...zámecké zahrady a losování...

sobota, července 02, 2016


Krásnou první prázdninovou sobotu všem!

Protože jsou prázdniny perfektním časem k výletování, pozvu vás na jedno moc krásné místo. Pár kilometrů os Litomyšle najdete zámek Nové Hrady. Už jsem vám k jeho návštěvě před časem zvala. Tentokrát se nezaměřím až tak na budovu zámku, ať je jakkoli krásná a přezdívaná české Versailles, ale na zahrady, které zámek obklopují.


Když jsem tam byla minule, rozárium se budovalo, teď je v plném květu...


Na rozárium navazuje italská zahrada. Ta mi opravdu vyrazila dech. Byla vybudována po vzoru italských renesanční zahrad. Tolik levandule, ta vůně...


Vodní kaskáda lemovaná fialovou nádherou...


A o kousek dál pohled na zadní zámecké nádvoří se zeleninovou zahradou.


Měli jsme štěstí, jindy nepřístupná, byla otevřena návštěvníků...


Souměrné záhony lemované buxusem obsahují vše, co můžete v kuchyni upotřebit, včetně květin do vázy... Celá koncepce vychází z barokních klášterních zahrad.


Překrásné jezírko v nás okamžitě vyvolalo dojem, že jsem se octli v Provence nebo alespoň ve filmu Dobrý ročník.


A to už jsme v parkánové zahradě mezi zámkem a sýpkou, respektive v klasicistním altánu.



A to zdaleka není všechno, co je možné kolem zámku Nové Hrady vidět.
Octli jsme se tady vlastně náhodou. V neděli večer, na cestě domů. A byla to krásná náhoda...


Je vidět, že majitelé vědí, co chtějí a nelitují ani práce ani investic. Mají můj obdiv...


A na závěr - slíbené losování narozeninové giveaway!
Účast byla opravdu velká! V osudí vás bylo 52 + 2 dámy, které se gentlemansky vzdaly možnosti soutěžit. Opravdu všem velice děkuji za přání, slova, která mě zavazují a povzbuzují! Vážím si vaší přízně!
S losování mi pomohl manžel, poprosila jsem ho o tři čísla od 1 do 52.
A takhle to dopadlo! 13, 23 a 33


Pod těmito čísly se skrývají tyto dámy:
Marcela  http://nordicpassion.cz/   dostane sadu č.2 podle přání
Jarka Paci pokud vím, stále blog nemá a dostane sadu č.3
Gábi  http://gabkinblog.blogspot.cz/ , té se líbila sada č.1

Gratuluji a prosím je o poštovní adresy (davidova.hela@gmail.com)

Všem ostatním přeji krásný víkend a pohádkové prázdniny nebo alespoň dovolenou.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

46 komentářů

  1. Helenko, jupiiiiiiii, dekuji moc a moc, necekala jsem to, konkurence byla velika. Na mail se ozvu.

    Ted jeste k zamku a zahrade. Koukam, zasnu, naprosta nadhera. Nadherna budova a ta udrzovana zahrada, to musi delat nekdo srdcem a je to videt. Dekuji za exkurzi i za mile prekvapeni v podobe vyhry.
    Krasny den.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji za mail, zítra běžím na poštu :o)
      Máš pravdu, zámek je opravdu pastvou pro oči i duši!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Helenko, krása, škoda, že to mám "z ruky" :-), ta zeleninová zahrada by mě moc zajímala. a rozárium samozřejmě taky :-). Jinka gratuluji výhercům a říkám si, neštěstí ve hře, štěstí v lásce :-) :-), přeji krásný víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc jsem na tebe myslela, tam by se ti určitě líbilo a to jsem ani zdaleka nafotila všechno...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  3. Helenko, koukala jsem jestli jsem to já - jsem ! Děkuju převelice - mám velikou radost ☼.
    Ach, ta zahrada je naprosto úžasná - hned bych jela na výlet. Říkám si co je tady nádherných míst u nás doma - hodně moc.... je to dobrý typ pro lidi co budou blízko na dovolené ..
    Ještě jednou díky ♥ a přeju tobě i manželovi hezké letní dny.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc děkuji za mail!
      Ano, máme v naší zemi moc krásných míst...
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Ahoj Helenko
    No tak to je nádhera,fotky a záběry jsou moc bezva,jako když jsem tam s tebou cítím tu vůni levandule.......Ráda si prohlížím tvé fotky z výletů....i já ráda cestuji.
    Měj se hezky Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťulko, děkuji za pochvalu, dobře vím, že si taky moc rádi zajedete někam, kde je hezky...
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helenko, děkuji za inspiraci. Ani jsem nevěděla, že takový zámek existuje. A páni, ta zahrada s tou levandulí. To by bylo něco pro mě. Takže píšu na seznam míst, které chci navštívit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to mám radost, určitě stojí za vidění!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Milá Helenko, moc krásné připomenutí mist které máme moc rádi.
    Krásné fotečky. Je tam moc krásně viď.
    Blahopřeji výherkyním a tobě s J.přeji krásné dny(v rámci možností.)
    Pa..Z❤❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, je vidět, že se shodneme - kouzelné místo!
      Děkuji moc za pochvalu a přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  7. Helenka,
    fotky z výletu sú opäť krásne.
    A výherkyniam srdečne gratulujem!
    Pekné leto,
    páá
    A.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko fotky z výletu jsou překrásné!Užívej létní dny.Pa Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Helo, Nové Hrady jsou moc pěkné. Také se tam s vnoučaty chystáme.
    Přeju klidné léto všem a výherkyním Tvých dárečků blahopřeju. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, myslím, že si užijete všichni - děti i dospělí!
      Ať se vám léto vydaří!
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Jéj, Heli, tak to je krásne prekvapko!!! Je to taký môj špeci darček k novej práci, kam som v piatok nastúpila :) Ďakujem, ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gábinko, balíček je na cestě, ať se ti v nové práci daří!
      Hezký den, H.

