...máme tu léto...

pondělí, června 09, 2014


Krásné horké odpoledne všem!

Tak nám červen ukazuje, co všechno umí. Víkend byl jak z reklamy na léto, první pracovní den je ještě teplejší. Chce to nějaké osvěžení. Co třeba sorbet?
Ten mě naučila loni Ditta  http://simplcookblog.blogspot.cz/ a od té doby, když padnou tepla, servíruji ho k velké radosti strávníků.


Příprava je velice jednoduchá.
Potřebujeme mražené ovoce - jahody, nektarinky, oloupané broskve, borůvky. Větší plody mrazíme pokrájené na kousky. Zmrzlé ovoce dáme do mixéru, přidáme med rozpuštěný v horké vodě, špetku soli a citronovou šťávu. Neuvádím množství, záleží na sladkosti ovoce a vaší chuti. Tu sůl nevynechávejte, díky ní vynikne chuť ovoce a sorbet se nebude tak rychle rozpouštět.
Včera jsme měli jahodový, je to opravdu skvělý dezert pro horký den.


A když měl takový úspěch, ve výrobě sorbetů jsem pokračovala. Dostali jsme obrovský meloun, to byla výzva.


Přípravu jsem maličko pozměnila. Kousky melounu jsem rozmixovala, přidala citronovou šťávu, trochu medu, sůl a zastříkla bílým rumem. Šup s tím do misky a do mrazáku.


Není vůbec špatný, věřte mi :o)


A taky je potřeba doplňovat tekutiny. Asi se shodneme, že nejlepší je čistá voda, ale teď je doba, kdy vyrábíme nejrůznější limonády a sirupy.
Já osobně slazené pití skoro nepiju, ale co mám fakt ráda, to je zázvorová limonáda. Jenže ty kupované jsou jaksi málo zázvorové, zato hodně sladké. A tak jsem uvítala, když Ditta zveřejnila recept na zázvorový sirup.
Jednoduché a jako základ limonády perfektní. Vůbec, mrkněte k Dittě http://simplcookblog.blogspot.cz/, co jsem vařila či pekla podle ní, povedlo se a chutnalo!


A to už stačí jen studená voda, trocha ledu a spousta citronové šťávy!


Tak na zdraví!
Opatrujte se a nepřehřejte se!

Krásné dny přeji!
Vaše Helena

You Might Also Like

57 komentářů

  1. Helenka čo dodať? Že by na zdravie? Všetko vyzerá móóóc dobre :o) Prajem pohodové a svieže dni, Hela

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Helenko, díky za tip na zajímavý blog o zdravém vaření:-) určitě něco zkusím:-) Dnes jsem cestou z práce dala na poštu obálku s taškou pro tebe, tak můžeš vyhlížet poštovní autíčko:-) ahoj a hezký týden. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko, děkuji za návštěvu a milou zprávu - moc se těším!
      Hezký večer, pa H.

      Vymazat
  3. Tak to by som si teraz dala...vyzera to velmi lakavo ...

    OdpovědětVymazat
  4. Helenka skvelé osvieženie v týchto horúcich dňoch. Vďaka za tipy. Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za bezva tip na osvěžení a za odkaz na zajímavý blog. Hezký parný večer. Tina

    OdpovědětVymazat
  6. Diky za dobrý tip na nápoje. Ze zázvoru a kvasnicz vyrabim něco mez liimonadou a pivem. Taky výborné :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, sorbet jsem ještě nezkoušela, ale děkuji za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Se sorbetem mi děláš chutě Helenko:-))) Zázvorové limonády neznám, jen zázvorový čaj :-) Ten sirup zkusím, může být dobrý .... tedy určitě je:-))))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, sorbet se dá dělat celé léto, podle toho, jaké je zrovna ovoce. A limonáda, to je vlastně studený zázvorový čaj, jen s tím sirupem je to raz dva.
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  9. Heli super letní osvěžení a vypadá to hodně lákavě :))) zázvor můžu , tak se juknu na odkaz a těším se na to , jak to doma spáchám...krásný horký večer . Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, je vidět, že už si odpočinutá a těšíš se, co budeš všechno doma dělat :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Heli moc děkuji za inspiraci. jahod máme plno a melounů vidím taky všude kolem plno, tak hurá do sorbetů
    hezký večer Majka

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, to jsou teda chutě :-)
    něco určitě vyzkouším, v tomhle vedru se stejně nedá nic jiného než ledové dobroty jíst.
    měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, řeknu ti, je to opravdu super, nikdo neodmítl...
      A hned hotovo, co víc si přát!
      Hezké dny, pa H.

      Vymazat
  12. Heli tak to je ted ta správná trefa do tohohle počasí ♥ Děkuju a měj se moc hezky :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, je to fakt, počasí si žádá své :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helenko, ten sorbet bych si dala hned, protože ani zmrzliny nemám ráda smetanové ,,, ti si raději nedám žádnou :-D Zázvorová limča nevypadá taky špatně a možná ji zkusím i když sladké pití mi taky nic neříká ...Přeji příjemné osvěžení a krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, já mám sorbety moc ráda, chci vyzkoušet citronový, ten se dělá s našlehaným bílkem... A tu zázvorovku si klidně udělej, sirupu stačí málo, protože zázvor má silu a když se dá dost citronové šťávy, sladké to není.
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Milá Helenko, sorbet bych si dneska dála velmi ráda, přišla jsem domů horkem zničená. Tato horka nejsou nic pro mne.
    Měj pohodový týden :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, já teplo snáším dobře, ale ono hodně záleží na tom, co člověk zrovna dělá a kde musí být...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  15. Zajímavý recept, sorbet i zázvorová limonáda.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, sorbet vypadá skvěle! I limonáda! Díky za inspiraci :-)
    A pěkný polštářek v pozadí! Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší Maruško!
      Polštář jsem vyšívala před lety u moře, jak jinak .o)
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, ty prostě nezklameš, vždy v pravý čas přijdeš s něčím úžasným! Moc děkuji za tipy! :) Měj krásné dny! Pa pa, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, ty si zlatá! Za mrazů bychom na sorbet chuť asi neměli, ale teď - mňam!
      Měj hezký den, pa H.

      Vymazat
  18. Helenko Ty mi děláš chutě. :-D Zítra jedu na trh pro jahody, tak třeba takové osvěžení také vyzkoušíme. Měj se krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
  19. V lehkém předstihu, ale je vítáno:-) Vypadá to moooc lákavě! Tak si říkám, že mi nic nezbývá, než zítra ten sorbet vyrobit! V mrazáku se už "osvěžují" na tu práci třešně. Snad se podaří, bude to premiéra. Když ne, máš mě Helo za dveřmi:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, to to počasí :o) Třešňový, no, to musí být taky dobrota!
      Přeji hezký den Renatko, H.
      Jo, a přijď klidně, i když se ti sorbet určitě povede.

      Vymazat
  20. Téda Heli, tvůj příspěvek mi sedl jak "prdel na hrnec", jak se u nás říká :-) Zbylo mi pár jahod z marmelády, a furt jsem se nemohla rozhodnout, co zkusím na tyto pařákové dny. Zítra jdu na to! Díky ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, ty si mě rozesmála! Chceme být aktuální, že :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  21. Heli,
    teď bych si Tvojí dobrůtku dala!!!!!!!!!!!!!!!!!! je mi vedro!!!!!!!!!!!!!!!
    Prima tipy na osvěžení.
    přeji hezký- i když trochu horký - den!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, my si ho dáváme vždycky večer a fakt to bodne :o)
      Dnes má být horku konec, snad to bude bez následků...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko, vypadá to opravdu báječně. Budu muset vyzkoušet. A pitný režim já teď doplňuju vodou, ve které vyluhuju ovoce či zeleninu ... dnes například okurky s rozmarýnem :)
    Krásné letní dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, pochutnáte si, věř mi :o)
      Ty louhované vody jsou fakt super, s okurkou i kde čím jiným...
      Pohodový den, pa H.

      Vymazat
  23. Ahoj Helinko...
    sorbety...ach, ty mám moc ráda.
    Jsou krásně chladivé a osvěžující.
    A musím říct, že ten tvůj vypadá skvěle.
    Pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Martinko, teď zrovna na nich ujíždíme...
      Moc děkuji i za Adama, užij si narozeninový den, pa H.

      Vymazat
  24. Heli, vypadajú fajnovo a určite aj tak chutia.....na 100% vyskúšam.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Helenka moja,
    už som tu dávno nebola a akú dobrotu som hneď u Teba objavila. Skvelý nápad na tieto horúce dni. Hneď by som ochutnala :-)
    Krásny deň, pa,pa
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, je to opravdu trhák, i když teď se trochu ochladilo...
      Přeji krásné dny, pa H.

      Vymazat
  26. Helenko, Tvůj sorbet vypadá skvěle. Monča

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Heli dein Sorbet erinnert mich an Spanien ja das ist bei den Temperaturen ein Genuss liebe Grüße karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karin, ich danke Ihnen für Ihren Besuch. Der Spanier auch die Liebe zu erinnern.
      Segnen Sie Sie sehr schön, H.

      Vymazat
  28. Páni Helenko, tohle je teda taky vymazlená dobrota. Děkuji za tip, určitě vyzkouším.
    Teď přes léto se bude hodit. Zázvorový sirup mám také ráda, obzvlášť ten domácí. Mňam!
    Měj se krásně Anny

    OdpovědětVymazat
  29. Anny moc děkuji za milý komentář a přeji krásné léto se sorbety.
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat
  30. Milá Helo! I když v současné době není počasí úplně typicky letní, tohle všechno osvěžení bych si dala, zrovna tak jako dobroty, co měl syn na narozeninách :-) Krásný den! Radka

    OdpovědětVymazat