...Praha - pokračování...

pondělí, ledna 08, 2024

Příjemný večer vám všem!

Po hektickém historickém centru Prahy to chtělo trochu zklidnění. A oběd. Na ten jsme zašli do oblíbené pizzerie a tam vymysleli další cíl.
Jeli jsem na místo, kam se chci už skoro rok podívat. Navštívili jsme Musoleum. Otevřel ho loni na jaře výtvarník a sochař David Černý v budově bývalé destilérie Lihovaru Smíchov. A co tam najdete - no jeho práce.


Hned na první dobrou nás zaujala úžasně zrekonstruovaná tovární budova. A pak už Černého artefakty.
Tyhle pistole visely v New Yorku...



Z vyhlídkové terasy je vidět památkově chráněný komín Zlíchovského lihovaru a rostoucí developerský projekt. Nové budovy s lícovým zdivem mi připomínají nový Karlín a myslím, že vznikne další příjemná čtvrť.
Ten zdvižený prst směřuje k Putinovi...


Albert z barvené pryskyřice.



Tohle je jeden z Černého pegasů - originál stojí v rezidenční čtvrti Waltrovka tam, kde se kdysi vyráběly letecké motory.





Plastika kráčejícího trabantu s názvem Quo vadis, připomínka úprku východních Němců na západ přes pražské velvyslanectví SRN v roce 1989.
Domů bych si asi od Černého nic nekoupila, ale je třeba uznat, že dovede vtipně glosovat i situace, které vtipné nejsou. A jeho Kafku a Lilith mám moc ráda.


Industriální interiér vypadá skutečně skvěle. V přízemí najdete malou kavárnu a prodejnu. Z centra se sem dostanete tramvají č. 5, zastávka je hned proti Muzoleu. Je tam klid, dům jsme měli prakticky sami pro sebe.



A nesmí chybět ani mimina s čárovým kódem...
Užili jsme si to! Fantastický prostor plný velmi osobitých děl.



Jo a na pizzu chodíme v Praze do restaurace San Carlo. Tam nás nikdy nezklamali...


Moc vás zdravím!

Vaše Helena

You Might Also Like

40 komentářů

  1. Helenko, tak tos mě překvapila, neměla jsem o tom ani tušení. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, není to tam dlouho, myslím do jara.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  2. Helenka velmi zaujimave :) ja by som si napr. ten letecky motor vzala domov :) aj ten utekajuci trabant...bola by sranda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, s tebou je tedy sranda. Jen když si to představím... Trabanta mají stále v zahradě velvyslanectví Německa...
      Měj hezký víkend, H.

      Vymazat
  3. Helo, díky za ukázku, mluvily jsme o tom s kamarádkou, že se tam půjdeme podívat, ale zatím jsme nenašly společnou volnou chvíli. Ach ten čas. Mám se na co těšit, vypadá to báječně. Krásný den přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, je to v každém případě zajímavé místo!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Jak píšeš, doma bych to mít nechtěla, ale podívat se tam, musí být zajímavé.
    Díky za informaci a prima fotky !
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Lezarts
    Helo, móóóc děkuji za objev roku ( teda pro mě), jsem fanynka tvorby D.Černého. To si bude vyžadovat, zájezd do Prahy:-))) Už jen byla vloni v Karlíně obdivovat, jeho nové dílo a moc se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, karlínská bohyně je úchvatná! Obdivovala jsem ji v dešti, takže žádné fotky...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Vzhledem k tomu, že když jedu na chatu ze Smíchovského nádraží tak můžu sledovat jak se tahle část Smíchova mění. Pamatuju si jak funkční lihovar, tak staré autobusové nádraží vedle lihovaru. Musoleum máme taky s Míšou v plánu. Ten zvednutý prostředníček vznikl jako instalace na lodi na Vltavě a směřoval k Pražskému hradu když prezidentoval Zeman.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, Vendy. On se vždycky najde někdo, na koho má prst ukazovat... Bohužel.
      Doporučuji, užijete si to.
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Helenko, moc pěkný příspěvek. Taky bych si takováto díla domů nevzala, ale je to nápadité a vtipné umění, které se do českého veřejného prostoru hodí. Tanků a generálů už jsme zažili dost.
    Měj pěkný nový týden. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, Jituško! Veřejné prostory jsou potřeba oživit...
      Moc děkuji a přeji příjemný víkend, H.