      Vymazat
  11. Helenko, opět kouzelná vizitka. Nové Hrady jsme navštívili ještě s maličkou Rozárkou. Asi je čas opět tam zajet :) Krásné dny! Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, výlet si zopakujte, budeš překvapená, jak se vše mění - k lepšímu!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Ahoj Heli. Myslím, že keď sa vyberieme na dovolenku do Čiech, tak sa na teba obrátim. Vďaka za návštevu. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, bude mi ctí! Čas od času trasy výletů pro kamarády plánuji a těší mě to.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Díky Helenko za skvělou reportáž z výletu, opravdu máme krásná místa u nás. A gratuluji výherkyním Tvé GA! Měj se krásně a užívej léto! Marcela

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Helenka to je nadherna vonava reportaz :) Dievcatam blahozelam k vyhre :) Pa Mira...

    OdpovědětVymazat
  15. To byla hezká procházka po rozkvetlých zahradách!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  16. Helenka, tam su naozaj nadherne zahrady :-) Uzasne fotky...maj sa krasne a vitazkam srdecne blahozelam, papa

    OdpovědětVymazat
  17. To jsou nádherné fotky, je vidět že jste si výlet užila :)

    OdpovědětVymazat
  18. Helo, bylo radost se s tebou projít. Měj se hezky. Jana

    OdpovědětVymazat
  19. Na zámku jsme před lety Helenko také byli, ale ty zahrady mne velmi lákají k opětovné návštěvě. Až pojedu za bratrem do Chrudimě, musíme zajet :o)).
    Výherkyním blahopřeji, účast byla opravdu hojná.
    Přeji krásné letní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, každým rokem tam je něco nového, určitě se tam zajeďte podívat...
      Děkuji a i tobě přeji krásné letní dny, H.

      Vymazat
  20. Milá Helenko,já se vždy tak těším kde nás zavedeš!Kam se hrabou cestovky!Tvé vyprávění to je jedna velká paráda a fotečky jsou nádherné!!!Vždy přidáš něco navíc a to mě moc těší!Milým výherkyním srdečná gratulace a Tebe ať se daří!Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dájenko, kdyby si tušila, jak mě tvé komentáře těší! A moc si tvých slov vážím!
      Moc děkuji a přeji krásné léto! H.

      Vymazat
  21. Marcelke blahoželám, a Tebe Helenka ďakujem za nahliadnutie na krásne miesto. Andrea

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Heli, Nové Hrady jsou nádherné, vypadá to tam skoro jako v Provence, vůbec jsem netušila, že tu máme takový skvost:) Je to tam takové přívětivé, že bych si na ten stolek klidně naservírovala čaj a bábovku:) Měj se krásně ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Eliško, byla to fakt nádhera!
      Altán je k dispozici návštěvníkům, tak to není problém...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  23. Milá Helenko, na Nových Hradech jsem kdysi takébaly a obdivovala jsem píli a energii majitelů, jak dokázali vytvořit krásné sídlo. Prošly jsme celý areál, i výběh daňků. Podobných šikovných lidí je u nás mnoho, ze starých ruin vytvořili krásné objekty :-)
    vylosovaným blahopřeji

    užívej si léta :-)
    Papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, musím jen souhlasit.
      Děkuji za milý komentář a posílám pozdravy, H.

      Vymazat