...letní oběd a procházka kolem zámku...

neděle, července 10, 2016


Hezký nedělní večer všem!

Dnes budeme po delší době trochu vařit. Tedy já vařím denně, ale potíže jsou s focením... Když je hlad, čas na nějaký styling opravdu není :o)


Mám moc ráda letní vaření. Je barevné, rychlé, chvilku krájíte a vzápětí servírujete.. Dnešní oběd byl přesně takový. Základem byla grilovaná zelenina. Do mísy dáme olivový olej, citronovou šťávu, sušené bylinky dle chuti a trochu čerstvých - třeba jako já sekaný rozmarýn a majoránku. Zeleninu omyjeme a osušíme, nakrájíme na kousky a promícháme v míse. Použila jsem lilek, zelenou a žlutou cuketu, cibuli, cherry rajčata, bílou a červenou papriku. Opepříme a trochu posolíme, třeba růžovou himalájskou solí. Necháme chvíli marinovat.


Připravíme si hermelín na grilování - rozbalím ho, na obal (alobal) kápnu olivový olej a nasypu bylinky, vytřu, otočím a opět zabalím.
A zálivka - velmi jednoduchá - brusinková marmeláda (Ikea) s trochou chilli a kapkou portského.


Zeleninu jsem grilovala v troubě, po chvilce jsem přidala sýry. Na poslední chvíli jsem ještě do alobalového balíčku přidala kostky balkánského sýra a mozzarelu. A maso. Měla jsem zbylá grilovaná kuřecí prsa. Já vím, grilované maso většinou nezbývá, ale když ho nakupuje můj muž, je ho jako pro regiment :o)



A takhle to vypadalo na talíři. Grilovaná zelenina, kousky sýra a masa zalité brusinkovou omáčkou. Mňam, pochutnali jsme si.


Tak, najedení jsme a když jsou prázdniny, mám tu ještě jeden typ na výlet.

Zámek Opočno.
Jak je už naším zvykem, dorazili jsme přesně ve chvíli, kdy byla poslední prohlídka tak v polovině. Nevadilo nám to. Za jedno jsme na ní byli už několikrát a za druhé jsem potřebovali malý relax na konci dne, a tak jsme si užili nádvoří a přilehlý park. Bylo krásně, ideální chvíle na podvečerní procházku.
Za tuhle renesanční nádheru může pan Vilém Trčka z Lípy, který v 16. století vytvořil sídlo, za které se nemusel stydět žádný renesanční kavalír.



Park v údolí Zlatého potoka pod zámkem byl založen počátkem 19. století. Rybníčky, drobné stavby, množství pěšinek...



A to už jsme zpět na nádvoří. Ušli jsme asi 4,5 km v příjemném prostředí. pro nás dokonalý odpočinek.



Pro dnes končím, přeji krásný večer a pohodový nový týden, ať už prázdninový, pracovní nebo dovolenkový! Je léto, užívejte si ho!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

55 komentářů

  1. Helenko, baštu si připravila opravdu dobrou i oči jedly .. léto je úžasné také v tom, že je dost zeleniny po ruce a to je ono ..
    Věřím, že v okolí zámku byla nádherná procházka.
    Díky za sdílení. Užívej si léta v pohodě. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, oběd byl hned pryč :o), alespoň vzpomínky na krásnou procházku zůstávají :o)
      Dlužím ti mail, napravím to...
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Helenka, mňam mňam...takéto dobrotky... :), krásne letné dni ti prajem, Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Helinko, děkuji za tip na rychlé vaření. V podstatě dělám obdobné mišmaše ☺ docela často, ale brusinkový džemík s chilli je pro mě novinka. Určitě to vyzkouším.
    A Opočno...miluji všechny zámky v tomto kraji. Byla jsem tam na historické exkurzi, když jsem ještě studovala.
    Přeji krásný týden, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, vyzkoušej, brusinky ladí dokonale se sýry a jemnějšími masy.
      Máš pravdu, je tu několik zámků a jeden hezčí než druhý...
      Přeji krásný den, H.

      Vymazat
  4. Helenko i mne jsi tak nalákala. Grilovaná zelenina mňamka veliká. Už se těším zítra budu kuchtit☺
    V Opočně je krásně a uvnitř mají dobré kafíčko.
    Helenko přeji ti krásné dny, pa Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, to je přesně něco pro tebe, viď.
      Tu kávu až příště - přijeli jsem tam v době, kdy byly všechny dveře zavřené :o)
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  5. Ahoj Heli!
    Tak takovouhle mňamku bych si taky nechala líbit.
    Je to přesně to letní vaření,které mám taky ráda...
    hlavně rychle a pochutnání veliké!
    No a zámek vypadá krásně.
    Moc zdravím a pěkné letní dny přeju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, taky si taková jídla užíváme!
      Děkuji za návštěvu a zdravím, H.

      Vymazat
  6. Helenka len potvrdzujem, grilovanu zeleninu v rure milujem, a ja ju robim s tymto korenim: http://vitana.sk/produkty/korenie/zmesi/grilovana-zelenina , najviac mi chuti. Neviem, ci to u vas dostat, ci poznas , ja tiez niektore specialitky ceske u nas nenachadzam :( A Opočno - ako inak - opat nadherna prechadzka, ďakujeeeem !!! Pozdravujem, Marta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za typ, koření neznám, zvlášť kořenící směsi jsem už dávno přestala kupovat, většinou je to z poloviny sůl... Míchám si je sama ze svých bylinek.
      Opočno i já děkujeme, vím, že jsi obdivovatelka českých památek!
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Ako si pozerám blogy, tak zisťujem že vo varení mám veľké medzery. Tú brusinkovú omáčku určite vyskúšam. Surové zeleninové šaláty nemusím, ale grilovanú zeleninu zbožňujem. Hrady a zámky v Čechách sú nádherné. Pekný deň prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, jsem moc ráda, že si se tady inspirovala, snad ti bude omáčka chutnat.
      A souhlasím, památky máme opravdu krásné...
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Hmmm, velmi lakave, grilovanou zeleninu totiz miluju, a tady jsou vychytavky jako portske apod. Dala bych si. A Opocno je vskutku nadherne. Pekny den, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, brusinková omáčka je u nás hodně oblíbená, kapka portského jí dá šmrnc :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  9. Jů,to je nádhera!jak jídlo, tak výletování.Helenko moc zdravím, užívej letní dny, pa Věra

    OdpovědětVymazat
  10. Helenka,
    receptík ako stvorený na leto, rada sa inšpirujem :-)
    Vyzerá to veľká a zdravá mňamka.
    Fotečky sú opäť krásne, pekne ste strávili podvečer.
    Srdečne pozdravujem,pááá,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, ani, pochutnali jsme si!
      Procházku jsme potřebovali, bylo to moc příjemné!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko, máš můj upřímný obdiv! Já a denní vaření - to moc nejde k sobě :( Grilovaná zeleninka teď v létě... výborný nápad :) A k tomu výlet... Helenko, děkuji za další tipy! Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, je vidět, že máš doma ještě vrabečky, až začne Adámek pořádně baštit, nic jiného ti nezbude :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  12. Helenko,zdravé a chutné...to je Tvé dnešní letní vaření....hm,dala bych si:-)
    Podvečerní procházení,jo...to je příjemné a v opočenském parku ještě k tomu:-)
    Hezký týden,Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jittu, má se tak ochladit, že to zítra bude tak na polévku :o)
      A Opočno fakt nezklamalo...
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  13. Helenko, sliny se mi sbíhají :-). Výlet musel být skvělý, zámek i zahrada jsou krásné. Pěkný den ♥ Hana

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, díky za připomenutí,co ještě uvařit z cuket,kterých mám letos z jedné sazeničky pozehnane:-)Dnes k obědu cuketovy nákyp a priste to bude grilovaná zelenina s masem;-)Opocnem vždy jen projíždíme,naposledy jsme byli na zámku snad před 7 lety: -0Je čas to napravit!P.s.Vy letos přes léto stále pracujete a nedovolenkujete?;-)

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko,
    koukám, že jsi změnila image blogu !
    Povedené :-)
    Musela jsem si, ale vyhledat co znamená sincerely ;-)
    Také by ten můj skoro po 6 letech zasloužil nový kabátek!
    Ale nejsou lidi a já sama nejsem zrovna aiťácký tip.
    Tak ať se líbí a stále je hojně navštěvován !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, my jsme si asi všechno napsaly v mailu, ale v Opočně se zastavte, je tam moc hezky.
      A můj blog - je ti jasné, že byl v rukou našeho výtvarníka :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Ahoj Helenko, dlouho jsem u Tebe nebyla a nestačím zírat... Máš to tu pěkné, přehledné. Zaujal mě i nový název. Jsi šikulka. :-) Jinak saláty v létě miluji - grilované, negrilované, ovocné, zeleninové... je to rychlé a dobré. Přeji pohodové léto. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dagmarko, moc děkuji za milá slova, pochvalu vyřídím, za vzhled blogu může náš Adam.
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  17. Heli, super a díky.
    a tu mňamku si určitě taky uděláme. Majka

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko já zírám,krása kam se podíváš,málem jsem nevěděla kde napsat komentík!Zrovna jsem donesla dvě cukíny ze zahrady,mozzarelu mám tak si udělám takovou večeři jakou máš Ty:-)Tak dík za dobrý tip!Dája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dájenko, jsem moc ráda, že se ti u mě líbí!
      A zelenina z trouby je moc dobrá, doufám, že jste si také pochutnali.
      Přeji krásný den, H.

      Vymazat
  19. Helenko, zajímavý recept, určitě stojí za vyzkoušení! :) A moc hezké fotky z výletu!
    Pěkné letní dny, M.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Helenko, nějaký čas jsem k tobě nenakukovala a nestačím se divit, co je tady novinek .... prošvihla jsem narozeniny tvého blogu, nový design a ohromnou spoustu příspěvků.... hned to jdu napravit a pročíst si je ..... přeji ti krásné prázdniny ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, koukám, že jako všichni taky bojuješ s časem...
      Děkuji za milá slova a přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  21. Helo, vytvořila jsi dobrou letní pochoutku. I příjemná změna blogu mne zaujala.
    Též ráda vzpomínám na výlet do Opočna. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji, s blogem si hrál Adam, znáš to :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko, cukety už rostou, vařím z nich taky ráda. Tvé procházky jsou kouzelné. Měj se hezky. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já svoje cukety nemám, ale hodné kamarády :o)
      Děkuji za pochvalu a zdravím, H.

      Vymazat
  23. Helenka opäť krásny výlet a dobré jedlo. Krásne letné dni. Andrea

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj Helenko, cukety rostou, budu muset zaúkolovat rodinu a v sobotu si uděláme oběd podle tvého receptu. Jsem ráda, že jsem si s tebou udělala procházku. Nahlédla jsem s tebou do míst, kde jsem ještě nebyla. Měj se hezky - moc zdravím. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, tak to jsem moc ráda, snad vám bude zelenina taky chutnat.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  25. Ahoj Heli- jsem úplně zmatená- jednak jsem Tvůj blog vůbec nepoznala!!! a pak jsem neviděla spoustu příspěvků!!!!
    (to víš a už mne znáš- já prostě budu mít u tebe vždy ten malý obrázek - ikonku s rozkvetlým keřo-stromem..:o)))
    No- a tak jsem to všechno nestihla- ale nějak jsme si nepopřály obě k výročí blogu- tak příští rok to napravuji :o)))
    Moc hezké výlety Heli- a moc pěkné fotky...ráda čtu Tvé povídání z cest...
    Tahle letní jídla zbožnuji- mám hlad a tak jdu na oběd :o)))
    Měj se moc hezky, přeji krásné léto!! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jaru, moc děkuji za krásný pozdrav!
      Za blog může, kdo jiný než Adam, a to jsem původně chtěla jen vyměnit úvodní fotku... A hoch se trochu rozmáchl :o) No, nenechá mě ustrnout a to je dobře...
      Měj se moc hezky a pozdravuj pejsky! H.

      Vymazat
  26. Helenko, jsem tu znova a uplne jsem se lekla, ale hezky lekla:-). Krasna nova verze blogu, moc pekne, budu se tesit na dalsi pispevky:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, omlouvám se za ten úlek a děkuji za pochvalu, autorovi vyřídím!
      Přeji hezkou sobotu. H.

      Vymazat
  27. Ale ale...máme tu novou image blogu. Helinko, krásné a profesionální. Dělalas změnu sama?
    Ahojky M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, ne, Martinko, mám na to lidi :o) Adam řádil, a to jsem chtěla jen vyměnit úvodní fotku :o)
      Moc děkuji a přeji krásný večer, H.

      Vymazat
  28. Heli, u nás počas tohto leta na putovanie asi nepríde,tak sa teším aspoň zo sprostredkovania... A obdobnú kuchársku dobrotu určite urobím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji za milou návštěvu a posílám pozdravy na Slovensko! H.

      Vymazat