...bochánky s podmáslím...

čtvrtek, července 28, 2016


Hezký večer všem!

Začátkem týdne mě na Pinterestu zaujal obrázek bochánků, rozklikla jsem recept za chvilku se už peklo. Hotové zmizely rychlostí blesku a tak vám nabízím recept.


Potřebujeme:
300 g hladké mouky, 2 lžičky krystalového cukru, 1/4 lžičky jedlé sody,  1 lžička prášku do pečiva, 85 g studeného másla a 1 šálek podmáslí

Zapněte troubu a nechte ji předehřát na 220 stupňů. Suché suroviny dáme do robotu a přidáme malé kostičky studeného másla. Klidně ho dejte na chvilku do mrazáku, je důležité, aby bylo opravdu studené, bochánky pak v troubě krásně vyběhnou. Po pár impulsech přilijte podmáslí a promíchejte.

Toto je základní recept. Do těsta můžete přidat bylinky, slaninu, česnek, strouhaný sýr. Já jsem nastrouhala goudu a přidala hrst bylinek.

Těsto je lepivé, hodně pomoučete vál, vyválejte asi centimetrovou placku a vykrájejte bochánky.


Trouba se zatím předehřála, péct budeme tak 15 minut.


Bochánky jsou voňavé, zlatavé, na vrchu křupavé a uvnitř vláčné... Prostě dobrota!



Podávala jsem je k minestrone s červenou čočkou a pochutnali jsme si. Tak si snad pochutnáte i vy!


Všem vám přeji krásné letní dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

29 komentářů

  1. Ahoj Heli, zase si nieco dobre ukuchtila. Vdaka za recept, aj za navstevu. Pa. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, k tobě zajdu vždycky moc ráda!
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  2. Helenko, díky za recept určitě také vyzkoušíme. Bbochanky vypadají skvěle a polévka taky. Krásný víkend Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, už jsem je pekla znovu, je to dobrota!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  3. Heli, vypadají krásně, děkuji za tip .... Marki

    OdpovědětVymazat
  4. Opět jeden ze zajímavých receptů.
    Hezký vikend. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Páááni, tak ty musím vyzkoušet :-) Heli, děkuju za tip a přeji krásné léto.Pa, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, jsou moc dobré, doufám, že i u vás si pochutnáte.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  6. Helenko, polevka i bochanky vypadaji uzasne. Recept se zda byt snadny, rada nekdy prubnu. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ano, žádná věda a velká dobrota :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Helenko, nějak si se mi ztratila z blogu, ale už to snad bude v pořádku, takže můžu chválit: vzhled blogu, háčkované polštářky, podmáslové bochánky, šikovného synka a já nevím co ještě, zkrátka všechno, protože si moc šikovná a pracovitá ženská. Jen tě nepotěším s tou přízí, tuhle barvičku nemám, jen nějakou podobnou, když neseženeš, písni, pošlu tu co mám, jsem zvědavá co pěkného kouzlíš, měj se moc hezky, příjemný víkend,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, mělo to být bez problémů, ale technika se trochu vzpouzí...
      Děkuji za milá slova, moc mě to potěšilo!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Helo, zajímavý recept, určitě vyzkouším. Také mám trochu problém se zobrazením Tvého blogu. Stále tam zůstává poslední přispěvek, než se změnilo na "sincerehelena".
    Viděla jsem u Marcelky ( Všednodennosti ) totéž. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, bochánky jsou moc dobré!
      Toho zobrazení jsem si taky všimla, zatím se to nedaří změnit... A mělo to být tak snadné...
      Moc děkuji a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  9. Helenko, ty mi děláš takhle večer chutě, určitě je vyzkouším vypadají lákavě.
    Ještě jsem ti ani nepochválila nový vzhled blogu, krásný, Adam je moc šikovný !!!
    Měj hezký víkend a v pondělí se budu těšit na viděnou, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkuji za sebe i Adama. Bochánky vyzkoušej, je to dobrota!
      Odpoledne se těším, pa H.

      Vymazat
  10. Helenko i jaz děkuji za receptik, bochánky vypadají mňam. Nejprve zkusím pro mé chlapy a pak s bezlepkem. Už teď se těším na tu variantu pro mne☺.
    Přeji ti a J.krásný vikend. Pa Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, ty máš to pečení složité... ale nevzdáváš se! Statečná holka!
      Měj hezké dny, pa H.

      Vymazat
  11. Helenko, tak je to jasné... to musím vyzkoušet .. už se mi sbíhají sliny...
    Měj se krásně ! Jarka

    OdpovědětVymazat
  12. Zrovna hledám nějaký fajn recept na víkend na chalupu a tohle mi přišlo náramně vhod, děkuju za inspiraci:) Hezký den Heli

    OdpovědětVymazat
  13. Heli, doufám, že se ti povedly a chutnaly!
    Přeji hezký večer, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eli, pardon! Teď jsem si všimla, že jsem tě přejmenovala :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko bochánky vypadají dost dobře!Děkuji za recept.Pa hezký den Vera

    OdpovědětVymazat
  15. Helenka,
    bochníčky vyzerajú lákavo a sú aj celkom jednoduché, rada sa inšpirujem.
    A prečo si sa rozhodla zmeniť si blog na nový? Ani som o ňom nevedela...
    Pá, pekný deň!
    A.

    OdpovědětVymazat
  16. Adinko, vyzkoušej, hotové jsou hned a moc dobře chutnají!
    Změna byla kvůli zkrácení názvu s sjednocení na všech "kanálech". Blogger sliboval bezproblémové přesměrování, bohužel se nekoná...
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat