůry...
      Děkuji za pochvalu a jasně, bez jeho počtů bych to nedodělala :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Helenko,máš krásné kulturní zážitky.Já jsem viděla film Poslední aristokratka asi před týdnem,takže jsem ještě plná zážitků.Moc se mi líbil a bavila jsem se a poznala jsem v něm hrad Lemberk,který představoval hrad Kostka.Vidět hru a ještě v takovém obsazení musí být zážitek.Knihu bych si docela ráda přečetla.A vidět otce Polívku hrát se synem,to bych si také nechala líbit.
    Také pořád háčkuji,mně ho hlídá kočička a někdy se pereme o přízi.Aaronek pyšně pózuje nad dečkama,co vytvořila panička.
    Jarní kvítí je krásné,také pořád někde sháním a fotím.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, chápu. Vždyť právě proto jsme se na podzim na Lemberku zastavovali, abychom nasáli atmosféru :o)
      Pan Polívka hraje s dětmi - přijde mi to takové symbolické předávání komediantské štafety, moc hezké, dojemné.
      A omyl, on není nad dečkama, on si klidně tu papulu na ně položil... holomek :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko právě čtu Poslední aristokratku a užívám si každé písmenko. Ale divadlo,je divadlo 😊
    Čemeřice je nádherná...také na tu naši pořád pokukuji 😊. A pomocníčka máš úžasného, pohlazení mu posílám.
    Přeji ti nádherné březnové dny.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, užívej si, je to švanda, viď!
      Moc děkuji za milá slova a posílám hromadu pozdravů, H.

      Vymazat
  12. Helenko, to je ale zážitků, obě představení určitě stála za to. A Aaronek jako kontrolor je úžasný. Nic mu neunikne. Dečky se Ti povedly, vidím to i na Aaronkovi.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, teď se to nějak sešlo, ale moc jsme si to užili!
      Jo, pod kontrolou, ta já jsem :o)
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  13. Ja jsem aristokratku cetla a tento tyden videla i film. Za me se to neda srovnat. Prestoze mam Cermaka - jendoho z hlavnich hrdinu filnu - rada, kdyz jsem si knizku cetla, postavy jsem si predstavovala uplne jine. Za me knizka asi o 500 procent lepsi nez film. Verim, ze i divadleni zpracovani by mohlo byt lakave. Stejne jako Bolkovic. Pomocnik dokonaly:-). Hezky vecer, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, stejný názor má hodně lidí! Ona knížka je prostě knížka...
      Polívkovo divadlo je něco velmi specifického, zatím jsem byla vždycky nadšená!
      Děkuji a přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  14. Máš bohatý kulturní život, Helenko. Úplně ti závidím. Poslední aristokratku jsem četla a jsem asi jediná, komu se nelíbila. První díl jsem ještě dočetla, ale druhý jsem již odložila. Jsem prostě divná, já vím. Takže jsem ani film vidět netoužila. Třeba bych s odstupem a bez očekávání zkusit divadlo, promyslím to :-).
    Krásné dny, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, asi by mohl být i kulturnější, ale teď se to tak sešlo.
      První díl je skutečně asi nejlepší, je to prostě jen legrace.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Poslední aristokratku bych si chtěla prvně přečíst, pak vidět - zatím jsem se nedostala ani k jednomu. K Bolku Polívkovi si trochu hledám vztah, tak nevím, jestli by mne tahle hra oslovila.
    Pěkný zbytek týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ty čteš hodně, byla bych zrovna na tvůj názor zvědavá!
      Bolek Polívka - myslím, že tady nikoho podobného nemáme, ale to neznamená, že musí sklízet jen ovace. Já ho mám ráda už od 80. let, kdy jsme viděla Šaška a královnu...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  16. Knihy jsem četla všechny, nejvíce si mne získal první díl. Film se mi strašně líbil, byla to úžasná a dokonalá oddychovka. Mám ho už stažený a těším se znova na něj.
    Nu a na divadlo jsme nikdy nesehnali lístky, takže gratuluji.
    Mám klan Polívků moc ráda a moc ráda se dívám na fešného Vladimírka :-)
    Tedy .... do jara KULTURNĚ !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, mě se taky nejvíc líbil první díl! uvidíme, jaký bude film, obsazení je úžasné!
      Děkuji za gratulaci, je to vždycky bitva, na Šaška byly lísty fuč cca za 6 minut! A Vladimírkovi to fakt sluší :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Tak to je krása, hned bych se taky vydala na nějakou hru. Aristokratku jsem četla všechny díly a viděla film, jsem si jistá, že divadelní verze by mě taky uchvátila. :)

    OdpovědětVymazat
  18. V poslední době trochu divadlo míjíme, nějak nás nelákají tituly, které nedaleké divadlo nabízí a do Prahy se nám nechce - asi pohodlnost vrátit se pak v noci domů. Trochu jsme se zaměřili na kino. K Polívkům bychom však zavítali rádi, máme rádi všechny! Mladá generace se taťkovi Polívkovi vydařila :o).
    Jaro se blíží, na záhonech se to již klube, čemeřice u nás má také prim.
    Helenko měj se krásně.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, popravdě jsme byli taky rádi, že Praha, respektive Brno přijelo k nám. Občas ale neodoláme a jedeme... V kině jsem naopak nebyla už asi rok. Polívkovi mě tak naladili, že bych ráda viděla nějaké představení v Brně na jejich domovské scéně.
      Měj hezkou sváteční neděli, H.

      Vymazat
  19. Helenko, je vidět, že jste si to báááječně užili.:-)
    Přeji prima večer a pohodový víkend.:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Poslednú aristokratku som čítala, pred rokom, všetky 3 diely. Je vtipná, zábavná a zaujímavá, ale len tak do polovice prvého dielu. Potom uz ten dookola opakovany pubertalny humor cloveka nebavi. Z toho hladiska moze byt nahusteny film i divadlo lepsie ... ale to som nevidela, ani jedno :( Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, i mě se nejvíc líbil první díl! je to prostě jen taková oddychovka.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  21. Helenko, divadlo sis krásně užila, tak to má být. Cítím tu radost až sem.
    Prima dny
    Katka

    OdpovědětVymazat