...kousíček Slovinska...

sobota, července 18, 2015

Krásný horký večer všem!

Po dovolenkové pauze se znovu hlásím s první reportáží, kde jsem to vlastně byli a jak jsem se měli.
Dovolená byla letos trochu netypická. Tentokrát nebylo jasno už od listopadu, pracovní povinnosti, Terky promoce a další nutnosti nám prostě nedovolily tak dalece plánovat.
Nakonec všechno dopadlo jak mělo a my vyrazili.
Slovinsko je krásná země, kterou většinou jen projedeme na cestě k moři. Letos jsme se rozhodli trochu ji poznat. Prožili jsme pár dní u jezera Bled.

Romantika je zaručena, to mi věřte. Termální jezero lemované Julskými alpami a Karavankami s hradem na skalním ostrohu a kostelíčkem na ostrůvku uprostřed vodní hladiny...

Jedinou malou vadou na kráse bylo těch 35 stupňů... Díky tomu jsme některé plánované aktivity trochu omezili, vzdali jsme třeba plavbu ke kostelíku - ti, co se z ní vraceli zrovna občerstveně nevypadali :o) Máme důvod se vrátit.

Ubytování si tady najde opravdu každý dle svých potřeb a požadavků.

Od luxusních hotelů po ty méně luxusní a třeba trochu jako z Šípkové Růženky, penziony i pokoje u soukromých ubytovatelů.

Naše ubytování přímo v lázeňském městečku Bled vybral manžel a musím říct, že jsem jen tála... Posuďte sami! Apartmán v této secesní vile byl zařízen vším, co je k pohodlnému životu potřeba, k dispozici bylo parkovací místo a zahrada s několika zákoutími, které lákaly k posezení.

Ubytovatel byl velmi příjemný a když mě viděl běhat kolem vily s foťákem, byl zjevně potěšen a prozradil mi, že ji v roce 1906 postavil český architekt Josef Hronek. Což tedy velmi potěšilo zase mě. Až doma jsem si našla, že u jezera Bled stojí ještě jedna vila - Šverljugova, kterou Hronek postavil společně s Plečnikem...

Poslední série fotek je z jedné přírodní nádhery. Nedaleko Bledu najdete soutěsku Vintgar. Tvar soutěsky prý připomíná sklenku na víno - nevím, ale krásná rozhodně je.
Řeka Radovna vytvořila neskutečně kouzelná zákoutí.

Na konci 19. století soutěsku objevil fotograf Benedikt Lergetporer a kartograf Jakob Žumer. Za krátko byla zpřístupněna a stala se velmi populárním místem Slovinska.
Je hluboká asi 100 metrů a pokud podniknete procházku dlouhou asi 1,6 km po soustavě dřevěných chodníků a mostků, uvidíte to, co na fotkách tady. Plus úžasný rámus zurčící vody, zpěv ptáků, šumění stromů...

Není to nic náročného, dá se jít i v žabkách, klidně s dětmi. Doporučuji vyrazit hned ráno, to je turistů méně... Vstupné je 4 eura.

A konec, pro dnes :o)
Děkuji za trpělivost. Je právě po bouřce, jdu zkontrolovat zahradu a konečně se taky pořádně podívám, co je nového u vás.
Mějte se moc krásně!

Vaše Helena

You Might Also Like

57 komentářů

1. Helenko,krasne romantický jste se melu!My se právě vracíme z dětmi utapkani z Prahy,ale i v dnešním tropickem dni,jsme zvládli co jsme chtěli:-)Už se moc tesim na naše setkání!

1. Ilonko, děkuji za komentář, taky se moc těším!
      Dnes jste doufám v pohodě u bazénu...

2. Krásná reportáž,jsi výborný průvodce:-) Mám tam známe kteří tam bydlí, tak o Slovinsku něco málo vím, ale nebyla jsem tam.Snad se mi to někdy podaří.Dája

1. Dájenko, velmi děkuji! Pokud tam máte známe, naplánuj si výlet, je to krásná země...
      Pa, H.

3. Helenko, pokochala jsem se,příroda, ubytování, no prostě pohoda z každé fotky. Měj se hezky, u nás zatím teplo a sucho :o))

4. Helenko vybrali jste si moc krásné místo . Třeba se tam také jednou vypravíme :-) Slovinsko je opravdu moc krásné. Moc zdravím Anny

1. Aničko, byla to vlastně náhoda, ale povedlo se. Určitě chceme v objevování krás pokračovat...
      Hezké odpoledne, H.

5. Helenko moc Tě zdravím.Pohádkové místo a moc krásné fotky!Já už se tady u Tebe tou nádherou kochala a přijela návštěva, nestihla jsem ani nic napsat.-)Hezký večer .-)Věra

1. Věruško, moc ti děkuji za milou návštěvu a přeji hezké odpoledne, H.

6. Heli,moc se mi líbí ubytování...moc krásná vilka.
    A i ta pro šípkovou Růženku je kouzelná.
    Určitě to byla báječná dovolená.

1. Blani, ten hotel byl krásně obrostlý, ale jinak trochu zanedbaný... A ta vilka, jak si to hezky nazvala, je pořádný barák s kouzelnými zákoutími...
      Měj se hezky, H.

