...dvanáct nej...

pátek, ledna 19, 2024

Moje milé!

Nejdřív chci napsat, jak moc jste mě potěšily! Tolik vás přislíbilo účast ve výzvě. Těším na vaše radosti! 


Měla bych jít příkladem, a tak jsem vzala fotky a diář a vybrala následující chvíle. Nebylo to jednoduché. Ač se u nás doma moc nefotíme, zjistila jsem, že mám z uplynulého roku moc krásné fotky připomínající hezké chvíle našich dětí - většinou s Aaronem. Ctím jejich soukromí.

Jestli jsem u všech ostatních měsíců váhala, co vybrat, leden byl naprosto jasný. 


Lazarus v Divadle Komedie byl zážitkem února. Tuhle bustu krále komiků na schodišti jeho divadla mám moc ráda...


Radostí března bylo nepochybně setkání s panem Jiřím Suchým. Příval energie, srandy a laskavé moudrosti.


Dubnové ráno. Obyčejné ráno. Svítilo slunce, otevřela jsem okna a šla převléknout peřiny. Pomocníka to zmohlo a šel odpočívat na to jarní sluníčko. Takový den mám ráda, vzduch vonící jarem, sluníčko...


Květen - jedno z prvních grilování. Doména mého muže. On se stará o maso, já o zeleninu, saláty, pečivo... Tyhle obědy nejsou jen o jídle, říká se přece, že stůl je středem rodiny. U nás to rozhodně platí.

Červen a vzpomínka na krásný týden na Šumavě. Na koně se vydržím dívat dlouho - na jejich důstojnost, eleganci a moudrost v oku. 


Červenec, přesněji 13. To jsem se před spoustou let začala chodit s jedním pánem. Vlastně klukem. Seznámili jsme se na pionýrském táboře. On byl sportovní vedoucí, hrál na kytaru a byla s ním legrace. A je pořád. Na bouřlivé oslavy si nepotrpíme, ale skleničku jsme si dali.


Invalidovka - dlužím vám reportáž, určitě bude. Krásný zážitek v srpnu. Na každé z těch chodeb jsem slyšela Amadea. Jeho smích a hlavně hudbu...


Září a Řecko. Už to začíná být tradice. Krásná tradice. Naše záliba v klášterech je už taky pověstná. Hledáme tam klid, krásné fresky, vůni myrhy a svící z včelího vosku. A ticho. I když zrovna tenhle byl sice krásný, ale zvláštní - při každém vstupu do kostela se ozval tak hlasitý alarm, že mi málem vypadl foťák z ruky :o)


Říjen a procházka podzimním lesem. Tohle máme prostě rádi...


Listopad - naprosto jedinečný zážitek. Byl fakt pravý podzimní den, lilo tak, že to stěrače nebraly. Lístky jsme měli na koncert ve Smetanově domě v Litomyšli. Panu Pavlicovi bylo v prosinci 70, panu Ulrychovi bude v únoru 80 a paní Haně v březnu 75 let. Tolik krásné hudby, vlídnosti, moudrosti, kultivovanosti v jednom večeru. Nikdy jsem si nemyslela, že naživo uslyším Nechoď do kláštera. Píseň, která je skoro stejně tak stará jako já. Ovšem paní Hana nestárne, protože ji zazpívala úplně stejně jako v klipu z 69 roku. Večer, na který se nezapomíná...
 


Prosinec - měsíc hektický. Ale taky měsíc milých setkání s přáteli, kamarády. A když i v Pardubicích nasněží, má advent to pravé kouzlo. Jo a nebojte se, neseděli jsme venku :o)


Tak jo, hotovo!

Těším se na vaše příspěvky. Začátkem února tady zveřejním seznam všech zúčastněných, aby vám něco neuteklo...

Užijte si víkend!
Vaše Helena






You Might Also Like

47 komentářů

  1. Helenko, pana Suchého a Javory ti z hloubi duše závidím! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, upřímně - je co. Byly to naprosto neskutečné večery.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  2. Helenka, mala si naozaj nádherný rok, dobre sa to číta ... Nech aj tento rok ti prinesie rovnako veľa radosti ❤️ Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  3. Helo, díky za souhrn tvých krásných chvilek z minulého roku. Na některé si vzpomínám z aktuálních příspěvků. Přeji pěkný víkend, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já děkuji tobě. Ano, něco jste už viděli a díky té výzvě jsem našla fotky z událostí, které bych si sem přece jen ještě ráda uložila...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Helenko,měla jsi krásný a hlavně pestrý rok 2024.Je tam naprosto všechno.
    Přeji stejné zážitky i v roce 2024