      Vymazat
  8. Helo, to jsem teda Pražanda 😮 O tom museu nevím, tvorbu Davida Černého znám, samozřejmě všechno ne, ale určitě se zajedu podívat. Díky za info 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Praha nabízí tolik kultury, že není v lidských silách o všem vědět. Tohle za vidění fakt stojí.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  9. O některých dílech Davida Černého jsem četla a viděla je.Jeho tvorba je jiná a tudíž zajímavá.
    Helenko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Jituško! Černého díla člověk opravdu nepřehlédne...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  10. Helenko to jsou opět moc hezké fotografie a zajímavý článek. Ten trabant s nohama jsem viděla ve žlutém provedení v Liberci na náměstí a znovu ještě i předloni v létě Dráždanech. Jeho tvorba je známá, ale já nepatřím k jejím fanouškům. Přeji Ti moc hezké a pohodové dny i když jsou mrazivé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za tvá slova chvály. Černý opravdu každého nenadchne, taky se mi líbí jen něco.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Heli, jsou tam ještě taky ty "intimní" artefakty nebo jsou už pryč? Něco mi přišlo fakt nechutné.
    Díky za pražskou kulturu))) Měj se hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Heleno, zatím jsem jen jela kolem, ale mám v plánu se tam časem zajet podívat. Jen asi budu muset sama, tohle manžela asi neosloví. Jinak považuji za úžasné to, že budova lihovaru (a vůbec celá oblast kolem) vstala (a vstává) z rozvalin, protože tam to opravdu bylo něco mezi bronfieldem a Bronxem (jen se bojím, kdo na ty byty v nových projektech bude mít...)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, my v tomto směru máme s manžele stejné zájmy :o)
      Ta čtvrť se skutečně rýsuje a moc se mi líbí, levné bydlení to asi opravdu nebude.
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  13. Ahojky,
    vypadá to moc pěkně. Já bych určitě doma taky jeho plastiku nechtěla, ale na výstavu bych se klidně šla podívat.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zajdi, když budeš mít příležitost, ten dům samotný už stojí za vidění...
      Měj hezký víkend, H.

      Vymazat
  14. Helenko, pro mne zajímavé, tam to vůbec neznám a asi tam nepojedu. Upřímně, nepatřím k fandům této tvorby. No a domů ... už hodně zvažuji, jestli něco donesu. 😉
    Přeji příjemnou středu v tomto mrazivém období.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš to daleko, tak to ber jako info, co vše se v Praze děje :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  15. Helenko, přiznám se, že tomhle novém místě vůbec nevím, takže děkuji za seznámení. Černý je bezesporu velmi originální. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Marti!
      Černý rozhodně překračuje hranice...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  16. Předeběhla jsi mne návštěvou, myslela jsem, že mezi svátky Prahu dáme, ale zůstali jsme doma, takže jsem na nové oči ještě Černého neviděla. Děkuju za krásné fotky a určitě se tam vypravíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já děkuji za tvá slova a moc ti přeji, aby ses tam co nejdřív dostala.
      Pa, H.

      Vymazat
  17. Waw, úžasné, ďakujem za inšpiráciu 😉❤️

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko zdravím, doháním resty u ostatních... Je to rozhodně zajímavé, něco se mi líbí a něco vůbec. Ale určitě to je zase něco jiného ! Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Leni! Prvoplánovitá krása se u Černého asi nenajde.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  19. Opravdu zajímavá díla. Ta ruka mě pobavila :D :D Naše naposledy vyzkoušená pizza fakt nebyla dobrá, ale měli jsme hrozný hlad.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, je to zajímavé místo! A tohle pizzu mohu s klidným srdcem doporučit.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  20. zajímavá výstava! :) přiznám se, že já se v umění moc nevyznám, ale některá ta díla se mi fakt líbí, třeba ten prostředníček je dobrej :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, pan Černý rozhodně nejde s proudem, ale zajímavé jeho dílo rozhodně je.
      Pa, H.

      Vymazat