...po cestě domů...

čtvrtek, června 25, 2020


Hezký večer, vážení!

Na cestě z Moravy poslední zastávka - jedna z největších perel italské renesance na sever od Alp - zámek Bučovice. V druhé polovině 16. století ho nechal postavit Jan Šembera z Boskovic. Bylo stvořeno reprezentační sídlo.
Velmi brzo přestal zámek sloužit pobytu panstva a stal se administrativním centrem a sídlem lichtensteinské účtárny. Proto byl ušetřen staveních úprav a my tu máme skvost.


Z pochopitelných důvodů jsem si užila jen exteriéry, ale ujišťuji vás, byl to krásný zážitek. Tak račte, renesanční zahrada čeká...


Je skutečně kouzelná! Elegantní, pravidelná, dokonale opečovávaná, skvostně ladící se zámkem samotným.



Byli jsem tam sami. Kouzlo toho prostoru bylo o to silnější.


Genius loci toho místa je... připadala jsem si jako v Itálii. 




... tak už nefoť a pojď, chodit tím labyrintem mě moc baví...

                                

Dominantou už tak impozantního arkádového nádvoří je Bakchova fontána. Je mladší než zámek, manýrismus, zbudovaná, jak jinak, pro potěšení ženy.



Na Bučovice budu ráda vzpomínat. Prošli jsme s Aaronem i náměstí, potkali milé a ochotné lidi.
Považte sami - nejprve tržnice a úžasná, vonící rajčata. Aaron umí spoustu věcí - cestuje, bez problémů zvládne náš oběd v restauraci nebo kavárnu, ale nakupovat s ním nechodím. Nemusím. Díky milému prodavači, který měl pochopení, jsem měla rajčata. A ten mlsný pes taky. Jedno dostal. Taky miluje rajčata :o) A pak květinářství a bylinky vyložené na chodníku. Úplně cizí paní přivolala prodavačku, ta milá slečna přišla ven, bylinky nabrala, uvnitř zabalila a přinesla mi je na chodník. A pomuchlala Aarona, jak jinak :o)

Prostě hezká zastávka.

Mějte se moc hezky!
Vaše Helena












You Might Also Like

47 komentářů

  1. Helenko, moc krásná reportáž z výletu a evidentně se výlet líbil i Aaronkovi :-) Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti. Ano, Aaron cestuje rád. Naštěstí!
      Přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  2. Tak to bylo krásné zastavení. Užili jste si ho vy i Aaronek.
    Hezký den!Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Nebyla jsem, dcera tam jeden čas jezdila za expřítelem. A přitom z Bučovic a okolí pochází mužova rodina. Jo, jo.... to jsou ti Chmelařové (Chmelarové) Zámek je opravdu pozoruhodný, ale i při vzdálenějších pohledech je znát, že by si zasloužil opravu vnější fasády.... asi ho budu muset udrndat aby jsme se tam někdy zajeli podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, je to moc hezké místo. Zámek má hotovou fasádu z města a uvnitř na arkádách, strana ze zahrady ještě ne, ale i tak má velké kouzlo.
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  4. Helenka,
    opäť krásne miesto a vďaka Tebe som ho videla dnes i ja :-)
    Ani sa nedivím, že boli ľudia takí ochotní, pri pohľade na Aarona to muselo byť jasné, museli ho vyškrabkať...
    Prajem Ti krásny víkend, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, tak to jsem ráda.
      Ano, ten rošťák si dovede získat lidi jedním pohledem :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Krásné místo, Helenko, a ten luxusní mít ho pro sebe. Netušila jsem, že tu něco takového máme. No a milí lidé dovedou zlepšit den i umocnit dojmy. Krása. Hezký den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, moc se mi tam líbilo, Marcelko!
      A hodí lidé k tomu...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  6. Helenko, to i ten pes pozná, co je hezké! Já se přiznám, že je mi to jedno, Bučovice, Buchlovice a Slavkov a další zámky, hrady, mně se líbí všude, ráda jsem tam s tebou nahlédla.Nebyla jsem tam asi 35 let!|Nejraději si procházím zahrady u zámků. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Jiřinko! Jenže do parku v Buchlovicích ani ve Slavkově nesmějí pejsci... Škoda, zákaz platí pro všechny a je kvůli těm neukázněným. Aaron nikdy nikde nic nezničil... Tak jsme byli rádi, že můžeme sem.
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
    2. Helenko, věřím, že váš pejsan je vychovaný. A má to výhodu, že tím pádem může s vámi cestovat.
      U nás to zas vše spěje k tomu, že manžel mě sice leckams doveze, ale už mu to hůř chodí a tak se trochu projde a někde se zaparkuje na lavičce a já pobíhám okolo.Proto a nejen proto, jsem ráda, když s námi ještě někdo jede, kamarádka a pod., že nemusím pak chodit sama.
      Těším se na vaše letní a prázdninové cesty.Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko, ono to jinak nejde. Děti jsou v Praze a mamce už ho nechávat nechci, je to přece jen velká starost.
      Všichni to prostě řešíme, tak, jak to jde. Tohle byla zastávka na cestě od klienta. Samotnou by mě obdivování krás taky moc netěšilo, mám potřebu tu krásu s někým sdílet... :o)
      Měj krásný den, H.