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji. Snažila jsem se to mít trochu pestré...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Krásný "fotorok" jsi měla))). Přeji hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Měla jsi pestrý rok, hudbu, přírodu, rodinu, zvířata co si víc přít, snad jen to zdraví. Ať se ti vydaří i ten letošní. Krásné dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu moc děkuji a taky doufám, Večernice.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Moc krásně sestavené a měla jsi hezky, moc zajímavý a pestrý rok Helenko. Přeji Ti, ať ten letošní je také tak hezký a pestrý. Užívejte si jej v pohodě a ve zdraví. Posílám Aaronkovi pohlazení a Tobě a rodině moc pozdravů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za tvá milá slova. Snažíme se, ne všechno vyjde podle plánů, občas se něco zadaří tak nějak náhodou.
      Všechny pozdravy i pohlazení vyřízena :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Měla jsi krásné chvíle minulého roku ! Tak ať i ten letošní Ti takové přinese.
    Pohodový víkend, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Prezentace je skvělá. Jak se ti podařila? ale problém je v tom, že fotky jsou moc velké a pokud si je chci prohlédnout tak musím rolovat nahoru a dolů....ten úvodní hyacint je nádherný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, tak to nevím - fotky jsou stejně velké jako v každém jiném příspěvku. Kontrolovala jsem to i na telefonu a jiném PC a vypadá normálně...
      Cibuloviny mám letos opravdu krásné.
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  10. Helenko, Ty takové bilance umíš sestavit. Přišla jsem se znovu podívat, protože jsem nějak "nechápala", jak ta výzva má vypadat. Měli jste opravdu pestrý rok, chtěla jsem napsat, která ta fotka se mi líbí nejvíc ... a nejsem schopná. Tak ať se daří i letos. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji! Určitě se dá vymyslet i jiný způsob, blogerky jsou velmi kreativní dámy!
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  11. Lezarts
    Hezky vyplněný loňský diář!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten skutečný a nejen loňský je spíš přeplněný, ale všechno nejsou jen skvělé zážitky.
      Renatko, měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  12. Krásné chvíle, Helenko. 🙂
    Za loňský rok bych dvanáct nejspíš dohromady nedala - nefotíme téměř vůbec, já vůbec - mobil mám plný knížek (pro blog) a Argouše fotím velmi málo, protože ten chlupáč jako by to věděl, vždycky uteče. Focení nesnáší. A to mám ty jeho momentky tak ráda. 🙂
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, děkuji! Za tvé knihy jsem ráda, udržuješ mě alespoň trochu v obraze...
      Argo je na tom jako já :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Vybrala jsi krásné vzpomínky :) Těším se i na články ostatních.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a já taky, Míšo! Zatím to je radost se dívat...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Hezké! A stůl, který má být středem rodiny, mě zaujal. Vzhledem k tomu, jak funguje celá naše rodina, není divu, že jsem tohle úsloví nikdy neslyšela :-) Teď budu dalších několik dní přemýšlet, co tedy vlastně je ve středu u nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marie Veroniko! Opravdu nemám ráda jídlo u televize na klíně, proto ten stůl. U něj se jí a mluví. teď si lidé víc píší než spolu mluví...
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  15. Heleno, výzva byl dobrý nápad a tvé fotky jsou zajímavé. Chystám se taky zapojit, jen budu mít trochu problém s fotkami (takové ty běžné ze všedních dnů si odkládám do článků "Měsíc v kostce" a pak je mažu... Takže já budu mít ohlédnutí hlavně výletní :D (protože výletní fotky archivujeme)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tvé výlety jsou velmi inspirativní, nebude od věci si je oživit.
      Děkuji a přeji klidný den. H.

      Vymazat
  16. Helenko, krásné zážitky. Dýchá z nich klid, radost, dobrá nálada, porozumění... A ty fotografie jsou výstižné. Děkuji za nahlédnutí do tvého roku a za tento skvělý nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za tvá slova. Myslím, že je všem jasné, že tak to není každý den. O to víc si toho považuji...
      Opravdu díky! Zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, hezky vybrané chvíle z celého roku. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, stručně, jasně, názorně. Moc dobře jsi představila svůj výběr a mnohé se může závidět. Tolik pěkných kulturních akcí já nestíhám, ale doufám, že si letos radosti nadělím i v této oblasti. Pěkné výlety, využité a užité dny s rodinou a to jsi určitě neukázala všechno, co bys chtěla.

    Já mám takovou malou vychytávku. Každý večer než usnu si říkám, co mě dnes udělalo radost. Někdy je únava a spánek rychlejší, ale většinou si na něco (třeba jen drobnost) vzpomenu a hned se líp usíná i sní. No, není to lepší než jít do postele plný vzteku a naštvání?
    Přeji ti jen radostné sny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ty kulturní večery jsou skutečně za odměnu, pečlivě vybíráme a fakt si to užíváme. Stejně jako cestování, mám to doma ráda, ale toulavé boty mám taky :o)
      Ta vychytávka je super, kdysi jsem četla, že si máme v duchu říct, co se nám povedlo a co jsem za ten den udělali, prostě se pochválit. Já se snažím, ale spíš myslím na to, co mě čeká zítra :o).
      Užij si páteční večer, pa H.

      Vymazat
  19. Helenko měla jsi pestrý rok, od všeho trochu... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Helenko,
    skvělá výzva. Usmívala jsem se celou dobu, co jsem vysbírala ty pravé okamžiky.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  21. tyjo, to je super koncept, hezká výzva :) teď už se teda nezapojím, ale třeba příští rok! :)

    OdpovědětVymazat