7. Nevšedné miesto na dovolenku, pretože naozaj Slovinsko každý prejdeme po ceste k moru. Ale všetko vyzerá nádherne. Určite by to stálo za vyskúšanie. Andrea

8. Helenko, pořídila jsi krásné snímečky. Navštívili jste krásné, romantické místo.:-)
    Přeji ti příjemné letní dníky.:-)

9. Helenko, krásné fotky romantické. Určitě jste si to báječně užili. Slovinsko znám pouze z "průjezdu" k moři. Měj se fajn Věrka

1. Věruško, byli jsme na tom stejně a tak tohle byl první počin to změnit :o)
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

10. Helenka, kraaaasne fotky....z krasneho Slovinska. Ja som povedala ze az budem velka :) stahujem sa tam, je to naozaj krasna krajina. A vidim,ze hrad v Blede este stale opravuju, ten zeriav mam aj ja na fotkach :), pa Zuzana

1. Zuzanko, tak jo, až budeme velké, najdeme si to nej místo k žití...
      Na hrad jsme vyšplhali, tak zpocená nejsem ani ve fitku, ale ten výhled :o)
      Pa, H.

11. Heli, krásný. Slovinsko je moje srdeční záležitost - Portorož a Piran - letní láska v mých 15 letech..... No nádhera, tak se těším na pokračování. Měj se pěkně. Slávka

1. Slávinko, páni, to je romantika, letní láska... Tak slibuji, že bude i Piran, mé milované město...
      Pa, H.

12. Helenko, jedním slůvkem nádhera. Slovinsko je nádherné a má mnoho fascinujících koutů.Opravdu jste si vybrali nádhernou a zaslouženou dovolenou.Tvé fotky jsou moc krásné,pa Z.

1. Moc děkuji, Zdeničko, člověk by si takové dny zasloužil častěji...
      Posílám pozdravy, H.

13. Helenko, tak to musela být opravdu krásná dovolená. Ty hory vypadají úžasně a vila, v které jste bydleli moc lahodí oku - krásná budova. I ten starý most co je vidět na jedné fotce je hezký. Tolik krásných míst na světě i u nás doma....
    Díky za sdílení. Měj se moc hezky. Jarka

1. Byla, Jarko, a byl to teprve začátek :o) Máš pravdu, i já jsem byla okouzlená...
      Moc mě tvá slova potěšila.
      Měj se hezky, H.

14. Helenko, to je nádhera!!! Moc děkuji za krásný tip na dovolenou a úžasnou reportáž :) Těším se na pokračování :) Pa, Jola

1. Děkuji Jolanko, taky jsme byli nadšení...
      Neboj, pokračování bude!
      Pa, H.

15. Helenko, zase něco nového, neokoukaného a krásného! Dovolená musela být úžasná a já už se těším na další článek :-)

16. To je nádhera! Všechno i to ubytování! Pokochala jsem se ....:) Moc zdravím Heli! :)))

17. Ahoj Helenko, dovolenou jste měli jako z pohádky, ty fotečky jsou náádherné. Nikdy jsem ve Slovinsku nebyla, ale jela bych hned, to jsi mne nalákala :-)) Krásný den Ti přeji ♥ Hana

1. Haničko, moc ti děkuji. A to je jen malý kousíček...Lipice, Piran a mnoho dalšího...
      Měj se hezky, H.

18. Výlet vďaka fotkám bol nádherný, vďaka za inšpiráciu.
    Krásne leto,
    A.

1. Adi, byla to opravdu paráda a takový výlet by zvládl i Kubík.
      Pa, H.

19. Ahoj Helenko, moc hezká dovolená, vypadá to že to byla moc šťastná volba.
    Příjemné, letní dny, zdravím Liba

1. Libuško, dovolenou u nás dost pečlivě připravujeme a tak jsem rádi, když to všechno hezky vyjde...
      Moc tě zdravím, H.

20. Ahoj Helenko,potřebuji na tebe kontkakt email ohledně klubek. Krásné léto přeji...

21. Teda to musela být krásná dovolená. Fotky jsou nádherné, moc se i líbí ty u řeky :)
    Přeji hezký den :)

22. Jůůůů Heli to jsem se krásně nabila energií :o)
    Nádhera....
    Měj se moc hezky.
    Martina

1. Martinko, moc děkuji, bylo to moc krásné, super odpočinek.
      Přeji hezký den, H.

23. Milá Helenko, moc děkuji za krásnou reportáž! Určitě nebude poslední a já se budu těšit i na další Tvé fotky z cest! Měj se krásně! radka

1. Radunko, moc děkuji za milá slova, neboj, brzo bude pokračování...
      Pa, H.

24. Helenko, vypadá to báječně, možná opravdu stojí za to, se tam zastavit a ne jenom projíždět. Uvažovala jsem i o Balatonu, prý je tam taky krásně, holt u jezera to má vždycky šmrnc :-). Měj se krásně. Dana

1. Danuško, nám se tento dovolenkový model líbil, chceme v něm pokračovat, i nás napadlo Maďarsko - třeba termály...
      Moc tě zdravím, H.

25. Helenko, prostě nádhera! Slovinsko mne také láká, ale vždy jsme jen projeli cestou na Pag... Nu a letos díky štěněcímu mimi žádné větší výjezdy neplánujeme. Měj hezký víkend, pa Maru

1. Díky Maruško, to dobře známe :o) Tak jsem to letos trochu pozměnili...
      Měj hezkou neděli, H.

26. Helenka, mali ste nadherny vylet, aj ubytovanie...naozaj romantika ako vysita :-) Krasne zabery...

1. Katko, je to tak, byla to romantika, je trochu horká :o)