      Vymazat
  7. Ahoj Helenko,
    Bučovice vůbec neznám, ale očividně máme na Moravě kousek Itálie:-) Mám pocit, že mi nebude stačit letní dovolená, abych navštívila vše, co mě láká!:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme, Hani! Přišla jsem si jako v Toskánsku!
      Skutečně máme tolik krásných míst, že si můžeme vybírat...
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  8. Helenko, krása, přes Bučovice jezdím k příbuzným, ale u zámku jsem nikdy nebyla :-(. Aronek miluje rajčata, tak doufám, že si mu zasadila pár :-). Pěkný víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, někdy do parku mrkni, není nijak obrovský, stačí chvilka, jen nasát tu atmosféru...
      A rajčata - no máme ty kyblíky, kvetou, někde už jsou plody, už jsme si říkali, jestli je nebude sklízet sám....:o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko,nádherný výlet.Bučovice jsou opravdu krásné i park.A Aaronek je úžasný pejsek.To je potom radost s takovým cestovat.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za milá slova. Aaron s námi jezdí od mala, cestuje rád a zážitků máme plno :o)
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  10. Máte slušně vychované a disciplinované zvíře.
    To mi připomnělo, můj brácha byl s rodinou a poprvé i se jejich Bárou v hotelu.
    Půl roční slečna to tam tak kouzelně zašmoulovala včetně exkrementů, no měli hodinu co uklízet :-) :-)
    Fotky jsou parádní, fakt takové italské, ještě skvělou kávičku a zmrzlinu.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, řekla bych, že to je letitá a systematická práce - stejně jako když chce mít člověk vychované děti.
      Bára už se nepochybně taky chová jako dáma :o)
      Je tam moc hezky, káva byla a nebyla vůbec špatná...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  11. Heleno, to je opravdu zajímavý zámek. A ty krásné arkárdy... Já moravské památky všeobecně moc neznám, tak jsem se ráda koukla.
    Hezký víkend i tobě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je a podle fotek je hodně zajímavý i uvnitř - velmi zdobené stropy.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  12. Aaronek je boží.....a ten správný parťák na cesty)))
    Taky tu vidím tu Itálii)))
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji! je to hrozný rarach, zvědavý až hrůza, dostane většinou každého, kdo má trochu rád psy.
      Nedivím se, taky jsem si připadala jako na skok v Toskánsku...
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Helenko, vaše zastavení v Bučovicích jsem si užila a kochám se tvými fotkami. Kdysi jsem zámek také navštívila, ale byl myslím březen, a v zahradě takto krásně zeleno nebylo. Asi si budu muset prohlídku někdy zopakovat.
    Měj fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zapomněla jsem pochválit Aaronka, jaký je šikovný cestovatel i model v jedné osobě, teda v jednom pejskovi. Posílám pohlazení. D.

      Vymazat
    2. Dáši, byla jsem naprosto okouzlená! Ta pravidelnost je fascinující!
      Děkuji za Aarona, sami občas říkáme, co všechno s námi už absolvoval - v autě je naprosto v pohodě a já hledím, aby měl pak dost prostoru se projít... tady se mu hodně líbilo, Obešel celou kašnu po její okraji a na náměstí si to zopakoval :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Bučovice jsou krásné, byli jsme tam kdysi před lety. Interiéry byly moc zajímavé.
    Aaron je šikovný, jak všechno krásně zvládá.
    Krásnou letní neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, interiéry jsem omrkla jen na netu a moc se mi líbily. Snad příště. Teď to bylo takové seznámení, ale moc jsme si ho užili. Aaron je na cestování fakt pohoďák.
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  15. Krásné zastavení, ale pan pes mě zajímá vždycky nejvíc :o)
    Mějte se krásně. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já to chápu, on na sebe často strhne pozornost :o)
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  16. Moc krásné fotografie. Je zajímavé jak různě jsou někde mezi domy udělané tzv. prampouchy pro zpevnění jednotlivých staveb. Na Tvé fotografii je obzvláště zajímavý. Přeji Ti nádherné letní dny Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Járo. Ano, prampouch mě okamžitě zaujal. Je moc krásný. Už to mě připomnělo Itálii nebo starou Barcelonu, tam jsou moc krásné.
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Helenko, Bučovice ve kterých studovala sestra moc neznám. Mám ráda blízký Slavkov, vdávala jsem se tam na zámku a moc rádi vzpomínáme.
    Díky za tip. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, Slavkov byl taky ve hře jako zastávka, ale tam do zámeckého parku nesmí psi.
      Bučovice se mi moc líbily.
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  18. Helenko, pěkné fotky z cest! Je hezké, že Aaronek jezdí s vámi a určitě si to i užívá, hlavně když má jako bonus rajčátko :) ... určitě bude chtít Bučovice navštívit znovu :D ... Cheesecake vypadá také úžasně a prohlídka zámku, kde vás provázel sám majitel, byla jistě zajímavým zážitkem. Přeji Ti krásné léto plné cestovatelských zážitků! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, není na výběr - děti jsou v Praze a mamce ho nechci nechávat, přece jen je hodně temperamentní...
      Je zvyklý a určitě nestrádá...
      Děkuji za milá slova a přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  19. Krásné zastavení, Helenko. Také máme v plánu Moravu, tak uvidíme, co zvládneme.
    Aaronek je kouzelný, také bych ho hned pomuchlala. Můj pes miloval rajčata, používali jsme je při cvičení jako odměnu.
    Krásné léto, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji. Morava je krásná, rozmanitá, určitě si ji užijete.
      Aaron - no, nejsi sama. Mám rád lidi a jeto na něm asi vidět. A ty rajčata :o)
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  20. Helo, opět krásná reportáž. A také chválím psího kamaráda, jak vše dobře zvládá. Přeji klidný víkend. M.

    OdpovědětVymazat
  21. Nádhera ... tak rozmýšľam, myslíš, že sa ti niekedy tie nádherné české zámky minú, že prejdeš všetky a ďalší nebude? Neverím, vždy niečo úžasné objavíš :) Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji, jsi milá a vtipná! Určitě za život nestihnu všechno, co v Čechách máme k vidění. Jsou tu ty památky obecně známé a v posledních letech se "objevují" i ty, které nebyly v centru zájmu už z jakéhokoli důvodu a naštěstí jsou lidé, kteří věnují energii a neskutečnou hromadu peněz na to, aby je zachovali. Ty ráda svou návštěvou podpořím a dám o jejich práci vědět. Což tedy není příprad Bučovic, zámek je v rukách státu.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat