...na poslední chvíli...

středa, listopadu 09, 2011


Krásné dopoledne všem!

Zeleninu do polévky, takovou zásobu na zimu, dělám každý říjen. No letos byl asi nějak kratší nebo co, a tak jsem to stihla až teď. Recept mám od své maminky, ale myslím, že ji dělala už i moje babička. České zeleniny je ještě teď všude dost (nebo máte svoji ze zahrady), tak jestli máte chuť, tady je recept.


Potřebujeme:
1/2 kg mrkve
1/2 kg celeru
35 dkg kořenové petržele
30 dkg kedlubu
15 dkg pórku
25 dkg kapusty
25 dkg květáku
10 dkg celerové natě
10 dkg petrželové natě
  3 dkg česneku
1/2 kg soli (já dávám jen 1/4 kg)
jedno máslo

Ingredience opravdu nemusíte vážit na lékárenských vahách, berte to jako informativní množství. Stejně tak, pokud nějakou složku vynecháte, nic se dít nebude.


Příprava je velmi jednoduchá.  Všechnu očištěnou zeleninu postrouháme v robotu nebo na hrubém struhadle, natě usekáme. Do velkého kastrolu dáme rozpustit máslo, přidáme zeleninu a sůl a dusíme asi 30 minut.


Horké naplníme do sklenec a protože dávám méně soli, tak pro jistotu ještě skleničky zavařím v troubě (10 minut),
Máte perfekltní pomůcku při vaření.  Používám ji do vývarů, základů omáček, nebo pečené hovězí potřené touto směsí je úžasné. Jen vždy pozor na dosolování jídla!
Ještě jsem vám zapomněla napsat, že otevřenou skleničku uchováváme v lednici.


Přeji vám příjemný den a moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

31 komentářů

  1. Teda Helenko,vypadá to báječně!!! Já zeleninu vždy jen zamrazuju, ale zaujalo mě to a letos určitě vyzkouším tuto tvoji variantu...tak dobrou chuť...měj se krásně Radka :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Helenko, to vypadá moc dobře. Tak dobrou chuť.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Heli, nedávno jsem zrovna vzpomínala na to, jak mamka dříve dělala zeleninu do soli do skleniček. Asi to budu muset taky vyzkoušet, abych si trošku připomněla dětství. Díky za inspiraci a přeji krásný den. pa Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Helenka, vyzerá to vynikajúco už na fotkách a je to veľká výhoda mať takýto domáci "polotovar" hneď poruke. Mňam ...

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko,
    tak tohle jsi včera večer kuchtila ;-)
    Ty opravdu myslíš na všechno :-)
    Po této zásobě vitamínů určitě rodina zimu přečká ve zdraví !
    Poslala jsem ti emailík .
    Krásný den !

    OdpovědětVymazat
  6. Heli, máme stejné myšlenky :o)včera jsem zrovna dělala tu samou strouhanou zeleninku na másle, ale polévku...se sušenými houbami a krupičkou. Tu mají ti moji jedlíci moc rádi. Tvůj recept si ráda opíši a vyzkouším. Hezký den a také moc děkuji za zprávičku... nějak nezbývá čas odpovídat a to mne mrzí. Ahoj, Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Heli to je super, bála bych se, že to nevydrží..ale když to máš ozkoušené..tak o tom budu uvažovat:-) Pomocník k nezaplacení, zvláčť když člověk rychle potřebuje uvařit...měj krásný den.J.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, i moje maminka takhle připravuje zeleninu a je opravdu velmi chutná!!
    Přeji krásný podzim, sluníčko a další krásné tvoření.
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, hned opisuji recept a zítra se do ní dám, mám ráda domácí polotovary, to se potom vaří. Díky a přeji pěkný den. dana

    OdpovědětVymazat
  10. Radu, děkuji za návštěvu, já taky mrazím, ale tohle se taky hodí :o)

    Jani, děkuji!

    Jitu, pro mě jsou v těch skleničkách taky vzpomínky, někdy se dělala i venku, když se zelenina sklízela a bylo hezky!

    Mějte se moc hezky! H.

    OdpovědětVymazat
  11. Mamka také podobnou směs dělávala a já si to teď uvědomuji. Navíc je to super,když není mrazák nafukovací. Jinak si chudší směs dáváme do mrazáku. Skvěle a díky!

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, to je bezva nápad,jak pošetřit místo v mrazáku. Mám tyto vychytávky moc ráda,to se pak krásně vaří. :-)

    Krásný den
    Andrea

    OdpovědětVymazat
  13. Jani, děkuji za návštěvu, napsala si to přesně, není nad domácí polotovar!

    Ilonko, dostala jsem zeleninu od kamarádů, zbytek jsem dokoupila a zpracovat se to muselo :o) Bude se hodit!

    Soni, polívčička asi nezbylo, co...Dala bych si, dala, taky mám takovou ráda! Děkuji za milou návštěvu!

    Moc vás zdravím, mějte se hezky! H.

    OdpovědětVymazat
  14. Jani, kvůli Kubíčkovi můžeš ještě trochu soli ubrat, ale zavař to! Pak to bude super pomoc, tolik druhů zeleniny nemáme doma pořád asi žádná, chuť je opravdu plná!

    Alenko, děkuji za návštěvu a za potvrzení, že to je dobrý pomocník!

    Danuško, myslím, že nebudeš litovat. Ty 2 hodinky v kuchyni se vyplatí!

    Pohodový večer, moc vás zdravím! H.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky Heli!!!
    Oceňuju tyhle vychytávky,které usnadňují hospodyňkám život.Takže Heli děkuju,recept si znamenám a doufám,že ho i zrealizuju!!!

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Helenko, výborný nápad, ale nás je doma poredšie, tak sa mi to ani nevyplatí. Ale určite vyskúšam aspoň v malom množstve. Už teraz si mi urobila chuťky.
    Krásny zvyšok večera.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko,
    hmmmm, tady to tak krásně voní! Jako u maminky v kuchyni.

    OdpovědětVymazat
  18. Dík za recept, už ho mám uložený a o víkendu vyzkouším. Zatím jsem dělala jen mrkev, petržel a celer v soli.

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Helenko, taky jsem když ještě děti byly doma dělala zeleninu, a vše možné, ale teď jsme už s manželem sami tak mě to nebaví.Ještě nejakou tu čalamádu,a okurky jó aby nezapoměla tak ještě dyni.Helenko procházím Tvým blogem, a stále nacházím nové, a krásné věci které jsi vytvořila.Jednou si měla na blogu takový obal s provázků se 4 svíčkama já to nemohu najít, už se trápím dva dny a nic,ale našla jsem Bigla jsem ráda je to pán pes s mohutnou plecí,a je trošku jiné konstrukce než naše Bára, ale jinak je to taky takový miláček.Ten obličej mluví za všechno.Chtěla by Tě moc poprosit jestli by jsi mi mohla napsat kde to mohu najít.Děkuji. Luďka

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, tvoje zeleninová směs vypadá moc dobře. Taky jsem dělala podobnou, ale jenom z kořenové zeleniny s pórkem.
    Přeju ti krásný večer,
    zdravím Vlasta :)

    OdpovědětVymazat
  21. Martinko, děkuji za návštěvu, máš pravdu, dcera ji má na koleji, tam mrazák není vůbec :o)

    Andrejko, je pravda, že čištění zeleniny odpadá a všechny druhy doma pořád asi nemáme :o)

    Blani, udělej si na to čas, litovat nebudeš :o)

    Příjemný večer vám všem! H.

    OdpovědětVymazat
  22. Emilko, děkuji za návštěvu! Musím říct, že celou dávku nespotřebuji ani já, část rozdám :o)

    Vivi, máš pravdu. A moc se mi líbí, že teď dávám skleničku své mamce já...

    Gizelko, moc tě tady vítám a přeju. ať se kuchtění vydaří!

    Mějte pohodový večer! H.

    OdpovědětVymazat
  23. Milá Luďko, moc mě těší, že tě mohu insporovat. Opravdu z toho mám radost, jsi moc milá. Provázkové háčkování je tady:
    http://helenshomehelensworld.blogspot.com/2011/09/v-nature-stylu.html
    Barnabášek ti děkuji za uznání, je ho opravdu kus, Barčša je proti němu jemná dívka :o)
    Krásný večer, moc zdravím! H.

    Vlasti, díky za návštěvu, ono je asi receptů hodně, ale všechny nám nakonec trochu práce ušetří :o)
    Moc tě zdravím! H.

    OdpovědětVymazat
  24. Děkuji za připomenutí. U nás to také jedna z babiček připravovala. A jak se to hodilo!:-D

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Helenko, recept si ukladam, vypada uzasne a urcite ho vyzkousim,diky, Monika.

    OdpovědětVymazat
  26. To zní nádherně, tak ještě toho "černocha", který to udělá... V poslední době nemám na nic čas...ale díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  27. Heli, to vypada lakave. Mozna taky vyzkousim, ale nejprve si vytisknu spravne recept... Mej prima vikend, Katerina

    OdpovědětVymazat
  28. To je drsné, dlouho už se mi u monitoru nesbíhaly sliny jako teď nad cedníkem plným zeleniny. No nic, zkůpíme to tu, zrobíme, díky za tipa! Jak jsem jako malá absolutně nesnášela polívky, teď bez nich ani ránu... Opatruj se, J.

    OdpovědětVymazat
  29. Lezarts, to je tedy fakt, hodí se. Musím říct, že dost spolehám na to, že tu skleničku mám v lednici :o)

    Moni, díky za návštěvu a ať vám chutná!

    Radu, obyčejná zelenina, jen to čištění je najednou :o)

    Pohodovou sobotu vám všem! H.

    OdpovědětVymazat
  30. Marcelko, já myslím, že děláš dost! Člověk fakt nemůže stihnout všechno!

    Kačenko, myslím, že si prokázala, že si poradíš i se zdvojeným receptem :o) Když je člověk šikovnej, může i improvizovat :o)

    Jani, ty si jako můj muž, taky si k polívkám musel najít cestu :o) Přeju veselé strouhání!

    Mějte se moc hezky, H.

    OdpovědětVymazat