...odpoledne s hrabětem...

neděle, června 07, 2020


Příjemný nedělní večer, vážení!

Ano, minulou sobotu každou chvíli pršelo, nebylo moc teplo a přesto jsem si to odpoledne užili skutečně moc krásně. Zámkem Karlova Koruna v Chlumci nad Cidlinou nás provázel sám majitel, pan hrabě Francesco Kinský dal Borgo.


Charismatický mladý muž přijel z rodné Itálie před osmi lety a pečuje o vrácený rodinný majetek, tedy mimo jiné o Karlovu Korunu a hrad Kost.
Prohlídka nebyla samý letopočet, byly to spíš osobní vzpomínky, postřehy a glosy pronášené velmi roztomilou češtinou. Hodně se pochopitelně mluvilo i o stavbě samotné - je to jediná nesakrální stavba Jana Blažeje Santiniho - Aichela postavená vyhlášeným stavitelem Františkem Maxmiliánem Kaňkou.


Stavba nese jednoznačně prvky Santiniho geniality - ke středovému dvoupatrovému válci jsou připojena 3 jednopatrová křídla čtvercového půdorysu. Dokonalá kompozice je dovršena i umístěním do krajiny.




Oválný mramorový sál je srdcem celého zámku a dodnes se v něm pořádají společenské události, koncerty a svatby.



Prohlídka končila v zámecké kuchyni, která je nově součástí klasických prohlídek, ochutnávkou zámeckých koláčků.


Karlova Koruna je moc krásný zámek, je vidět, jak se postupně opravují i hospodářské budovy, udržuje park. Funguje zde i kavárna, nově i obchůdek a můžete se ubytovat v nedalekém hotelu Obora.
Prostě majetek se po letech vrátil do správných rukou.



Mějte příjemný zbytek víkendu a úspěšný pracovní týden.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena



You Might Also Like

38 komentářů

  1. Helenko, to je nádhra. Vůbec jsem o tomto zámku nevěděla. Majitele chválím, že se stará a umožní i návštěvy veřejnosti. Kost možná uvidíme v zíří se zájezdem, který nám kvůli coroně odložili. Přeji Ti pohodový přístí týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to jsem ráda, že jsem takové cestovatelce ukázala něco, co nezná :o) Kost se ti bude líbit, je to monumentální hrad v úžasné krajině!
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  2. Helenko,to je nádhera a ještě s takovým doprovodem.O svůj majetek se stará výborně.O tom jsme se přesvědčili na Kosti.Ráda bych se také na zámek podívala,není zase od nás tak daleko.Měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc jsem si to užili, Jituško! Bylo to parádní odpoledne, už jsem hodně hladověla po takových zážitcích!
      Karlova Koruna určitě stojí za návštěvu.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  3. Heleno, díky za fotovýlet na zajímavé místo. Zámek Karlova Koruna znám jen podle jména, tak jsem se jím ráda poršla prostřednictvím tvých fotek.
    Hezký nastávající týden

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, díky za krásnou reportáž zámku, který neznám. A prohlídka s hrabětem to je ojedinělý zážitek. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, bylo to opravdu moc hezké, prostě zážitek.
      I ty měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  5. Helenko, děkuju za fotky, po víc jak 20letech jsem si opět zámek prohlédla, i když teď jen virtuálně.
    Ovšem s panem hrabětem je to zase o level výš.
    Krásný začátek týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, i mě se tohle nastává při pohledu na mnohé fotky blogerek - člověk si oživí vzpomínky.
      Pan hrabě byl skvělým průvodcem.
      Měj hezký den, H.




      Vymazat
  6. Prima reprortáž. V Chlumci n.C. jsem byla několikrát, ale nějak mne minulo podívat se do zámku.
    Budu to muset napravit.
    Hezké dny, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, příště si ho nenech ujít. je moc hezký!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Mám to místo za humny. Když jsem pracovala ve škole, chodily jsme do zámeckého parku s dětmi na vycházky, cvičit, sáňkovat. Interiéry zámku jsem viděla vánočně vyzdobené. A před třiceti lety jsme tu měli svatební hostinu.😊
    Helenko, přeji úspěšný týden.🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emi, tak to máš moc hezké vzpomínky! I my tam byli naposledny asi před 4 roky na vánočních trzích...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Helo, byl to úžasný zážitek. A opět krásně nafoceno. M.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Helenko,
    dnešním článkem jsi mi úplně připomněla jeden povedený výlet, kdy jsme se zastavili i u tohoto zámku. Vevnitř jsme nebyli, protože tam byla zrovna svatba. Je to jeden ze splněných cestovatelských cílů, kolem jsme totiž vždy jezdili za rodinou do Hradce.
    Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, tak to jsem moc ráda. Svatba tam musí být kouzelná... Máme důvod zastavit se ještě jednou...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  10. Helenko, je to monumentální stavba a nádherná. Škoda, že to není blíž. Aspoň se s Tebou kouknu po nádherných architekturách, díky za to. hezký týden. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, chápu! To pro tebe není na jednodenní výlet...
      Třeba jednou...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Helenko, je to opravdu nadherne misto, takova atmosfera a jeste v takove spolecnosti!!! Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, dáváš zajímavé příspěvky na návštěvu krásných míst. Díky za další cestovatelský tip.Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  13. Ach... Santini... děkuju za připomenutí, byli jsme tam před dvěma lety v tuto dobu, moc se nám líbilo, poseděli jsme i v restauraci a pokoukali na pávy... bylo to hezké odpoledne.... a před tím jsme byli na Klubu chovatelů tibetských dog , měli za rohem výstavu a my rozhlíželi... e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Evi! Prostě jedno velké ach! Santini byl genius a my se teď jen kocháme...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  14. Helenko, Santiniho mám taky moc ráda, máme blízko Křtiny a je to radost se dívat a vnímat.
    Krásný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ve Křtinách jsem byla asi před dvěma roky, sama uprostřed chrámu - našlapovala jsem po špičkách a moje duše se skutečně na chvilku dotkla nebes.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  15. Prohlídka s majitelem " nemovitosti ", no to jsem v životě nezažila a musí to být skutečně přínos.
    Pokud tam je totiž citová investice, má to daleko větší hloubku než napapouškovaná data.
    Krásná cesta za historií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, vyjádřila si to naprosto pregnantně.
      Děkuji za návštěvu a přeji příjemný den, H.

      Vymazat
  16. Barokní zámek Karlova Koruna jsme navštívili před dvěma roky a potkali jsme v parku hraběnku s psíkem. Zámkem nás ale provázela mladá průvodkyně. Překvapila mě velikost vstupní haly. Jen fotit uvnitř nebylo dovoleno a tak mám jen fotografie zámku a jeho okolí. Hlavně jsme se tam dozvěděli o tom, že vlastně tam vznikla Velká Pardubická...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, je to tak, Kinští mají na vzniku Velké pardubické opravdu ten největší podíl!
      Na focení jsem se ptala průvodkyně, která pana hraběte doprovázela a zamykala za námi a bylo mi dovoleno...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  17. Helenko, báječný výlet a parádně zdokumentovaný. 👍👍👍
    X krát jsme jeli okolo, ale zatím jsme Karlovu Korunu nenavštívili (na rozdíl od Kosti, kde jsme byli několikrát). Budu to muset co nejdříve napravit. 😀
    Měj krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji. A zastávku si udělejte, Karlova Koruna rozhodně stojí za vidění.
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  18. Pane jo, aby zámku či hradu provázel sám majitel, to se moc často nestává. To musel být zážitek. To by bylo, kdyby se náš zámek taky vrátil k původním majitelům.
    O zámku jsem už slyšela, ale ještě jsem ho nenavštívila, vypadá velmi pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, skutečně to byl krásný zážitek. Myslím, že příští neděli pan hrabě opět provází...
      Přeji hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  19. Vy máte v tých Čechách toľko pokladov! Zámok je nádherný, ale zvlášť sa mi páči kuchyňa ... teplo domáceho krbu :) Krásny večer, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, máme! Říkám neskromně, ale je to tak. Kuchyň je letosní novinka, zařizovala jí paní hraběnka - maminka pana Francesca.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat